Contactează-ne

Actualitate

S-au decernat premiile Uniunii Scriitorilor pentru critică literară

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ în prezenţa lui Varujan Vosganian, vicepreşedinte al USR, au fost decernate premiile pentru critică literară 2017 ■ premiul pentru debut a fost atribuit pietreanului Adrian G. Romila ■ Premiul Opera Omnia a ajuns la Iaşi, la profesorul universitar Ioan Coman ■

În cea de-a treia zi a Festivalului Garabet Ibrăileanu, organizat de Uniunea Armenilor din România, care s-a bucurat de prezenţa vicepreşedintelui Uniunii Scriitorilor, Varujan Vosganian, au fost decernate, la Roman, premiile pentru critică literară 2017. La festivitate a fost prezent şi Ambasadorul Armeniei la Bucureşti, Excelenţa Sa Sergey Minasyan, secretarul de stat în Ministerul Culturii, Geo Popa, preşedintele filialei Bacău a USR, Dumitru Brăneanu etc. Varujan Vosganian a făcut un laudatio pentru criticul care a primit Premiul Opera Omnia, Ioan Coman, o mare personalitate a culturii române contemporane. „A fost într-o vreme şi director al Teatrului Vasile Alecsandri şi, ulterior, al Teatrului Luceafărul din Iaşi. Dacă este să vedem cîte opere critice a scris acest om, vă garantez că a scris peste 1001, ca în Şeherezada. Dar vă asigur că aceste articole constituie o cronică completă a literaturi române contemporane. E vorba despre prestigioase tomuri de critică literară, despre poezia contemporană, despre proza contemporană. Dascăl, cronicar, prieten al sciitorilor, membru în diverse jurii ale unor concursuri literare, director de teatru, se intersectează, cel puţin a treia oară cu Grabet Ibrăileanu, pentru că a fost şi editor al acestuia. A luat şi un premiu literar pentru acest lucru. Premiul acordat este însă, cel mai important premiu naţional pentru critică literară – Opera Omnia, care se acordă domnului profesor Ioan Coman“, a spus Varujan Vosganian. Premiul pentru debut în critica literară a plecat la Piatra Neamţ, fiind atribuit tînărului Adrian G. Romilă, care scrie şi proză şi ţine o rubrică de cronică în Convorbiri Literare. În partea a doua a festivităţii de decernare a premiilor din cadrul Festivalului Naţional Garabet Ibrăileanu, aflat la prima ediţie, au fost acordate şi cele pentru aforisme, care au constat în trofee şi bani. Din juriul festivalului, care a studiat 36 de manuscrise de aforisme intrate în finală, au făcut parte scriitorul Lucian Strochi şi dramaturgul Valeriu Butulescu. Premiul special al juriului a fost acordat lui Mircea Oprea, de la Botoşani. Premiul I pentru aforisme a fost adjudecat de preotul Cornel Paiu, preşedintele Asociaţiei culturale Clepsydra Roman. Premiul II i-a fost atribuit poetului romaşcan Mircea Bostan, iar cel de al treilea profesoarei Eva Lazea, tot din Roman. Trofeele pentru aceste premii au fost realizate de artistul plastic pietrean Mircea Ceacîru. Preşedintele Uniunii Armenilor din România, filiala Roman, Emanuel Nazaretian, sufletul festivalului concurs, a acordat şi Trofeul Festivalului Garabet Ibrăileanu scriitorului Lucian Strochi, pentru întreaga contribuţie la susţinerea etniei armenilor.

Citește știrea
loading...
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Neamţ: 50 de şoferi făcuţi pietoni, în două zile

Știre publicată în urmă cu

în data de

50 de şoferi au rămas fără permis de conducere pentru viteză excesivă sau pentru că au urcat la volan deşi băuseră, în doar două zile. Poliţiştii au aplicat peste 200 de amenzi în valoare de peste 88.000 de lei. “În cadrul unei acțiuni organizate pentru combaterea principalelor cauze generatoare de accidente rutiere grave, polițiștii au aplicat peste 200 de sancțiuni contravenționale iar peste 50 de șoferi au rămas fără permisul de conducere. În perioada 17-18 august, polițiștii Serviciului Rutier Neamț au acționat pe linia combaterii principalelor cauze generatoare de accidente grave. Scopul acestei acţiuni a fost reprezentat de reducerea numărului accidentelor rutiere și a consecințelor acestora determinate de nerespectarea regimului legal de viteză de către conducătorii auto, a consumului de alcool, precum şi sancţionarea nerespectării acestor obligaţii prevăzute de legislaţia rutieră. Pe parcursul acțiunii, polițiștii au aplicat peste 200 de sancțiuni contravenționale, în valoare de peste 88.000 de lei. 51 de șoferi au rămas fără permisul de conducere, după ce au fost depistați circulând cu viteză excesivă sau sub influența băuturilor alcoolice”, au comunicat reprezentanţii IPJ Neamţ.

Citește știrea

Actualitate

Neamţ: Şofer “campion” la alcoolemie

Știre publicată în urmă cu

în data de

Un tînăr care a urcat la volanul unui autoturism deşi băuse din belşug a fost prins recent de poliţiştii nemţeni. Testat alcoolscopic, tînărul s-a dovedit a avea peste 1,70 mg/l alcool pur în aerul expirat. “La data de 19 august, polițiștii din cadrul Poliției orașului Roznov au depistat în trafic un bărbat, de 36 de ani, din Roznov, care conducea un autoturism pe strada Speranței, în timp ce se afla sub influența băuturilor alcoolice. Tînărul a fost testat alcoolscopic, rezultatul indicînd o valoare de peste 1,70 mg/l alcool pur în aerul expirat, fapt pentru care a fost condus la spital, unde i s-au recoltat probe biologice în vederea stabilirii, cu exactitate, a alcoolemiei. Polițiștii continuă cercetările sub aspectul comiterii infracțiunii de conducerea unui vehicul sub influența alcoolului”, se precizează în buletinul de presă al IPJ Neamţ.

Citește știrea

Actualitate

Zi de sărbătoare pentru preotul Florin Ţuscanu

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ s-au împlinit 31 de ani de la hirotonirea preotului din Trifeşti ■ fiu al satului Hociungi, preotul pasionat de istorie este autorul mai multor monografii iar acum lucrează la un studiu privind bisericile cu hramul Sfîntul Nicolae ■

Unul din cei mai erudiţi preoţi nemţeni, Florin Ţuscanu, fiu al satului Hociungi, din comuna Moldoveni a sărbătorit, pe 15 august, 31 de ani de la hirotonirea ca preot. La momentul aniversar i-a avut alături pe enoriaşii de la biserica din Trifeşti, unde este paroh, cît şi pe cei care au participat la Sărbătoarea Răzeşilor. „Sînt fiul al satului Hociungi, unde am urmat cursurile şcolii primare, după care am studiat la Şcoala Nr.3 Roman şi apoi la Seminarul şi Facultatea de Teologie din Iaşi. 15 august este ziua în care satul acesta, Moldoveni, este încredinţat Maicii Domnului, protectoarea noastră. Pe 15 august am serbat în parohia pe care o păstoresc, biserica din Trifeşti, 220 de ani de la sfinţirea acesteia, prilej cu care am avut o sărbătoare locală. Ziua de 15 august, cînd în bisericile româneşti se marchează Adormirea Maicii Domnului are pentru mine, personal, o semnificaţie deosebită, pentru că este ziua hirotonirii mele ca preot. În 31 de ani de cînd sînt preot am fost misionar în nu mai puţin de şase parohii: la început în zona Vaslui, apoi la Moldoveni, unde am funcţionat timp de 13 ani, la biserica cu hramul Sfîntul Nicolae. Alţi patru ani am slujit la biserica cu acelaşi hram din Ruginoasa, după care am fost transferat la Roman, unde am fost timp de nouă ani ca preot protopop. Pot mulţumi lui Dumnezeu că am avut multe împliniri profesionale şi pot afirma că am văzut în viaţa mea o «lucrare» a Sfîntului Nicolae, prin aceea că am fost botezat în biserica Sfîntul Nicolae din satul Hociungi, am fost preot la biserici, mai toate cu acest hram. Acesta este motivul pentru care am ajuns la Bari, în Italia, unde se află moaştele Sfîntului Nicolae. Aici, preotul Giraldo Ciofari, care se ocupă de Centrul de Studii Nicolaene, mi-a spus că acest sfînt are o lucrare cu mine şi mi-a recomandat să aprofundez cercetările pe această temă pentru a fi promovate în acest centru. Revenind acasă, am început un studiu temeinic“, a mărturisit pr. dr. Florin Ţuscanu.

Citește știrea

Trending