Publicitate

Apreciază postarea

■ tariful maximal, situaţia staţiilor de taxi, pirateria au fost cîteva din subiectele abordate ■ marşul de protest va fi cel mai probabil suspendat ■

Problemele taximetriştilor au fost dezbătute astăzi la sediul Prefecturii Neamţ într-o şedinţă a comisiei de dialog social. Au participat prefectul de Neamţ, Vasile Panaite, şi, pe lîngă reprezentanţi ai taximetriştilor, cei ai Poliţiei Rutiere, ai Primăriei Piatra Neamţ, ai Inspectoratului Teritorial de Muncă şi ai Poliţiei Locale Piatra Neamţ. Principala problemă semnalată a fost cea a tarifului votat recent de consilierii locali pietreni, de 2,5 lei pe kilometru. Iniţial s-a spus că ar fi vorba despre un tarif unic, ceea ce ar fi încălcat inclusiv Legea concurenţei, după cum a precizat liderul taximetriştilor Ioan Lăzăroaia. Reprezentantul primăriei pietrene a susţinut că e vorba de un tarif maximal, nu de unul unic, după care discuţiile au continuat cu referire la cuantum. Sindicaliştii au susţinut că ei au cerut un tarif maximal de 3,7 lei/kilometru, avînd în spate şi o documentaţie tehnică şi au dat asigurări că nu va fi acesta tariful practicat, pentru că „cine va cere 3,7 lei/kilometru va pleca acasă“. Reprezentantul primăriei a arătat că propunerea de la aparatul tehnic a fost de 3,7 lei, însă consilierii locali au votat în şedinţă 2,5 lei. Şi, la solicitarea prefectului, va fi primită documentaţia tehnică ce a stat la baza acestei decizii. Pînă atunci, a mai promis Vasile Panaite, juriştii prefecturii vor analiza respectiva hotărîre de consiliu local, din punct de vedere al legalităţii, pentru că în ceea ce priveşte oportunitatea, aceasta este atributul exclusiv al aleşilor locali. Dacă vor fi găsite probleme va fi dat aviz de nelegalitate. Cît priveşte motivarea reducerii tarifului maximal solicitat de taximetrişti, liderul lor a fost de părere că a fost o decizie luată „pentru imagine“. Pe finalul discuţiei, Ioan Lăzăroaia a fost cel care mai menţionat că a avut în cursul dimineţii o discuţie cu primarul Dragoş Chitic şi că a înţeles că pe ordinea de zi a şedinţei de consiliu local din aprilie va fi pus un nou proiect de hotărîre cu tariful dorit de taximetrişti. Rămîne de văzut ce vor vota din nou consilierii, însă pînă atunci cel mai probabil taximetriştii vor renunţa la alte măsuri de protest, cum ar fi marşul anunţat. Iar prefectul de Neamţ a mai menţionat că va cere o situaţie cu tarifele maximale practicate în alte oraşe asemănătoare cu municipiul reşedinţă de judeţ. Cum acest punct părea a fi „rezolvat“, măcar la nivel de promisiune, s-a trecut la alte probleme pe care le întîmpină taximetriştii. Nu puţine: staţiile de taxi, unele cu probleme de amenjare – cum ar fi la Unic unde o bordură înaltă „rupe caciucurile“, iar un gărduţ îi determină pe clienţi „să sfarme portierele“ – altele nemarcate şi nesemnalizate. O staţie, cea de la Agricola, în cazul căreia o modificare de amplasament îi determină pe unii taximetrişti să stea pe prima bandă de circulaţie, fiind victime sigure pentru politiştii de la rutieră, o serie de nemulţumiri legate de activitatea Poliţiei Locale şi, nu în ultimul rînd, problema „pirateriei auto“. Şoferi care practică ilegal taximetria. La fiecare dintre aceste probleme, reprezentanţii instituţiilor prezenţi la şedinţă au încercat să ofere soluţii, acolo unde a existat această posibilitate. Cît priveşte pirateria, interesantă a fost intervenţia celor de la Poliţia Rutieră care au acuzat direct cadrul legislativ existent în acest sens. Care face aproape imposibilă probarea acestei activităţi ilegale. În sensul că, în conformitate cu legea actuală, ar fi nevoie de declaraţii de la cel puţin două presoane, transportate ilegal, cum că şoferul a primit bani pentru a le duce la destinaţie. Şi cum astfel de transport se face la „mica înţelegere“, pasagerii care să depună mărturie în acest sens cam lipsesc cu desăvîrşire. Dreptate au avut şi taximetriştii care au opinat, în aceste condiţii, dacă tot nu pot fi dovediţi, că s-ar apuca şi ei de taximetrie ilegală. Ca o concluzie a rămas să fie căutate modalităţi pentru a fi modificată legislaţia, în sensul probării mai facile a acestei ilegalităţi.

Comentarii Facebook
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.