Contactează-ne

Administrație

Roman: Spitalul, cel mai mare angajator

Știre publicată în urmă cu

în data de

Spitalul Municipal este cel mai mare angajator din Roman. Unitatea are 925 de salariaţi, din care 99 medici, 9 medici rezidenţi, 14 angajaţi pe funcţii de personal sanitar cu studii superioare (biologi şi chimişti), 14 asistenţi medicali cu studii superioare şi 431 asistenţi cu studii sanitare post-liceale. În unitate mai lucrează şi 258 de angajaţi ca personal auxiliar sanitar (brancardieri şi infirmieri). În sectorul administrativ al unităţii lucrează 43 de salariaţi . Spitalul mai are şi 71 de salariaţi care lucrează ca personal muncitor de deservire: bucătari, ajutori de bucătari, muncitori întreţinere, paznici, gaderobieri. Cu toate acestea, aproape lunar, unitatea scoate posturi la concurs. Pentru unele din ele există o concurenţă acerbă, dar există şi posturi care sînt scoase la concurs de mai multe ori pentru că nu se înscrie nimeni. De regulă, acestea sînt posturi pentru perioadă determinată, acolo unde titularii de posturi sînt în concedii natale, post-natale sau în concedii fără plată, pentru o anumită perioadă.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Neamţ: Traiul în pandemie, în centrele pentru copii

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ cei 1.200 de copii aflaţi în sistemul de protecţie a copilului Neamţ au ieşit cu bine din perioada stării de urgenţă ■ cei incluşi în programul Familia mea nu au avut voie să părăsească apartamentele ■ ei participă la cursurile on-line ţinute de cadrele didactice ■

Redactorul Monitorul au vrut să afle cîteva amănunte legate de viaţa în timpul crizei sanitare în sistemul de Protecţie a Copilului din judeţ, în care sînt instituţionalizaţi peste 1200 de copii, o parte trăind în centrele rezidenţiale, o altă parte în plasament familial.

„Marea majoritate a copiilor se află în îngrijirea asistenţilor maternali, în plasament familial. În centrele rezidenţiale se află aproximativ 300 de copii, din care 55 locuiesc în apartamentele din programul Familia mea, unde trăiesc ca într-o familie, cîte 5 sau 6 într-un apartament, fiind supravegheaţi de un instructor de educaţie şi de pedagogi.

Perioada stării de urgenţă a fost o perioadă dificilă, cu restricţii, care au fost mai greu sportate de către copii. Personalul a fost remarcabil, a făcut efoturi pentru a ţine atenţi aceşti copii, în vederea ocupării timpului lor cu tot felul de activităţi de interior, în perioadele de restricţie.

Copiii au avut acces la internet în toate centrele, au calculatoare, tablete, telefoane, aşa încît pot participa la cursurile on-line. Pentru a reduce la maxim sau a diminua riscurile de infectare cu coronavirus s-au luat măsuri încă înainte de instituirea stării de urgenţă, înainte de 15 martie.

În acest sens s-au restricţionat vizitele, întîlnirile cu familia fiind anulate. A fost interzisă ieşirea copiilor din apartamente. Personalul a fost instruit şi testat. La un moment dat, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Militare nr.8 personalul a rămas în izolare la locul de muncă, astfel încît, din fericire, în centrele noastre de îngrijire a copiilor, cu o singură excepţie, la un centru de copii cu dizabilităţi, din Piatra Neamţ, nu am avut cazuri de infecatare, ceea ce ne bucură foarte mult“, a precizat Magda Vasilache, purtător de cuvînt al DGASPC Neamţ.

Cadrele care lucrează în sistemul de protecţie a copiilor monitorizează, în permanenţă, copii instituţionalizaţi şi cei aflaţi în plasament familial, pentru a fi evitate toate problemele de sănătate care ar putea apărea în sistem, în această perioadă pandemică.

Citește știrea

Actualitate

Este nevoie de declaraţie la ieşirea din Tîrgu Neamţ

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

Persoanele care au domiciliul în oraşul Tîrgu Neamţ şi vor să meargă într-o altă localitate au nevoie de declaraţie pentru a justifica necesitatea deplasării, potrivit unui anunţ postat pe pagina de Facebook a primăriei.

„Prin Hotărîrea Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Neamţ nr.25 din 21 mai 2020 s-au stabilit ca zone în care nu ai nevoie de declaraţie pe propria răspundere, adeverinţă de la angajator sau legitimaţie de serviciu doar municipiile Piatra Neamţ şi Roman şi unităţile administrativ- teritoriale pe o rază de 30 de km în jurul acestora.

Astfel, la ieşirea din oraşul Târgu Neamţ, indiferent de localitatea în care ne deplasăm, trebuie să prezentăm unul din cele trei documente stipulate mai sus“, informează reprezentanţii administraţiei publice locale. Primăria a anunţat şi regulile noi în baza cărora se permite accesul în instituţie – obligativitatea purtării măştii de protecţie şi a controlului temperaturii.

Astfel, cetăţenii care vor să meargă în primăriei trebuie să poarte mască care să le acopere nasul şi gura şi să utilizeze covoraşele dezinfectante amplasate la intrare, pentru dezinfectarea încălţămintei.

Citește știrea

Actualitate

Neamţ: Se reiau cursurile şi examenele auto

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ sînt anumite reguli de prevenire a răspîndirii bolii şi distanţare socială ■ cei care intră la examen nu mai pot fi însoţiţi de rude sau prieteni ■

Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatricularea Vehiculelor anunţă că, treptat, se reia activitatea. Astfel, programarea candidaţilor cărorar le-au expirat dosarele de şcolarizare în perioada 16 martie – 17 mai 2020 şi pentru care există o programare prealabilă în sistem (proba practică) se va efectua prin intermediul şcolilor de conducători auto, cu informarea acestora.

„Programarea candidaţilor cărora le expiră dosarul de şcolarizare ulterior datei de 18 mai 2020 se va face din oficiu, pe cît posibil cu respectarea ordinii de programare anterioare, de către serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, cu informarea acestora”, anunţă DRPCIV.

Reluarea activităţii de examinare la proba practică, pentru candidaţii cărorar le-au expirat dosarele de şcolarizare, se face începînd cu data de 2 iunie 2020, urmînd ca la finalizarea acestei activităţi să fie demarată examinarea practică pentru candidaţii cărora le expiră dosarul de şcolarizare ulterior datei de 18 mai. Reluarea activităţii de examinare la proba teoretică se va face începînd cu data de 15.06.2020/22.06.2020, în funcţie de numărul de candidaţi examinaţi şi capacitatea de preluare a Serviciilor publice comunitare.

Decizia se va posta pe site-ul Instituţiei Prefectului. Pentru desfăşurarea în condiţii de siguranţă a activităţii de examinare la proba practică vor fi respectate următoarele măsuri de protecţie în vederea prevenirii răspîndirii noului coronavirus: utilizarea măştilor de protecţie – atît pentru candidaţi cît şi pentru examinatori; scanarea temperaturii corporale şi interzicerea susţinerii examenului în situaţia în care aceasta depăşeşte 37,2 grade Celsius; respectarea distanţării persoanelor aflate la locul de întîlnire comunicat pentru susţinerea probei practice a examenului pentru obţinerea permisului de conducere, de cel puţin 1,5 m; evitarea prezentării la locul de întîlnire a candidaţilor cu însoţitori (prieteni, rude, etc).

Accesul va fi permis doar candidatului şi instructorului auto. „Valabilitatea documentelor emise de serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor se menţine pe toată perioada stării de alertă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile, de la data încetării acestei stări, potrivit actelor normative în vigoare.

În acelaşi context şi pentru aceeaşi perioadă, se menţine şi valabilitatea documentelor necesare operaţiunilor de înmatriculare, transcriere sau preschimbare a permisului de conducere obţinute de către solicitanţi de la alte entităţi”, mai arată DRPCIV într-un comunicat de presă.

Citește știrea

Trending