Contactează-ne

Administrație

Şeful CJ Neamţ, judecat iar pentru corupţie

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ Ionel Arsene este acuzat tot de trafic de influenţă ■ pe 9 octombrie s-a terminat procedura de Cameră preliminară şi s-a dispus începerea procesului ■ este vorba de atribuirea contractului de construire a Şcolii Icuşeşti ■ el s-ar fi lăudat că poate obţine contractul pentru firma condusă de soţia ex-prefectului Panaite ■ folosul actualului preşedinte CJ ar fi de 150.000 lei, din termopane pentru şcoală ■

Magistraţii din cadrul Tribunalului Neamţ au finalizat procedura de Cameră preliminară şi au dispus începerea celui de-al doilea proces în care şeful Consiliului Judeţean Neamţ, Ionel Arsene, este acuzat de fapte de corupţie, în speţă trafic de influenţă. Dosarul a fost înaintat la instanţă de procurorii DNA pe 6 iulie 2018, iar de atunci a început Camera preliminară. Pe 9 octombrie, judecătorii au constatat legalitatea sesizării instanţei şi a administrării probelor şi simultan au respins excepţiile invocate, dispunînd la final începerea procesului. De acum termenele de judecată vor fi publice şi litigiul continuă cu administrări de probe şi audieri de martori. Dosarul are ca miză suma de 150.000 de lei de la construirea Şcolii Icuşeşti. Conform actelor de urmărirere penală, faptele din noua cauză au avut loc în luna mai 2015, cînd Arsene era preşedinte al PSD Neamţ şi parlamentar. Atunci, spun procurorii, Arsene s-ar fi lăudat că are influenţă asupra primarului din Icuşeşti şi poate interveni pentru atribuirea lucrărilor de construcţie a şcolii din localitatea menţionată unei societăţi administrate de soţia ex-prefectului de Neamţ, Vasile Panaite. În acest fel, şeful CJ, ar fi obţinut un folos material cuantificat de Direcţia Naţională Anticorupţie la 150.000 de lei, din subcontractarea lucrărilor de tîmplărie către o societate controlată de preşedintele CJ. „În luna iunie 2015, inculpatul Arsene Ionel, lăsînd să se înţeleagă ca are influenţă asupra unui primar de comună din judeţul Neamţ, membru al aceluiaşi partid, a pretins de la un alt edil (martor), în schimbul atribuirii contractului avînd ca obiect «Construire şcoala în sat.., judeţul Neamţ» către firma administrată de soţia acestuia din urmă, o parte din lucrări (cele de tîmplărie), să fie subcontractate unei societăţi agreate de inculpat. În temeiul acestei înţelegeri, ca urmare a influenţei exercitate de Arsene Ionel asupra edilului, la 27 iulie 2015 a fost încheiat contractul de execuţie lucrări, cu obiectul de mai sus. Ulterior, pe 9 octombrie 2015, societatea cîştigătoare a contractului a subcontractat o parte din lucrările de tîmplarie firmei agreate de inculpat, fiind emisă în aceeaşi zi o factură fiscală în valoare de 150.000 lei (achitată la datele de 16.11.2015 şi 07.03.2016 deşi produsele de tîmplărie au fost livrate în lunile august şi septembrie 2016)“, conform DNA. De altfel, despre aceste lucrări la Icuşeşti s-a vorbit în propunerea de arestare a lui Ionel Arsene, formulată de procurorii anticorupţie în ianuarie 2018. Asta în urma denunţului lui Gheorghe Ştefan, zis Pinalti, fostul primar de la Piatra Neamţ. Acesta i-ar fi dat lui Arsene suma de 100.000 euro, pentru a-şi folosi influenţa pe care a lăsat să se creadă ca o are asupra unor persoane din conducerea Agenţiei Naţionale de Integritate, în scopul de a se constata nerespectarea dispoziţiilor legale privind conflictul de interese şi regimul incompatibilităţilor în cazul unei persoane care, la acea vreme, avea funcţie de conducere în administraţia locală. Anchetatorii au mai arătat atunci că banii au fost remişi de martor într-un loc public, respectiv într-un restaurant din Bucureşti. Treaba nu a ieşit, Pinati ar fi cerut restituirea banilor, iar Arsene nu i-ar fi dat decît 20.000 de euro, fapt pentru care a fost denunţat. De aici au plecat toate necazurile lui Arsene. A fost reţinut apoi arestat, ulterior fiind inculpat pentru acuze de trafic de influenţă, dosarul aflîndu-se tot pe rolul Tribunalului Neamţ.

Citește știrea
Advertisement
loading...
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Alte două contracte cu finanţare europeană semnate de primarul Dragoş Chitic

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ primul proiect constă în realizarea unei grădini publice în Dărmăneşti ■ valoarea este de 699.048 euro ■ al doilea prevede extinderea şi modernizarea iluminatului public ■ valoarea este de 1.054.480 euro ■

Luni, 19 august, la sediul Primăriei Piatra Neamţ, primarul municipiului – Dragoş Chitic, împreună cu directorul ADR Nord-Est – Vasile Asandei, au semnat încă două contracte de finanţare pentru proiecte europene care vor fi implementate în perioada următoare. Finanţarea celor două proiecte este asigurată de Uniunea Europeană în cadrul POR 2014 – 2020 în proporţie de 98%, contribuţia municipalităţii pietrene fiind de doar 2%. Primul proiect constă în realizarea unei grădini publice urbane în cartierul Dărmăneşti, pe strada Valea Albă nr. 37, în valoare de 699.084 euro. Cel de-al doilea proiect al cărui contract de finanţare a fost semnat luni constă în extinderea şi modernizarea sistemului de iluminat public în municipul Piatra Neamţ pe B-dul Decebal, Piaţa Mihail Kogălniceanu, B-dul Traian, strada Fermelor, precum şi în cartierul Pietricica, în valoare de 1.054.480 euro. Primăria Piatra Neamţ a depus pentru finanţare europeană, în cadrul actualului exerciţiu financiar al Uniunii Europene, un număr de 32 de proiecte care însumează peste 92 milioane de euro.

Citește știrea

Actualitate

Preţul gunoiului se bate în cuie

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ consilierii locali din Roman sînt chemaţi să aprobe noile tarife de colectare a gunoiului menajer ■ acestea vor fi achitate de agenţii economici în funcţie de profilul activităţii şi de cantitatea de gunoi generat ■

Consilierii romaşcani sînt chemaţi în şedinţa ordinară din 22 august să aprobe noile tarife de salubritate, în contextul în care solicitarea operatorului SC Rossal a stîrnit revolta cetăţenilor şi agenţilor economici care au cerut să plătească doar atît gunoi cît generează. În luna iulie, conducerea primăriei a mediat o întîlnire cu reprezentanţii asociaţiilor de proprietari şi cu reprezentanţii unor agenţi economici, în care s-a ridicat problema stabilirii preţului la gunoi, în funcţie de cantitatea generată de o persoană fizică sau de un agent economic. Numai că, tarifele sînt influenţate de stadiul de implementare a proiectului Sistem de management al deşeurilor în judeţul Neamţ, în care preţul plătit de consumatorii casnici a fost stabilit prin licitaţie, în timp ce tariful perceput pentru agenţii economici a fost impus prin proiect, acesta fiind de 340 lei pe tonă. Implementat în iulie 2018, proiectul european a stîrnit nemulţumiri în rîndul agenţilor economici care, prin hotărîrea de Consiliu Local de la acea vreme, au fost împărţiţi pe standarde de tarifare. În opinia lor, acestea nu justificau cantitatea reală de deşeuri produsă. În şedinţa din 22 august, aleşii trebuie să dezbată oportunitatea modificării standardelor, în sensul ca tarifele să nu mai fie stabilite doar pe baza dimensiunilor sediilor deţinute de firme, ci şi funcţie de activitatea prestată, dar şi pe baza estimărilor făcute în acest an de implementare a proiectului de către operator cu intrările în staţia de sortare de la Cordun şi transferul la depozitul de la Girov. „Tariful aprobat pentru colectarea şi transportul deşeurilor municipale şi asimilabile de la persoanele juridice este exprimat în lei/tonă ca urmare a finalizării procedurii de atribuire a contractului Delegarea prin concesiune a gestiunii unor activităţi componente ale serviciului de salubrizare a unităţilor administrativ-teritoriale membre ale ADI Eco Neamţ din Zona 2, judeţul Neamţ. Începînd cu anul 2018 şi pînă în prezent, contravaloarea serviciului de colectare şi transport a deşeurilor municipale şi asimilabile de la persoanele juridice din municipiul Roman avea la bază indicii de generare a deşeurilor municipale şi asimilabile, pe tipuri de activitate, conform SR 13400: Prescripţii pentru determinarea cantităţilor de deşeuri urbane şi pentru dimensionarea capacităţilor de precolectare, colectare şi transport. În urma monitorizării serviciului public de salubrizare, component: colectarea, transportul şi eliminarea deşeurilor municipale şi asimilabile, se impune revizuirea indicilor de generare a deşeurilor municipale şi asimilabile, pe tipuri de activitate, pentru persoanele juridice. La baza fundamentării tabelului cu indici de generare stă SR 13400/2016: Prescripţii pentru determinarea cantităţilor de deşeuri urbane şi pentru dimensionarea capacităţilor de precolectare, colectare şi transport, coroborat cu rezultatele monitorizării cantităţilor de deşeuri generate în funcţie de activitatea prestată, tipul şi suprafaţa clădirii şi coeficientul de variaţie a cantităţilor de deşeuri“, se arată în expunerea de motive a proiectului. Prin noul act, un agent economic ce desfăşoară o muncă de birou într-o suprafaţă mai mică de 20 mp ar urma să achite lunar tariful stabilit pentru o cantitate de deşeuri generată de 27,38 kilograme, aproximativ egal cu o cantitate pe care o generează şi o persoană fizică într-o lună. În schimb, un fast food sau un magazin care îşi desfăşoară activitatea într-un spaţiu tot sub 20 mp, va trebui să achite un tarif la o cantitate de 500 de kilograme de deşeuri pe lună.

Citește știrea

Actualitate

Sărbătoarea Răzeşilor la Moldoveni, a X-a ediţie

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ pe 15 august, sute de locuitori ai comunei Moldoveni s-au reîntîlnit pentru a marca ziua comunei ■ „E o sărbătoare care ne îndeamnă la unitate şi bucurie“, spune primarul Marcel Bîrjovanu, cel care a iniţiat Sărbătoarea Răzeşilor, în urmă cu 10 ani ■ pe scenă au evoluat artişti populari cunoscuţi, cap de afiş fiind îndrăgita solistă Mioara Velicu ■ sărbătoarea s-a încheiat cu un foc de artificii ■

Comuna Moldoveni, atestată documentar încă din anul 1448, cînd ţinuturile sale au fost date în proprietate dregătorului Sfatului ţării Moldovei, Oană Porcu, are un trecut istoric impresionant. Primarul comunei, inginerul Marcel Bîrjoveanu vorbeşte de fiecare dată cu mîndrie de istoria locurilor, avînd conştiinţa că este un urmaş demn al strămoşilor răzeşi care au trăit pe meleagurile pe care le gospodăreşte. „Astăzi, 15 august 2019, împlinim 571 de ani de cînd a fost atestată documentar localitatea noastră şi, din nou, avem sentimentul de mîndrie că sîntem cetăţenii comunei Moldoveni, fostă Porceşti. E o comună de oameni gospodari, paşnici şi cinstiţi care merită, în ciuda tuturor dificultăţilor financiare, ca, o dată pe an, să li se orgnizeze o asemenea sărbătoare. În urmă cu 10 ani, ca primar, am avut iniţiativa, ca la 15 august să se marcheze Sărbătoarea Răzeşilor, prilej cu care ne întîlnim cu cei plecaţi la muncă în străinătate, reveniţi acasă în concediu, dar şi cu rudele, veniţi să petreacă o duminică frumoasă de august, alături de noi. E o sărbătoare care ne îndeamnă la unitate şi bucurie. Ca în fiecare an, ne-au fost alături domnii deputaţi Mugur Cozmanciuc şi Laurenţiu Leoreanu, primari ai comunelor învecinate, consilieri judeţeni, preoţii parohilor din comună, intelectuali de vază ai localităţii. Am avut şi un program artistic susţinut de Diana Sîrbu, Anca Maria Trifan, Anna Bend, cap de afiş fiind îndrăgita artistă de muzică populaăr, Mioara Velicu. Seara s-a încheiat cu un foc de artificii“, a declarat primarul Marcel Bîrjoveanu. Despre cei 571 de ani de atestare documentară a comunei au vorbit şi oaspeţii invitaţi la Sărbătoarea Răzeşilor. Evenimentul, desfăşurat pe terenul comunal, a fost şi un bun prilej pentru Marcel Bîrjoveanu de a vorbi despre eforturile de modernizare ale comunei, în ciuda dificultăţilor financiare pe care le are comunitatea.

„Sîntem în curs de implemntare a două proiecte mari, pe fonduri europene. Primul este cel de înfiinţare a reţelei de canalizare din satul Moldoveni, în valoare de 5,5 milioane de lei. Cel de al doilea proiect este de apă şi canalizare în satul Hociungi, în valoare de 7,8 milioane lei. Cu toate acestea, cele două proiecte nu reuşesc să acopere în totalitate suprafaţa celor două localităţi, motiv pentru care va trebui să facem proiecte de extindere ulterioare. Deşi comuna are doar 2200 de locuitori, fiind ca mai toate zonele rurale, în plin proces de depopulare, trebuie totuşi să ne preocupăm de modernizarea localităţilor. Cu toate că situarea comunei la 18 kilometri de Roman şi la 80 de kilometri de municipiul Piatra Neamţ este un dezavantaj, ne putem lăuda că infrastructura comunei este una destul de bună. După ce vom implementa prin intermediul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Bahna, Moldoveni şi Români proiectul de aducţiune a gazului metan, locuitorii comunei vor avea practic aceleaşi condiţii de trai ca şi în oraşe. Sîntem recunoscuţi ca o zonă agricolă foarte bine dezvoltată, cu fermieri ale căror exploataţii dau dintotdeauna producţii foarte bune. E evident că agricultura rămîne ramura care va asigura viitorul comunei. Din păcate, legislaţia nu ne ajută în ceea ce priveşte construirea bugetului local, care este bazat doar pe impozitul pe terenul agricol şi locuinţe. Anul acesta avem dificultăţi bugetare majore pentru că doar pentru plata indemnizaţiilor persoanelor cu handicap şi a însoţitorilor avem nevoie de peste 60 de milioane de lei, iar de luna asta nu mai există fonduri pentru această categorie. Legea stipulează că bugetul de stat trebuie să asigure achitatea acestor indemnizaţii în proporţie de 90%, comunităţii locale revenindu-i obligaţia de a acoperi 10% din fonduri. Aşteptăm rectificarea, la care ni s-a promis că vor fi acoperite aceste sume. Cert este că pentru toate localităţile foarte mici sau mici este foarte greu să supravieţuiască. Noi ne străduim, în măsura în care putem, să cheltuim banii din buget, cu responsabilitate. În primărie avem doar 20 de angajaţi, fiecare cu atribuţii precise. Nu ştim ce se va întîmpla cu această blocare a posturilor, ţinînd cont că la serviciul social avem postul descoperit, după decesul funcţionarei care era încadrată pe acest post. Dacă Guvernul nu va veni cu o rectificare serioasă, nu vom putea achita cotele de cofinanţare la proiectele europene. Mai avem şi alte investiţii pe PNDL, unde trebuie să contribuim şi noi. Cea mai mare problemă este cea a acoperirii majorărilor de salarii pentru firmele din construcţie: 70 de milioane de lei trebuie achitate din bugetul local pentru aceste firme. Nu ştiu ce se va rezolva cu tot felul de proteste propuse de diverse asociaţii, atîta timp cît Guvernul lasă comunităţi întregi în incapacitate de plată. Cum investiţiile se află la jumătate, nu se poate renunţa la ele. Manopera s-a dublat şi ea. Asta e partea cenuşie a problemelor, dar partea bună este aceea că există investiţii şi, încă, importante, absolut necesare pentru dezvoltarea comunităţii“, a mai spus primarul Marcel Bîrjoveanu. Primarul este, însă, mulţumit că a reuşit să finalizeze anul acesta proiectele de infrastructură rutieră, iar străzile din comună sînt în totalitate asfaltate. Şcolile arată şi ele foarte bine, fiind modernizate.

Citește știrea

Trending