Contactează-ne

Administrație

Primăria Piatra-Neamţ – proiecte finanţate din fonduri europene şi guvernamentale aprobate în 2019 şi 2020

Știre publicată în urmă cu

în data de

Un număr de 20 proiecte, dintre care 16 europene şi 4 naţionale, în valoare însumată de 33.416.000  euro, depuse de Primăria Piatra-Neamţ, au fost aprobate la finanţare până la această dată şi sunt în diverse stadii de implementare.

 

Proiectele europene aprobate, deci cele care au contractele de finanţare semnate în valoare totală de 32.018.000 euro sunt următoarele:

  1. Modernizarea şi reconfigurarea coridorului urban de transport  (inclusiv realizarea de piste pentru biciclisti): B-dul Traian-Piaţa Mihail Kogalniceanu-B-dul Decebal, în valoare de 5.600.000 euro;
  2. Modernizarea şi reconfigurarea străzii Mihai Viteazu (inclusiv realizarea de piste pentru biciclisti), în valoare de 3.063.000 euro;
  3. Implementarea unui sistem de management inteligent al traficului, în valoare de 7.415.000 euro;
  4. Extinderea şi modernizarea sistemului de iluminat public, tronson I – 1.114.000 euro;
  5. Extinderea şi modernizarea iluminatului public, tronson II – 1.054.000 de euro;
  6. Modernizarea staţiilor de aşteptare pentru transportul public de persoane – 4.808.000 euro;
  7. Realizarea unui sistem bike-sharing, cu staţii pentru biciclete, în toate cartierele oraşului – 2.556.000 euro;
  8. Reabilitarea, modernizarea şi reconfigurarea coridorului secundar de transport est-vest, strada Dimitrie Leonida şi Bulevardul 9 Mai – 3.434.000 de euro;
  9. Realizarea unei grădini publice urbane în cartierul Dărmăneşti – 699.000 de euro;
  10. Realizarea unei grădini publice urbane în cartierul Speranţa – 410.000 de euro;
  11. Realizarea unei grădini publice urbane în cartierul Văleni – 559.000 de euro;
  12. Reabilitarea, dotarea şi modernizarea Creşei Mărăţei – 697.000 de euro;
  13. Reabilitarea, dotarea şi modernizarea Creşei Precista – 432.000 de euro;
  14. WIFI4EU – Internet gratuit în 11 zone publice – 15.000 de euro.
  15. ECHOES – Patrimoniul cultural european: oportunităţi pentru cetăţeni Implicare şi incluziune socială – 150.000 de euro

16.Tineri lucrători competitivi pentru tinerii vulnerabili- 12.000 euro.

 

 

Toate aceste proiecte europene beneficiază de finanţare în proporţie de 98%  din partea Uniunii Europene şi doar 2% contribuţie locală, se află în diverse stadii ale procedurilor de achiziţii şi vor fi implementate începând din anul 2020.

 

„Pentru finanţări nerambursabile  sunt pregătite în total 32 de proiecte, însumând peste 92 milioane de euro pentru municipiul Piatra-Neamţ, aflate în diverse stadii procedurale.

Celelalte proiecte pregătite  au şanse reale să fie finanţate şi cuprind modernizări de străzi, realizarea de piste pentru biciclişti, reabilitări, modernizări şi dotări de unităţi şcolare, reabilitarea Cinematografului Cozla, achiziţia de autobuze electrice (în parteneriat cu proprietarul societatii de transport public, Consiliul Judeţean).”

Dragoş Chitic, primarul Municipiului Piatra-Neamţ

 

Proiectele cu finanţare guvernamentală aprobate până la această dată, ale căror contracte semnate însumează 1.398.000 euro, sunt următoarele :

 

  1. Realizarea a şase staţii de încărcare pentru autovehiculele electrice în valoare de 300.000 euro (90% finanţare de la Agenţia Fondului de Mediu şi 10% din bugetul local) se află în procedura de achiziţii;
  2. Finalizarea Școlii cu 10 clase din cartierul Speranţa în valoare de 465.000 euro (finanţare prin programul PNDL) se află în execuţie;
  3. Grădiniţa cu 12 grupe şi program prelungit din cartierul Speranţa în valoare de 468.000 euro (finanţare prin programul PNDL) se află în execuţie.
  4. Podul peste pârâul Cuejdi, în zona străzii Erou Rusu, în valoare de 165.000 euro este finalizat.

 

 

„Atragerea fondurilor europene a reprezentat şi va reprezenta în continuare o prioritate pentru administraţia pietreană. Ne batem pentru fiecare cent din bani europeni şi fiecare leu din programe naţionale care poate fi atras în Piatra-Neamţ,  preocupându-ne să nu ratăm nicio sursă externă de finanţare.

Sunt investiţii majore care, odată implementate, vor genera o dezvoltare accelerată a Municipiului Piatra-Neamţ în următorii trei ani şi o creştere calităţii vieţii şi a confortului cetăţenilor.”

Dragoş Chitic, primarul Municipiului Piatra-Neamţ

 

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Piatra Neamţ: Proiect de 2,9 milioane de euro

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ cu fonduri europene, va fi reabilitat Colegiul Tehnic de Transporturi

Primarul municipiului Piatra Neamţ, Dragoş Chitic, a semnat  contractul de finanţare pentru  încă un  proiect european care va fi implementat în Piatra Neamţ, în perioada următoare şi va fi finanţat în cadrul POR 2014-2020 în proporţie de 98%, contribuţia proprie fiind de doar 2%. Valoarea proiectului este de 2,9 milioane de euro.

Este vorba despre „Reabilitarea, modernizarea şi dotarea Colegiului Tehnic de Transporturi”. Concret, vor fi realizate lucrări de reabilitare termică a clădirii, reabilitarea acoperişului precum şi dotări specifice pentru creşterea şi îmbunătăţirea infrastructurii educaţionale de care beneficiază 635 de elevi şi 50 de cadre didactice.

„Consider că unul dintre fundamentele principale ale unei comunităţi îl reprezintă educaţia membrilor ei. Mai multe unităţi şcolare din Piatra Neamţ: creşe, grădiniţe, şcoli generale şi licee vor beneficia în perioada următoare de reabilitare, modernizare şi dotare din fonduri europene atrase în cadrul actualului Program Operaţional Regional al Uniunii Europene. Fondurile europene reprezintă o soluţie la îndemâna autorităţilor locale pentru realizarea de investiţii care să dezvolte comunităţile şi din acest motiv ne batem pentru fiecare cent nerambursabil care poate fi adus în oraşul nostru”, a declarat primarul Dragoş Chitic.

Citește știrea

Actualitate

Regimul documentelor în perioada stării de urgenţă

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ valabilitatea unor acte se menţine pe perioada stării de urgenţă plus 90 de zile de la încetarea acesteia ■ sînt norme noi şi la dovezile înlocuitoare ale permiselor de conducere ■

A fost publicată, pe 31 martie 2020, în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 268, Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2020, pentru modificarea şi completarea O.U.G. 1/1999 privind regimul stării de asediu şi regimul stării de urgenţă.

Sînt noutăţi, după art. 33 din O.U.G. 1/1999, se introduce un nou articol, 33 ind. 2, cu următorul cuprins: (1) Valabilitatea documentelor eliberate de instituţiile şi autorităţile publice se menţine pe toată perioada stării de asediu sau a stării de urgenţă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestor stări. (2) Prin excepţie de la alin. (1), în cazul dovezilor înlocuitoare ale permiselor de conducere – cu drept de circulaţie, se menţine numai valabilitatea celor emise în temeiul art. 111 alin. 1 lit. b sau alin. 4 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, cu modificările şi completările ulterioare, pe toată perioada stării de asediu sau a stării de urgenţă, precum şi pentru o perioadă de 10 zile de la încetarea acestor stări.

Pentru aceleaşi perioade, se menţine şi valabilitatea prelungirii dreptului de circulaţie dispusă de procuror sau instanţa de judecată potrivit art. 111 alin. 6 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, cu modificările şi completările ulterioare. Art. 111 alin. 1 lit. b din O.U.G. 195/2002 rep. prevede că permisul de conducere sau dovada înlocuitoare a acestuia se reţine cînd titularul acestuia a săvîrşit una dintre infracţiunile prevăzute la art. 334, art. 335 alin. (2), art. 336, 337, art. 338 alin. (1) şi la art. 339 alin. (2), (3) si (4) din Codul penal, iar art. 111 alin. 4 din O.U.G. 195/2002 rep. stabileşte că permisul de conducere al conducătorului de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai, implicat într-un accident de circulaţie din care a rezultat uciderea sau vătămarea corporală a unei persoane, se reţine de către poliţia rutieră dacă acesta a încălcat o regulă de circulaţie, eliberîndu-se dovadă înlocuitoare fără drept de circulaţie, în situaţia în care regula de circulaţie încălcată este una dintre cele prevăzute la art. 102 alin. (3) lit. a) si c), sau dovadă înlocuitoare cu drept de circulaţie pentru o perioadă de 15 zile, în celelalte cazuri.

De asemenea, art. 111 alin. 6 din O.U.G. 195/2002 rep. prevede că la cererea titularului permisului de conducere reţinut în condiţiile alin. (1) lit. b) sau ale alin. (4), procurorul care efectuează urmărirea penală sau exercită supravegherea cercetării penale ori, în faza de judecată, instanţa de judecată învestită cu soluţionarea cauzei poate dispune prelungirea dreptului de circulaţie, cu cîte cel mult 30 de zile, pînă la dispunerea clasării, renunţării la urmărirea penală sau, după caz, pînă la rămînerea definitivă a hotărîrii judecătoreşti. Modul de soluţionare a cererii de prelungire a dreptului de circulaţie se comunică şi şefului poliţiei rutiere pe raza căreia s-a comis fapta.

„Din interpretarea prevederilor legale, rezultă faptul că dovezile înlocuitoare ale permiselor de conducere eliberate cu drept de circulaţie pentru săvîrşirea unei infracţiuni la regimul circulaţiei, precum şi cele eliberate conducătorilor auto implicaţi într-un accident de circulaţie soldat cu victime omeneşti, îşi menţin valabilitatea pe toată perioada stării de asediu sau a stării de urgenţă, precum şi pentru o perioada de 10 zile de la încetarea acestor stări“, conform unui comunicat al Poliţiei Neamţ.

De asemenea, pe toată perioada stării de asediu sau a stării de urgenţă, precum şi pentru o perioadă de 10 zile de la încetarea acestor stări, se menţine şi valabilitatea prelungirii dreptului de circulaţie dispusă de procuror sau instanţa de judecată potrivit art. 111 alin. 6 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, cu modificările şi completările ulterioare. Aceste prevederi au intrat în vigoare la data publicării O.U.G. 34/2020 în Monitorul Oficial al României, pe 31 martie 2020.

Citește știrea

Actualitate

Mare atenţie la tratamentele medicale pe timpul pandemiei

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ nu cădeţi pradă soluţiilor miraculoase de pe diferite reţele de socializare ■ doar medicul este în măsură să recomande sau să întrerupă un tratament ■

Ministerul Sănătăţii şi Grupul de Comunicare Strategică şi Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă au iniţiat o campanie de informare ce vine cu recomandări utile în contextul pandemiei, cînd unii sînt tentaţi să treacă peste sfatul medicului şi să se trateze la întîmplare, cu medicamente minune.

Oficialii anunţă faptul că doar medicul dumneavoastră curant sau cel de familie vă pot recomanda să întrerupeţi sau să luaţi un medicament. Recomandările neoficiale vă pot pune viaţa în pericol.

Doar medicul este în măsură să decidă ce medicamente puteţi lua în contextul epidemiei de coronavirus. Nu modificaţi schema de tratament pe care o luaţi de obicei fără ca acest lucru să fie indicat de medic.

„Reţelele de socializare şi aplicaţiile de mesagerie sînt inundate cu informaţii neoficiale despre tratamente pentru noul coronavirus. Vă rugăm insistent să nu luaţi în considerare astfel de mesaje. Nu cădeţi pradă soluţiilor miraculoase apărute pe internet deoarece acestea vă pot pune sănătatea în pericol.

Dacă aveţi neclarităţi vă rugăm să vă informaţi doar din surse oficiale sau vă adresaţi medicului dumneavoastră. Evoluţia pandemiei este atent monitorizată de comunitatea ştiinţifică internaţională. Vă vom ţine la curent cu cele mai noi descoperiri ştiinţifice“, conform unui comunicat al Inspectoratului Judeţean de Poliţiei Neamţ.

Legat de faptul că infecţiile respiratorii pot determina complicaţii pe termen scurt dar şi pe termen lung, pînă la acest moment nu există suficiente date legate de posibile complicaţii pe termen lung cu COVID 19. Studiile apărute pînă în prezent au constatat că la pacienţii infectaţi cu noul conoravirus modificările radiologice pot persista pînă la 4 săptămîni de la debutul simptomelor, acestea fiind însă ameliorate faţă de perioada spitalizării.

De asemenea, chiar dacă o persoană întruneşte criteriile de externare (două teste negative la interval de 24 de ore, absenţa febrei şi ameliorarea simptomelor, semnelor clinice şi radiologice), aceasta poate prezenta în continuare simptome uşoare pentru următoarele săptămîni. Pînă la acest moment nu s-a putut determina impactul pe termen mediu şi lung al infecţiei cu coronavirus asupra sistemului respirator şi asupra altor organe, la pacienţi vindecaţi şi externaţi.

Citește știrea

Trending