Contactează-ne

Actualitate

Prinţul Sturdza, detalii despre un mare festival

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ prinţul a făcut public în ce va consta Festivalul de Datini, Obiceiuri şi Tradiţii Ţara Hangului ■ locul ales pentru desfăşurare este platoul pe care se află stînca Teiului, lîngă viaduct ■ invitat de marcă este Nicolae Botgros cu Ansamblul Lăutarii din Chişinău ■ şi primăriile trebuie să se implice pentru ca manifestarea să fie o reuşită ■

Sub patronajul Prinţului Gheorghe Sturdza, Domeniul Hangului, zonă situată pe Valea Bistriţei, se pregăteşte intens pentru organizarea primei ediţii a Festivalului de Datini, Obiceiuri şi Tradiţii Ţara Hangului, ce se va desfăşura pe 1 iulie 2018, cel mai sigur în umbra Pietrei Teiului din localitatea cu acelaşi nume. Prinţul este cel care a propus această nobilă iniţiativă cultural-artistică, care se doreşte a deveni un brand al zonei. Nu întîmplător, după o primă întîlnire la Durău a Alteţei sale cu administraţiile comunelor Hangu, Poiana Teiului, Farcaşa, Ceahlău şi Grinţieş, în cadrul căreia a fost lansată oficial propunerea de proiect, cu cîteva zile în urmă, Prinţul Sturdza a reînnoit invitaţia aceloraşi factori decizionali locali pentru dezbaterea concretă a programului festivalului şi implicarea directă a fiecărei comunităţi locale în această acţiune. „Orice lucru pe care doreşti să-l realizezi iese bine numai dacă se lucrează în echipă. Eu vreau să promovăm această zonă deosebit de frumoasă, Ţara Hangului şi acum este momentul s-o facem. În acest frumos demers trebuie să se implice toţi primarii, care să mi se alăture responsabil. Eu am dat ideea şi mulţi bani, dar dacă nu vom reuşi ce ne-am propus oprim şi la anul nu mai facem. Dacă o să iasă bine o să am curaj ca şi la anul să organizăm o activitate şi mai mare pentru valea asta. România nu are dezvoltat turismul, trebuie să avem o ţintă în acest sens şi să dublăm măcar cifrele în domeniu. Dar pentru asta trebuie să ne mişcăm toţi. Eu fac primul pas, după asta trebuie să mă ajutaţi dumneavoastră, făcînd următorii. Fiecare localitate trebuie să-şi promoveze valori locale cum ar fi latura artistică, dans popular, cîntece, costumul popular şi aşa mai departe. În programul pe care l-am gîndit, fiecare sat trebuie să aibă un spectacol de o oră. Eu nu cred că este mult. Dacă o să avem succes activitatea noastră o să devină o tradiţie. Puteam să fac o afacere, dar m-am gîndit că este mai bine să investesc în valorificarea şi promovarea tradiţiilor zonei. Să lăsăm ceva celor ce ne vor urma, mă refer la tinerii locului“, a declarat Prinţul Sturdza în deschiderea dezbaterii de la Durău. Alături de dumnia sa s-au aflat oamenii săi de încredere, Cristina Timariu, managerul festivalului, inginer Iuliu Damian, şef de ocol silvic, inginer Gabi Bostan, omul ce a negociat prezenţa în festival a unor ansambluri folclorice de excepţie şi lista ar putea continua.

„Cred că am făcut o treabă bună, iar festivalul să fie o reuşită“

Din nefericire, nu toţi primarii au fost prezenţi, aceştia trimitîndu-şi emisari pentru a-i reprezenta. Au răspuns invitaţiei primarul de la Hangu, Gavril Lupu şi cel de Farcaşa, Cristinel Gheorghiu. Programul propus de către organizatori va cuprinde participarea fiecărei comune cu un stand de produse artizanale şi culinare, cu participarea unor meşteri populari, care să prezinte publicului moduri de confecţionare, reprezentanţi ai unor societăţi din zonă, crescători de animale cu produsele culinare specifice şi alte persoane, ce vor fi descoperite de sătenii locului. Totul pe fondul unui spectacol complex, ce se va derula pe parcursul unei zile întregi, din care nu vor lipsi tinerii comunelor implicate, precum şi Ansamblul Foricică de la Munte cu două ore de program artistic. Surpriza surprizelor vor fi Lăutarii, care este condus de marele artist basarabean Nicolae Botgros, ansamblu aflat în premieră în Ţara Hangului, pentru acesta din urmă purtînd solia Prinţului inginerul Gabi Bostan, care a făcut deplasarea pînă la Chişinău. „Am discutat cu echipa mea, din care fac parte şi administraţiile locale, despre modul în care am gîndit organizarea primei ediţii a Festivalului de Tradiţii şi Obiceiuri Ţara Hangului. Primul an o să fie un început, dar în anii următori vom avea de-a face cu o mare activitate cultural-artisică a zonei. Ideea noastră e de a aduce pe Valea Bistriţei cît mai mulţi turişti români şi, de ce nu, străini. Poate la început mai puţini, dar dacă se va duce vestea în lume de ce realizăm noi aici, sigur numărul lor va creşte. Avem o ţară deosebit de frumoasă şi trebuie s-o facem cunoscută. Problema va fi cea a drumurilor. Eu tot ce fac este pentru ridicarea Ţării Hangului şi chiar a întregii ţări, pentru că România are o valoare imensă şi trebuie ca lumea s-o ştie“, a spus la finalul întîlnirii Gheorghe Sturdza. Întrebat cum de s-a orientat pentru un ansamblu asa renumit, Prinţul a mai declarat: „Am întrebat echipa mea despre cele mai bune formaţii artistice pentru ca muntenii mei, munţii şi dealurile din zonă să se regăsească. Aşa s-a hotărît să-i avem ca invitaţi. Cred că am făcut o treabă bună, iar festivalul să fie o reuşită“. Cît priveşte Ţara Hangului, acest frumos tărîm moldav a intrat de curînd în galeria Comorilor Turistice ale României, prin titlul acordat oficial de către Asociaţia Celor mai Frumoase Sate din România (AFSR) în parteneriat cu Ambasada Franţei şi Asociaţia Wallonie-Bruxelles, ca urmare a participării şi încadrării într-un punctaj pozitiv la concursul Satele Culturale ale României. Candidatura pentru acest titlu a fost depusă de Ocolul Silvic Domeniul Hangu, ideea aparţinînd Prinţului Gheorghe Sturdza, iar prezentarea în cadrul concursului fiind susţinută de Cristina Timariu, o bună cunoscătoare a zonei, de altfel managerul festivalului despre care am vorbit. Ca semn al colaborării şi implicării în festival a primăriilor din zonă, la recenta întîlnire de la Durău, fiecărui primar sau delegat li s-ao oferit cîte un exemplar al titlului.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

ApaServ, mulţumită de relaţiile cu clienţii

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ între 1 ianuarie - 30 iunie, asociaţiile de proprietari din Roman au avut un grad de încasare de 96,53%, firmele de 100,29%, instituţiile publice 97,81 %, iar persoane fizice care locuiesc la case 96,91% ■ per total, gradul de încasare în Zona Est a fost de 97,15% ■

Conducerea ApaServ, la solicitarea redactorilor Monitorul, au realizat o sinteză a plăţilor efetuate de clienţii din Zona Operaţională Est, de la începutul anului şi pînă la 30 iunie.

Reprezentanţii companiei îşi manifestă mulţumirea că populaţia din zona Roman, în ciuda pandemiei care a ţinut în casă cetăţenii aproape două luni şi-au achitat serviciile de apă şi canalizare sau au plătit facturile on- line. „La data de 30 iunie 2020, situaţia încasărilor pentru Zona Est, pentru toate categoriile de utilizatori este una mulţumitoare.

Astfel, de la 1 ianuarie şi pînă la 30 iunie, asociaţiile de proprietari din Roman au avut un grad de încasare de 96,53%, operatorii economici de 100,29%, instituţiile publice 97,81 %, iar persoane fizice, care locuiesc la case, de 96,91%. Per total, gradul de încasare al facturilor în Zona Este se ridică la 97,15%. Aşa cum se vede din situaţia amintită, se constată o creştere a gradului de încasare la data de 30 iunie 2020, faţă de 31 mai 2020 pentru persoanele fizice şi asociaţiile de proprietari.

Apreciem deschiderea manifestată de utilizatori faţă de recomandările noastre de a folosi aplicaţia «Portal Clienţi» în efectuarea plăţilor, aspect care se referă la creşterea gradului de încasare. Aplicaţia «Portal Clienţi» e disponibilă pe site-ul companiei, www.apaserv.eu şi împreună cu celelalte modalităţi moderne de plată – pay point, un-doi, viramente bancare, au condus la o relaţionare facilă între companie şi utilizatori“, a declarat şefa Serviciului Relaţii Clienţi-Call Center, Maricica Rdau.

Reprezentanţii companiei reamintesc populaţiei care sînt avantajele pe care le au în condiţiile în care folosesc serviciile de plată on-line: vizualizarea facturilor imediat ce au fost emise, cu posibilitatea de a fi descărcate şi de imprimare a acestora, verificarea-transmiterea indexului contorului de apă on- line, informaţii asupra modalităţii şi a perioadei de citire a consumului.Clienţii au, în felul acesta, acces la istoricul de plăţi. Folosind serviciul on-line amintit, clienţii pot achita rapid şi fără comision suplimentar facturile pentru apă şi canalizare.

Plăţile efectuate de clienţi sînt actualizate pe platforma Portal Clienţi în maxim 3 zile, termenul fiind acoperitor pentru situaţiile în care plăţile se fac şi în zilele de sîmbătă şi duminică. În perioada martie-iunie, în plină criză pandemică, gradul de încasare al facturilor cumulate a fost la asociaţiile de proprietari din Roman de 97,88%, la operatorii economici de 100,82%, la instituţiile publice de 106,54% şi la persoane fizice de 85,78%.

Citește știrea

Actualitate

Oportunitate pentru o carieră în Armată

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ Centrul Militar Judeţean Neamţ recrutează rezervişti voluntari ■ înscrieriele se fac pînă la data de 10 iulie ■ pot accede în armată şi cei care nu au nici un fel de pregătire militară ■ candidaţii trebuie să fie sănătoşi tun şi să îndeplinească mai multe condiţii ■

Se recrutează rezervişti militari, fiind o oportunitate şi pentru cei care nu au nici un fel de pregătire în domeniu. Trebuie îndeplinite anumite condiţii, candidaţii trebuie să fie sănătoşi tun şi pot intra în rîndul militarilor.

Rămîne de văzut cîţi nemţeni doresc să intre totuşi într-un sistem plin de reguli şi restricţii în condiţiile în care de o bună perioadă de timp stagiul militar nu mai este obligatoriu. Centrul Militar Judeţean Neamţ face înscrieri pentru recrutare, depunerea dosarelor avînd loc pînă pe data de 10 iulie 2020.

În anunţul de recrutare se precizează faptul că, cei care optează pentru serviciul militar în calitate de rezervist voluntar trebuie să îndeplinească, cumulativ, mai multe condiţii – criterii generale de recrutare. Doritorii trebuie să aibă cetăţenie română şi domiciliul stabil în România de cel putin 6 luni, la data depunerii cererii de înscriere; să fie declaraţi „apt medical” pentru arma/serviciul/specialitatea militară în care urmează să fie instruiţi; să fie evaluaţi şi declaraţi „admis” din punct de vedere psihologic; să fie evaluaţi şi declaraţi „admis” din punctul de vedere al pregătirii fizice; să nu fi fost condamnaţi penal printr-o hotărîre judecătorească rămasă definitivă, cu excepţia situaţiei în care cei condamnaţi au fost reabilitaţi sau amnistiaţi; să nu facă parte din organizaţii interzise de legislaţia română şi să nu fie membri ai unor organizaţii incompatibile cu regulile, activităţile şi atribuţiile specifice serviciului militar; să nu aparţină unor culte, asociaţii religioase sau grupări religioase care, potrivit legii, contravin normelor de păstrare a ordinii publice, precum şi celor care încalcă bunele moravuri sau afectează îndeplinirea serviciului militar.

Candidaţii rezervişti care au pregătire militară şi optează pentru serviciul militar în calitate de soldat sau gradat rezervist voluntar trebuie să îndeplinească următoarele criterii: să deţină grad în rezervă corespunzator corpului gradaţilor şi soldatilor; să fie confirmaţi în arma, serviciul, specialitatea militară a funcţiei pe care urmează să o încadreze; să fie absolvenţi cel puţin ai învăţămîntului general obligatoriu; să nu împlinească vîrsta de 51 de ani înainte de data semnării primului contract.

Candidaţii fără pregătire militară trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele criterii specifice de recrutare: a) să fie absolvenţi cel puţin ai învăţămîntului general obligatoriu sau să facă dovada absolvirii acestuia pînă la data semnării angajamentului; b) să posede permis de conducere auto categoriile B şi C – condiţie obligatorie numai pentru candidaţii care optează pentru funcţii prevăzute cu armele „auto”, „geniu”, „artilerie şi rachete”, „artilerie şi rachete antiaeriene” sau “tancuri”, daca îndeplinirea atributiilor presupune conducerea tehnicii specifice armelor respective; c) să nu împlinească vîrsta de 51 de ani înainte de data semnării primului contract.

Doritorii trebuie să se grăbească pentru că perioada de înscriere a început de luna trecută, de pe 22 iunie şi expiră la data de 10 iulie 2020. Mai trebuie spus faptul că în garnizoana Piatra Neamţ – UM 01407, sînt disponibile posturi de soldaţi şi gradaţi rezervişti voluntari, astfel: Specialitatea militară 008 – 10 locuri; Specialitatea militară 011 – 3 locuri; Specialitatea militară 015 – 4 locuri; Specialitatea militară 098 – 3 locuri (permis conducere B,C,E); Specialitatea militară 103 – 2 locuri (brevet mecanic conductor sau permis conducere B,C,E); Specialitatea militară 109 – 1 loc. Pentru a participa la selecţie, candidaţii trebuie să parcurgă mai multe etape.

Prima constă în prezentarea pentru luarea în evidenţă şi iniţierea dosarului la sediul Biroului informare – recrutare din cadrul Centrului militar Judeţean Neamţ (e nevoie de mai multe documente în original şi copie: carte de identitate, certificat de naştere, documente de studii, brevet militar, permis conducere, cazier judiciar). Următoarea etapă este susţinerea probelor de selectie (evaluarea psihologică şi a aptitudinilor fizice), acestea urmînd a avea loc la Centrul de Selecţie şi Orientare – Cîmpulung Moldovenesc. Urmează efectuarea unui examen la Spitalul Clinic Militar de Urgenţă Iaşi, iar ultima etapă este definitivarea dosarului, la sediul Biroului informare-recrutare din cadrul Centrului Militar Neamţ. Pe timpul desfăşurării instruirii iniţiale, a concentrărilor pentru participare la instruire/misiuni sau la alte forme de instruire, rezerviştii voluntari beneficiază de cazare, echipament, hrană şi asistenţă medicală, decontarea cheltuielilor de transport. Pentru candidaţii domiciliaţi în judeţul Neamţ, activitatea de recrutare se desfăşoară la sediul Biroului informare-recrutare din cadrul Centrului Militar Neamţ, situat în Piatra Neamţ, strada Durăului 7, luni, miercuri, joi şi vineri între orele 08.30 – 16.30, marţi între orele 10.30 – 18.30, iar informaţii suplimentare se pot obţine la telefoanele 0233.213.886 sau 0233.213.473 int. 117. Detalii suplimentare se găsesc şi pe internet, pe site-ul oficial al Ministerului Apărării Naţionale, la adresa www.mapn.ro. sau www.recrutare.mapn.ro sau paginile oficiale de Facebook, RecrutareMApN şi Centrul Militar Judeţean Neamţ.

Citește știrea

Actualitate

Festivalul Kult Fest, amînat de Covid-19

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ „Am luat măsura de a amîna evenimentul, pentru că am pus pe primul plan siguranţa participanţilor, a voluntarilor şi a celor din echipa de organizare“, a declarat Sebastian Hrib, organizatorul manifestării

Consacratul Festival Kult Fest, care se desfăşoară de cîţiva ani la Roman, a fost amînat, din cauza faptului că regulile impuse de pandemia de SARS Cov 2 nu permit desfăşurarea unei asemenea manifestări.

„Din păcate, Kult Fest a trebuit amînat din cauza epidemiei şi a deciziei autorităţilor în ceea ce priveşte organizarea evenimentelor cu public numeros. S-a hotărît amînarea evenimentului pentru perioada 9-11 iulie 2021. Ne aflăm în stare de alertă şi asta implică o serie de evenimente, care nu pot reuni la un loc mai mult de 500 de persoane şi spectacole în limita a 4 ore, plus numeroase măsuri de siguranţă.

În această conjunctură, am luat măsura de a amîna evenimentul, pentru că am pus pe primul plan siguranţa participanţilor, a voluntarilor şi a celor din echipa de organizare. Anul acesta ar fi trebuit să fie prezenţi la Roman o parte din cei mai mari artişti ai Romniei.

Dar în condiţiile în care restricţiile continuă, pentru această vară sînt creionate o serie de activităţi mai mici ca dimensiuni, care nu presupun întîlniri numeroase de participanţi. E vorba de reprezentaţii de teatru în aer liber pentru copii, proiecţii cinema în aer liber sau seri culturale pentru seniori“, a declarat Sebastian Hrib, organizatorul Festivalului Kult Fest.

Acesta a confirmat faptul că nu mai lucrează la Serviciul organizare evenimente din cadrul Primăriei Roman şi că şi-a dedicat întrega activitate muncii în cadrul ONG-ului Kult Generation.

Citește știrea

Trending