Contactează-ne

Actualitate

Poiana Teiului, perspectiva unei activităţi administrative normale…

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ comuna de pe Valea Muntelui a fost în blocaj financiar în primele cinci luni din acest an, perioadă în care nu s-a reuşit aprobarea bugetului local ■ „Răul s-a aciuat la noi pe căi ocolite, slujind pe cîte unii cu reavoinţă“, a declarat primarul Ana Ancuţa ■

Comuna Poiana Teiului, o aşezare frumoasă de munte, cu oameni gospodari şi bine situată în galeria unităţilor administrative de pe Valea Bistriţei, încearcă prin administraţia locală, însemnînd primărie, aparatul tehnic şi consiliul local, să construiască pentru prezent, dar mai ales pentru viitor, o imagine reală. Şi totuşi, în ultima perioadă au existat unele fricţiuni interne, ce aveau să destabilizeze echilibrul, dînd frîu liber unei imagini false, defavorabilă comunităţii locale, cultivată de către unele persoane cu interese meschine. Pentru eliminarea cauzelor, executivul primăriei şi chiar cel judeţean au depus eforturi considerabile. Dorind să aflăm care este starea lucrurilor, în prezent, am dialogat cu Ana Ancuţa, primăriţa comunei Poiana Teiului, pe care am simţit-o ceva mai optimistă comparativ cu perioada anterioară. „Lucrurile au început să intre în normalitate datorită faptului că unii dintre consilierii locali au înţeles în sfîrşit că misiunea lor nu este interesul personal, ba dimpotrivă, să muncească în folosul comunităţii şi-n beneficiul fiecărui cetăţean care i-a dat votul său. Spun asta pentru că o perioadă de 5 luni de zile de la începutul anului 2018, deşi am insistat prin toate mijloacele, n-a fost aprobat bugetul comunei, acest aspect avînd repercusiuni asupra mai multor aspecte care au ţinut de oameni şi de comunitate, pe româneşte, constituindu-se în plan local un adevărat blocaj financiar, care a paralizat activitatea economică a localităţii şi pe cea a primarului. Mai mult, a existat şi aspectul foarte nociv, acela de a fi influenţaţi o anumită categorie de oameni, care au crezut şi cred într-un mod eronat precum că primarul ar fi de vină de blocarea financiară şi legat de asta că primarul ar fi de vină că nu au primit sumele de bani pentru asistenţa socială, pentru persoanele cu indemnizaţii pentru persoanele cu handicap, inclusiv ajutorul de încălzire pentru asistaţii sociali. În cele 5 luni presiunile psihologice asupra mea au fost enorme. Oamenii veneau la primărie şi eu eram neputincioasă, trăind alături de ei neputinţa şi suferinţa lor. Pentru unii dintre ei era greu să înţeleagă precum că primarul este cel ce execută, consiliul local fiind cel ce hotărăşte. Asta a fost. Cert este că în 25 mai s-a deblocat bugetul comunei, reuşind ca în sfîrşit să achităm salariile în administraţie pentru 5 luni şi contravaloarea indemnizaţiilor pentru persoanele cu handicap pentru 3 luni de zile, pentru restul de două luni urmînd a fi achitate cît mai repede. La fel şi cu celelalte obligaţii pe care dorim să le achităm urgent. Ce mi se pare trist şi dureros este că atunci cînd faci lucruri iresponsabile, nu faci decît să blochezi întreaga activitate a unităţii administrativ-teritoriale cu răsfrîngere directă asupra oamenilor nevoiaşi ai comunităţii. Am spus şi mă repet, rolul nostru ca administraţie locală, legislativ şi executiv, este de a face bine comunităţii şi nu invers! Dincolo de cele spuse, mai trebuie subliniat că în cele 5 luni la care am făcut referire, au fost blocate şi procedurile de la proiectele cu finanţare europeană şi de la bugetul statului şi implicit de la bugetul local. După deblocarea bugetului am reuşit să semnăm contractul de finanţare cu constructorul pentru 5,5 km de asfaltare drumuri comunale şi săteşti, ceea ce pentru mine e o mare realizare, deoarece comuna noastră are mare nevoie de modernizarea infrastructurii rutiere, fiind foarte mare cu 11 sate cu vreo 29 de kilometri de drumuri săteşti, 25 de kilometri de drumuri comunale şi toate astea trebuie urgent asfaltate. Pe om nu-l interesează dacă consilierii votează, sau dacă primarul este capabil, el vrea să-i fie îmbunătăţite condiţiile de viaţă. Mai mult, ştiind că el este plătitor de taxe şi impozite. Iar el te judecă după ceea ce rămîne în urma ta ca ales local în care a investit încredere pentru minim 4 ani. Or’, pentru ca dorinţele sale să capete viaţă, avem nevoie să lucrăm în echipă, cu responsabilitate şi să nu mai acuzăm primarul că nu el este de vină în cazul Poiana Teiului“. Acestea au fost vorbele primăriţei poienarilor, ce s-a arătat mult mai încrezătoare, deşi mai are unele îndoieli privind activitatea legislativă locală. „Ceea ce vrea eu este ca oamenii să înţeleagă că nu primarul le vrea răul. Răul s-a aciuat la noi pe căi ocolite, slujind pe cîte unii cu reavoinţă“, a conchis Ana Ancuţa. Cît priveşte despre programul de dezvoltare al localităţii, într-o discuţie viitoare…

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Se refac marcajele şi panourile pe Ceahlău

Știre publicată în urmă cu

în data de

Pandemia a golit traseele de pe Ceahlău de iubitorii de drumeţii, dar chiar dacă în această perioadă salvatorii montani sînt lipsiţii de intervenţii, nu înseamnă că stau degeaba.

Dimpotrivă, lucrătorii din cadrul Salvamont Neamţ sînt pe traseele acum închise şi refac marcajele sau înlocuiesc panourile informative care vin în sprijinul celor care în timpuri bune urcă pe munte.

Avînd în vedere aceste activităţi, iubitorii de drumeţii montane trebuie să ştie că atunci cînd restricţiile vor fi ridicate şi vor putea din nou merge pînă pe Ceahlău – Toaca, vor găsi pe traseele montane panouri noi cu informaţii utile. „Continuaţi să munciţi, să reparaţi, să faceţi ceva util. Planeta nu s-a oprit în loc şi viaţa va reveni, într-o bună zi, la normal. Într-o bună zi turiştii se vor întoarce pe munte şi încercăm prin acţiunile noastre să facem ca acesta să fie mai frumos şi mult mai sigur.

S- au demontat toate panourile din punctele de plecare a traseelor turistice de pe Ceahlău. Vor fi înlocuite cu altele noi, mai estetice şi cu informaţii mult mai complete. Fiţi responsabili – staţi în casă!“, transmite Salvamont Neamţ. Chiar dacă în perioada stării de urgenţă toate traseele montane sînt închise din cauza restricţiilor de circulaţie, Salvamont Neamţ anunţă că sînt deschise în regim de permanenţă bazele de prim-ajutor din staţiunea Durău şi cabana Dochia.

FOTO: generica

Citește știrea

Actualitate

Legalitatea şomajului tehnic va fi verificată de ITM şi Fisc

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ au fost depuse 1.300 de dosare pentru obţinerea şomajului tehnic ■ 301 sînt conforme, iar 129 au fost înapoiate agenţilor economici ■ Inspecţia Muncii şi ANAF vor verifica dacă sînt întrunite condiţiile, pe fir urmînd a intra şi Curtea de Conturi ■

Conducerea AJOFM Neamţ atrage atenţia angajatorilor asupra corectitudinii şi seriozităţii cu care trebuie completate documentele ce trebuie trimise la instituţie, în vederea asigurării pentru salariaţi a şomajului tehnic.

Angajatorii care trimit salariaţii în şomaj tehnic beneficiază de 75% din salariul mediu pe economie. Aceştia, în conformitate cu normele de aplicare a actului normativ, trebuie să completeze o cerere prin reprezentantul legal a angajatorului, în formatul publicat pe site-ul AJOFM.

Documentele trebuie trimise prin e-mail la sediile agenţiilor locale de ocupare a forţei de muncă, după cum urmează: Agenţia Locală pentru Ocuparea Forţei de Muncă Piatra Neamţ maria.alistar@nt.anofm.ro, pentru Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă Tîrgu Neamţ: ramona.radu@ntl.anofm.ro, Agenţia de Muncă Roman: alexandra.anghel@ntl.anofm.ro.

Conducerea AJOFM Neamţ a declarat că, pînă în prezent, s-au primit 1300 de cereri. „Cele 1.300 de cereri pentru şomaj tehnic vor fi procesate în ordinea primirii lor. Pentru prelucrarea acestor cereri am format o echipă de zece inspectori, pentru că o altă parte a personalului este mobilizată pentru şomajul obişnuit, unde numărul de cereri este foarte mare, între 80 şi 100 pe zi. Au fost procesate pînă acum 430 de dosare din cele 1.300 primite.

Dintre cele verificate 301 sînt conforme, pentru 1.600 de persoane, iar cele 129 de cereri au fost înapoiate agenţilor economici pentru a fi completate. Vreau să vă spun că trebuie mare atenţie la completarea acestor documente de către firme. Angajatorii sînt rugaţi ca toate documentele să fie conforme cu prevederile legale şi cu ceea ce declară, adică persoanele să fie, cu adevărat suspendate din activitate şi din Revisal şi din sistemul ITM. Este necesar să aibă codul corespunzător articolului 52, aliniat 1, litera C din Legea 52 din Codul Muncii, deci nu pe alte motive. Va trebui să fie trecut corect salariul persoanei.

Ceea ce vreau eu să atrag atenţia este faptul că în a doua etapă se va trece la verificări încrucişate cu ITM şi ANAF (declaraţia 112). Este necesar, de asemeea, ca numărul de zile să fie corect evidenţiat pe anexe şi calculul care se face să fie exact, pentru a acorda această indemnizaţie de 75% proporţional cu numărul de zile în care angajatul a avut suspendat contractul de muncă pe temei de şomaj tehnic.

Chiar dacă acum verificările se fac prin sondaj, pentru că ne grăbim ca oamenii să primească cît mai repede banii, trebuie să atrag atenţia că va urma o perioadă de verificări meticuloase, dosar cu dosar şi apoi verificări în teren“, a declarat Daniel Chirilă, directorul AJOFM Neamţ. Acesta a spus că în 2021 principala activitate a Curţii de Conturi va fi aceea de verificare a modului în care au fost întocmite şi acordate indemnizaţiile de şomaj tehnic.

Citește știrea

Actualitate

Neamţ: 24 de hectare de pădure şi păşune mistuite de foc

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ incendiul de proporţii a avut loc la Poiana Teiului ■ focul a cuprins 20 de hectare de păşune şi 4 de fond forestier ■ cel care a produs dezastrul a fost amendat şi are dosar penal ■ un incendiu provocat de un fumător şi care s-a extins la o pădure a fost la Gherăieşti ■

Incendiile de vegetaţie au făcut prăpăd în judeţul Neamţ în ultima perioadă de timp, dar cel mai de proporţii a avut loc pe 7 aprilie 2020 în localitatea Poiana Teiului, unde flăcările au mistuit nu mai puţin de 24 de hectare.

Este vorba despre 20 de hectare de păşune şi alte patru de fond forestier. Totul a început în jurul prînzului, cînd militarii din cadrul ISU Neamţ au fost chemaţi în ajutor prin apel la numărul unic de urgenţă 112. Au mers la faţa locului numeroase forţe de intervenţie, care au fost sprijinite de voluntari. În cele din urmă focul a fost stins şi s-a dat şi de urma celui care a provocat nenorocirea, acesta fiind amendat şi dat pe mîna poliţiştilor.

„Cauza probabilă de producere a incendiului a fost foc deschis în spaţii deschise. Persoana care a cauzat incendiul a fost sancţionată de către pompierii din cadrul Inspecţiei de prevenire din cadrul ISU Neamţ, urmînd ca organele de cercetare penală sa execute cercetarea cazului“, conform ISU Neamţ.

Pe timpul nopţii au monitorizat zona echipe mixte formate din pompieri de la Detaşamentul Tîrgu Neamţ, Ocolul Silvic Poiana Teiului şi pompieri voluntari de la SVSU Poiana Teiului. Un alt incendiu similar a fost anunţat pe 8 aprilie, prin apel la 112, înregistrat în dispeceratul ISU Neamţ în jurul orei 17.17. Militarii au fost chemaţi la Gherăieşti unde au acţionat împreună cu voluntarii din localitate şi lucrătorii Ocolului Silvic Roman. Lupta cu flăcările care se manifestau şi la nivelul fondului forestier a durat 5 ore, timp în care au ars 2,5 hectare de litieră, 2,5 hectare de pădure (regerare naturală), 30 de arbori uscaţi şi 8.000 mp de vegetaţie uscată. Aproximativ 120 de arbori au fost afectaţi din cauza flăcărilor.

În acest caz pompierii au stabilit drept cauză fumatul. Militarii reamintesc faptul că, respectînd măsurile de prevenire a incendiilor, vă protejaţi viaţa şi bunurile materiale. Arderea miriştii, vegetaţiei uscate şi a resturilor vegetale se execută numai după obtinerea permisului de lucru cu focul, conform normelor în vigoare.

Arderea vegetaţiei uscate şi a resturilor vegetale se execută cu respectarea următoarelor prevederi generale: în condiţii lipsite de vînt; colectarea în grămezi a vegetatiei uscate şi a resturilor vegetale în cantităţi încît arderea să poata fi controlată; executarea arderii în zone care să nu permită propagarea focului la fondul forestier/construcţii şi să nu afecteze reţelele electrice, de comunicaţii, conductele de transport gaze naturale, produsele petroliere ori alte bunuri materiale combustibile; curăţarea de vegetaţie a suprafeţei din jurul fiecărei grămezi pe o distanţă de 5 m; desfăşurarea arderii numai pe timp de zi; asigurarea mijloacelor şi materialelor pentru stingerea eventualelor incendii; supravegherea permanentă a arderii; stingerea totală a focului înainte de părăsirea locului arderii; interzicerea acoperirii cu pămînt a focarelor.

Pe timpul arderii resturilor vegetale cetăţenii sînt obligaţi: să menţină focul în perimetrul aprobat şi asigurat; să supravegheze permanent zona în care efectuează arderea resturilor vegetale; să asigure dotarea minimă cu mijloace de primă intervenţie; să anunţe imediat SVSU al localităţii, primăria şi pompierii militari, în situaţia în care există pericolul extinderii focului în afara perimetrului aprobat.

În zona de siguranţă a căii ferate, vegetaţia uscată şi resturile vegetale se curăţă obligatoriu de proprietarii de drept ai terenurilor. Zona de siguranţă a drumurilor naţionale şi judeţene se curăţă obligatoriu de vegetaţia uscată şi resturile vegetale de către administratorii acestora şi, după caz, de proprietarii de drept ai terenurilor. Arderea resturilor vegetale, gunoaielor, deşeurilor şi a altor materiale combustibile, fără obţinerea permisului de lucru cu foc şi fără luarea măsurilor pentru împiedicarea propagării focului la vecinătăţi, se sancţionează contravenţional cu amenzi cuprinse între 1.000 şi 2.500 de lei.

Citește știrea

Trending