Contactează-ne

Administrație

Revenirea lui Dulamă, pe masa consilierilor nemţeni

Știre publicată în urmă cu

în data de

În şedinţa de joi, 20 iunie, care va începe la ora 16, consilierii judeţeni nemţeni vor avea pe masă un proiect de hotărîre prin care Laurenţiu Dulamă revine, atenţie, începînd cu data de 21 iunie, şi pe scaunul de consilier judeţean şi pe cel de vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Neamţ. Aşa cum au hotărît judecătorii. Definitiv. E drept în urmă cu ceva timp, tocmai pe 21 mai. Pe cale de consecinţă, revenirea lui Dulamă înseamnă că pleacă din CJ Florin Tiberiu Ioniţă, iar mandatul de vice al lui Adrian Diaconu încetează şi el. Rămîne de văzut cum vor vota consilierii (deşi unde e lege nu ar trebui să fie tocmeală, nu?), dar mai ales rămîne de văzut cum vor colabora preşedintele de CJ Ionel Arsene şi noul vechi vice Dulamă. Că la “despărţire” s-a lăsat cu vorbe grele şi cu “împins” scaunul celui din urmă mai spre “coada” mesei. Pentru cei ce vor să-şi remintească, amănunte aici: http://monitorulneamt.ro/video-dialoguri-incinse-in-sedinta-de-mazilire-a-vicepresedintelui-cj-neamt/ Vom reveni după şedinţă.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Neamţ: Ex-şeful Poliţiei a dat în judecată ministerul

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ comisarul şef Paul Tablan a contestat în instanţă ordinul prin care a fost demis de la comanda IPJ Neamţ ■ a fost chemat în instanţă Ministerul Afacerilor Interne, ORNISS, IGPR dar şi Poliţia Neamţ ■ înainte de a fi demis, comisarului şef nu i-a mai fost prelungit certificatul ORNISS ■ fără acesta, ofiţerul nu poate lucra în structurile operative ■

Fostul şef al Poliţiei Neamţ, Paul Tablan, a luat decizia de a contesta în instanţă ordinul prin care a fost demis din funcţia de conducere.

Acesta spunea, încă de la finele anului trecut, că este posibil să se adreseze justiţiei, ceea ce a şi făcut la începutul acestei săptămîni, acţiunea avînd ca obiect anulare act administrativ, Cererea a fost înregistrată pe rolul Tribunalului Neamţ, la Secţia a II-a Civilă de Contencios Administrativ şi Fiscal pe 20 ianuarie 2020.

În dosar Paul Tablan are calitatea de reclamant şi se va judeca cu Ministerul Afacerilor Interne, reprezentat prin ministrul Marcel Vela, Inspectoratul General al Poliţiei Române, prin chestor principal de poliţie Liviu Vasilescu, dar şi Inspectoratul de Poliţie al judeţului Neamţ, prin comisarul care l-a înlocuit în funcţie pe Tablan, Neculai Catană.

Alături de aceştia calitate de pîrît în dosar o are şi Oficiul Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat (ORNISS), instituţia care nu a mai prelungit certificatul lui Tablan, iar în ipsa acestuia a pierdut funcţia de conducere.

De menţionat că practica judiciară a arătat că ORNISS nu are obligaţia de a-şi motiva decizia nici măcar în faţa instanţei de judecată, însă dacă acest lucru se va întîmpla Tablan ar afla de ce a rămas fără documentul în lipsa căruia a fost demis. Aşadar, procesul se află pe rolul Tribunalului Neamţ, însă nu a fost stabilit primul termen de judecată.

Rămîne de văzut ce vor stabili judecătorii la finele litigiului şi dacă Tablan va avea cîştig de cauză în disputa cu şefii poliţiei.

Răspunsul în doi peri al IGPR

Reamintim că Paul Tablan a fost demis după ani de zile în care controale şi verificări dispuse la instituţia pe care a condus-o nu au scos nimic imputabil la iveală. Pentru că, cel mai probabil, nu s-a găsit un alt mod de a-l înlătura din funcţie s-a găsit o soluţie de avarie, una ruşinoasă ca mod de operare şi cu implicaţii pentru viitorul profesional al poliţistului.

Nu i-a fost prelungit certificatul ORNISS, care se reînnoieşte din patru la patru ani şi care permite accesul la informaţiile clasificate. Fără acest certificat, nici un ofiţer nu poate lucra în structurile operative. Centrul de Informare şi Relaţii Publice din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, prin adresa purtînd numărul 403.988/6 decembrie 2019, a trimis Monitorului de Neamţ un răspuns de o ambiguitate desăvîrşită, cum că ofiţerului îi lipsea un anume „document“.

„În urma verificărilor efectuate la structura de specialitate din cadrul Poliţiei Române a rezultat că Ordinul ministrului Afacerilor Interne nr.II/2059 prin care comisarul-şef de poliţie Tablan Costel Paul, şeful Inspectoratului de Poliţie Judeţean Neamţ, a fost pus la dispoziţia unităţii, a fost emis la data de 27 noiembrie 2019 cu aplicabilitate din data de 5 decembrie 2019, avînd în vedere faptul că ofiţerul nu mai îndeplinea o condiţie de ocupare a postului pentru care era numit“, se arăta în documentul amintit.

„Este foarte probabil să mă adresez justiţiei. O să încerc şi această varianţă, ca să nu îmi pară rău la un moment, dar şi ca să epuizăm toate variantele. Deocamdată, necunoscînd toate motivele, pot avea doar bănuieli. Cel mai probabil voi beneficia şi de sprijinul sindicatului din care fac parte de la intrarea în sistem, poate ei ştiu, cunosc, au mai auzit şi vedem ce se poate face. La acest moment însă e prea devreme de spus ceva concret, trebuie mai întîi să iau la cunoştinţă oficial şi apoi vedem ce se poate face“, declara la acel moment Paul Tablan.

Se pare că demiterea acestuia de la comanda inspectoratului nemţean a venit ca urmare a faptului că a deranjat pe cineva sau pe mai mulţi, din mediul politic, sau nu. La un moment dat se zvonea că la şefia Poliţiei Neamţ ar fi fost în cărţi un alt ofiţer, dar lucrurile au luat o turnură neaşteptată şi cu începere de pe 3 decembrie 2019 la comanda IPJ Neamţ a fost numit Nicolae Catană, pe o perioadă determinată, de 6 luni, pentru preluarea atribuţiilor de inspector şef.

Rămîne de văzut dacă acţiunea în instanţă îi va da fostului şef al Poliţiei Neamţ satisfacţia dorită şi dacă va afla cum s-a întîmplat ca după un sfert de veac de meserie, ofiţerul să rămînă fără certificatul ORNISS.

Citește știrea

Actualitate

Prefectul de Neamţ s-a întîlnit cu directorii de şcoli

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ ”Este inadmisibil ca în anul 2020 copiii noştri să fie nevoiţi să înveţe în săli de clasă cu unele condiţii insalubre sau să meargă la toalete în curtea şcolii”, a declarat George Lazăr

Prefectul judeţului Neamţ, George Lazăr, a participat, joi, 23 ianuarie, la invitaţia inspectorului general judeţean, Mihai Obreja, la o întîlnire cu directorii de şcoli şi licee din judeţul Neamţ.

Prefectul a rugat directorii prezenţi, cît şi membrii din consiliile de administraţie, să realizeze un dialog cu primarii din unităţile administrativ teritoriale şi să reuşească împreună identificarea unor oportunităţi pentru investiţiile atît de necesare infrastructurii educaţionale. ”Este inadmisibil ca în anul 2020 copiii noştri să fie nevoiţi să înveţe în săli de clasă cu unele condiţii insalubre sau să fie nevoiţi să meargă la toalete în curtea şcolii.

De asemenea, subliniez aici că este importantă siguranţa elevilor, de aceea, fac un apel către cei prezenţi să se găsească soluţii de a achiziţona servicii de pază pentru toate unităţile şcolare. Şi, am încredere că se vor găsi bani pentru acest aspect deosebit de important”, a declarat George Lazăr.

Un alt mesaj transmis de George Lazăr a fost legat de importanţa ca sistemul educaţional românesc să fie unul de calitate: “Avem nevoie de învăţători şi profesori de calitate, dedicaţi meseriei lor, cum avem nevoie şi de un învăţămînt caltitativ, fie că este vorba de gimnaziu, liceu, învăţămînt profesional sau dual. Calitatea actului educaţional reprezintă viitorul unei societăţi sănătoase şi vă rog să fiţi cît se poate de implicaţi în activitatea dumneavoastră!”.

La finalul întîlnirii, prefectul a acceptat invitaţia directorului Colegiului Naţional “Petru Rareş”, profesorul Oniciuc Grigoruţă, de a participa la manifestarea dedicată Micii Unirii organizată de elevii acestui liceu.

Citește știrea

Actualitate

Roman: Primarul, întîlniri cu afaceriştii şi medicii

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ la dezbaterile publice de anul acesta au răspuns invitaţiei mai puţini reprezentanţi ai celor două categorii socio-profesionale ■ afaceriştii spun că expresia cu putere de lege „preţul cel mai mic“ la licitaţii se răsfrînge asupra calităţii ■ 5,5 milioane lei vor alocaţi investiţiile la spital, plus aparatură de la minister, cofinanţată din bugetul local ■

Conform graficului de desfăşurare al întîlnirilor conducerii Primăriei, legate de dezbaterea bugetului, pe 21 ianuarie, a avut loc o nouă dezbatere la care au participat reprezentanţii oamenilor de afaceri şi cei ai Sănătăţii. După ce primarul a prezentat cîteva din intenţiile investiţionale de anul acesta, a fost un dialog cu cei prezenţi, în care s-au făcut şi cîteva propuneri legate de desfăşurarea unor activităţi comunitare. A fost şi o solicitare ca activităţile culturale ce se vor desfăşura în Roman să fie mai bine mediatizate. Una din propuneri a vizat nevoia înfiinţării unui parc industrial, primarul Lucian Micu afirmînd că a existat o asemenea intenţie a municipalităţii de a achiziţiona terenul pe care a funcţionat fosta societate Polirom, dar, această intenţie nu a putut fi materializată din cauza faptului că suprafaţa respectivă a fost cumpărat de un investitor privat. „Sîntem deschişi să investim într-un astfel de teren, dacă el va avea acces facil către infrastructura rutieră“, şi-a arătat intenţia primarul Lucian Micu. Omul de afaceri Mitică Ouatu a anunţat faptul că, începînd din 27 ianuarie, în calitate de proprietar al spaţiilor comerciale din zona Favorit, va începe reparaţii capitale la scările de acces. A mai solicitat implicarea primăriei în regîndirea sistemului de educaţie, pentru a putea fi rezolvată criza de personal în diverse meserii, propunere la care primarul a spus că municipalitatea se va implica în înfiinţarea unor clase de învăţămînt dual, mai ales în construcţii. Au existat şi nemulţumiri exprimate de oamenii de afaceri în ceea ce priveşte lipsa de predictibilitate legislativă, aceştia vorbind despre greutăţile întîmpinate în ceea ce priveşte licitaţiile, cu referire la greşeala privitoare la „preţul cel mai mic“, prevedere cu efecte negative în ceea ce priveşte calitatea. Una dintre activităţile apreciate a fost cea legată de festivalul Kult Fest, ajuns la a cincea ediţie, ca mijloc principal de promovare a Romanului pe harta culturală a ţării. Cea de a doua întîlnire a zilei a fost cu reprezentanţii sectorului de sănătate, una la care au participat medici din spital şi reprezentanţi ai Ambulanţei. Cu acest prilej, primăria a anunţat intenţia de a investi în amenajarea parcării din curtea Spitalului vechi, unde se află sediul staţiei Roman a Ambulanţei. Tot cu aceeaşi ocazie a fost exprimată intenţia de reabilitare a clădirii, în sensul reparării acoperişului. Prezentă la întîlnire, medicul Dorice Albu, director al Serviciului Judeţean de Ambulanţă a vorbit despre utilitatea celor trei ambulanţe repartizate Substaţiei Roman. Primarul a anunţat lucrări de modernizare a străzii Speranţei pe unde circulă şi ambulanţe şi investiţii de 5,5 milioane lei la Spitalul Municipal de Urgenţă Roman, la care se adaugă investiţii în aparatură ale Ministerului Sănătăţii, cofinanţate din bugetul local. Au fost anunţate lucrări de modernizare la Centrul de Permanenţă din strada Bogdan Dragoş, care vor consta în dotări şi recompartimentarea spaţiului. Atît reprezentanţii spitalului, cît şi cei ai municipalităţii au făcut apel la populaţie, recomandînd ca în cazurile mai uşoare să să se apeleze la centrele de permanenţă din municipiu, pentru a evita aglomerarea CPU.

Citește știrea

Trending