Contactează-ne

Actualitate

Sărbătoarea Răzeşilor la Moldoveni, a X-a ediţie

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ pe 15 august, sute de locuitori ai comunei Moldoveni s-au reîntîlnit pentru a marca ziua comunei ■ „E o sărbătoare care ne îndeamnă la unitate şi bucurie“, spune primarul Marcel Bîrjovanu, cel care a iniţiat Sărbătoarea Răzeşilor, în urmă cu 10 ani ■ pe scenă au evoluat artişti populari cunoscuţi, cap de afiş fiind îndrăgita solistă Mioara Velicu ■ sărbătoarea s-a încheiat cu un foc de artificii ■

Comuna Moldoveni, atestată documentar încă din anul 1448, cînd ţinuturile sale au fost date în proprietate dregătorului Sfatului ţării Moldovei, Oană Porcu, are un trecut istoric impresionant. Primarul comunei, inginerul Marcel Bîrjoveanu vorbeşte de fiecare dată cu mîndrie de istoria locurilor, avînd conştiinţa că este un urmaş demn al strămoşilor răzeşi care au trăit pe meleagurile pe care le gospodăreşte. „Astăzi, 15 august 2019, împlinim 571 de ani de cînd a fost atestată documentar localitatea noastră şi, din nou, avem sentimentul de mîndrie că sîntem cetăţenii comunei Moldoveni, fostă Porceşti. E o comună de oameni gospodari, paşnici şi cinstiţi care merită, în ciuda tuturor dificultăţilor financiare, ca, o dată pe an, să li se orgnizeze o asemenea sărbătoare. În urmă cu 10 ani, ca primar, am avut iniţiativa, ca la 15 august să se marcheze Sărbătoarea Răzeşilor, prilej cu care ne întîlnim cu cei plecaţi la muncă în străinătate, reveniţi acasă în concediu, dar şi cu rudele, veniţi să petreacă o duminică frumoasă de august, alături de noi. E o sărbătoare care ne îndeamnă la unitate şi bucurie. Ca în fiecare an, ne-au fost alături domnii deputaţi Mugur Cozmanciuc şi Laurenţiu Leoreanu, primari ai comunelor învecinate, consilieri judeţeni, preoţii parohilor din comună, intelectuali de vază ai localităţii. Am avut şi un program artistic susţinut de Diana Sîrbu, Anca Maria Trifan, Anna Bend, cap de afiş fiind îndrăgita artistă de muzică populaăr, Mioara Velicu. Seara s-a încheiat cu un foc de artificii“, a declarat primarul Marcel Bîrjoveanu. Despre cei 571 de ani de atestare documentară a comunei au vorbit şi oaspeţii invitaţi la Sărbătoarea Răzeşilor. Evenimentul, desfăşurat pe terenul comunal, a fost şi un bun prilej pentru Marcel Bîrjoveanu de a vorbi despre eforturile de modernizare ale comunei, în ciuda dificultăţilor financiare pe care le are comunitatea.

„Sîntem în curs de implemntare a două proiecte mari, pe fonduri europene. Primul este cel de înfiinţare a reţelei de canalizare din satul Moldoveni, în valoare de 5,5 milioane de lei. Cel de al doilea proiect este de apă şi canalizare în satul Hociungi, în valoare de 7,8 milioane lei. Cu toate acestea, cele două proiecte nu reuşesc să acopere în totalitate suprafaţa celor două localităţi, motiv pentru care va trebui să facem proiecte de extindere ulterioare. Deşi comuna are doar 2200 de locuitori, fiind ca mai toate zonele rurale, în plin proces de depopulare, trebuie totuşi să ne preocupăm de modernizarea localităţilor. Cu toate că situarea comunei la 18 kilometri de Roman şi la 80 de kilometri de municipiul Piatra Neamţ este un dezavantaj, ne putem lăuda că infrastructura comunei este una destul de bună. După ce vom implementa prin intermediul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Bahna, Moldoveni şi Români proiectul de aducţiune a gazului metan, locuitorii comunei vor avea practic aceleaşi condiţii de trai ca şi în oraşe. Sîntem recunoscuţi ca o zonă agricolă foarte bine dezvoltată, cu fermieri ale căror exploataţii dau dintotdeauna producţii foarte bune. E evident că agricultura rămîne ramura care va asigura viitorul comunei. Din păcate, legislaţia nu ne ajută în ceea ce priveşte construirea bugetului local, care este bazat doar pe impozitul pe terenul agricol şi locuinţe. Anul acesta avem dificultăţi bugetare majore pentru că doar pentru plata indemnizaţiilor persoanelor cu handicap şi a însoţitorilor avem nevoie de peste 60 de milioane de lei, iar de luna asta nu mai există fonduri pentru această categorie. Legea stipulează că bugetul de stat trebuie să asigure achitatea acestor indemnizaţii în proporţie de 90%, comunităţii locale revenindu-i obligaţia de a acoperi 10% din fonduri. Aşteptăm rectificarea, la care ni s-a promis că vor fi acoperite aceste sume. Cert este că pentru toate localităţile foarte mici sau mici este foarte greu să supravieţuiască. Noi ne străduim, în măsura în care putem, să cheltuim banii din buget, cu responsabilitate. În primărie avem doar 20 de angajaţi, fiecare cu atribuţii precise. Nu ştim ce se va întîmpla cu această blocare a posturilor, ţinînd cont că la serviciul social avem postul descoperit, după decesul funcţionarei care era încadrată pe acest post. Dacă Guvernul nu va veni cu o rectificare serioasă, nu vom putea achita cotele de cofinanţare la proiectele europene. Mai avem şi alte investiţii pe PNDL, unde trebuie să contribuim şi noi. Cea mai mare problemă este cea a acoperirii majorărilor de salarii pentru firmele din construcţie: 70 de milioane de lei trebuie achitate din bugetul local pentru aceste firme. Nu ştiu ce se va rezolva cu tot felul de proteste propuse de diverse asociaţii, atîta timp cît Guvernul lasă comunităţi întregi în incapacitate de plată. Cum investiţiile se află la jumătate, nu se poate renunţa la ele. Manopera s-a dublat şi ea. Asta e partea cenuşie a problemelor, dar partea bună este aceea că există investiţii şi, încă, importante, absolut necesare pentru dezvoltarea comunităţii“, a mai spus primarul Marcel Bîrjoveanu. Primarul este, însă, mulţumit că a reuşit să finalizeze anul acesta proiectele de infrastructură rutieră, iar străzile din comună sînt în totalitate asfaltate. Şcolile arată şi ele foarte bine, fiind modernizate.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

ApaServ, mulţumită de relaţiile cu clienţii

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ între 1 ianuarie - 30 iunie, asociaţiile de proprietari din Roman au avut un grad de încasare de 96,53%, firmele de 100,29%, instituţiile publice 97,81 %, iar persoane fizice care locuiesc la case 96,91% ■ per total, gradul de încasare în Zona Est a fost de 97,15% ■

Conducerea ApaServ, la solicitarea redactorilor Monitorul, au realizat o sinteză a plăţilor efetuate de clienţii din Zona Operaţională Est, de la începutul anului şi pînă la 30 iunie.

Reprezentanţii companiei îşi manifestă mulţumirea că populaţia din zona Roman, în ciuda pandemiei care a ţinut în casă cetăţenii aproape două luni şi-au achitat serviciile de apă şi canalizare sau au plătit facturile on- line. „La data de 30 iunie 2020, situaţia încasărilor pentru Zona Est, pentru toate categoriile de utilizatori este una mulţumitoare.

Astfel, de la 1 ianuarie şi pînă la 30 iunie, asociaţiile de proprietari din Roman au avut un grad de încasare de 96,53%, operatorii economici de 100,29%, instituţiile publice 97,81 %, iar persoane fizice, care locuiesc la case, de 96,91%. Per total, gradul de încasare al facturilor în Zona Este se ridică la 97,15%. Aşa cum se vede din situaţia amintită, se constată o creştere a gradului de încasare la data de 30 iunie 2020, faţă de 31 mai 2020 pentru persoanele fizice şi asociaţiile de proprietari.

Apreciem deschiderea manifestată de utilizatori faţă de recomandările noastre de a folosi aplicaţia «Portal Clienţi» în efectuarea plăţilor, aspect care se referă la creşterea gradului de încasare. Aplicaţia «Portal Clienţi» e disponibilă pe site-ul companiei, www.apaserv.eu şi împreună cu celelalte modalităţi moderne de plată – pay point, un-doi, viramente bancare, au condus la o relaţionare facilă între companie şi utilizatori“, a declarat şefa Serviciului Relaţii Clienţi-Call Center, Maricica Rdau.

Reprezentanţii companiei reamintesc populaţiei care sînt avantajele pe care le au în condiţiile în care folosesc serviciile de plată on-line: vizualizarea facturilor imediat ce au fost emise, cu posibilitatea de a fi descărcate şi de imprimare a acestora, verificarea-transmiterea indexului contorului de apă on- line, informaţii asupra modalităţii şi a perioadei de citire a consumului.Clienţii au, în felul acesta, acces la istoricul de plăţi. Folosind serviciul on-line amintit, clienţii pot achita rapid şi fără comision suplimentar facturile pentru apă şi canalizare.

Plăţile efectuate de clienţi sînt actualizate pe platforma Portal Clienţi în maxim 3 zile, termenul fiind acoperitor pentru situaţiile în care plăţile se fac şi în zilele de sîmbătă şi duminică. În perioada martie-iunie, în plină criză pandemică, gradul de încasare al facturilor cumulate a fost la asociaţiile de proprietari din Roman de 97,88%, la operatorii economici de 100,82%, la instituţiile publice de 106,54% şi la persoane fizice de 85,78%.

Citește știrea

Actualitate

Oportunitate pentru o carieră în Armată

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ Centrul Militar Judeţean Neamţ recrutează rezervişti voluntari ■ înscrieriele se fac pînă la data de 10 iulie ■ pot accede în armată şi cei care nu au nici un fel de pregătire militară ■ candidaţii trebuie să fie sănătoşi tun şi să îndeplinească mai multe condiţii ■

Se recrutează rezervişti militari, fiind o oportunitate şi pentru cei care nu au nici un fel de pregătire în domeniu. Trebuie îndeplinite anumite condiţii, candidaţii trebuie să fie sănătoşi tun şi pot intra în rîndul militarilor.

Rămîne de văzut cîţi nemţeni doresc să intre totuşi într-un sistem plin de reguli şi restricţii în condiţiile în care de o bună perioadă de timp stagiul militar nu mai este obligatoriu. Centrul Militar Judeţean Neamţ face înscrieri pentru recrutare, depunerea dosarelor avînd loc pînă pe data de 10 iulie 2020.

În anunţul de recrutare se precizează faptul că, cei care optează pentru serviciul militar în calitate de rezervist voluntar trebuie să îndeplinească, cumulativ, mai multe condiţii – criterii generale de recrutare. Doritorii trebuie să aibă cetăţenie română şi domiciliul stabil în România de cel putin 6 luni, la data depunerii cererii de înscriere; să fie declaraţi „apt medical” pentru arma/serviciul/specialitatea militară în care urmează să fie instruiţi; să fie evaluaţi şi declaraţi „admis” din punct de vedere psihologic; să fie evaluaţi şi declaraţi „admis” din punctul de vedere al pregătirii fizice; să nu fi fost condamnaţi penal printr-o hotărîre judecătorească rămasă definitivă, cu excepţia situaţiei în care cei condamnaţi au fost reabilitaţi sau amnistiaţi; să nu facă parte din organizaţii interzise de legislaţia română şi să nu fie membri ai unor organizaţii incompatibile cu regulile, activităţile şi atribuţiile specifice serviciului militar; să nu aparţină unor culte, asociaţii religioase sau grupări religioase care, potrivit legii, contravin normelor de păstrare a ordinii publice, precum şi celor care încalcă bunele moravuri sau afectează îndeplinirea serviciului militar.

Candidaţii rezervişti care au pregătire militară şi optează pentru serviciul militar în calitate de soldat sau gradat rezervist voluntar trebuie să îndeplinească următoarele criterii: să deţină grad în rezervă corespunzator corpului gradaţilor şi soldatilor; să fie confirmaţi în arma, serviciul, specialitatea militară a funcţiei pe care urmează să o încadreze; să fie absolvenţi cel puţin ai învăţămîntului general obligatoriu; să nu împlinească vîrsta de 51 de ani înainte de data semnării primului contract.

Candidaţii fără pregătire militară trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele criterii specifice de recrutare: a) să fie absolvenţi cel puţin ai învăţămîntului general obligatoriu sau să facă dovada absolvirii acestuia pînă la data semnării angajamentului; b) să posede permis de conducere auto categoriile B şi C – condiţie obligatorie numai pentru candidaţii care optează pentru funcţii prevăzute cu armele „auto”, „geniu”, „artilerie şi rachete”, „artilerie şi rachete antiaeriene” sau “tancuri”, daca îndeplinirea atributiilor presupune conducerea tehnicii specifice armelor respective; c) să nu împlinească vîrsta de 51 de ani înainte de data semnării primului contract.

Doritorii trebuie să se grăbească pentru că perioada de înscriere a început de luna trecută, de pe 22 iunie şi expiră la data de 10 iulie 2020. Mai trebuie spus faptul că în garnizoana Piatra Neamţ – UM 01407, sînt disponibile posturi de soldaţi şi gradaţi rezervişti voluntari, astfel: Specialitatea militară 008 – 10 locuri; Specialitatea militară 011 – 3 locuri; Specialitatea militară 015 – 4 locuri; Specialitatea militară 098 – 3 locuri (permis conducere B,C,E); Specialitatea militară 103 – 2 locuri (brevet mecanic conductor sau permis conducere B,C,E); Specialitatea militară 109 – 1 loc. Pentru a participa la selecţie, candidaţii trebuie să parcurgă mai multe etape.

Prima constă în prezentarea pentru luarea în evidenţă şi iniţierea dosarului la sediul Biroului informare – recrutare din cadrul Centrului militar Judeţean Neamţ (e nevoie de mai multe documente în original şi copie: carte de identitate, certificat de naştere, documente de studii, brevet militar, permis conducere, cazier judiciar). Următoarea etapă este susţinerea probelor de selectie (evaluarea psihologică şi a aptitudinilor fizice), acestea urmînd a avea loc la Centrul de Selecţie şi Orientare – Cîmpulung Moldovenesc. Urmează efectuarea unui examen la Spitalul Clinic Militar de Urgenţă Iaşi, iar ultima etapă este definitivarea dosarului, la sediul Biroului informare-recrutare din cadrul Centrului Militar Neamţ. Pe timpul desfăşurării instruirii iniţiale, a concentrărilor pentru participare la instruire/misiuni sau la alte forme de instruire, rezerviştii voluntari beneficiază de cazare, echipament, hrană şi asistenţă medicală, decontarea cheltuielilor de transport. Pentru candidaţii domiciliaţi în judeţul Neamţ, activitatea de recrutare se desfăşoară la sediul Biroului informare-recrutare din cadrul Centrului Militar Neamţ, situat în Piatra Neamţ, strada Durăului 7, luni, miercuri, joi şi vineri între orele 08.30 – 16.30, marţi între orele 10.30 – 18.30, iar informaţii suplimentare se pot obţine la telefoanele 0233.213.886 sau 0233.213.473 int. 117. Detalii suplimentare se găsesc şi pe internet, pe site-ul oficial al Ministerului Apărării Naţionale, la adresa www.mapn.ro. sau www.recrutare.mapn.ro sau paginile oficiale de Facebook, RecrutareMApN şi Centrul Militar Judeţean Neamţ.

Citește știrea

Actualitate

Festivalul Kult Fest, amînat de Covid-19

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ „Am luat măsura de a amîna evenimentul, pentru că am pus pe primul plan siguranţa participanţilor, a voluntarilor şi a celor din echipa de organizare“, a declarat Sebastian Hrib, organizatorul manifestării

Consacratul Festival Kult Fest, care se desfăşoară de cîţiva ani la Roman, a fost amînat, din cauza faptului că regulile impuse de pandemia de SARS Cov 2 nu permit desfăşurarea unei asemenea manifestări.

„Din păcate, Kult Fest a trebuit amînat din cauza epidemiei şi a deciziei autorităţilor în ceea ce priveşte organizarea evenimentelor cu public numeros. S-a hotărît amînarea evenimentului pentru perioada 9-11 iulie 2021. Ne aflăm în stare de alertă şi asta implică o serie de evenimente, care nu pot reuni la un loc mai mult de 500 de persoane şi spectacole în limita a 4 ore, plus numeroase măsuri de siguranţă.

În această conjunctură, am luat măsura de a amîna evenimentul, pentru că am pus pe primul plan siguranţa participanţilor, a voluntarilor şi a celor din echipa de organizare. Anul acesta ar fi trebuit să fie prezenţi la Roman o parte din cei mai mari artişti ai Romniei.

Dar în condiţiile în care restricţiile continuă, pentru această vară sînt creionate o serie de activităţi mai mici ca dimensiuni, care nu presupun întîlniri numeroase de participanţi. E vorba de reprezentaţii de teatru în aer liber pentru copii, proiecţii cinema în aer liber sau seri culturale pentru seniori“, a declarat Sebastian Hrib, organizatorul Festivalului Kult Fest.

Acesta a confirmat faptul că nu mai lucrează la Serviciul organizare evenimente din cadrul Primăriei Roman şi că şi-a dedicat întrega activitate muncii în cadrul ONG-ului Kult Generation.

Citește știrea

Trending