Contactează-ne

Actualitate

Ponta şi Tăriceanu sînt parteneri pentru un „pas de deux“ în baletul „Spărgătorii de PSD“

Știre publicată în urmă cu

în data de

Luni 26 august, ALDE, prin gura preşedintelui C.P. Tăriceanu, a anunţat pe toate posturile, că rupe coaliţia cu PSD, lăsând Guvernul Dăncilă fără susţinere în Parlament. Decizia şocantă a fost luată de ALDE, în contextul unor coincidenţe deloc întâmplătoare. Sâmbătă, 24 august, la minicongresul PSD, s-a hotărât în unanimitate că Viorica Dăncilă va fi cea care candidează în cursa prezidenţială din partea acestui partid. Duminică, 25 august, actorul Mircea Diaconu şi-a făcutscenă pe treptele Ateneului Român, unde „singur, singurel“ şi-a autolansat candidatura pentru alegerile prezidenţiale, solicitând public sprijinul românilor samariteni, să-l ajute a strânge cele 200.000 de mii de semnături necesare. Luni, 26 august, ALDE şi Pro România, samaritenii Tăriceanu şi Ponta, l-au asigurat pe Diaconu, nu numai că îi vor livra pe tavă listele cu semnături, dar îl vor sprijini logistic în teritoriu, privind susţinerea candidaturii sale precum şi paza voturilor în secţiile de votare. Miercuri, 28 august, a fost semnat protocolul alianţei ALDE – Pro România, dar nu pentru ca această alianţă să susţină candidatura lui Tăriceanu pentru Cotroceni, ci a independentului Mircea Diaconu, fost europarlamentar. Interesant este faptul că nevoia lui Mircea Diaconu de sprijin pentru candidatură s-a intersectat rapid cu nevoia stringentă a lui Victor Ponta de a găsi un candidat pentru Cotroceni, căutare în care l-a atras şi pe Tăriceanu, ca să nu se plictisească din lipsă de ocupaţie. Sunt destui cei care cred că Ponta i-a regizat exitul lui Tăriceanu din politică, urmând apoi să-i preia şi partidul. Tema baletului se învârte în jurul dorinţei de revanşă a lui Ponta, care se vede Noua Balama politică a Parlamentului, care să decidă dacă şi când PNL intră la guvernare sau dacă şi cât Guvernul PSD rezistă până la alegerile din 2020. În condiţiile în care C.P. Tăriceanu şi-a dorit să fie candidat unic la preşedinţie din partea alianţei PSD-ALDE , dar PSD şi-a stabilit drept candidat propriu pe Viorica Dăncilă, era un gest firesc ca ALDE să se despartă de PSD, pentru a-şi susţine candidatul său. Culmea este că Tăriceanu renunţă la a mai candida, tocmai când sondajele de opinie îl fixau ca un posibil câştigător pentru turul doi. În atari situaţii, pe bună dreptate te întrebi, care mai este logica divorţului de PSD? În acest balet, Tăriceanu execută o coregrafie în „pas de deux“ cu Ponta, în care execută doi paşi, unul într-o parte, prin despărţirea de PSD şi altul în altă parte, prin renunţarea la candidatura pentru Cotroceni, în favoarea independentului Mircea Diaconu. Coregrafia incomodă, Tăriceanu o încheie cu un şpagat politic, din care cu greu se va putea ridica, având în vedere şi vârsta. Tăriceanu se călise în numeroasele bătălii pentru putere la care participase şi gestul lui de renunţări multiple în favoarea lui Ponta şi Diaconu este tot atât de surprinzător pe cât a fost gestul lui Ponta în 2015, când a renunţat la guvernare în favoarea lui Dacian Cioloş. Scenariul împingerii actorului Mircea Diaconu în cursa prezidenţială, pretextând reacţia furioasă a acestuia, seamănă până la detaliu cu scenariul actorului Volodmir Zelenski, devenit preşedintele Ucrainei. Dacă scenariul este identic, cine ne poate opri să credem că şi scenaristul este unic, iar că Ponta şi Tăriceanu cunosc la detaliu dedesubturile scenariului. În 2016, ALDE a beneficiat de sprijinul PSD pentru a intra în Parlament cu 5%, după care, în 2019, la europarlamentare, ALDE a obţinut doar 4%. Crede oare Tăriceanu că în 2020 îl va ajuta Ponta să obţină din nou 5%? Se repetă scenariul din 2014. Dacă în 2014 Ponta a fost artizanul spargerii alianţei PSD cu Crin Antonescu (PNL), pentru a ieşi Klaus Iohannis preşedinte, acum acelaţi Ponta sparge alianţa PSD cu Tăriceanu (ALDE), pentru a ajunge acelaşi Klaus Iohannis iar preşedinte. Ponta a declarat că vrea să preia preţedinţia în 2024 de la Klaus Iohannis, nu de la altcineva, care să-i spulbere visul. Scoaterea lui C.P. Tăriceanu din politică fără nici o justificare plauzibilă are semnificaţia intrării acestuia în adormire, procedură pe care masonii din Pro România, cu soldă în Statul paralel, o practică până la reactivarea lor în „câmpul tactic“, decopertat în 2017 de generalul Dumbravă.

Cine are de câştigat în urma crizei politice în care este împinsă România?

Împingerea spectaculos-iresponsabilă a României în criză, în mod incontestabil a fost sarcina lui C.P. Tăriceanu, pe care a executat-o în doi paşi de dans coregrafic, pe un libret sinucigaş. Coregrafia de ultimă oră a lui Tăriceanu nu a avut darul să limpezească ceva din bălăcăreala politică a zilei, ci din contra, să tulbure apele şi mai rău, datorită deciziilor halucinante ale acestuia. Acţiunile intempestive şi iresponsabile ale lui Tăriceanu se dovedesc că sunt menite să accelereze intrarea PNL la guvernare, imediat după alegerile prezidenţiale, indiferent cine va fi noul preşedinte. În acest act este evidentă complicitatea lui Ponta, care se şi vede pe post de balama. Împingerea PNL la guvernare reprezintă o lovitură de graţie dată acestui partid pentru alegerile din anul următor, dar şi o lovitură pentru Klaus Iohannis, pentru a-l opri de a mai fi găzduit la Cotroceni pentru încă 5 ani. Răzbunarea lui Tăriceanu, pornită din frustrări, face şi victime colaterale. Principala este PSD, căruia i se deschide astfel uşa, pentru a intra în Opoziţie. Aparent, se pare că pe termen lung Tăriceanu face un mare bine PSD, grăbindu-i revenirea în forţă la Putere după un stagiu în Opoziţie, precum cea din perioada 2015- 2016. Iend de la guvernare, ALDE nu mai are nici un obiectiv privind alegerile prezidenţiale, decât susţinerea lui Mircea Diaconu. Din această susţinere nu este perceput nici un avantaj pentru ALDE, decât aflatul în treabă. Orizontul interesului ALDE ar putea fi fixat pe alegerile locale şi parlamentare din 2020. În mod indubitabil, plecarea ALDE de la guvernare a avut un preţ, altfel ar rămâne o simplă toană, ceea ce nu cadrează cu vechimea în politică a lui C.P. Tăriceanu. În bilanţul acestei plecări de la guvernare trebuie să conteze evaluarea câştigurilor şi costurilor. Costul plecării pentru ALDE este enorm. Pierderea unor posturi din structurile Guvernului şi pierderea preşedinţiei Senatului de către Tăriceanu este disproporţionat de mare, în raport cu nivelul scorului avut, de numai 5%, scor cu care acesta a intrat în alianţă. Armonia lungă de 3 ani, afişată între ALDE şi PSD neagă realismul motivelor ruperii acestei alianţe acum prin care România este aruncată în criză. Tăriceanu a părăsit scena politică pe uţa din dos, târând ALDE în lesă după el. Ieşirea intempestivă a ALDE de la guvernare a avut darul să dinamiteze toate jocurile politice privind alegerile care urmează. Sunt aruncate la coşul de gunoi toate strategiile încropite până acum, intrând în joc doar strategiile făcute pe picior. Ca o primă consecinţă, vom asista la trecerea pe tuşă, marginal, a principalilor actori Klaus Iohannis şi Viorica Dăncilă, iar pe lista profitorilor crizei se vor înscrie toţi trepăduşii insignifianţi de pe lista candidaţilor la Cotroceni.

Campania prezidenţială a debutat cu resuscitarea conflictului dintre Palate

Miercuri, 28 august, a fost declarată deschiderea oficială a campaniei prezidenţiale. Klaus Iohannis a furat startul, înhămând instituţia Preşedinţiei ca să tragă la căruţa discursului său electoral din conferinţa de presă ţinută pe tema crizei politice recente, al cărei coautor este. De la Cotroceni, Klaus Iohannis şi-a etalat sărăcia programului său de viitor, împănat cu atacuri disproporţionate la adresa Guvernului Dăncilă. În afară de acuzele acestea, care pot fi acceptate într-un discurs electoral decent, Klaus Iohannis a adus o acuză foarte gravă Guvernului Dăncilă, când l-a etichetat ca fiind corupt. Această acuză este atât de gravă încât Klaus Iohannis este obligat să explice întregii Naţiuni în ce constau actele de corupţie, care vor atârna ca nişte pietre de moară de gâtul românilor, din moment ce ştirea se va rostogoli pe toate canalele internaţionale. Această acuză iresponsabilă a preşedintelui este menită să afecteze imaginea întregii ţări, precum şi pe toţi cei cărora le pasă. Klaus Iohannis a refuzat categoric să accepte nominalizarea unor noi miniştri, fiind categoric dispus să nu ofere nici un argument pertinent pentru acest refuz. A refuzat-o pe Dana Gîrbovan ca ministru al Justiţiei, care şi-a dovedit din plin ataşamentul pentru o justiţie independentă. Două personalităţi din magistratură, onorabile şi onorante, au ripostat public, considerând refuzul preşedintelui ca un afront, somându-l să înceteze cu mascarada preocupărilor sale publice privind independenţa justiţiei. L-au somat să nu mai folosească niciodată sintagma „independenţa justiţiei“, deoarece îi maculează semnificaţia, ori de câte ori o utilizează. Luând act de plecarea ALDE din coaliţia de guvernare, Klaus Iohannis statuează fără a consulta serios Constituţia, că Guvernul va trebui să ceară Parlamentului un vot de încredere, care echivalează voalat o Moţiune de cenzură. Sigur pe el, pe ce ştie şi pe ce poate face, Iohannis ne-a anunţat pe toţi că „După alegerile prezidenţiale va asigura o nouă majoritate în Parlament“. Mă aşteptam ca măcar de data aceasta, în condiţiile unei reale crize politice, Iohannis să vină cu o soluţie de rezolvare constructivă a crizei. Dar a debutat în campanie cu singurul său proiect, vechi de 5 ani, cu care ne-a plictisit în toate situaţiile – Demisia!. Klaus Iohannis a cerut demisia Guvernului Dăncilă de 8 ori în doi ani şi jumătate, de mult mai multe ori decât au cerut, la vremea lor, toţi preşedinţii României la un loc, din 1990 până în 2014.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Tîrgu Neamţ, alături de „Let’s Do It, România!“

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ primăria oraşului invită cetăţenii să participe la acţiunea de salubrizare ce va fi organizată sîmbătă, de Ziua de Curăţenie Naţională

Primăria Tîrgu Neamţ, în calitate de partener al campaniei Let’s Do It, România!, invită cetăţenii oraşului să se implice, sîmbăta aceasta, în activităţile prilejuite de organizarea Zilei de Curăţenie Naţională. Detalii despre această activitate se găsesc şi într-o postare a primarului Daniel Harpa, de pe o reţea de socializare, locuitorii fiind informaţi că sînt aşteptaţi pe 21 septembrie, la ora 10, în faţa sediului administraţiei publice locale. „După succesul de anul trecut, anul acesta vom avea o nouă campanie Let’s Do It, România!, cu ocazia căreia ne propunem să curăţăm oraşul de gunoaiele aruncate necontrolat. Invităm toţi cetăţenii oraşului care doresc să participe la acţiunea de curăţenie să se alăture echipei de voluntari sîmbătă, 21 septembrie, ora 10,00, în faţa Primăriei oraşului“, menţionează primarul urbei. Voluntarii vor primi mănuşi şi saci şi vor aduna deşeuri alături de lucrătorii firmelor locale de salubritate. Încă nu s-au anunţat punctele vizate, probabil fiind aşteptate în acest sens şi propuneri de la locuitori. De regulă sînt incluse pe listă malurile Ozanei şi traseele spre Monumentul Vînătorilor de Munte şi Cetatea Neamţ, unde autorităţile au mai organizat şi în trecut astfel de acţiuni. „Let’s Do It, România! este cel mai mare proiect de implicare socială organizat în România. Din 2009 pînă în prezent, în cadrul Zilei de Curăţenie Naţională, peste 1.800.000 voluntari au luat parte la acţiunile Let’s Do It, România!, desfăşurate la nivel naţional. Pe 21 septembrie 2019 va avea loc o nouă zi de curăţenie naţională. Această acţiune se desfăşoară în 26 de judeţe din ţară, printre care se numără şi judeţul Neamţ. Ca de fiecare dată, Primăria oraşului Tîrgu Neamţ alături de şcolile din oraş, cu sprijinul societăţii Eurosal, va participa la această activitate. Toţi cei care doresc să participe la acţiunea de curăţenie sînt aşteptaţi, sîmbătă, 21 septembrie, ora 10,00, în faţa primăriei pentru deplasarea către zonele ce urmează a fi curăţate“, se arată într-un comunicat de pe pagina de internet a primăriei. Mişcarea Let’s Do It, World! a luat naştere în 2008, cînd Estonia a organizat prima Zi de Curăţenie Naţională şi a reuşit să mobilizeze 50.000 de voluntari într-o singură zi. Obiectivul World Cleanup Day este de a mobiliza 5% din populaţia planetei pentru a produce o schimbare reală de comportament.

Citește știrea

Actualitate

Roman: Dezinsecţie de toamnă

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ în week-end va avea loc la Roman la cea de-a treia operaţiunie de dezinsecţie aeriană din acest an ■ proprietarii de stupi şi de animale de companie sînt rugaţi să-şi ia măsuri asiguratorii ■

Conform contractului de prestări servicii între Primăria Roman şi SC Flaicor Serv SRL Bacău se va proceda la cea de a treia dezinsecţie aeriană din acest an, sîmbătă, 21 septembrie, în intervalul 7,30 şi 10, cînd se vor executa lucrări de pulverizare aeriană, cu scopul combaterii populaţiei de insect, vectori de maladii transmisibile, generoatoare de disconfort. E vorba de insecte zburătoare, tîrîtoare, căpuşe, ţînţari şi muşte. „Dacă vremea nu va fi favorabilă, Primăria Roman, de comun acord cu firma prestatoare de servicii de pulveriozare aeriană îşi rezervă dreptul de a anunţa modificarea datei. Atragem atenţia proprietarilor de stupi de albine şi a celor de animale de companie să ia măsuri de protejare a acestora pe timpul acţiunii de dezinsecţie“, a precizat Claudia Matei, consilier al primarului. Ea a mai adăugat că lucrările de dezinsecţie se vor face cu substanţe omologate de Ministerul Sănătăţii şi sînt din categoria celor înscrise în Registrul Naţional al produselor biocide, care fac parte din grupa III de toxicitate şi se vor aplica de către operator în condiţiile corerspunzătoare, respectînd prevederile de protecţie a mediului, a sănătăţii şi securităţii populaţiei. Cele trei runde de pulverizări aeriene, efectuate anul acesta, au fost suportate din bugetul local şi au fost achiziţionate în 10 mai 2019, avînd o valoare de 123.200 lei, fără TVA pentru 2800 hectare. Un alt cost se referă la achiziţia de biocide pentru aplicarea tratamentelor de combatere a insectelor, avînd o valoare de 25.184 lei, la care se adaugă TVA. În 9 iulie 2019 a mai existat încă o achiziţie de substanţe biocide folosite în dezinsecţia aeriană, valoarea acesteia fiind de 8.592 lei, sumă la care se adaugă şi TVA. Reamintim faptul că primele două pulverizări aeriene s-au efecuat în perioada 14-15 iunie, pe o suprafaţă de 400 hectare. Cel de al treilea tratament aerian s-a realizat în 26 iulie 2019 pe o suprafaţă de 800 hectare. Decontul operaţiilor de pulverizare aeriană s-a făcut între Primărie şi firma Flaicor Serv SRL Bacău în data de 8 august 2019, cînd a fost achitată suma de 29.968,96 lei , reprezentînd contravaloarea biocidelor şi 83.776 lei serviciile de pulverizare aeriană.

Citește știrea

Actualitate

Mircea Romanescu, invitaţie la Atelier 2019, la Muzeul de Artă

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ „Mircea Titus Romanescu nu bate pasul pe loc, adică şi această expoziţie aduce noutăţi. În rest, rămîne acelaşi pictor, artist citadin cu un background intelectual - asta se vede peste tot - şi un cuceritor al spaţiului“, a spus criticul de artă Emil Nicolae la vernisaj

Artistul pietrean Mircea Titus Romanescu revine în atenţia iubitorilor de frumos cu o nouă expoziţie. Ea este găzduită de Muzeul de Artă, vernisajul aparţinînd scriitorului şi criticului de artă Emil Nicolae. Expoziţia, care este intitulată „Atelier 2019“, este deschisă publicului timp de o lună, pînă pe 18 octombrie. „Vreau să remarc la un interval de cîteva săptămîni, o trecere, un viraj de la acurarelă la ulei, pentru că Mircea a închis un proiect foarte interesant – o primă ediţie a unui colocviu naţional de acuarelă «Iulia Hălăucescu» la Tarcău. Mircea Titus Romanescu nu bate pasul pe loc, adică şi această expoziţie aduce noutăţi. Nu e o fractură evidentă, tranşantă cu ceea ce a făcut pînă acum, cu ceea ce au remarcat criticii, adică un fel de neocubism, cum zicea Constantin Prut, sau expresionism abstract, ceea ce nu cred că era adevărat. Ceea ce mi se pare mie că se întîmplă acum în lucrările din această expoziţie este o «înmuiere» a desenului, adică linia curbă începe să cîştige teren mai mult decît linia dreaptă, frîntă din compoziţiile anterioare şi un fel de încălzire, de melancolizare a cromaticii, pentru că, pînă la urmă, în arta lui Mircea aceste două elemente sînt importante: desenul, construcţia şi cromatica. În rest, rămîne acelaşi pictor, artist citadin cu un background intelectual – asta se vede peste tot – şi un cuceritor al spaţiului“, a arătat criticul de artă Emil Nicolae. Despre el, ca artist şi noile sale creaţii, Mircea Titus Romanescu a explicat: „S-a observat foarte bine că există o anumită intrare într-o cheie spre figurativ, această «înmuiere» a liniei, cum a spus domnul Nicolae, spre viaţă şi spre contactul cu natura, pentru că în natură sînt atît de puţine lucruri unghiulare, sînt mai mult în linii unduitoare şi în ideea de creştere şi de dezvoltare în sensul vieţii. Revenind la titlul expoziţiei, am vrut să accentuez faptul că această schimbare în tendinţa de revenire la o anumită tehnică de lucru în straturi, începînd de la fondurile întunecate spre lumină, care era practicată în Renaştere. M-a scos din acea idee modernă şi postmodernă de juxtapunere a culorii, de căutare a saturaţiei, a efectelor fauve, şamd. Această reconectare abia a început de vreo doi-trei ani şi am încercat să o concentrez în această expoziţie“.

Tabăra de creaţie de la Tarcău

Revenind la tabăra de creaţie de care vorbea criticul Emil Nicolae, ea a avut loc luna trecută, la Brateş, Tarcău, fiind organizată în cadrul proiectului Simpozion de acuarelă Iulia Hălăucescu, act cultural-artistic pus la cale de Fundaţia Mircea Titus Romanescu, în parteneriat cu administraţia Tarcăului. Au răspuns invitaţiei organizatorilor nume importante în acuarelistică, Grigore Carată (Tulcea), Corneliu Drăgan, (Tîrgovişte), Iosif Haidu (Braşov, Arcadie Răileanu, artist român din Basarabia stabilit la Piatra Neamţ) şi Mircea Romanescu. Alături de ei au fost prezenţi şi nouă talentaţi copii ai şcolii din Tarcău, care au deprins prime noţiuni de pictură. Apoi, ce au „smuls“ învăţăceii naturii din jur au transpus, cu migală şi răbdare, în metafore plastice cu ajutorul culorilor. Creaţiile taberei au fost prezentate în cadrul unei expoziţii de acuarelă la o pensiune din zonă. „Tabăra de creaţie a fost o adevărată minune. Ar fi păcat ca opera unui creator de importanţa Iuliei Hălăucescu să se oprească la nivelul operelor sale expuse în muzeu. Rostul taberei este de a continua opera de tip acuarelă“, declara Arcadie Răileanu. Tot în cadrul proiectului a a vut loc, la Muzeul Iulia Hălăucescu din Tarcău, un simpozion de acuarelă dedicat memoriei artistei plastice, care a văzut lumina zilei în urmă cu aproape un secol pe aceste meleaguri şi pe care criticul valentin Ciucă a numit- o „Doamna acuarelei româneşti“. „Proiectul se doreşte a fi un omagiu adus doamnei Iulia Hălăucescu, pe care am cunoscut-o şi alături de care, eu şi soţia mea, am petrecut multe clipe minunate. Apoi, considerăm că tabăra este un bun prilej de a instrui pe toţi tinerii ce doresc să afle unele taine privind acuarela, ca formă a picturii“, declara pictorul Mircea Romanescu.

CV de artist

Membru al Uniunii Artiştilor Plastici din România şi al Asociaţiei Internaţionale a Artiştilor Plastici (UNESCO), Mircea Titus Romanescu s-a născut la 16 august 1950, la Piatra Neamţ. A urmat, între 1969 şi 1974, Institutul Politehnic Bucureşti, iar între 2004 şi 2006 pasiunea pentru artă îl determină să urmeaze cursurile Facultăţii de Arte din Timişoara, obţinînd un master în Management şi impresariat în arte vizuale. Biografia artistică a lui Mircea Titus Romanescu include numeroase participări la expoziţii naţionale şi internaţionale. În anii 2002 – 2003, expoziţia personală „Lumină şi culoare“, organizată de Institutul Cultural Român este itinerată în Austria şi Cehia. Anii următori îl surprind pe artistul pietrean cu expoziţii personale sau colective în ţară, dar şi în Olanda, Austria, Cehia, Italia, Germania, Republica Moldova, Belgia, Franţa sau Polonia. În 2012 este invitat să expună la Daliko Gallery în Krems, Austria. Participă cu expoziţii de grup la Bienala Internaţională de Artă Contemporană, Florenţa, 2009, şi la Salonul Internaţional de artă „Le Monde de la Culture et Arts“, Cannes, 2012. Lucrările sale se află în muzee şi colecţii de artă din România, Cehia, Italia, Franţa, Tunisia, Emiratele Arabe Unite, etc. Dintre premiile obţinute de Mircea Titus Romanescu menţionăm locul I la Festivalul naţional din 1987, cîştigător al concursului de artă plastică Cooymans Covalenco Gallery, Olanda, 1994 şi medalia de Aur (pictură) a Salonului Grand Prix de Prestige MCA Azur 2012 Cannes, 2012.

Citește știrea

Trending