Contactează-ne

Educatie

Prin Educaţie, iată ce mai e!

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ simulările la Evaluarea Naţională au loc pe 11 şi 12 martie, iar la Bacalaurat între 18 şi 21 martie ■ listele cu subiecte au fost publicate în Monitorul Oficial ■ în viitorul an şcolar nu va mai fi vacanţa intersemestrială din luna februarie ■

Ordinul Ministerului Educaţiei privind aprobarea organizării simulării Evaluării naţionale pentru elevii claselor a VII-a şi a VIII-a şi a examenului de Bacalaureat din acest an şcolar a fost publicat, joi, 28 februarie, în Monitorul Oficial. „Discipilinele la care se organizează simularea evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII- a în anul şcolar 2018-2019 sînt: limba şi literatura română, limba şi literatura maternă (pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă, matematică)“, se arată în documentul menţionat. În privinţa simulării probelor scrise ale examenului de Bacalaureat, sesiunea se organizează pentru elevii claselor terminale ale liceului, a XII-a şi a XIII-a seral/frecvenţă redusă, la care participă şi elevii claselor a XI-a şi a XII-a seral/frecvenţă redusă. La examenul maturităţii probele sînt limba şi literatura română, limba şi literatura maternă (pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările care au urrat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor), matematică şi istorie. Calendarul la simularea Evaluării naţionale este: 11 martie 2019 Limba şi literatura română – probă scrisă, 12 martie 2019 Matematică – probă scrisă, 13 martie Limba şi literatura maternă – probă scrisă, iar pe 22 martie va fi afişarea rezultatelor. La Bac, calendarul este următorul: probele se susţin astfel: 18 martie 2019 Proba E) a) – probă scrisă – Limba şi literatura română, 19 martie 2019 – PRoba E) b) – probă scrisă Limba şi literatura maternă, 20 martie 2019 Proba E) c) proba scrisă – proba obligatorie a profilului, 21 martie 2019 – Proba E) d) – probă scrisă – proba la alegere a profilului şi specializării (se organizează numai pentru elevii clasei a XII-a), iar pe 29 martie este programată afişarea rezultatelor. După cum se ştie, la solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui, notele de la simulările naţionale pot fi trecute în catalog. Subiectele la simulări pot fi consultate şi pe pagina Monitorului Oficial sau pe edu.ro.

Datele adevăratelor examene

În ceea ce priveşte Evaluarea elevilor care au absolvit clasa a VIII- a, prima probă scrisă va avea loc pe data de 18 iunie 2019, a doua, matematica, pe 20 iunie, iar ultima (limba şi literatura maternă pentru elevii care au studiat această disciplină) pe 21 iunie. Afişarea primelor rezultate este prevăzută pentru 25 iunie (pînă la ora 12.00), procedură urmată de înregistrarea contestaţiilor, în intervalul orar 14.00-20.00. După corectarea contestaţiilor, rezultatele finale se vor şti pe 29 iunie. Înscrierea absolvenţilor clasei a VIII-a în vederea participării la Evaluarea Naţională se face în perioada 3-7 iunie 2019. Conform ordinului de ministru privind structura anului şcolar 2018 – 2019, cursurile pentru clasa a VIII-a se vor încheia vineri, 7 iunie 2019. Ulterior afişării rezultatelor, în perioada 3-7 iulie, absolvenţii clasei a VIII-a şi părinţii acestora, asistaţi de diriginţi, vor completa opţiunile din fişele de înscriere pentru admiterea la liceu. Vor parcurge aceeaşi procedură şi absolvenţii clasei a VIII-a care doresc să fie admişi în licee din alt judeţ. Verificarea de către părinţi şi candidaţi a fişelor, corectarea greşelilor în baza de date computerizată şi listarea fişelor corectate din calculator sînt prevăzute între 4 şi 8 iulie. Repartizarea computerizată în învăţămîntul liceal de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a este programată vineri, 12 iulie 2019. Media de admitere, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu, se calculează ca medie ponderată între media generală la evaluarea naţională susţinută de absolvenţi, care are o pondere de 80%, şi media generală de absolvire a claselor V-VIII, care are o pondere de 20%. Pentru clasele terminale din învăţămîntul liceal, anul şcolar se încheie pe 31 mai 2019. BAC-ul va începe pe 3 iunie cu proba de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română. În zilele de 7, 10 şi 11 iunie este programată evaluarea competenţelor digitale (proba D), iar în 12 – 13 iunie se vor evalua competenţele lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională (proba C). Prima probă scrisă – Limba şi literatura română – Ea – va avea loc pe 1 iulie. Proba la Limba şi literatura maternă – Eb e programată pe 2 iulie, iar proba Ec – proba obligatorie a profilului pe 3 iulie. Ultima probă scrisă – cea la alegere a profilului şi specializării – proba Ed – se va desfăşura pe 4 iulie. Afişarea rezultatelor finale e prevăzută pentru 13 iulie. Înscrierile pentru susţinerea examenului în prima sesiune se fac între 27-31 mai 2019.

Schimbări în structura anului şcolar viitor

Anunţate încă de la preluarea celui de-al patrulea mandat în fruntea Ministerului Educaţiei, Ecaterina Andronescu a făcut publice marţi, 19 februarie, schimbările pe care le-a gîndit în sistem. Ele vizează una din vacanţe, structura noului an şcolar şi simularea la Evaluarea Naţională. Astfel, elevii nu vor mai avea vacanţa intersemestrială de o săptămănă, între 2 şi 10 februarie, cea de iarnă fiind între 21 decembrie 2019 – 12 ianuarie 2020 şi va avea o durată de 3 săptămîni, fiind şi intersemestrială. Decizia a fost argumentată prin aceea că se evită fragmentarea accentuată a anului şcolar. Potrivit structurii anului şcolar 2019-2020, semestrul I va avea 15 săptămîni de cursuri, dispuse în perioada 9 septembrie 2019 – 20 decembrie 2019. În perioada 26 octombrie – 3 noiembrie 2019, clasele din învăţămîntul primar şi grupele preşcolare vor fi în vacanţă. Semestrul II va avea 20 de săptămîni de cursuri, dispuse în perioada 13 ianuarie 2020 – 12 iunie 2020. Vacanţa de primăvară va fi în perioada 4 aprilie 2020 – 21 aprilie, apoi elevii revin la cursuri pe 22 aprilie pînă pe 12 iunie 2020. Pentru clasele finale ale învăţămîntului liceal, anul şcolar va avea 33 de săptămîni de cursuri şi se va încheia pe 29 mai 2020. Pentru clasa a VIII-a, anul şcolar va avea 34 de săptămîni de cursuri şi se va încheia pe 5 iunie 2020. Ministrul Educaţiei a mai anunţat că prima etapă pentru înscrierea în învăţămîntul primar va avea loc în perioada 4 – 22 martie, iar a doua etapă va avea loc în perioada 2 – 8 aprilie 2019. „Procedura de înscriere în învăţămîntul primar pentru anul şcolar 2019-2020 este simulară celei aplicate în anul şcolar anterior, nefiind aduse modificări semnificative metodologiei. În clasa pregătitoare pot fi înscrişi copiii care împlinesc vîrsta de 6 ani pînă la 31 august 2019 inclusiv. La solicitarea părinţilor, copiii care împlinesc vîrsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2019 inclusiv pot fi înscrişi în învăţămîntul primar dacă evaluarea dezvoltării psihosomatice atestă pregătirea pentru parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare“, a mai comunicat ministerul.

Teste grilă se doresc la Bac şi la Evaluare

Şi testele grilă la Evaluarea Naţională şi Bacalaureat au revenit în planurile Ministerului Educaţiei pentru examenele din anul 2020. Asta după ce, în noiembrie anul trecut, s-a mai vorbit de o asemenea posibilitate în 2019, dar s-a renunţat la idee în urma unor luări de poziţie a societăţii civile. „În vederea pilotării unei noi structuri posibile a subiectelor pentru Evaluarea Naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a din anul şcolar 2019-2020, variantele de subiecte pentru Simularea Evaluării Naţionale pentru elevii clasei a VII-a în anul şcolar 2018 – 2019 la Matematică vor conţine, în proporţie de minimum 30%, itemi obiectivi“, se arata în proiectul de ordin privind organizarea simulărilor anul acesta, conform edupedu.ro. La fel de sec era şi proiectul de ordin în ceea ce priveşte BAC-ul: „În vederea pilotării unei noi structuri posibile a subiectelor pentru Examenul de Bacalaureat Naţional din anul şcolar 2019-2020, variantele de subiecte pentru Simularea probei scrise la Matematică a examenului de Bacalaureat naţional pentru elevii clasei a XI-a în anul şcolar 2018 – 2019 vor conţine, în proporţie de minimum 30%, itemi obiectivi cu scopul de a se realiza evaluarea în baza unor răspunsuri exacte, neechivoce, specificate în barem, fiind astfel imposibilă alocarea unui punctaj diferit de către evaluatori distincţi“. La Bacalaureat, ar urma să fie extinse testele grilă în proporţie de peste 30% şi la Istorie, de anul următor. Ministerul pregăteşte astfel introducerea testelor grilă la examenul de Matematică de la Evaluarea Naţională de anul viitor, potrivit informaţiilor din proiectul de ordin trimis de guvern către partenerii de dialog social ai ministerului. Pentru a-i pregăti pe elevi pentru examene tip grilă, Ministerul Educaţiei vrea ca simularea Evaluării Naţionale să fie susţinută anul acesta şi de elevii de clasa a VII-a, care ar urma să dea la simulare chiar subiecte grilă la Matematică. În noiembrie anul trecut, ministerul anunţa că intenţionează să introducă teste grilă la Bacalaureat şi Evaluarea Naţională în 2019, dar s-a renunţat la idee în urma consultărilor cu reprezentanţii elevilor, ai profesorilor şi părinţilo. Se dorea modificarea structurii subiectelor la examenele de la sfîrşitul acestui an şcolar, astfel încît acestea să conţină 40% întrebări grilă, întrebări cu alegere duală sau întrebări cu răspuns „Adevărat“ sau „Fals“.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Educatie

Neamţ: Evaluare şi BAC, ultimele pregătiri

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ şcolile au fost vizitate de inspectorii teritoriali ■ primarii au asigurat dezinfecţia spaţiilor şcolare ■ în judeţ vor ajunge 390.000 de măşti pentru elevi şi cadre ■ DSP a stabilit măsurile de distanţare din internate ■ elevii din Republica Moldova nu vor fi obligaţi să stea în carantină ■

În şcoli a ajuns ordinul prin care se stabilesc măsurile specifice domeniului, în vederea participării copiilor, supravegheaţi de cadrele didactice, la activităţile de pregătire şi susţinere a examenelor naţionale de Evaluare şi Bacalaureat.

„În şcoli a ajuns ordinul Ministerului Educaţiei şi Cercetării şi cel al Ministerului Sănătăţii, purtînd numărul 4266, prin care se stabilesc măsuri specifice domeniului de învăţămînt. Noi, ca Inspectorat Şcolar avem obligaţia de a verifica în ce măsură şcolile sînt pregătite pentru cele două activităţi importante, respectiv pregătirea elevilor de clasa a VIII-a pentru Evaluarea Naţională şi a celor de clasa a XII-a pentru Bacalaureat şi, ulterior, prezentarea la examene.

De la Direcţia de Sănătate am primit zilele acestea o adresă prin care ni se fac cunoscute condiţiile de utilizare a internatelor şcolare. Adresa a ajuns în şcoli, unde s-au stabilit măsuri speciale de cazare. Este bine că s-a realizat acest lucru.

Acum se pune problema participării elevilor la pregătire şi apoi la examene. Elevii din Republica Moldova sau din ţările vecine, care învaţă în România. sînt exceptaţi de la carantinarea instituţionalizată sau de la izolare voluntară“, a declarat Mihai Obreja, inspector general al Inspectoratului Şcolar Judeţean Neamţ.

Fiecare şcoală din teritoriu a fost verificată de inspectorul şcolar teritorial, care a constatat condiţiile existente în unităţi şi faptul că primăriile au igienizat spaţiile şcolare, au procurat toate materiale de dezinfecţie. În şcolile din judeţul Neamţ vor ajunge în perioadă următoare 390.000 de măşti, care vor fi distribuite, gratuit, elevilor şi personalului didactic şi nedidactic, în fiecare zi repartizîndu-se cîte două fiecărui elev, cadru didactic şi personalului nedidactic.

Fiecare persoană va utiliza o mască la intrarea în unitatea şcolară şi o alta la ieşire. Primarii vor trebui să asigure nu doar materialele de dezinfecţie, ci şi un medic, care urmează a asigura triajul epidemiologic, zilnic, al elevilor şi cadrelor didactice.

„Aceasta este o problemă, ţinînd cont de faptul că noi avem încheiate contracte cu medicii de familie, doar pentru triajul semestrial. Medicii au programul lor la cabinete. Nu ştiu cînd vor avea timp să realizeze şi triajul elevilor care se prezintă la examene“, a declarat unul din primarii din zona Roman.

Inspectorul şcolar general, Mihai Obreja, a mai declarat că în cele 12 unităţi şcolare care mai au toaleta în fundul curţii s-au găsit măsuri viabile de asigurare a igienei elevilor, pentru a nu le pune în pericol sănătatea.

Citește știrea

Actualitate

Ministerul Educaţiei, acuzat de comunicare deficitară

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ acuzele sînt formulate de liderul FSLÎ Neamţ, Gabriel Ploscă ■ acesta susţine că luni, 25 mai, ar trebui să înceapă probele de competenţă pentru Bacalaureat, ori pînă sîmbătă, 23 mai, nu se elaborase metodologia ■

Liderul Federaţiei Sindicatului Liber din Învăţământ Neamţ, inginerul Gabriel Ploscă, susţine că în această perioadă, în care procesul de învăţământ a fost suspendat, dar nimeni nu a fost de acord cu îngheţarea anului şcolar, cadrele didactice se străduie să-şi facă datoria, dar se confruntă cu multe situaţii greu de rezolvat.

“Ca sindicat ne-am spus punctul de vedere legat de problemele concrete din învăţămînt. Am spus clar şi s-a ţinut seamă de punctul nostru de vedere, în multe situaţii. Am spus că ar fi o mare greşeală şomajul tehnic în învăţămînt.

Am spus clar că anul şcolar nu trebuie îngheţat, că trebuie finalizat, dar ne-am exprimat rezerve în ceea ce priveşte desfăşurarea clasică a acestuia, pentru că nu se vor putea asigura măsuri de siguranţă a sănătăţii elevilor şi cadrelor didactice. Am avut o întîlnire on-line a Biroului FSLÎ în care am analizat problemele legate de starea specială a învăţămîntului.

Trebuie să spunem că perioada pe care o traversează şcoala românească este o perioadă teribil de grea pentru toată lumea, dar în special pentru unităţile şcolare. Greul acolo este. Este simplu să faci dintr-un birou ministerial recomandări. De multe ori aceste recomandări şi procedurile stabilite, demonstrează că acei care elaborează diverse proceduri habar nu au ce se întîmplă într-o şcoală.

Un exemplu în acest sens, care demonstrează lipsa de profesionalism a celor din Ministerul Educaţiei ar fi cel legat de examenul de Bacalureat. Am să vă dau un singur exemplu. De luni, 25 mai, ar trebui să înceapă probele de competenţă pentru examenul de Bacalaureat. Ori vineri, 22 mai, nu erau ajunse în liceele din Neamţ indicaţiile metodologice de desfăşurare a acestor probe. Cadrele didactice ar trebui să pregătească desfăşurarea acestor probe şi nu e puţin de pregătit, în condiţiile în care trebuie să se asigure securitatea elevilor. Există clar o lipsă de profesionalism”, a declarat Gabriel Ploscă.

Acesta spune că în aceste condiţii este greu de presupus că aceste probe se vor putea desfăşura, conform calendarului, ţinînd cont de faptul că acestea trebuiesc pregătite de către cadrele didactice şi cunoscute de candidaţi, care şi aşa, din cauza situaţiei în sine, sînt extrem de stresaţi.

Citește știrea

Actualitate

Internetul, prieten sau duşman?

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ copiii şi elevii de toate vîrstele folosesc calculatorul atît pentru cursuri, cît şi pentru joacă ■ pot exista şi expuneri la risc ale acestora în mediul on line ■ poliţiştii vin cu recomandări ■

Calculatorul ocupă un loc important în viaţa elevilor şi a copiilor în aceasta perioadă, atît pentru pregătirea pentru şcoală, cît şi pentru a suplini celelalte activităţi de petrecere a timpului liber, aceasta fiind una dintre principalele activităţile recreative atît timp cît nu pot ieşi afară la joacă. În acelaşi timp, accesul la tehnologie este, în multe situaţii, mai facil copiilor decît părinţilor.

Timpul disponibil şi capacitatea de a reţine informaţii constituie factori care favorizează într-o mai mare măsură prezenţa tinerilor pe internet. „În realizarea demersului informativ-preventiv împotriva victimizării tinerilor, sînt vizate două categorii sociale ca public ţintă: copiii şi părinţii. Recomandările preventive adresate minorilor utilizatori de internet trebuie însoţite de sfaturi destinate părinţilor, aceştia fiind cei care stabilesc regulile şi timpul pe care copiii pot să-l aloce utilizării internetului“, anunţă Poliţia Neamţ.

În ce-i priveşte pe părinţi, aceştia trebuie să conştientizeze existenţa riscurilor asociate navigării pe internet şi să cunoască în ce mod pot fi expuşi copiii lor la acestea. Adulţii trebuie să comunice deschis cu copiii lor despre beneficiile şi pericolele existente în lumea virtuală.

Comunicarea trebuie să îmbrace forma unui dialog între părinte şi copil, nu a unui monolog. Copilul trebuie să ştie că poate discuta cu părintii despre orice aspect întîlnit în lumea virtuală. Să stabilească împreună cu copiii reguli de utilizare a internetului şi să urmărească respectarea lor de către aceştia. Să nu restricţioneze excesiv şi nejustificat accesul copiilor la internet. Să le prezinte copiilor riscurile la care se pot expune în mediul online.

Ei trebuie învăţaţi că, deşi utilizarea internetului are o multitudine de efecte benefice, nu este în totalitate lipsită de pericole. Să se asigure că ştiu parola/parolele de acces ale copiilor la contul de email, reţele de socializare etc. şi să fie atenţi la „prieteniile” on line pe care ei le întreţin.

De asemenea, să încerce să cunoască programele şi aplicaţiile folosite de copii pe dispozitivele de accesare a internetului. Există soluţii tehnice de control parental al posibilităţilor de navigare a copilului pe internet: soluţii complete de aplicaţii antivirus actualizate; programe de filtrare care pot bloca automat accesul copiilor către anumite categorii de site-uri; motoare de căutare pentru copii (ex. Google Search Engine for Kids) – acestea filtrează automat rezultatele căutarilor de pe internet, excluzînd paginile inadecvate minorilor.

Semne de recunoaştere a posibilei expuneri la risc în mediul online a copilului – acest subiect este unul extrem de sensibil, mulţi părinţi avînd tendinţa de a-şi „apăra” copiii, refuzînd nejustificat din necunoastere a fenomenului, pudoare excesivă etc.), discuţiile sau acceptarea existenţei unora din aceste semne: copilul petrece perioade foarte mari de timp singur pe internet, în special noaptea; începe să cheltuiască sume de bani mai mari decît cele puse la dispoziţie de părinţi sau, din contră, solicită acestora, în mod nejustificat, astfel de sume; copilul primeşte telefoane de la persoane necunoscute ori sună astfel de persoane şi se fereşte de părinţi cînd vorbeşte; are tendinţe de izolare faţă de familie şi prietenii apropiaţi; foloseşte conturi de internet (mail, reţele de socializare) care nu îi aparţin sau altele decît cele pe care le cunosc părinţii.

Citește știrea

Trending