Contactează-ne

Actualitate

Şi DNA protestează

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ procurorii anticorupţiei atrag atenţia că activitatea instituţiei este în pericol de a fi paralizată ■ de la începutul săptămînii au mai declarat proteste judecătorii pietreni, dar şi procurorii DIICOT ■ deciziile au la bază noile prevederi ale Legii justiţiei ■

Şi procurorii din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie iau poziţie faţă de noile legi ale justiţiei. Instituţia nu-şi întrerupe activitatea, dar pe pagina de internet afişează un banner prin care arată că activitatea lor este în pericol de a fi paralizată. „DNA – instituţie în pericol de a fi blocată de OUG 7/2019. Combaterea corupţiei la nivel înalt riscă să fie paralizată“, afişează DNA la deschiderea site- ului. Ca urmare a şedinţei procurorilor DNA, întruniţi în Adunare generală la data de 26 februarie 2019, în temeiul Hotărîrii nr. 95/20.02.2019 a Secţiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, Biroul de informare şi relaţii publice din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie este abilitat să transmită concluziile rezultate în urma votului, respectiv măsurile adoptate: 1. Susţinerea Hotărîrii nr 95/20.02.2019 a Secţiei pentru procurori din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, în sensul că modificările aduse prin OUG nr. 7/2019 conţin prevederi neconstituţionale şi care vor conduce la blocarea activităţii Ministerului Public, inclusiv D.N.A. 2. Susţinerea demersului PICCJ de a cere Avocatului Poporului sesizarea CCR cu privire la neconstituţionalitatea OUG nr. 7/2019. 3. Solicitarea ca titularii îndreptăţiţi să declanşeze un conflict juridic de natură constituţională între Guvern ca legiuitor delegat şi Autoritatea judecatorească, întrucît modificările aduse prin OUG nr. 7/2019 pun în imposibilitate Ministerul Public să îşi exercite atribuţiile constituţionale. 4. Transmiterea unei scrisori deschise către ministrul Justiţiei pentru a explica modul în care urmează să fie derulată şi finalizată procedura de ocupare a funcţiilor de procuror şef secţie la D.N.A în intervalul de 22 de zile, rămas pînă la expirarea delegărilor, avînd în vedere că, urmare a OUG 7/2019 delegarea în aceste funcţii nu mai este posibilă. 5. Sesizarea reprezentanţilor GRECO – Grupul Statelor împotriva Corupţiei şi a Comitetului MONEYVAL (Comitet de experţi pentru evaluarea măsurilor de combatere a spălarii banilor), ambele organisme din cadrul Consiliului Europei, cu privire la modul în care OUG nr. 7/2019 va afecta eficienţa organelor de urmărire penală din perspectiva infracţiunilor de combaterii corupţiei şi a spălarii banilor. 6. Transmiterea pe pagina de internet a instituţiei a unui mesaj public privind riscul blocării activităţii instituţiei ca urmare a OUG nr. 7/2019 şi a paralizării combaterii corupţiei la nivel înalt. În cursul şedinţei, au fost supuse votului Adunării generale şi alte propuneri ale participanţilor, care nu au întrunit însă numărul de voturi (majoritate simpla din numarul celor prezenţi) necesare adoptării. Mai trebuie spus că la nivelul judeţului Neamţ primii care au declanşat acţiuni de protest au fost magistraţii din cadrul Judecătoriei Piatra Neamţ. „Cu o majoritate covîrşitoare de voturi(respectiv două abţineri) s-a decis adoptarea următoarei forme de protest: suspendarea şedinţelor de judecată pentru o durată de 2 ore, în intervalul orar 12.00 – 14.00, pentru perioada 27.02.2019 – 01.03.2019, inclusiv, urmînd să se reanalizeze încetarea/modificarea formei de protest într-o şedinţă a Adunării Generale care se va desfăşura în data de 04.03.2019, la ora 09.“, conform Judecătoriei Piatra Neamţ. Adunarea generală a judecătorilor din cadrul Judecătoriei Piatra Neamţ, convocată pentru a analiza impactul adoptării OUG nr. 7/2019 asupra independenţei justiţiei, statutului şi interesor profesionale ale judecătorilor a mai decis: achiesarea la revendicările şi declaraţiile de principiu exprimate de Asociaţia Forumul Judecătorilor din România prin comunicatul emis la data de 22.02.2019 către Adunările Genrale ale judecătorilor şi procurorilor; mandatarea Asociaţiei Forumul Judecătorilor din România pentru a reprezenta interesele judecătorilor din cadrul acestei instanţe la orice dezbateri ce se vor defăşura de instituţiile abilitate privitor la Legile justiţiei; adoptarea imediată de către factorii îndrituiţi, Ministerul Justiţiei şi Consiliul Superior al Magistraturii, de măsuri concrete care să conducă la rezolvarea problemei vizînd deficienţele de logistică şi personal ale instanţelor de judecată, problemă care a fost şi este principala cauză a supraîncărcării instanţelor şi a tergiversării soluţionării cauzelor. Anterior şi DIICOT a trecut la proteste şi în perioada 26 februarie – 8 martie a decis suspendarea activităţii între orele 08.00- 12.00. În acest interval vor fi soluţionate doar urgenţele, respectiv cauzele cu arestaţi sau alte situaţii operative ce nu suportă amînare. La începutul acestei săptămîni, pe 25 februarie 2019 Adunarea Generală a Judecătorilor din cadrul Tribunalului Neamţ (…) a hotărît cu majoritate de voturi, să solicite Consiliului Superior al Magistraturii efectuarea de demersuri legale în vederea abrogării dispoziţiilor art 13 şi următoarele din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 7 din 19 februarie 2019.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Dascălimea intră şi ea în emoţiile examenelor

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ aproximativ 500 de cadre didactice sînt aşteptate să se înscrie la Definitivat şi Titularizare

Dascălii vor intra de joi, 9 iulie şi ei în febra examenelor care este obligatoriu a se desfăşura în aceleaşi condiţii de respectare a unor reguli sanitare severe.

Inspectorul şcolar general, Mihai Obreja, a făcut cîteva precizări referitoare la etapa de pregătire a acestor concursuri, pe care le vor susţine circa 500 cadre didactice din Neamţ.

„Ministerul Educaţiei a publicat în Monitorul Oficial ordinul prin care se modifică calendarul privind mişcarea personalului şi ne referim aici la :concursul de ocupare a posturilor şi catedrelor vacante şi la examenul de Definitivat. Începînd de pe 9 iulie şi pînă pe 16 au loc înscrierile.

Noi am postat pe site-ul inspectoratului modelele de cerere şi fişă de înscriere şi toţi paşii ce trebuie parcurşi pînă în ziua examenului, care va avea loc pe 22 iulie, precum şi a celui de ocupare a posturilor şi catedrelor vacante, care va avea loc pe 29 iulie.

Aceste examene vor avea loc în patru centre din Piatra Neamţ, aceleaşi ca în anii anteriori. Deja am parcurs paşii legaţi de completarea comisiei de organizare a concursului de Titularizare şi au fost completate şi comisiile din cele patru centre. Lucrările cadrelor didactice se vor transporta la comisiile de evaluare din alte judeţe, prin poşta specială. Spun asta pentru că era o sarcină dificilă aceea de asigurare a securităţii transportului“, a precizat Mihai Obreja, inspector şcolar general al ISJ Neamţ.

Acesta a spus că Serviciul de Resurse Umane al instituţiei pe care o conduce stă la dispoziţia tuturor candidaţilor pentru a le oferi informaţiile necesare susţinerii în bune condiţii a examenelor.

În 22 iulie va avea loc examenul de Defintivat la care vor participa peste 100 cadre didactice, iar în 29 iulie se va desfăşura examenul de Titularizare în învăţămînt la care sînt aşteptaţi în jur de 400 dascăli de diverse specialităţi.

Directorii şcolilor din cele patru centre de examen au sarcina de a realiza o igienizare corespunzătoare a spaţiilor de examen, prin care să se evite riscurile infectării cu virusul SARS Cov2.

Citește știrea

Actualitate

Reconversie şi măsuri de sprijinire a patronilor

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ din această lună se anunţă noi cursuri de pregătire profesională ■ simultan se reia pregătirea şi în cazul stagiilor unde cursurile au fost întrerupte din cauza crizei sanitare ■ se poate solicita subvenţia de 41,5% pentru fiecare loc de muncă, ce a fost păstrat ■

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Neamţ anunţă că în luna lui Cuptor încep mai multe cursuri de reconversie profesională, iar persoanele care doresc o nouă calificare pot veni să-şi depună actele de înscriere.

În zona Piatra Neamţ sînt programate a avea loc patru stagii ca lucrător în comerţ, competenţe informatice, bucătar şi frizer – coafor, manichiurist – pedichiurist. Simultan, la Roman vor fi numai trei cursuri de calificare, avîndu-se în vedere ocupaţiile de lucrător în comerţ, contabil şi inspector resurse umane.

În zona Tîrgu Neamţ sînt programate tot trei stagii pentru cei care vor să să devină contabili, ospătar (chelner) vînzător în unităţi de alimentaţie şi lucrător în structuri pentru construcţii.

„De asemenea, programele de formare profesională care au fost suspendate pe durata stării de urgenţă şi a stării de alertă se vor relua cu respectarea tuturor condiţiilor impuse de situaţia actuală“, a anunţat directorul executiv al Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Neamţ, Rodica Titela Popescu.

Este vorba de două cursuri în ocupaţiile de patiser şi contabil, în zona Piatra Neamţ şi alte două în zona Roman, pentru ocupaţiile de frizer-coafor-manichiurist-pedichiurist şi agent de pază. Trebuie spus că cei care au statut de şomer şi participă la astfel de cursuri beneficiază de gratuitate şi nu trebuie să plătească pregătirea, iar în plus li se decontează transportul de acasă pînă la locul unde are loc şcolarizarea, Piatra Neamţ, Roman sau Tîrgu Neamţ. Urmare a relaxării măsurilor pandemice au fost reluate o serie de activităţi care să sprijine relansarea economică.

La o recentă videoconferinţă cu şefii agenţiilor locale, au fost transmise o serie de noutăţi legate de domeniul muncii. „Există o serie de noutăţi legate de măsurile de sprijinire atît a angajatorilor, cît şi a celor aflaţi în căutarea unui loc de muncă. Angajatorii sînt stimulaţi să recheme în activitate angajaţii trimişi în şomaj tehnic. Începînd din 2 iulie, a fost încărcată pe noua platformă on-line formularistica nouă.

Angajatorii trebuie să intre pe platforma electronică a Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Neamţ, pentru a completa cererea, declaraţia şi tabelul cu persoanele care vor beneficia de şomaj tehnic. E vorba în primul rînd de domenii în care activitatea rămas restricţionată, ca în cazul restaurantelor.

O măsură activă este cea referitoare la industria ospitalităţii. Angajatorii care vor să recheme personalul pentru activitatea de pe terase au posibilitatea să solicite sprijin de la AJOFM şi să acceseze ambele măsuri de sprijin.

Aceştia pot păstra şomajul tehnic pentru o parte din personalul care lucrează în interior şi pot chema la lucru altă parte a personalului, care lucrează pe terase, pentru care pot solicita subvenţia de 41,5% pentru fiecare loc de muncă, ce a fost păstrat.

În momentul de faţă nu avem la Neamţ platforma ubgradată (actualizată – n.r.) pentru a prelua acest formular, dar se va rezolva şi această problemă. O altă noutate importantă şi aşteptată de foarte multe persoane este aceea a locurilor de muncă în străinătate. Reîncep înscrierile pe platforma Eures. Deja sînt ţări în Uniunea Europeană, care îşi exprimă dorinţa de a angaja forţă de muncă din România. Consilierii Eures vor cumula oferta de locuri de muncă din străinătate şi o vor publica“, a mai precizat Titela Popescu, director AJOFM Neamţ.

Mai la începutul anului, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Neamţ anunţase că bugetul alocat pentru anul 2020 permite înscrierea persoanelor care doresc să obţină o calificare la mai multe cursuri care vor avea loc în judeţ. Ulterior criza sanitară a dat peste cap toate aceste planuri. La Piatra Neamţ urma să se organizeze pregărire în şase ocupaţii: competenţe informatice, lucrător în comerţ, bucătar, patiser, contabil şi frizer-coafor-manichiurist-pedichiurist.

La Roman doritorii ar fi avut şapte cursuri pentru lucrător în comerţ, frizer-coafor- manichiurist-pedichiurist, contabil, operator introducere, validare şi prelucrare date, inspector resurse umane, inspector SSM şi agent de securitate. La Tîrgu Neamţ se anunţase că se pot obţine competenţe de contabil, ospătar (chelner) vînzător în unităţi de alimentaţie şi lucrător în structuri pentru construcţii. În cazul în care rămîn locuri libere, se pot înscrie şi persoane care au un loc de muncă, dar care doresc o altă calificare, însă trebuie achitate cheltuielile formării.

Pentru participare, solicitantul trebuie să depună un dosar care să cuprindă o recomandare de la Centrul de consiliere în carieră al Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Neamţ, copii după cartea de identitate sau buletinul de identitate, cartea de muncă, certificat de căsătorie (numai în cazul femeilor). Mai este necesară o copie după diploma care atestă studiile (minim opt clase), copie după carnetul de şomer şi o adeverinţă de la medicul de familie, care să ateste că respectiva persoană este clinic sănătoasă.

Se vor mai iniţia şi alte cursuri, despre care cei interesaţi se pot informa sunînd la sediul agenţiilor locale din Piatra Neamţ, Roman sau Tîrgu Neamţ.

Citește știrea

Actualitate

Roman: Ţînţari, căpuşe, ploşniţe şi gîndaci, „vînaţi“ cu avionul

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ primăria va executa, timp de două zile, dezinsecţie pe raza municipiului ■ asociaţiile sînt rugate să facă această operaţie şi în spaţiile comune: casa scărilor şi subsoluri ■

Primăria Roman ianunţă faptul că, în zilele de 14 şi 15 iulie, în intervalul orar 07.00-10.00, se vor executa servicii de pulverizare aeriană de dezinsecţie.

Asta pentru combaterea populaţiilor de insecte vectore de maladii transmisibile şi generatoare de disconfort, respectiv zburătoare şi tîrîtoare: ţînţari, muşte, căpuşe, gîndaci, ploşniţe, purici.

Ca şi în anii anteriori, dezinsecţia va fi făcută de operatorul Flaicor Serv SRL Bacău, care a participat la licitaţie. În perioada menţionată, posesorii de familii de albine şi de animale sensibile sînt rugaţi să ia toate măsurile necesare pentru a evita orice tip de incident.

„Produsul ce urmează a fi folosit pentru activitatea de dezinsecţie este Exit 100SC, biocid avizat de Ministerul Sănătăţii. Precizăm faptul că tratamentul se va aplica de către operator conform fişei de avizare a produsului. Pentru evitarea disconfortului produs în timpul pulverizării biocidului, recomandăm evitarea zonelor tratate în intervalul orar precizat“, a precizat Claudia Matei, consilier al primarului.

În cazul în care condiţiile meteo vor fi nefavorabile, operaţiunea de dezinsecţie va fi reprogramată pentru o dată ce va fi comunicată ulterior. Primăria recomandă asociaţiilor de proprietari ca, în zilele respective, să se efectueze lucrări similare în spaţiile comune închise ale clădirilor, inclusiv casa scării, subsoluri umede sau inundate, dezinsecţie pentru combaterea ţînţarilor, lucrare care este recomandat a se face cu următoarea frecvenţă: minimum 3 tratamente pe an şi ori de cîte ori este nevoie, corespunzător concentraţiei şi tipului de substanţe insecticide ce urmează a fi utilizate.

Pentru spaţiile deschise ale persoanelor fizice şi juridice, dezinsecţia se realizează lunar, în sezonul cald, prin aplicarea de tratamente multiple pentru combaterea ţînţarilor adulţi şi a larvelor de ţînţari. Se mai recomandă proprietarilor să înlăture apa băltită din gospodării şi din subsoluri, deoarece este locul de dezvoltare a larvelor acestor insect agasante.

Se recomandă utilizarea unui repelent şi purtarea de haine deschise la culoare, cu mîneci lungi şi pantaloni lungi. Se recomandă şi montarea de plase speciale la ferestre care să împiedice pătrunderea ţînţarilor în locuinţe.

Citește știrea

Trending