Contactează-ne

Advertorial

PSD ne arde la buzunare!

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ Guvernarea PSD a reuşit “performanţa” de a-şi pierde complet încrederea pe plan internaţional ■ Rezultatul? Investitorii se retrag, se pierd locuri de muncă iar datoria publică explodează ■

P

Lipsa de credibilitate a PSD îi costă enorm pe români chiar dacă, la o privire superficială, s-ar putea spune că încrederea sau lipsa de încredere într-un Guvern nu influenţează mersul economiei. Dar, chiar şi la nivelul relaţiilor personale, încrederea este totul! Exact la fel funcţionează lucrurile şi la nivel internaţional unde încrederea este cel mai important bun: se cîştigă greu şi se pierde foarte uşor. Iar PSD, Guvernele pe care le-a dat României în ultimii ani şi majoritatea parlamentară PSD-ALDE au reuşit, prin deciziile lor controversate, să dinamiteze încrederea UE ca instituţie, a celor 27 de state membre dar şi a partenerilor tradiţionali precum Statele Unite ale Americii. Efectele sînt foarte simple şi măsurabile. De ce justiţie? Cînd singura preocupare a unui Guvern este cum să îşi scape propriii corupţi şi cum să strecoare amnistia şi graţierea pe ordinea de zi a Executivului, se declanşează o reacţie în lanţ. Să luăm doar ultimul exemplu. La începutul lunii aprilie, în preziua unei şedinţe a Guvernului Dăncilă, apare public informaţia că este iminentă adoptarea ordonanţei de urgenţă pentru aministie şi graţiere care să îi facă scăpaţi pe Liviu Dragnea şi alţi membri importanţi ai PSD. Imediat, prim-vicepreşedintele Comisiei Europene Frans Timmermans transmite Guvernului Dăncilă că o astfel de ordonanţă “va obliga Comisia să reacţioneze”. Ambasadele a 12 state dau dovadă de o mobilizare fără precedent şi transmit Guvernului o scrisoare în care îi cer “să se abţină de la modificări care ar putea slăbi statul de drept şi capacitatea României de a lupta împotriva corupţiei”. Aceste semnale venite de la partenerii democratici ai României sunt auzite şi de investitori. Nimeni nu îşi riscă banii într-o ţară în care se dau legi şi ordonanţe arbitrare, menite să salveze un grup de oameni. Justiţia corectă şi liberă este garanţia că banii lor nu sînt în pericol. Iar cînd nu se mai fac investiţii, nu mai apar nici locuri de muncă, se pierd cele existente deja şi zeci de mii de familii au de suferit. Este o reacţie în lanţ! Avertisment de la marile companii Guvernul PSD nu îi sperie doar pe potenţialii investitori din România. Lipsa completă de preocupare a Guvernelor PSD faţă de infrastructura rutieră a făcut ca unul dintre cei mai mari investitori din România, Compania Ford, cu peste 4.000 de angajaţi, să transmită un avertisment tranşant la adresa Guvernului de la Bucureşti. ”Am investit 1,5 miliarde de euro în fabrica de la Craiova. Vom analiza exact ceea ce fac autorităţile române în materie de infrastructură, după care vom decide cum şi unde ne vom investi banii”, a spus recent preşedintele Ford România, Ian Pearson. El a explicat că lipsa unei autostrăzi pînă la graniţa cu Ungaria costă timp şi bani. În aceeaşi situaţie se află şi constructorul Dacia de la Mioveni care angajează peste 17.000 de oameni. Lipsa unei autostrăzi pînă la graniţa cu Ungaria i-a făcut chiar pe salariaţii companiei să organizeze un miting prin care să ceară Guvernului urgentarea construcţiei. “Se pare că Guvernul nu înţelege că prioritatea României este păstrarea locurilor de muncă şi că există riscul ca după 2020 cea mai mare companie auto din România să plece efectiv de aici”, au declarat reprezentanţii salariaţilor de la Dacia Mioveni. Zece milioane de euro anual pierde Dacia Mioveni în lipsa autostrăzilor. Vechea neîmplinire: intrarea în Schengen Asaltul constant al Guvernelor PSD asupra justiţiei şi preocuparea exclusivă a acestora de a îşi face corupţii scăpaţi a condus şi la ratarea repetată a unuia dintre cele mai importante obiective ale României: primirea în spaţiul Schengen. De două ori pînă acum statele membre ale UE au refuzat României chiar şi intrarea parţială, cu aeroporturile şi porturile maritime, în Schengen. Decizia privind intrarea României în Schengen trebuie luată prin decizia unanimă a statelor membre. România nu a reuşit să adune această unanimitate până acum, deşi, în mod repetat, i s-a transmis că respectă toate criteriile tehnice. Adică graniţele sînt securizate iar interconectarea sistemelor poliţieneşti realizată. Criteriul politic este cel care ţine România departe de Schengen. România are cea mai mare frontieră a Uniunii Europene iar statele membre vor garanţii că aceasta este bine păzită. Slăbirea luptei împotriva corupţiei şi asaltul constant asupra justiţiei în România nu dă suficiente garanţii statelor membre UE. Cu alte cuvinte, din cauza Guvernelor PSD, statele membre Schengen ne transmit că nu au încredere că România poate păzi frontiera UE. Odată acceptată în Schengen, oricine şi orice ar intra prin graniţa de est a României ar putea ajunge, fără niciun control la frontieră, până în cele 22 de state membre Schengen. Neintegrarea în Schengen are puternice efecte economice. Dincolo de disconfortul cetăţenilor români pentru care formalităţile de graniţă durează mai mult, faptul că România nu este în Schengen îi afecteaza pe transportatorii din România şi, implicit, pe importatori şi exportatori. Ei sînt cei care pierd sute de milioane de euro prin creşterea costurilor de transport. Împrumuturi plătite de viitoarele generaţii O serie de decizii economice dezastruoase luate de Guvernele PSD în ultimii ani au condus la pierderea credibilităţii României pe pieţele financiare. Obligat să se împrumute pentru a acoperi deficitul naţional, Guvernul PSD a apelat la pieţele internaţionale la sfârşitul lunii martie. Astfel, Guvernul Dăncilă a împrumutat 3 miliarde de euro la cea mai mare dobândă din istorie: 2,2 miliarde de euro. România va trebui să plătească 5,2 miliarde de euro pentru acest împrumut, în 30 de ani. “Este un credit pe care vor trebui să îl plătească copiii de acum, luat pentru cheltuieli curente ale Guvernului: pensii, salarii şi alte cheltuieli uzuale. Nu se construiesc autostrăzi cu aceşti bani sau alte proiecte de infrastructură care ar putea să genereze bani. Sînt bani care nu fac alţi bani”, spun analiştii economici. Notabil este că dobînda impusă României pentru acest împrumut este cea mai mare din istorie şi cea mai mare din dobînda aplicată statelor membre UE. Iar asta înseamnă că România a pierdut încrederea creditorilor. Cum a fost posibil? Prin ordonanţe de urgenţă date peste noapte care schimbă complet regulile economice, cum a fost ordonanţa 114 dată pe 28 decembrie 2018, cu trei zile înainte de a intra în vigoare. Ordonanţa dată de Guvernul Dăncilă a venit ca un cutremur devastator pentru economia românească întrucât afectează domenii fundamentale pentru funcţionarea economiei: sistemul bancar, sistemul energetic şi marile companii telecom. PSD a susţinut întotdeauna că deciziile pe care le-a luat au ajutat o categorie sau alta de cetăţeni. Ce nu a spus, însă, este preţul acestor decizii, iar acest preţ a anulat de fiecare dată pretinsele efecte pozitive ale guvernărilor lor. E un preţ resimţiti atît imediat, prin inflaţie, curs valutar, cît şi pe termen lung, prin dobînzi împovărătoare, stagnare economică şi scăderea nivelului de trai.

Citește știrea
Advertisement
loading...
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Ministrul Transporturilor, în vizită de lucru pe şantierul de pe DN15

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ ministrul Răzvan Cuc a inspectat lucrările de reabilitare şi modernizare aflate în derulare pe Drumul Naţional 15, între Bicaz şi Poiana Teiului ■ deminitarul a fost însoţit de şefii CNAIR, ai DRDP Iaşi şi de preşedintele CJ Neamţ, Ionel Arsene ■ Răzvan Cuc a venit cu noutăţi şi în ce priveşte realizarea drumului expres Piatra Neamţ-Bacău ■

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a fost prezent joi, 18 iulie 2019, într-o nouă vizită de lucru în judeţul Neamţ. Alături de noul director general al CNAIR, Sorin Scarlat, de directorul general regional al DRDP Iaşi, Ovidiu Mugurel Laicu, şi de preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ, Ionel Arsene, demnitarul ce se ocupă de drumurile naţionale a avut ca obiectiv verificarea şi controlul DN 15, importantă arteră rutieră ce leagă oraşul Bicaz de Poiana Teiului şi care se află în plin proces de reabilitare. Însoţit de reprezentanţii mass media, primul dialog cu aceştia a avut loc pe Barajul Bicaz. „Sînt în judeţul Neamţ alături de Preşedintele Organizaţiei Neamţ a PSD, Ionel Arsene şi directorul CNAIR, Sorin Scarlat, să verific stadiul lucrărilor la obiectivele de infrastructură ce aparţin Ministerului Transporturilor. Începem dialogul nostru de la Barajul Bicaz. Drumul care traversează barajul a beneficiat deja de lucrări de refacere şi turnare de covoare asfaltice executate în regie proprie de către Compania Naţională de Administare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) prin grija Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi. Cît priveşte DN 15 Bicaz-Poiana Largului, unde se efectuat reparaţii de refacere a corpului de drum afectat, se vor turna covoare asfaltice pe suprafeţe întinse, vor fi înlocuite zidurile de sprijin, se va lucra la refacerea şanţurilor de scurgere şi va fi montat parapet metalic. Toate aceste lucrări sînt executate de către Asocierea cîştigătoare, în urma unei proceduri de licitaţie. Valoarea contractului fiind de 302.132.014,19 lei cu TVA şi are o durată de execuţie 6 luni. Am spus de fiecare dată că, acolo unde se poate, cei de la CNAIR vor interveni în regie proprie să efectueze lucrări, astfel încît cetăţenii să beneficieze mai repede de infrastructura rutieră refăcută. Cei de la Compania de Drumuri trebuie să înţeleagă, odată pentru totdeauna, că lucrează în interesul cetăţenilor şi nu pentru propriile interese. Pe lîngă construcţia de autostrăzi sînt şi multe alte lucruri de realizat de către dînşii. Au bani. Le cer să-i consume pentru lucrările pe care au obligaţia să le facă. La începutul mandatului am spus că se vor asfalta 150 km în judeţul Neamţ. Pînă în prezent s-au asfaltat 80 km, restul se vor asfalta cît mai repede. Am fost aici în luna martie şi nu se întîmplase nimic. Acum vedeţi că lucrurile au luat o altă turnură. Investiţiile vor continua. Un alt lucru foarte important este proiectul privind Drumul Expres Bacău – Neamţ. Iată că am ajuns la final cu această procedură. S-au depus 4 oferte. L-am rugat pe domnul director general al CNAIR să întrunească, de urgenţă, Comisia şi să evalueze documentaţiile aferente acestui proiect, astfel încît pînă la sfîrşitul lunii august să avem semnat contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate”, a declarat Răzvan Cuc, Ministrul Transporturilor. Din punctul de vedere al înaltului demnitar am înţeles că nu vor exista probleme, nici măcar de finanţare, fiindcă fondurile sînt europene, pe programele dedicate infrastructurii mari. Mai mult decît atît, ministrul Cuc a declarat că va discuta personal cu firma care va cîştiga elaborarea studiului de fezabilitate, pentru ca aceasta să înainteze documentul înainte de cele 14 luni prevăzute ca termen limită, pentru a demara, ulterior, cît mai grabnic proiectarea şi execuţia drumului expres Piatra Neamţ-Bacău. „Deşi perioada de realizare a studiului este de 14 luni, voi discuta cu firma cîştigătoare să comprimăm acest termen, tocmai ca să dăm drumul proiectării şi execuţiei acestui obiectiv foarte important. Eu am să-i trasez termen în aprilie 2020, să fie gata studiul pînă atunci. Target-ul nostru este ca, la sfîrşitul lunii iunie anul viitor, să înceapă execuţia drumului”, a declarat Răzvan Cuc, adăugînd că „ce ţine de Ministerul Transporturilor se va face în ritm alert”. Revenind la obiectivul vizitat de Ministrul Transportului, respectiv DN 15 Bicaz-Poiana Teiului, lucrările sînt executate de asocierea S.C. AQUA PARC S.R.L., S.C. MAVGO HOLDING S.R.L. şi S.C. DANLIN XXL S.R.L., iar înaltul demnitar a avut cuvinte de laudă cu privire la calitatea acţiunii. „Spuneam, în 2017, în prima mea vizită la Poiana Largului-Bicaz, despre un drum, DN 15, cu un impact turistic foarte mare, un drum care este tranzitat de mulţi turişti, un drum care a fost practic construit în jurul anului 1947, un drum vechi, pe care nu s-a mai intervenit deloc. Iată că Guvernul a alocat sume semnificative pentru asigurarea drenajelor, scurgerilor şi elementelor de siguranţă. L-am rugat pe domnul Laicu să identifice punctele nevralgice, astfel încît să putem aloca sumele necesare şi să închidem absolut toate problemele pe acest drum, ca să-l finalizăm şi să poată fi dat în circulaţie aşa cum trebuie, fără calamităţi, fără alunecări de teren şi fără problemele care au existat în istoria obiectivului”, a sintetizat prin vorbe pline de concreteţe istoria drumului, înaltul demnitar, coborît în provincie din Capitală pentru o zi. Alături de domnia-sa s-a aflat preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ, Ionel Arsene de la care aveam să aflăm că „Aşa cum am promis oamenilor, şi sîntem de cuvînt, am reuşit să finalizăm Drumul Naţional 15 de la Piatra-Neamţ pînă la Bicaz, la baraj, urmînd ca, în următoarele luni, să finalizăm un drum extrem de important pentru economia judeţului Neamţ, Bicaz-Poiana Largului. Pe drumul naţional care leagă mănăstirea Văratec şi mănăstirea Agapia a fost turnat deja covorul asfaltic, urmînd ca, în perioada următoare, de la Humuleşti până la Pluton, să fie turnat covor şi, de asemenea, de la Castelul de Apă de la Roman pînă la Moţca, la limita cu judeţul Suceava. Aşadar, sînt investiţii extrem de importante pe care Ministerul Transporturilor le face în judeţul Neamţ şi doresc să vă mulţumesc în numele locuitorilor judeţului nostru”. Una cu alta, veşti bune pentru participanţii la trafic şi pentru turiştii care tranzitează cea mai importanta zonă turistică a judeţului Neamţ. Lucrările de reabilitare a tronsonului Piatra-Neamţ – Bicaz, al DN 15, începute în luna iunie a anului curent, au fost finalizate, urmînd ca, pînă la sfârşitul anului 2019 să fie finalizate şi lucrările de modernizare şi consolidare pe tronsonul Bicaz-Poiana Largului, unde experţii au identificat peste 70 de puncte de calamitate. Vizita ministrului Răzvan Cuc s-a încheiat la Hangu, după mai multe opriri pentru a dialoga cu constructorii şi presa. Ca o concluzie generală înaltul demnitar s-a declarat mulţumit şi încrezător în activitatea şantierului de pe DN 15.

Citește știrea

Administrație

Piatra Neamţ: Contracte semnate pentru grădini pe bani europeni

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ cu aproape un milion de euro vor fi realizate grădini publice în Speranţa şi Văleni

Primarul municipiului Piatra Neamţ, Dragoş Chitic, a semnat, vineri, 19 iulie, contractele de finanţare pentru încă două proiecte europene care vor fi implementate în Piatra Neamţ în perioada următoare şi vor fi finanţate în cadrul POR 2014-2020 în proporţie de 98%, contribuţia proprie fiind de doar 2%. Este vorba despre două dintre cele trei grădini publice urbane care vor fi realizate în Piatra Neamţ din fonduri atrase de la Uniunea Europeană. Proiectele care însumează aproape un milion de euro vizează realizarea unei grădini publice urbane în cartierul Speranţa, în valoare de 410.793 euro, şi realizarea unei grădini publice urbane în cartierul Văleni, în valoare de 559.451 euro. „Aşa cum am mai precizat, atragerea de fonduri europene reprezintă o prioritate pentru municipalitatea pietreană şi o soluţie pentru dezvoltarea accelerată a oraşului în următorii 3 ani. Sînt depuse pînă la această dată pentru finanţare un număr de 32 de proiecte dedicate municipiului Piatra Neamţ care însumează peste 92 milioane de euro. Dintre acestea 4 au fost deja aprobate, 12 au primit aviz favorabil în etapa de evaluare a eligibilităţii şi tehnico-economică şi sînt în faza de precontractare iar alte proiecte, 16, se află în faza de evaluare tehnico-financiară, la organismele competente. Mă voi bate pentru fiecare cent care poate fi adus în oraşul nostru din fonduri europene. Vom continua să tratăm cu maximă seriozitate accesarea banilor europeni şi în următoarea perioadă, pentru a atrage cît mai multe fonduri în Piatra-Neamţ şi pentru a implementa cu succes proiectele europene pregătite. Revin cu solicitarea adresată actualilor guvernanţi de a trata cu responsabilitate gestionarea banilor europeni destinaţi autorităţilor locale pentru ca proiectele pregătite de primăriile care s-au preocupat să le realizeze şi să le depună în termen să primească întreaga finanţare necesară”, a declarat Dragoş Chitic.

Citește știrea

Advertorial

”Ionele, înainte să te duci după Dragnea, mai cîrpeşte o stradă, un podeţ, mai dă drumul la o investiţie”

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ transmite senatorul PNL de Neamţ Eugen Ţapu Nazare

Aflu dintr-un ziar local că Ionel Arsene, între două tăieri scurte de panglici, îmi dedică din timpul său. Într-un soi de comunicat de presă ce se vrea ironic, nefericitul preşedinte al Consiliului Judeţean Neamţ vorbeşte despre activitatea mea, supărat că l-am întrebat despre datoriile Spitalului Judeţean de Urgenţă Neamţ. Da, spitalul în care corpul medical abia mai poate lucra, spitalul în care pacienţii vin cu medicamente şi lenjerie de acasă, spitalul în care intri cu o boală şi ieşi cu altele. În mod normal nu ar trebui să-i răspund, orice minut dedicat acestui personaj fiind timp pierdut. Numai că, dintr-o nefericită întâmplare, Ionel Arsene gestionează, prost de altfel, problemele unei întregi comunităţi şi, indiferent de supărările pe care i le produc, acestea rămîn. De altfel, însăşi prezenţa sa în fruntea Consiliului Judeţean Neamţ este un afront adus sutelor de mii de nemţeni. Ionele, lasă declaraţiile şi apucă-te de treabă. Au trecut trei ani şi judeţul arată jalnic. Nu mai poţi păcăli pe nimeni cu inaugurări de şantiere doar cînd vine vreun ministru. Ionele, ştim cu toţii că îţi place să apari la televizor, în ziare, ştim că-ţi place să mimezi munca şi să te consideri important. Numai că, între două şedinţe foto, rezolvă şi problemele din Spitalul Judeţean. Din cînd în cînd, mai treci şi pe acolo, mai vorbeşte cu medicii, cu asistentele. Nu ar fi rău să intri prin saloane, să stai de vorbă cu pacienţii. Ionele, a gestiona probleme unui judeţ este o treabă mai serioasă decât să schimbi valută în piaţa din Tîrgu Neamţ. Nu este pentru oricine. Dacă viaţa te-a adus pe un scaun călduţ, fii bărbat şi lasă ceva în urmă. Acum, să nu te superi că îţi mai semnalez problemele din judeţul pe care-l conduci. În loc să dai comunicate de presă otrăvite, mai bine te-ai apuca de treabă. Cît priveşte activitatea mea parlamentară, Ionele, dragă, pe site-ul Senatului ai să o vezi pe toată. Sînt peste 140 de intervenţii, interpelări, întrebări şi declaraţii politice pentru colegii tăi miniştri, mulţi dintre ei nepricepuţi, ca şi tine, să tot fie vreo 48, peste 44 luări de cuvînt în plen, iar propuneri legislative 33. Eu nu pierd timpul, Ionele. Dacă e să compar cu activitatea ta de parlamentar, îţi amintesc că te-ai ”remarcat” doar prin depunerea jurământului. Iar dacă batista mea îţi provoacă neplaceri, află că este mai onorabilă decât şosetuţele cu care ne-ai încîntat. Cu sau fără şosetuţe, Ionele, dragă, înainte să te duci după Dragnea, mai cîrpeşte o stradă, un podeţ, mai dă drumul la o investiţie. Lasă ceva în urmă, pentru că, după (ştii tu la ce mă refer), tot aici, în Piatra ai să te întorci.

Eugen Țapu Nazare Senator PNL Neamţ

N.R. Punctul de vedere publicat aparţine în totalitate senatorului Eugen Ţapu Nazare. Ne anunţăm disponibilitatea de a publica şi punctul de vedere al preşedintelui CJ Neamţ, Ionel Arsene.

Citește știrea

Trending