Contactează-ne

Administrație

Realitatea de la adăpostul de cîini din Piatra Neamţ: “Ne batem cap în cap”

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ aşa ar putea fi sintetizată situaţia de la adăpostul de cîini al Salubritas ■ declaraţia aparţine directorului Cristian Sauciuc ■ DSV a dat o amendă şi a cerut ca animalele să fie “cazate” în funcţie de sex ■ aşa ar creşte numărul incidentelor violente, susţin cei de la Salubritas ■

“Ne batem cap în cap”, astfel a răbufnit directorul Salubritas, Cristian Sauciuc, care a organizat joi, 9 ianuarie, o conferinţă de presă în care a vorbit despre situaţia de la adăpostul de cîini din Piatra Neamţ.

Concret, anul trecut, au fost făcute publice o serie de imagini ce surprindeau un incident violent între animale cazate la adăpost. “Scrofuloşi la meserie”, cei de la Direcţia Sanitar-Veterinară au mers în control şi au dispus o amendă şi măsuri.

Amenda de 2.000 lei, măsurile privind în principal obligaţia de a caza animalele în funcţie de sex, adică masculii cu masculii, femelele cu femelele. Numai că, prezent la conferinţă, doctorul adăpostului şi al Asociaţiei Prieten Credincios, Andrei Tudor, a spus că astfel există riscul mult mai mare să crească rata incidentelor violente, evident şi a mortalităţii în rîndul animalelor.

Moment în care jurnaliştii prezenţi au sesizat evidenta “ruptură logică”: acţiunea DSV a pornit de la un incident violent şi, logic, măsurile dispuse ar trebuie să fie în sensul eliminării sau măcar reducerii unor astfel de incidente. Ori, administratorii adăpostului au arătat că măsura dispusă ar putea duce exact la situaţia în care incidentele violente să se înmulţească!? Cine are dreptate şi cum e mai bine pentru cîini?, a fost întrebarea care s-a născut firesc.

A fost momentul în care directorul Sauciuc a admis că “ne batem cap în cap”, iar doctorul Andrei a continuat că “legea este interpretabilă”. Revenind la ce va face conducerea Salubritas, din afirmaţiile directorului am înţeles că va fi adoptată o cale “diplomatică”: va fi respectată decizia DSV şi cîinii vor fi împărţiţi după sex, dar… operaţiunea durează, deci se va produce nu mîine, poimîine, ci… în ceva timp, cînd vor fi gata pregătirile necesare.

Chiar şi aşa, o primă concluzie ar fi că asistăm la o nouă bulibăşeală specific mioritică. Am vrea să respectăm standarde europene privind protecţia animalelor, dar avem legi şi instituţii cît se poate de “balcanice”. Adică legi interpretabile şi instituţii care dispun măsuri mai mult decît interpretabile, ba poate chiar în defavoarea animalelor pe care chipurile le protejăm.

Colaborare cu o asociaţie “blocată”

În continuarea conferinţei, aveam să aflăm informaţii ce sprijină concluzia preliminară exprimată. Astfel, am aflat că adăpostul de cîini a aparţinut Asociaţiei Prieten Credincios. În urmă cu ceva ani, a fost dat către Salubritas, iar protocolul încheiat stipula că asociaţia are 30% din boxe şi se ocupă de procedura de adopţie. Numai că, între timp, asociaţia a intrat şi este şi în prezent într-o “etapă de tranziţie”, ca să îl cităm pe doctorul Tudor.

Mai pe şleau spus, activitatea este blocată. Începînd de la conturi şi continuînd cu toate cele necesare pentru a-şi desfăşura activitatea. Cît de “eficientă” ar putea fi o asociaţie aflată în asemenea blocaj este evident pentru oricine. Iar deblocarea presupune un lung drum prin justiţie. Ani întregi. Ca soluţii, rezultate în urma dialogului din conferinţa de presă, ar fi ca Salubritas să încheie protocoale de colaborare cu alte asociaţii pentru măcar o parte din restul de 70% din boxe, dacă evident vor exista doritori. Iar doctorul Andrei Tudor să facă o nouă asociaţie, care să nu mai fie “bolnavă” de blocaj.

Numai viitorul ne poate arăta dacă va fi adoptată una dintre aceste soluţii. Pînă atunci rămînem tot balcanici cu pretenţii de Europa.

“Rezervarea”, cum rămîne cu “rezervarea”?

Tot pe parcursul amintitei conferinţe de presă a apărut la un moment dat informaţia că sînt animale “rezervate” spre adopţie, dar care stau în adăpost şi pînă la doi ani. Cînd jurnaliştii au cerut explicaţii, la iveală a ieşit o altă stare de fapt incredibilă.

Concret, după ce un cîine ajunge la adăpost, el este “preluat” de Asociaţia Prieten Credincios şi este fotografiat şi, să spunem, “popularizat”, pe Facebook sau pe alte căi, în speranţa că va fi adoptat. Oricine poate în acel moment să-şi exprime intenţia de adopţie, îl “rezervă”, dar, dacă nu finalizează această intenţie, respectivul animal nu poate fi, de exemplu eutanasiat, ceea ce evident că nu este de dorit, dar nici nu părăseşte adăpostul.

Trebuie hrănit şi îngrijit şi poate rămîne în adăpost pînă la… Paştele Cailor. Ceea ce, lăsînd deoparte orice exagerare din sfera aşa-zisei protecţii a animalelor, este evident o absurditate. Oricine ar putea astfel să “rezerve” toţi cîinii din adăpost, fără a avea intenţia reală de a-i adopta.

Rezultatul? Cheltuieli şi locuri ocupate pentru animale care nu vor fi în veci adoptate, în detrimentul altora care poate ar putea fi adoptate. Şi aici am înţeles că s-ar întrezări o soluţie de viitor: un nou protocol care să stipuleze că acel care “rezervă” un animal suportă o parte din cheltuielile făcute cu pregătirile de adopţie, iar, dacă într-un termen rezonabil, de cîteva luni, nu finalizează procedura, pierde şi banii, dar şi “rezervarea”.

Astfel încît animalul să poată fi adoptat de altcineva sau, dacă este cazul, să poată fi luate altfel de măsuri. În concluzie, mai toţi ne declarăm iubitori ai animalelor şi devenim extrem de vehemenţi cînd vine vorba despre condiţii precare în care trăiesc o parte dintre animalele fără stăpîn, dar, dacă este să fim sinceri, vedem că nu prea sînt nici legi, nici condiţii şi instituţii care să traducă în realitate această “grijă” pentru animale. Şi pe acest subiect, din “gură” ne declarăm europeni, dar în realitate…

Administrație

Neamţ: Directorul DSP, confirmat pozitiv cu COVID – 19

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ el se află în autoizolare la domiciliu ■ ancheta epidemiologică a dus la izolarea a 9 persoane din familie ■

Juristul Radu Firăstrău, directorul Direcției de Sănătate Publică Neamț s-a simțit la sfârșitul săptămânii trecute un pic mai rău, ceea ce l-a pus ușor pe gînduri. Un guturai banal, o ușoară răceală, dar fără temperatură. Conștient de pericolul în care se află, a decis să se interneze în Spitalul Județean unde s-a și testat.

Cum rezultatul testării a ieșit pozitiv a decis să respecte legea și să se autoizoleze la domiciliu, pînă la sfîrșitul lunii septembrie. Conform declarațiilor sale, în urma anchetei epidemiologice, s-a decis că alte 9 persoane, din familie, trebuie carantinate.

”Dumnezeu știe unde m-am putut infecta, pentru că am fost foarte precaut în toată această perioadă”, a spus directorul DSP Neamț. Radu Firăstrău mai susține că la instituția pe care o conduce nu a fost nevoie de măsuri deosebite, decît cele de rutină, care constau în dezinfecție, care, oricum, se face permanent și riguros.

”De la debutul pandemiei, în DSP toată lumea poartă mască. Nu cred că trebuie să fie motive de îngrijorare și nu trebuie testat întreg personalul instituției. În conformitate cu prevederile legale sînt suspecte doar persoanele care au stat în apropierea unui bolnav de coronavirus și nu au purtat mască. Ori, în cazul acesta nu se pune o astfel de problemă. Oricum în cazul meu investigațiile arată că nu am nici un fel de complicații”, a declarat Radu Firăstrău.

Acesta mai spune că este un noroc faptul că părinții săi, care ar putea intra în categoria persoanelor vulnerabile, se află în concediu, în străinătate.

Citește știrea

Actualitate

“Drumul cumătrului”, prefectul îl somează pe Arsene

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ M-am săturat şi ne-am săturat domnule Arsene de vorbe multe şi fapte zero! Vă somez în al doisprezecelea ceas să daţi ordin cumătrului dumneavoastră să termine lucrările!”, spune George Lazăr

Prefectul de Neamţ, George Lazăr, l-a somat pe preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ, Ionel Arsene, să dea ordin „cumătrului să termine lucrările” la DN 15 Bicaz – Poiana Largului, cel care ar fi trebuit terminat încă de anul trecut, dar nu e gata nici azi, provocând nemulţumiri majore în rândul populaţiei din zonă.

“Am efectuat recent o vizită cu domnul director Dan Pilă, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi – pe DN15 Bicaz –  Poiana Largului – pentru a face o inspecţie în teren la lucrările care se efectuează pe acest sector de drum şi pentru a vedea stadiul acestora.

Am solicitat în mod expres ca lucrările să fie finalizate cât mai repede posibil pentru ca drumul să fi redat circulaţiei. Mă declar total nemulţumit faţă de stadiul lucrărilor, de numărul de utilaje şi de oameni, relativ mic, cu care firma contractantă constructuieşte pe acest sector de drum, care trebuia să îl fi finalizat de mai bine de 6 luni. Precizez faptul că Guvernul României, Ministerul Transporturilor si Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi au asigurat finanţarea totală pentru continuarea lucărilor şi finalizarea investiţiei.

Ţin să amintesc că această lucrare a fost dată cu încredinţare directă pentru suma de 80 milioane de euro fără TVA, iar contractul iniţial trebuia să fie finalizat cu recepţie a drumului în luna noiembrie 2019. Sunt întârzieri nepermise, iar afectaţi sunt mii de oameni din zona Valea Muntelui, 6 unităţi administrativ teritoriale şi sute de agenţi economici. Este de notorietate că firma care lucrează acest sector de drum aparţine cumătrului domnului Ionel Arsene, Preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ. Nu vreau să mă gândesc că ar putea exista o presiune cu scop politic din partea acestuia faţă de cumătrul sau ca aceste lucrări să fie întârziate, pentru a insufla în mod mincinos o stare de spirit negativă în rândul cetăţenilor din zonă faţă de Guvernul României.

Aşa cum cealaltă societate contractantă, pe un sector din acest drum DN 15 a reuşit să finalizeze de mult lucrăcrile şi a montat inclusiv parapeţii de protecţie – mă refer la SC DANLIN SRL. Societatea cumătrului domnului Ionel Arsene nu a reuşit nici la acest moment să ajungă la un stadiu măcar apropiat de finalizare a drumului. Consider că este o lipsă de respect profundă faţă de miile de oameni din zonă, şi de aceea îi solicit, în mod ferm, domnului Ionel Arsene să mai lase discursurile politice şi să treacă la treabă! M-am săturat şi ne-am săturat domnule Arsene de vorbe multe şi fapte zero! Vă somez  în al doisprezecelea ceas să daţi ordin cumătrului dumneavoastră să termine lucrările!

Cred că o fi ocupat cumătrul dumneavoastră cu propaganda politică prin comunele din Neamţ şi cu negocierile electorale, împinse spre limita legii care nu vă onorează! De aceea, domnule Arsene, dacă tot filmaţi cu drone şi vă faceţi videoclipuri de campanie pe drumurile din judeţul Neamţ, rugaţi să filmeze şi DN15 Bicaz – Poiana Largului, pentru a vă face o imagine exactă despre respectul pe care îl oferiţi cetăţenilor din zonă”, a declarat prefectul de Neamţ, George Lazăr.

Citește știrea

Actualitate

Dragoş Chitic: “Transport public modern, confortabil şi ecologic, cu fonduri europene”

Știre publicată în urmă cu

în data de

Un transport public modern, confortabil şi ecologic, aceasta este promisiunea pe care o face pietrenilor primarul municipiului Piatra Neamţ, Dragoş Chitic.

Pentru ca acest deziderat să devină realitate au fost deja demarate proiecte cu fonduri europene. Modernizarea transportului public de persoane din municipiul Piatra-Neamţ se va realiza într-o viziune integrată, prin mai multe proiecte complementare care cuprind şi achiziţia a 41 de autobuze electrice, realizarea de staţii de încărcare electrice, modernizarea autobazei şi a infrastructurii rutiere.

Obiectivele principale urmărite prin implementarea proiectelor de modernizare a transportului public de persoane sunt stimularea utilizării mijloacelor de transport public în detrimentul maşinilor personale si reducerea emisiilor de CO2. În cele două proiecte care cuprind achiziţia a 41 de autobuze electrice municipalitatea pietreană este partener principal, consiliul judeţean este aplicantul, fiind proprietarul societăţii de transport public.

„Pentru proiectele privind modernizarea sistemului de transport public, deşi iniţial au fost pregătite de Primăria Piatra Neamţ, modificarea ghidului de finanţare a făcut ca aplicantul să fie Consiliul Judeţean Neamţ, în calitate sa de proprietar al societăţii de transport public local Troleibzul SA, iar Primăria Piatra Neamţ este partenerul principal. Prin cele două proiecte finanţate din fonduri nerambursabile vor fi achiziţionate un număr total de 41 de autobuze electrice care vor fi deservite de societatea Troleibuzul SA şi care vor putea opera doar pe teritoriul administrativ al municipiului Piatra Neamţ” a declarat primarul municipiului Piatra Neamţ, Dragoş Chitic. Un alt proiect important este cel privind „Modernizarea staţiilor de aşteptare pentru transport public (TP)” care a intrat în implementare după ce, în luna februarie, a fost semnat contractul de proiectare şi execuţie.

Proiectul are valoarea de 4.808.000 euro, contribuţia municipalităţii fiind de 2% şi presupune modernizarea a 80 de staţii de aşteptare pentru transportul public din Municipiul Piatra-Neamţ, dotarea lor cu panouri LED/LCD, cu panouri de afişaj informativ conectat la dispozitive montate pe mijloacele de transport în comun, ce vor prezenta timpul de sosire al mijlocului de transport, distanţe sau alte informaţii utile, echiparea cu panouri fotovoltaice astfel încât să poată fi independente energetic, cu dispozitive de conectare wireless.

De asemenea, ele vor deveni adevărate centre cu informaţii de interes public privind atracţiile turistice, evenimente socio-culturale şi sportive, harta oraşului şi informaţii utile despre vreme. În acest fel, staţiile de transport public inteligente vor permite călătorilor să planifice călătorii complete utilizând un transport de tip multimodal (autobuz, taxi sau bike sharing). Toate cele 80 de staţii vor fi monitorizate video în timp real. „Fondurile europene reprezintă o soluţie la îndemâna autorităţilor locale pentru dezvoltarea comunităţilor şi, din acest motiv, ne-am bătut pentru fiecare euro nerambursabil care poate fi adus în investiţii în oraşul nostru. Prin implementarea proiectelor privind transportul public de persoane, pietrenii vor beneficia de transport modern şi confortabil, iar oraşul Piatra-Neamţ se va alinia unor importante oraşe europene care beneficiază de transport ecologic realizat cu autobuze electrice. Întreg pachetul de proiecte din acest segment al mobilităţii urbane reprezintă un pas important în implementarea conceptului de smart-city, va genera dezvoltare pentru oraşul nostru şi o creştere semnificativă a confortului şi calităţii vieţii pietrenilor” a declarat primarul Dragoş Chitic.

Citește știrea

Trending