Contactează-ne

Actualitate

Se recomandă atenţie la reducerile de sezon

Știre publicată în urmă cu

în data de

n comisarii de la Protecţia Consumatorilor ne sfătuiesc să fim atenţi la preţuri n „Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice“, arată ANPC n

Ca în fiecare an, imediat după Sărbătorile de iarnă comercianţii trec
la reduceri de sezon şi nu puţini sînt cei care aşteaptă această
perioadă pentru a prinde chilipiruri. În unele cazuri comercianţii nu
folosesc tocmai cele mai ortodoxe metode şi pentru a nu ieşi în
pierdere cu „chilipirurile“ comisarii din cadrul Autorităţii Naţionale
pentru Protecţia Consumatorilor vin cu sfaturi utile şi recomandă să
fim foarte atenţi la preţuri şi să tratăm cu maximă atenţie toate
ofertele promoţionale. „Orice anunţ de reducere de preţ exprimată
în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi
fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice:
fie prin menţionarea noului preţ lîngă preţul anterior, barat, fie prin
menţiunile «preţ nou», «preţ vechi» lîngă sumele corespunzatoare,
fie prin menţionarea procentului de reducere a preţului nou care
apare lîngă preţul anterior, barat, indiferent de tipul de vînzare cu
preţ redus (soldare, lichidare, promoţionale)“, conform unui
comunicat al ANPC. Consumatorii trebuie să ştie că orice vînzare
cu preţ redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare,
promoţională etc.), trebuie să fie însoţită sau precedată de
publicitate şi anunţată sub denumirea ei („soldare, soldări, solduri“,
„lichidare”, „promoţii” etc), însoţită de data de debut şi de durata
acesteia. În cazul în care oferta este deja în derulare, trebuie să fiţi
informaţi cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este
valabilă numai „în limita stocului disponibil”. La achiziţionarea
pachetelor promoţionale de tipul „3 la preţ de 2”, trebuie să se
verifice preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod
obligatoriu la vînzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului
promoţional. Totodată consumatorii sînt sfătuiţi ca în momentul
cumpărării, să verifice dacă oferta mai este valabilă şi dacă
reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală (la
cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la
casă, dacă preţul afişat este cel facturat). „Pentru a evita orice
situaţie neplăcută rugam în mod special toţi consumatorii să solicite
informaţii suplimentare atunci cînd au nelămuriri privind orice
campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul
magazinului, prin afişe sau pliante, prin anunţuri pe site etc)“, mai
atrag atenţia oficialii de la ANPC.

Actualitate

Neamţ: Sancţiune de 40.000 de lei de la „doi negri“

Știre publicată în urmă cu

în data de

n inspectorii de muncă au efectuat o acţiune de control la brutării şi service-uri auto n au fost constatate destule nereguli n valoarea totală a amenzilor a fost de 50.000 de lei n două persoane care nu aveau întocmite contracte de muncă în formă scrisă l-au „costat“ pe angajator 400 de milioane de lei vechi n

Inspectoratul Teritorial de Muncă Neamţ a efectuat, în perioada 21-
26 septembrie 2020, o acţiune de control la brutării şi service-uri
auto, în vizor fiind 46 de astfel de unităţi.

Cu ocazia verificărilor au
fost constatate 81 de abateri, pentru care au fost dispuse măsuri de
remediere şi au fost aplicate 56 sancţiuni contravenţionale în
cuantum de 50.000 lei. În domeniul relaţiilor de muncă au fost
constatate 27 de deficienţe, pentru care au fost dispuse măsuri de
remediere şi au fost aplicate două sancţiuni contravenţionale, din
care o amendă în cuantum de 40.000 lei.

La un angajator au fost
depistate două persoane care prestau activitate fără a avea
încheiate contracte individuale de muncă în formă scrisă. În
domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, cu ocazia controalelor au
fost constatate 54 de deficienţe pentru care au fost dispuse măsuri
de remediere şi s-au aplicat 54 de sancţiuni contravenţionale în
valoare de 10.000 lei.

La trei angajatori au fost oprite din funcţiune
patru echipamente de muncă pentru că exista un pericol iminent
pentru salariaţi de producere a unui accident de muncă.
Principalele deficienţe constatate în acţiunile de control au fost
următoarele: primirea la muncă a persoanelor fără încheierea
contractului individual de muncă în formă scrisă, cel târziu în ziua
anterioară începerii activităţii; necompletarea dosarului de personal
al salariaţilor cu documentele prevăzute de H.G. nr. 905/2017,
modificată şi completată; nu se ţine evidenţa zilnică a orelor de
muncă prestate de salariaţi; nu se respectă obligaţia de a ţine
evidenţa orelor de muncă prestate de către salariaţi; nu se face
dovada drepturilor salariale.

Alte deficienţe constatate în acţiunile
de control au fost: nu era asigurat triajul epidemiologic la intrarea în
unitate şi lipseau dezinfectanţii pentru mâini; nu era actualizat
planul de prevenire şi protecţie; nu era asigurată semnalizarea de
securitate şi sănătate în muncă; lipsea buletinul de verificare a
instalaţiei de legare la pământ; lipsea trusa de prim ajutor; lipsea
autorizaţia ISCIR la punerea în funcţiune a elevatoarelor auto; nu
era efectuat controlul medical periodic; nu era asigurată o instruire
suficientă şi adecvată în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă.

Printre obiectivele urmărite de inspectorii de muncă în cadrul
acestor verificări s-au numărat identificarea şi combaterea muncii
nedeclarate şi luarea măsurilor care se impun pentru determinarea
respectării prevederilor legale de către angajatorii care desfăşoară
activităţi în domeniile mai sus menţionate; identificarea angajatorilor
care utilizează nelegal munca copiilor şi a tinerilor; determinarea
angajatorilor de a încheia contracte individuale de muncă pentru
persoanele depistate fără forme legale de angajare şi de a le
transmite în registrul general de evidenţă a salariaţilor în format
electronic;
creşterea gradului de conştientizare a angajatorilor şi a angajaţilor
în ceea ce priveşte necesitatea respectării prevederilor legale din
domeniul relaţiilor de muncă şi sănătăţii şi securităţii în muncă;
diminuarea consecinţelor sociale şi economice negative care derivă
din nerespectarea de către angajatorii care desfăşoară activităţi în
domeniile verificate, a prevederilor legale din domeniul relaţiilor de
muncă şi sănătăţii şi securităţii în muncă şi verificarea luării de către
angajatori a măsurilor specifice pentru diminuarea răspândirii
virusului SARS-COV-2.

Citește știrea

Actualitate

Cultul personalităţii la CJ Neamţ, plătit scump şi ilegal

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

n acestea sunt concluziile Curţii de Conturi n 104.087,50 lei au fost cheltuiţi ilegal pentru articole şi producţii TV şi realizarea de fotografii pentru un beneficiu de imagine al preşedintelui CJ n "întreţinerea" paginii de Facebook a CJ a costat 70.000 de lei n

175.000 de lei. Sau un miliard şapte sute cincizeci de milioane de
lei vechi. Sau 36.000 de euro. Aceasta este suma despre care
inspectorii Curţii de Conturi, care au realizat un control la Consiliul
Judeţean Neamţ pentru anul 2019, spun că a fost cheltuită ilegal în
principal pentru a aduce un beneficiu de imagine preşedintelui CJ
Neamţ, Ionel Arsene.

Banii, publici evident, au fost cheltuiţi în
principal pentru a crea o imagine pozitivă preşedintelui CJ, spun cei
de la Curtea de Conturi.

Astfel, aceştia concluzionează că „valoarea
erorii constatate este de 104.087,50 lei reprezentând cheltuieli
efectuate de entitate cu nerespectarea prevederilor legale, astfel:
suma de 69.819,50 lei pentru articole de presă şi producţii TV;
suma de 34.268 lei pentru servicii profesionale de fotografie”.
Aproape 3.500 de fotografii, apropos.

Alte vreo 70.000 de lei au fost
scoşi din bugetul „nemţenilor mei” pentru plata serviciilor de
externalizare a întreţinerii şi actualizării paginii entităţii pe reţeaua
de socializare Facebook. Cum s-ar zice, dai un ban, dar ieşi în
faţă… pe Facebook.

Dar să cităm din „Decizia nr.28 din 11.09.2020 privind înlăturarea
deficienţelor constatate şi consemnate în Raportul de audit nr. 20-
14956 din 10.07.2020, încheiat în urma acţiunii de audit financiar al
contului de execuţie bugetară pe anul 2019 la nivelul Unităţii
Administrativ Teritoriale Judeţul Neamţ”.

„Urmare a verificărilor efectuate la categoria de operaţiuni
„Cheltuieli cu reclamă şi publicitate”, în valoare totală de 178.536
lei, s-a constatat că, pe întreg parcursul anului 2019, entitatea
verificată a efectuat plăţi din buget, cu nerespectarea prevederilor
legale, pentru cheltuieli reprezentând contravaloarea articolelor de
presă, materiale cu referire la promovarea, prin preşedintele CJ
Neamţ, a realizărilor proprii, a realizărilor consiliului judeţean
privind investiţiile, a vizitelor efectuate de miniştri în judeţ, inclusiv
declaraţiile acestora, a inaugurării unor clădiri, precum şi reportaje
difuzate prin intermediul televiziunilor”. Deci plăţi făcute cum? Cu
nerespectarea prevederilor legale.

Pentru ce? Aflăm imediat:
„Informaţiile publicate în mass-media (online, tiparită, posturi TV
locale), în baza comenzilor făcute de UATJ Neamţ, cum ar fi spre
exemplu: anunţarea realizărilor autorităţilor locale prin demnitarii
săi, vizitele miniştrilor în judeţul Neamţ, inclusiv declaraţiile
acestora, inaugurarea unor clădiri cu orice scop, diverse
evenimente prin care reprezentanţii autorităţii locale urmăresc
publicitatea proprie pe seama fondurilor publice, nu reprezintă
informaţii pentru a căror transmitere se impune a se efectua plăţi
din bugetul unităţii administrativ teritoriale”.

Fotografii de zeci de mii de lei

Tot în documentul menţionat se mai precizează: „Pe parcursul
anului 2019, UATJ Neamţ a utilizat fonduri bugetare aferente
categoriei de operaţiuni „Cheltuieli cu bunuri şi servicii, paragraful
51.02.01.03 – „Autorităţi executive”, alineatul 20.01.30 – „Alte bunuri
şi servicii pentru întreţinere şi funcţionare”, pentru activităţi care nu
sunt în concordanţă cu scopul, obiectivele şi atribuţiile prevăzute de
actele normative, respectiv de cele care îi reglementează
activitatea. Astfel, au fost efectuate plăţi în valoare totală de 34.268
lei reprezentând contravaloare servicii de fotografie. (…)

În baza
rapoartelor de activitate (nedatate şi fără numere de înregistrare),
aferente celor două contracte, au fost predate responsabilului
mass-media din cadrul CJ Neamt un număr total de 3.489 fotografii.
Având în vedere că în referatele de necesitate s-a menţionat că
scopul fotografiilor profesionale este acela de a însoţi informaţiile
difuzate către mijloacele de informare mass-media, de a fi
distribuite pe reţelele de socializare, pe site-ul oficial al instituţiei
sau pe alte portaluri, este foarte puţin probabil ca fiecare fotografie
din cele 3.489 de bucăţi să fi fost şi utilizată în scopul declarat. De
menţionat este că, de regulă, articolele publicate în presa online şi
tipărită sunt însoţite de fotografii care îl plasează pe preşedintele CJ
Neamt în diverse momente, de cele mai multe ori. (…)

S-a procedat
la vizualizarea fotografiilor predate CJ Neamţ, ocazie cu care s-a
constatat că au fost fotografiate diverse întîlniri ale reprezentanţilor
CJ Neamţ, diverse evenimente organizate de CJ, obiective de
investiţii, inclusiv prezenţa preşedintelui CJ la inspecţia acestor
obiective, dar şi şedinţe de consiliu judeţean, evenimente ca Ziua
Comunei Piatra Şoimului, Zilele Comunei Borleşti, petrecerea
personalului CJ Neamţ. (…) Conform Regulamentului de organizare
şi funcţionare a aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean
Neamţ, Biroului Guvernanţă Corporativă, Comunicare şi Imagine îi
revine sarcina de a realiza materiale de prezentare şi imagine a
Consiliului Judeţean Neamţ şi materiale foto-video, care urmează a
fi puse la dispoziţia mass-media, a altor persoane fizice sau juridice
interesate sau publicului larg, prin postarea pe site-ul entităţii şi pe
reţelele de socializare.

Avînd în vedere cele descrise se
concluzionează că materialele difuzate prin mijloacele mass-media
(presa scrisă tipărită, online şi producţii TV difuzate pe posturile
locale de televiziune) au avut ca scop nedeclarat conturarea
vizibilităţii publice în favoarea unor persoane prin promovarea unor
activităţi ale instituţiei, cum ar fi cea de investiţii”.

Şi concluzia care
descrie clar că a fost vorba despre bani cheltuiţi pentru cultul
personalităţii: „Astfel, plăţile constatate ca prejudiciu de echipa de
audit nu au fost efectuate în strictă concordanţă cu prevederile Legii
nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţii de interes public,
deoarece materialele publicate în presa online, ziare tipărite şi
producţii TV au avut scopul de promovare a unei imagini pozitive a
demnitarului – preşedintele CJ Neamţ, prin redarea declaraţiilor
acestuia, prin anunţarea realizărilor autorităţilor locale, în special pe
linie de investiţii, a vizitelor de miniştri şi a altor diverse evenimente
prin care s-a urmărit publicitatea proprie pe seama fondurilor
publice”.

Dar pagina de Facebook nu „merită” 70.000 de lei?

Ş ca să fie treaba, treabă, cei de la Curtea de Conturi vorbesc şi de
două contracte de 35.700 lei fiecare pentru pagina de Facebook.
Şi spun aşa: „Prin urmare, deşi la nivelul aparatului de specialitate
al Consiliului Judeţean Neamţ existau compartimente funcţionale cu
atribuţii clar definite în regulamentul de organizare şi funcţionare
aprobat prin hotărâre a autorităţii deliberative privind activităţile de
comunicare, promovare a imaginii prin actualizarea, administrarea,
întreţinerea şi dezvoltarea paginii web găzduite pe reţeaua de
socializare Facebook, entitatea auditată a contractat şi a plătit un
terţ operator economic pentru prestarea unor activităţi care se
regăsesc în fişele de post ale personalului din cadrul Direcţiei de
Dezvoltare Turistică şi Guvernanţă Corporativă şi Compartiment
Baze de Date. (…)

De asemenea, este de notorietate faptul că atât
crearea, cât şi actualizarea, administrarea, întreţinerea şi
dezvoltarea unei pagini pe reţeaua de socializare Facebook sunt
gratuite şi la îndemâna oricărui utilizator de internet, cu atât mai
mult cu câ la nivelul Consiliului Judeţean Neamţ, pe baza cerinţelor
specifice posturilor din domeniul comunicăriişi imaginii, a fost
recrutat şi angajat personal calificat şi apt să asigure ducerea la
îndeplinire a acestor cerinţe.

În loc de final

În concluzie: bani mulţi pentru imaginea domnului preşedinte, bani
mulţi pentru servicii pe care CJ le putea obţine de la proprii
angajaţi, pe care oricum îi plătea tot din banii noştri. Chiar când se
pregătea toată şmecheria cu banii de publicitate, acum vreo doi ani,
Monitorul de Neamţ a scris mai multe articole pe această temă.
Unul din ele cu titlul „Cît sînt dispuşi şefii CJ să plătească pentru a fi
pupaţi în fund?”. Link aici: http://monitorulneamt.ro/cit-sint-dispusi-sefii-cj-sa-plateasca-pentru-a-fi-pupati-in-fund-banii-de-reclama-sau-toate-site-urile-sa-apeleze-la-mine/
Iată că ne spune acum Curtea de Conturi cât au
fost dispuşi să plătească.

Citește știrea

Actualitate

Coronavirus: Record de noi infectări – 2.158 de cazuri noi la nivel naţional

Știre publicată în urmă cu

în data de

n la Neamţ au fost înregistrate 53 de cazuri noi, în total fiind 3.218 cazuri

Până pe 30 septembrie, pe teritoriul României, au fost confirmate 127.572 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID – 19).

102.476 de pacienți au fost declarați vindecați.

În urma testelor efectuate la nivel național, față de ultima raportare, au fost înregistrate 2.158 de cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV – 2 (COVID – 19), acestea fiind cazuri care nu au mai avut anterior un test pozitiv.

Distinct de cazurile nou confirmate, în urma retestării pacienților care erau deja pozitivi, 674 de persoane au fost reconfirmate pozitiv.

Până astăzi, 4.825 de persoane diagnosticate cu infecție cu COVID-19 au decedat.

În intervalul 29.09.2020 (10:00) – 30.09.2020 (10:00) au fost înregistrate 33 de decese (21 bărbați și 12 femei), ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, internați în spitalele din Argeș, Bacău, Bihor, Botoșani, Brașov, Constanța, Gorj, Harghita, Iași, Maramureș, Mehedinți, Prahova, Sibiu, Suceava, Teleorman, Timiș, Tulcea, Vaslui, Ilfov și Municipiul București.

Dintre acestea, 2 decese au fost înregistrate la categoria de vârstă 40-49 de ani, 5 decese la categoria de vârstă 50-59 de ani, 10 decese la categoria de vârstă 60-69 ani, 6 decese la categoria de vârstă 70-79 ani și 10 decese la categoria de peste 80 de ani.

31 dintre decesele înregistrate sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități, un pacient decedat nu a prezentat comorbidități, iar pentru un pacient decedat nu au fost raportate comorbidități până în prezent.

În unitățile sanitare de profil, numărul total de persoane internate cu COVID-19 este de 7.496. Dintre acestea, 550 sunt internate la ATI.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 2.419.691 de teste. Dintre acestea 26.021 au fost efectuate în ultimele 24 de ore, 16.233 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 9.788 la cerere.

Pe teritoriul României, 10.677 de persoane confirmate cu infecție cu noul coronavirus sunt în izolare la domiciliu, iar 7.348 de  persoane se află în izolare instituționalizată. De asemenea, 22.986 persoane se află în carantină la domiciliu, iar în carantină instituționalizată se află 28 de persoane.

În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 1.254 apeluri la numărul unic de urgență 112 și 632 la linia TELVERDE (0800 800 358), deschisă special pentru informarea cetățenilor.

Ca urmare a încălcării prevederilor Legii nr. 55 din 15.05.2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, polițiștii și jandarmii au aplicat, în ultimele de 24 de ore 383 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 57.800 de lei.

De asemenea, prin structurile abilitate ale Poliției, a fost constatată, ieri, o infracțiune pentru zădărnicirea combaterii bolilor, faptă prevăzută și pedepsită de art. 352 Cod Penal.

Reamintim cetățenilor că Ministerul Afacerilor Interne a operaționalizat, începând cu data de 04.07.2020, o linie TELVERDE (0800800165) la care pot fi sesizate încălcări ale normelor de protecție sanitară.

Apelurile sunt preluate de un dispecerat, în sistem integrat, și repartizate structurilor teritoriale pentru verificarea aspectelor sesizate.

În ceea ce privește situația cetățenilor români aflați în alte state, 6.696 de cetățeni români au fost confirmați ca fiind infectați cu COVID-19 (coronavirus): 1.917 în Italia, 1.253 în Spania, 124 în Franța, 2.935 în Germania, 159 în Marea Britanie, 28 în Olanda, 2 în Namibia, 4 în SUA,  119 în Austria, 20 în Belgia, 6 în Japonia, 2 în Indonezia, 2 în Elveția, 3 în Turcia, 2 în Islanda, 2 în Belarus, 93 în Grecia, 7 în Cipru, 2 în India, 2 în Ucraina, 2 în Emiratele Arabe Unite și câte unul  în Argentina, Tunisia, Irlanda, Luxemburg, Malta, Brazilia, Bulgaria, Kazakhstan, Suedia, Republica Congo, Ungaria și Qatar. De la începutul epidemiei de COVID-19 (coronavirus) și până la acest moment, 126 de cetățeni români aflați în străinătate, 31 în Italia, 19 în Franța, 43 în Marea Britanie, 11 în Spania, 14 în Germania, 2 în Belgia, unul în Suedia, unul în Elveția, unul în SUA, unul în Brazilia, unul în Republica Congo și unul în Grecia, au decedat.

Dintre cetățenii români confirmați cu noul coronavirus, 733 au fost declarați vindecați: 613 în Germania, 90 în Grecia, 18 în Franța, 6 în Japonia, 2 în Indonezia, 2 în Namibia, unul în Luxemburg și unul în Tunisia.

Notă: aceste date sunt obținute de misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate, fie de la autoritățile competente din statele de reședință, în măsura în care aceste date fac obiectul comunicării publice, fie în mod direct de la cetățenii români din străinătate.

Le reamintim cetățenilor să ia în considerare doar informațiile verificate prin sursele oficiale și să apeleze pentru recomandări și alte informații la linia TELVERDE – 0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgență, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetățenilor și este valabilă pentru apelurile naționale, de luni până vineri, în intervalul orar 08.00 – 20.00. De asemenea, românii aflați în străinătate pot solicita informații despre prevenirea și combaterea virusului la linia special dedicată lor, +4021.320.20.20.

Citește știrea

Trending