Contactează-ne

Actualitate

Primăria Roznov, „raiul“ delegărilor

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ Corpul de Control al Prefecturii a finalizat raportul după ce a descins la Primăria Roznov în urma unor sesizări ■ „Unele sesizări nu s-au confirmat, altele da. Unele aspecte constatate sînt mai grave şi vom sesiza la rîndul nostru alte instituţii“, a declarat prefectul de Neamţ ■

Corpul de Control al Prefecturii a finalizat verificările efectuate la Primăria Roznov şi a formulat un raport. Conform prefectului de Neamţ, Daniela Soroceanu, unele dintre sesizările care au determinat efectuarea controlului nu s-au confirmat, însă altele da, şi ar fi şi elemente suficient de grave pentru a fi sesizate şi alte instituţii ale statului. Care pot la rîndul lor face verificări sau poate se va ajunge chiar la anchete. „Doresc să aduc şi la cunoştinţa consilierilor locali din Roznov concluziile acestui raport. Ei sînt cei care decid soarta unei comunităţi. Cît priveşte sesizările primite la Prefectură şi care au constituit motivul pentru care a fost efectuat controlul, unele nu s-au confirmat, altele da. Unele aspecte constatate sînt mai grave şi vom sesiza la rîndul nostru alte instituţii“, a declarat prefectul de Neamţ. Nu este scopul demersului jurnalistic să stabilească vinovăţii sau nevinovăţii, aşa cum nu considerăm că e mai important să dezbatem dacă la un moment dat o serie de presupuse nereguli ies la iveală la o primărie sau alta se datorează contextului politic sau altor motive. Fondul problemei rămîne clarificarea aspectelor asupra cărora planează suspiciuni de nelegalitate. Dacă ele ies acum la iveală pentru că a dispărut protecţia politică de care poate s-a bucurat la un moment dat un primar sau altul, constituie o temă secundară de discuţie şi fiecare cetăţean poate avea propria opinie. Aşa că ne vom rezuma la a prezenta o parte dintre concluziile din raportul de control, fără a face prea multe comentarii.

Şeful Poliţiei Locale, din delegare în delegare

Un prim aspect care ne-a atras atenţia a fost legat de postul vacant de şef serviciu Poliţia Locală Roznov. În raport se precizează: „Potrivit dispoziţiei nr 140 din 17 martie 2009, domnul Dumitriu Ioan este angajat pe postul de poliţist comunitar, personal contractual. Pe baza unei note interne emise de primar – nota nr. 2915/30.04.2009 i-au fost delegate acestuia atribuţiile unei funcţii publice de conducere. Potrivit statului de funcţii pentru 2018, la nivelul Poliţiei Locale Roznov funcţia publică de şef serviciu este vacantă, iar domnul Dumitriu Ioan ocupă postul contractual de agent de pază. Salarizarea domnului Dumitriu a fost corespunzătoare unui post contractual. În prezent, atribuţiile de şef al Poliţiei Locale Roznov sînt delegate spre exercitare domnului Barcoci Constantin, prin dispoziţia primarului nr. 51 din 31 ianuarie 2019, pînă la ocuparea postului prin concurs. În concluzie, din perspectiva delegării prerogativelor de putere publică unei persoane ce ocupă un post contractual s-ar putea contura ipoteza nerespectării unor dispoziţii legale a căror încălcare ar putea fi sancţionată conform legii penale. În aceste condiţii considerăm că este oportună sesizarea IPJ Neamţ în vederea efectuării unor verificări“. Sigur, referirea la legea penală ar putea induce unora nişte frisoane, însă curiozitatea noastră jurnalistică este alta: dacă se va dovedi că respectivul domn a fost atîţia ani şef al poliţiei locale „pe lîngă lege“ şi a semnat şi girat o serie de acte, poate chiar amenzi, cîtă legalitate au acestea şi ce se va întîmpla în continuare?

Secretarul, iar delegare. Şeful Serviciului Contabilitate, tot delegare

A fost verificată şi situaţia ocupării unor posturi/funcţii de conducere. Şi se menţionează în raport: „Prin dispoziţia primarului nr. 487 din 14 noiembrie 2017 au fost delegate atribuţiile de serviciu ale funcţiei de secretar al oraşului doamnei Dorosin Elena Gianina cu stabilirea remuneraţiei corespunzătoare unei funcţii de conducere. Prin dispoziţia nr. 215 din 11 iunie 2018 a fost stabilit salariul doamnei Dorosin Elena Gianina corespunzător funcţiei de execuţie, inspector 1, grad profesional superior, cu respectarea prevederilor legale în domeniu. Prin adresa Primăriei Roznov nr. 1361 din 07.02.2019 a fost solicitat Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor organizarea concursului de ocupare a funcţiei publice de conducere prin promovare. În concluzie, întrucît în speţă a fost vorba despre delegarea atribuţiilor şi nu de promovarea temporară a unui funcţionar de execuţie într-o funcţie publică de conducere, apreciem că delegarea a fost făcută cu respectarea condiţiei acordului scris cerut de lege, dar cu nerespectarea prevederilor referitoare la remuneraţie, pentru perioada 14 noiembrie 2017 – 11 iunie 2018, perioadă pentru care doamna secretar a fost remunerată în condiţiile stabilite de lege pentru promovare temporară. În consecinţă, apreciem oportună sesizarea Curţii de Conturi în vederea verificării legalităţii încasării sumelor aferente funcţiei publice de conducere“. Cît priveşte situaţia şefului Serviciului financiar-contabilitate, în acelaşi raport se precizează: „Prin dispoziţia nr. 508 din 5 decembrie 2016 au fost delegate atribuţiile funcţiei de şef serviciu doamnei Zahariea Elena fără a se specifica perioada delegării. Prin dispoziţia primarului nr. 332 din 1 august 2017 salariul a fost stabilit incorect pentru funcţie publică de conducere. Prin dispoziţia primarului nr. 72 din 31 ianuarie 2019 a fost stabilit în mod eronat salariul doamnei Zahariea Elena corespunzător funcţiei publice de conducere de şef serviciu. În acelaşi mod s-a procedat şi prin dispoziţia nr. 72 din 31 ianuarie 2019. Prin adresa Primăriei Roznov nr. 1358 din 07.02.2019 a fost solicitat Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor organizarea concursului de ocupare a funcţiei publice de conducere prin promovare. În concluzie, prelungirea delegării atribuţiilor doamnei Zahariea Elena s-a făcut fără a exista acordul său, iar salarizarea s-a făcut cu nerespectarea prevederilor legale ale art.88 alin. 4 din statut, încă de la data primei delegări. În consecinţă, apreciem oportună sesizarea Curţii de Conturi în vederea verificării legalităţii încasării sumelor aferente funcţiei publice de conducere. Totodată apreciem oportună sesizarea ANFP, în vederea analizării legalităţii ocupării, de către un funcţionar public de execuţie, a unei funcţii publice de conducere, fără îndeplinirea condiţiilor stipulate în normele aplicabile“. După cum spuneam, este atributul altor instituţii să stabilească dacă a fost sau nu încălcată legea. Însă cîteva observaţii pot fi făcute: la Primăria Roznov s-a mers ani buni pe „delegare“. În dauna unor concursuri pentru ocuparea posturilor. De ce? Nu ştim motivul de la Roznov, dar oricine se poate gîndi că o persoană pusă pe o funcţie prin „delegare“, adică din pixul primarului, poate fi mult mai maleabilă, mai ascultătoare, la anumite solicitări, decît o persoană care ar cîştiga postul prin concurs. Pe la începutul anului 2019, cînd a devenit evident că pe la Primăria Roznov vor urma controale, s-au făcut oarece demersuri pentru organizarea de concursuri. De frică, după conştientizarea faptului că nu mai există „protecţie“? Oricine poate ajunge la orice răspuns doreşte. Şi dacă tot veni vorba de concurs, într-un material viitor vom prezenta concluziile corpului de control referitoare la angajarea unei persoane în funcţia de asistent social la Căminul pentru Persoane Vîrstnice Roznov. A fost concurs, dar… Cît priveşte faptul că vor fi sesizate alte instituţii şi „organe“, sîntem destul de sceptici, în condiţiile în care aceleaşi „organe“, în toţi aceşti ani, nu au sesizat vreo neregulă. Vor spune acum că de fapt nu au văzut gunoiul care era ascuns sub preş?

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Coronavirus: Naţional- 1.231 cazuri noi. Neamţ – 39 de cazuri noi

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ la Neamţ în total au fost înregistrate 2.851 cazuri

Până astăzi, 20 septembrie, pe teritoriul României, au fost confirmate 112.781 de  cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID – 19).

89.771 de pacienți au fost declarați vindecați.

În urma testelor efectuate la nivel național, față de ultima raportare, au fost înregistrate 1.231 de cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV – 2 (COVID – 19), acestea fiind cazuri care nu au mai avut anterior un test pozitiv. Distinct de cazurile nou confirmate, în urma retestării pacienților care erau deja pozitivi, 359 de persoane au fost reconfirmate pozitiv. Până astăzi, 4.435 de persoane diagnosticate cu infecție cu COVID-19 au decedat.

În intervalul 19.09.2020 (10:00) – 20.09.2020 (10:00) au fost înregistrate 33 de decese (20 bărbați și 13 femei), ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, internați în spitalele din Arad, Argeș, Bacău, Bihor, Botoșani, Călărași, Caraș-Severin, Constanța, Dolj, Galați, Gorj, Hunedoara, Iași, Maramureș, Mehedinți, Olt, Suceava, Timiș, Vrancea și Municipiul București.

Dintre acestea, 2 decese au fost înregistrat la categoria de vârstă 50-59 ani, 5 decese la categoria de vârstă 60-69 ani, 14 decese la categoria de vârstă 70-79 ani și 12 decese la categoria de peste 80 de ani.

32 dintre decesele înregistrate sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități, iar pentru un pacient decedat nu au fost raportate comorbidități până în prezent.

În unitățile sanitare de profil, numărul total de persoane internate cu COVID-19 este de 7.120. Dintre acestea, 470 sunt internate la ATI.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 2.223.462 de teste. Dintre acestea 13.391 au fost efectuate în ultimele 24 de ore, 7.937 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 5.454 la cerere.

Pe teritoriul României, 12.160 de  persoane confirmate cu infecție cu noul coronavirus sunt în izolare la domiciliu, iar 6.752  persoane se află în izolare instituționalizată. De asemenea, 39.130 de persoane se află în carantină la domiciliu, iar în carantină instituționalizată se află 7 persoane.

În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 802 apeluri la numărul unic de urgență 112.

Ca urmare a încălcării prevederilor Legii nr. 55 din 15.05.2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, polițiștii și jandarmii au aplicat, în ultimele de 24 de ore 949 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 285.355 de lei.

De asemenea, prin structurile abilitate ale Poliției, au fost constatate, ieri, 2 infracțiuni pentru zădărnicirea combaterii bolilor, faptă prevăzută și pedepsită de art. 352 Cod Penal.

Reamintim cetățenilor că Ministerul Afacerilor Interne a operaționalizat, începând cu data de 04.07.2020, o linie TELVERDE (0800800165) la care pot fi sesizate încălcări ale normelor de protecție sanitară.

Apelurile sunt preluate de un dispecerat, în sistem integrat, și repartizate structurilor teritoriale pentru verificarea aspectelor sesizate.

În ceea ce privește situația cetățenilor români aflați în alte state, 6.612 cetățeni români au fost confirmați ca fiind infectați cu COVID-19 (coronavirus): 1.917 în Italia, 1.253 în Spania, 124 în Franța, 2.935 în Germania, 159 în Marea Britanie, 28 în Olanda, 2 în Namibia, 4 în SUA,  112 în Austria, 20 în Belgia, 6 în Japonia, 2 în Indonezia, 2 în Elveția, 3 în Turcia, 2 în Islanda, 2 în Belarus, 19 în Grecia, 5 în Cipru, 2 în India, 2 în Ucraina  și câte unul  în Argentina, Tunisia, Irlanda, Luxemburg, Emiratele Arabe Unite, Malta, Brazilia, Bulgaria, Kazakhstan, Suedia, Republica Congo, Ungaria și Qatar. De la începutul epidemiei de COVID-19 (coronavirus) și până la acest moment, 126 de cetățeni români aflați în străinătate, 31 în Italia, 19 în Franța, 43 în Marea Britanie, 11 în Spania, 14 în Germania, 2 în Belgia, unul în Suedia, unul în Elveția, unul în SUA, unul în Brazilia, unul în Republica Congo și unul în Grecia, au decedat.

Dintre cetățenii români confirmați cu noul coronavirus, 338 au fost declarați vindecați: 308 în Germania, 18 în Franța, 6 în Japonia, 2 în Indonezia, 2 în Namibia, unul în Luxemburg și unul în Tunisia.

Citește știrea

Actualitate

Echipa PMP, garanția unui oraș și a unui județ de 10+

Știre publicată în urmă cu

în data de

Echipa PMP Neamț oferă garanția că municipiul Piatra Neamț va deveni un oraș de 10+, iar județul Neamț un județ de 10+. Aceasta este promisiunea pe care o fac cei doi lideri ai PMP, Bogdan Gavrilescu, candidat la președinția Consiliului Județean Neamț, și Dragoș Chitic, candidat la Primăria Piatra Neamț.

“Ca primar, am fost prezent, de fiecare dată, acolo unde era nevoie de mine, unde m-aţi solicitat pentru că era necesară prezenţa mea. În toţi ace[ti ani, v-am ascultat pe fiecare în parte, v-am citit mesajele, v-am răspuns, v-am sprijinit şi m-am implicat să rezolv problemele pe care mi le-aţi semnalat. Oraşul Piatra Neamţ trebuie să continue parcursul bun din ultimii ani, trebuie să se dezvolte şi vă rog să-mi oferiţi şansa de a pune în practică proiectele pe care le-am lucrat şi ne-au fost deja aprobate. Acum, eu sunt cel care are nevoie de dumneavoastră, pietrenii. Vă invit să continuaţi să mă susţineţi, să facem dreptate şi să ne dezvoltăm împreună oraşul. Şi ştiu că-mi veţi fi alături, simt asta în fiecare mesaj, la fiecare întâlnire şi în fiecare discuţie pe care o purtăm. Voi continua să fiu primarul fiecăruia dintre dumneavoastră. În comunitatea noastră trebuie să predomine şi în următorii ani o atmosferă de colaborare şi respect. Vă mulţumesc pentru susţinere și vă aștept pe 27 septembrie să puneți ștampila pe pozitia 3 a buletinului de vot pentru a alege cea mai bună echipă pentru conducerea orașului Piatra Neamț în urm\torii patru ani”, a declarat Dragoş Chitic. Acesta a descris echipa PMP pentru consiliul local ca fiind una caracterizat\ prin experiență, seriozitate și determinare: “Experienţă, seriozitate, determinare, dorinţă de a se implica în rezolvarea problemelor comunităţii sunt cele mai importante dintre calitățile pe care le are fiecare membru al echipei de consilieri locali pe care v-o propune PMP Piatra Neamț. Avem nevoie de majoritate în CL pentru a putea pune în practică proiectele care le avem pentru Piatra Neamț, avem nevoie de oameni cu expertiză și dornici să muncească în interesul cetățenilor. Iar echipa PMP este formată din astfel de oameni. Avem, de asemenea, nevoie de o bună colaborare, în interesul cetățenilor, cu conducerea Consiliului Județean Neamț. Din acest motiv susțin candidatura lui Bogdan Gavrilescu pentru președinția CJ Neamț. Pietrenii trebuie s\ beneficieze de servicii de calitate, apă-canal, transport public, serviciile medicale spitalicești, oferite la o calitate nemulțumitoare de unitățile subordonate Consiliului Județean Neamț”, a mai declarat Dragoș Chitic. Și BogdanGavrilescu, președintele PMP Neamț și candidatul acestei formațiuni politice pentru președinția Consiliului Județean, s-a declarat convins că valoarea echipei propuse îi va determina pe nemțeni să îi acorde voturile. „Am foarte mare încredere că echipa PMP propusă pentru Consiliul Județean Neamț va convinge nemțenii că merită să-i acorde voturile lor. Este o echipă formată din oameni onești, profesioniști în domeniile în care activează, oameni cu dorința de a se implica activ în dezvoltarea comunităților din care provin. Familia PMP Neamț poate fi investită cu încredere, punând ștampila pe poziția 1 de pe buletinul de vot. Suntem o familie cu oameni devotați, cu frică de Dumnezeuși cu capacitatea de a construi împreună un județ Neamț de 10 +! Ca viitorpreședinte al Consiliului Județean voi fi un partener corect pentru primarul Dragoș Chitic și pietreni pentru o oferi servicii de calitate prin unitățile subordonate Consiliului Județean: Apa Serv, Troleibuzul sau Spitalul Județean. Reușim împreună!“, este mesajul candidatului PMP la președinția Consiliului Județean Neamț. Acesta a mai precizat că, spre deosebire de al]ic ompetitori `nscriși încursa electorală, membrii familiei PMP nu sunt interesați de a ob]ine beneficii personale de pe urma votului din 27 septembrie, ci își doresc să li se ofere [ansa de a-și pune competențele și cunostințele în slujba cetățenilor. “Am văzut că unii candidează doar la președinția Consiliului Județean, nu sunt și pe lista de consilieri județeni. Probabil că sunt obișnuiți numai cu scaunele de șefi. Adică putem înțelege că doar vânează funcții. Noi, cei din familia PMP, nu suntem din același aluat cu ei. Noi vrem să ne punem în slujba nemțenilor, vrem să contribuim, prin competențele și experiența obținute  în activitatea administrativă sau privată, la dezvoltarea comunității în care trăim. Vrem să construim, împreună cu dumneavoastră, un viitor mai bun pentru noi toți, pentru copiii noștri. Sunt multe lucruri cețin de Consiliul Județean care nu merg așa cum își doresc nemțenii: vorbim despre condițiile de la SpitalulJudețean, vorbim despre furnizarea apei potabile, una cu mari probleme, vorbim de transportul public, tot cu probleme. Avem soluții pentru toate aceste neajunsuri și avem nevoie doar de votul dumneavoastră pentru a ajunge în poziția de a pune în practică aceste soluții. Suntem o echipă, suntem o familie și suntem convinși că putem miza pe votul dumneavoastră pentru că suntem convinși că ne dorim cu toții un jude] de 10+. Așa cum merităm”, a declarat Bogdan Gavrilescu, candidatul PMP la președinția Consiliului Județean Neamț.

Citește știrea

Actualitate

Dragoş Chitic: “Bani europeni pentru modernizarea principalelor artere din municipiu”

Știre publicată în urmă cu

în data de

Peste 12 milioane de euro vor fi investiţi în modernizarea principalelor artere din Piatra Neamţ. Este vorba despre trei proiecte europene ale căror contracte de finanţare au fost deja semnate:   Modernizarea și reconfigurarea coridorului urban de transport  (inclusiv realizarea de piste pentru bicicliști): B-dul Traian – Piața Mihail Kogălniceanu – B-dul Decebal, în valoare de 5.600.000 euro, Modernizarea și reconfigurarea străzii Mihai Viteazu (inclusiv realizarea de piste pentru bicicliști), în valoare de 3.063.000 euro şi Reabilitarea, modernizarea şi reconfigurarea coridorului secundar de transport est-vest, strada Dimitrie Leonida şi Bulevardul 9 Mai, în valoare de 3.434.000 de euro. Proiectele beneficiază de finanțare nerambursabilă în proporție de 98%, contribuția municipalității pietrene fiind doar de 2%. „Prin implementarea acestor proiecte vom moderniza principalele artere din municipiu și vom crește gradul de siguranță al tuturor participanților la trafic, fie ei conducători auto, pietoni sau bicicliști. Infrastructura rutieră a fost o prioritate a mandatului meu de primar, iar pentru lucrările de anvergură am ales să apelăm la fondurile europene. Astfel, începând de anul viitor, oraşul va deveni un adevărat şantier în cel mai bun sens al cuvântului. Vor fi efectuate lucrări de amploare iar odată cu finalizarea acestora va creşte gradul de satisfacţie al participanţilor la trafic, gradul de siguranţă al acestora, aşa cum am mai spus, dar şi calitatea vieţii tuturor pietrenilor. De asemenea, ne dorim ca pietrenii să aleagă mijloacele de transport cele mai puțin poluante și pentru aceasta vom asigura toate condițiile și îi vom încuraja pe cei care se gândesc la mediul înconjurător şi avem şi în acest sens în implementare proiecte cu bani europeni. După cum pietrenii probabil ştiu, din bugetul local am alocat anual fonduri pentru modernizarea străzilor din municipiu. În cei patru ani în care a administrat oraşul, 73 de străzi pietruite au fost asfaltate, însumând 23,4 kilometri. Aşa se face că în acest moment în Piatra-Neamţ mai sunt doar 6,9 kilometri de străzi neasfaltate, dar, în conformitate cu ritmul lucrărilor de până acum, într-un an se va atinge obiectivul propus: Piatra-Neamţ un oraş cu asfalt pe toate străzile. Sunt lucruri concrete, palpabile, fac parte din proiectul pe care ni l-am propus şi pe care sunt convins că îl vom realiza: împreună cu pietrenii să construim un oraş de 10+”, a declarat Dragoş Chitic.

Citește știrea

Trending