Contactează-ne

Administrație

Roman: Pe „lista ruşinii“, mii de datornici. Nu au plătit, dar cei care cheltuie aiurea nu se ruşinează?

Știe publicată cu

în data de

■ peste 4.000 de persoane figurează cu restanţe la bugetul municipiului Roman, valoarea totală a datoriilor fiind de 23 de milioane de lei ■ 139 societăţi, cele mai multe în faliment, sînt pe listă cu alte 9 milioane de lei ■

Primăria Roman a publicat recent lista contribuabililor persoane fizice şi juridice cu restanţe la bugetul local la data de 31 decembrie 2018. Purtătorul de cuvînt al Primăriei, Claudia Matei, a menţionat că municipalitatea face eforturi de recuperare a debitelor pe care le întregistrează datornicii, prin toate mijoacele legale. „Lista contribuabililor persoane fizice cu rest de plată la data de 31 decembrie 2018 cuprinde 4.028 datornici, care au acumulat datorii de 23.553.669 lei. Cea de a doua listă cuprinde 139 de contribuabili persoane juridice cu datorii totale de 9.719.731 lei“ a precizat purtătorul de cuvînt al primăriei. Pentru a recupera aceşti bani, Direcţia de Impozite şi Taxe Locale a emis înştiinţări de plată, somaţii, titlu executoriu şi, în ultimă instanţă a instituit poprire pe conturi. „La nivelul instituţiei funcţionează şi un Birou de recuperare creanţe contribuabili în insolvenţă care urmăreşte recuperarea debitelor, prin înscrierea la masa credală, pentru firmele aflate în insolvenţă, sau se solicită deschiderea procedurii de insolvenţă pentru firmele care nu-şi achită debitele“, a mai declarat purtătorul de cuvînt. În secţiune persoane fizice, lista datornicilor cuprinde nume „grele“ ale urbei: un fost deputat care împreună cu soţia are o datorie la bugetul local de 134.871 lei (1,3 miliarde vechi), în timp ce fiul lor apare cu o restanţă de 8.882 lei. De asemenea, un fost director al unei întreprinderi din oraş, a adunat împreună cu soţia, medic de familie, o datorie la bugetul local de 112.377 lei. Pe listă mai apar doi foşti consilieri locali cu datorii de 7.402 lei, respectiv 3.770 de lei. De asemenea, dator cu 3.212 lei este şi un funcţionar la Şomaj. Cu datorii la bugetul oraşului este şi un jurnalist, care a „lăsat“ o datorie de 2.175 de lei. Lista persoanelor juridice cu restanţe la bugetul local este deschisă de defunctul Polirom cu o datorie de 2.671.826 lei, urmată de firma unui fost consilier judeţean cu o datorie de 547.494 lei. O altă datorie este a unei fabrici de mobilă cu 429.138 de lei. Pe locul al cincilea apare defuncta societate Acvaserv, care a acumulat datorii nu doar de la apă, ci şi de la energia temică furnizată romaţcanilor avînd o valoare totală de 311.446 lei. O firmă în faliment a unui ex-parlamentar are datorii de 241.505 lei. Conform site-ului oficial al primăriei, bugetul de venituri al urbei a fost în 2018 în sumă de 7,2 miliarde de lei, din care, venituri proprii au fost de 4,4 miliarde. Totalul cheltuielilor Primăriei Roman au fost anul trecut de 7,2 miliarde de lei, din care cheltuieli de personal 2,9 miliarde lei.

Citește știrea
Advertisement
loading...
Postează comentariu

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Piatra Neamţ: Se trage la sorţi ordinea pe panourile electorale

Știe publicată cu

în data de

Membrii partidelor politice şi reprezentanţii candidaţilor independenţi la alegerile europarlamentare sînt invitaţi de primarul municipiului Piatra Neamţ să participe la tragerea la sorţi a locurilor pe panourile de afişaj electoral, care va avea loc pe 25 aprilie, de la ora 10, în sala de consiliu local. “Primarul municipiului Piatra Neamţ invită reprezentanţii partidelor politice, alianţelor politice, precum şi candidaţii independenţi care participă la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, în data de 25.04.2019 – orele 10.00, la sediul Primăriei din strada Ştefan cel Mare nr. 6, în sala de şedinţă a Consiliului Local, unde va avea loc tragerea la sorţi a numărului de ordine de pe panourile de afişaj electoral amplasate pe raza municipiului Piatra Neamţ, pentru alegerile stabilite în data de 26 mai 2019 pentru Parlamentul European”, se precizează într-o informare de presă emisă de reprezentanţii primăriei pietrene.

Citește știrea

Actualitate

Tîrgu Neamţ: Proiecte la vot

Știe publicată cu

în data de

Autor

pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Local Tîrgu Neamţ din 23 aprilie sînt 26 de proiecte de hotărîre

Aleşii din urbea de sub Cetate sînt convocaţi în şedinţa lunară, pe 23 aprilie, pe ordinea de zi fiind menţionate 26 de proiecte de hotărîre. După stabilirea preşedintelui de şedinţă pentru luna mai, funcţie ce revine, prin rotaţie, fiecărui membru al legislativului local, dezbaterile vor începe cu un proiect ce vizează modificarea contractului încheiat cu Asociaţia ECONEAMŢ, pentru serviciul de salubrizare. În mapele aleşilor se vor mai găsi propuneri de încetare a contractelor pentru două locuinţe din blocul ANL al primăriei, unde apartamentele sînt închiriate tinerilor de pînă în 35 ani şi înţelegerile expiră după ce titularii depăşesc această vîrstă. Se mai intenţionează scoaterea la licitaţie a unui spaţiu din Policlinica Tîrgu Neamţ, aceeaşi procedură urmînd să fie aplicată şi pentru pajiştea Osoi, unde crescătorii de animale vor avea la dispoziţie un teren în suprafaţă de 100 hectare. Alt subiecte vizează modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al consiliului local, cu scopul fixării nivelului indemnizaţiei de şedinţă pentru consilieri, alte puncte avînd legătură cu prelungirea unui contract de concesiune, execuţia bugetară la data de 31 martie, cumpărarea, vînzarea sau închirierea unor terenuri din domeniul public şi privat al localităţii. Se mai doreşte modificarea contractului încheiat pentru salubrizarea stradală, completarea anexelor unor hotărîri anterioare ce vizează inventarul bunurilor aparţinînd domeniului public şi privat al oraşului. La votul aleşilor vor mai ajunge Organigrama şi statul de funcţii al Spitalului Tîrgu Neamţ pentru anul 2019, precum şi deblocarea şi scoaterea la concurs a unor posturi din cadrul instituţiei sanitare. Va mai fi nevoie de adoptarea unei hotărîri pentru stabilirea contribuţiei Consiliului Local Tîrgu Neamţ pentru decernarea Premiului Naţional de Proză Ion Creangă – Opera Omnia, ediţia 2019. Tot în şedinţa din 23 aprilie se va cere acordul consilierilor pentru programul şi bugetul unor manifestări ce vor avea loc în perioada următoare, respectiv Ziua Europei, Ziua Independenţei de Stat a României, Ziua Victoriei (9 mai), Festivalul Bucuria Luminii (30 aprilie, Ziua Copilului (1 Iunie). Va fi actualizat cu acest prilej şi calendarul activităţilor planificate de Casa Culturii pentru acest an, cu sumele aferente necesare pentru organizare. În atenţia legislativului local vor mai ajunge solicitări de modificare a taxei pentru parcările cu plată şi a taxei de deblocare, pentru parcările de reşedinţă. După finalizarea dezbaterilor, se va trece la partea a doua a şedinţei, destinată informărilor. Unul dintre puncte are legătură cu Comisia de Urbanism, iar altele două privesc adrese depuse de un cetăţean al urbei şi de Ordinul Asistenţilor Medicali, Filiala Neamţ.

Citește știrea

Actualitate

Roman: Mandatul managerului spitalului a fost prelungit

Știe publicată cu

în data de

Autor

Ţinînd cont de faptul că mandatul la conducerea Spitalului Municipal de Urgenţă Roman al doctoriţei Maria Andrici expiră curînd, primarul Lucian Micu a decis prelungirea acestuia cu trei luni. „Cum mandatul managerului spitalului expiră la sfîrşitul acestei luni, pe 23-24 aprilie, vom face o dispoziţie de prelungirea a acestuia pentru încă trei luni, pînă la organizarea unui concurs la care se pot înscrie şi alte persoane. În situaţia spitalului se întîmplă exact ca în cazul unităţilor de învăţămînt, care sînt subordonate de administraţia publică doar din punct de vedere administrativ, pentru că în cazul actului medical nu există nici o competenţă. E clar că în perioada mandatului doamnei manager au fost şi lucruri bune, şi anumite sincope. Ne dorim să menţinem acelaşi ritm de dotare cu aparatură. E clar că pe partea medicală e nevoie de o schimbare a mentalităţii în abordarea relaţiilor faţă de pacienţi. E însă vorba de un proces de durată, care trebuie să se întîmple la un moment dat şi la noi“, a declarat primarul Lucian Micu. Acesta a mai afirmat că are aşteptări şi din partea pacienţilor, de la care şi-ar dori exprimarea, cu sinceritate, a punctului de vedere privind calitatea serviciilor, pentru a se putea interveni punctual, iar în situaţia în care există nemulţumiri ale acestora faţă de aspecte ce exced competenţele locale, aceştia trebuie să se folosească de pîrghiile legale pe care le au în ceea ce priveşte sesizarea unor încălcări ale legii la instituţiile statului cu atribuţii.

Citește știrea

Trending