Contactează-ne

Administrație

Piatra Neamţ: Războiul politic pe “cadavrul” Troleibuzul continuă. CJ “plusează” cu 300.000 de lei

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ conducerea Troleibuzul a anunţat că îţi suspendă complet activitatea pe perioadă nederminată ■ “decizie inumană”, consideră Dragoş Chitic ■ “Conducerea CJ Neamţ şi preşedintele Ionel Arsene îşi bat joc de pietreni”, au susţinut consilierii judeţeni liberali ■ se acordă de la bugetul judeţului 300.000 de lei, diferenţa din recalculare a compensaţiei pe primul semestru al anului curent ■

SC Troleibuzul SA a informat nemţenii, joi, 3 octombrie, la ceas de seară, că de a doua zi de dimineaţă, vineri, 4 octombrie, îşi suspendă activitatea pe perioadă nederminată. Şi a început războiul. Politic şi declarativ. Primul care a mutat a fost primarul de Piatra, Dragoş Chitic. “Am aflat şi eu cu stupoare, din presa locală, că Troleibuzul a decis astăzi (n.r. joi, 3 octombrie) suspendarea transportului public de persoane pe traseele pe care operează începînd, culmea, de mîine 4 octombrie. Este incredibil cum societatea Consiliului Judeţean îşi bate joc de locuitorii din şase localităţi (Alexandru Cel Bun, Dumbrava Roşie, Gîrcina, Săvineşti, Roznov şi Piatra Neamţ), membre ale ADI Urbtrans, luînd o decizie inumană şi fără să o comunice primăriilor celor şase localităţi. Reamintesc că Troleibuzul SA este o societate a Consiliului Judeţean Neamţ instituţie care deţine 97.84% din acţiuni şi care a dus propria societate în prag de colaps financiar, avînd nevoie de peste 800.000 de lei lunar din bani publici ca să poată funcţiona, bani care erau, pînă în urmă cu trei luni, plătiţi de Consiliul Judeţean. Am discutat telefonic în această seară (joi, 3 octombrie) cu preşedintele ADI Urbtrans, domnul Ion Rotaru şi cu directorul general Urbtrans şi am solicitat o întrunire de urgenţă a primarilor celor şase localităţi membre ale ADI Urbtrans pentru a lua decizii în vederea corectării situaţiei şi asigurării transportul public de persoane în aceste localităţi. Dacă Troleibuzul nu mai operează începînd de mîine (vineri, 4 octombrie), în Piatra Neamţ se va circula totuşi cu transportul în comun asigurat de firmele private, pe traseele pe care le au contractate, dar în zonele limitrofe şi celelalte cinci localităţi menţionate de mîine nu va mai fi transport public de persoane (eventual doar cursele de tranzit din alte localităţi). Este o decizie aberantă (nu poţi lua o astfel de decizie de azi pe mîine şi nici să nu o comunici), a membrilor Consiliului de Administraţie puşi pe funcţie de Consiliul Judeţean Neamţ cu repercusiuni grave asupra populaţiei şi cu posibile răspunderi legale. Conform contractului dintre Troleibuzul şi ADI Urbtrans o decizie de acest gen trebuie anunţată cu 90 de zile înainte. Este inadmisibil ce se întîmplă! Mă voi implica personal şi mă voi bate pentru rezolvarea acestei probleme în cel mai scurt timp. Solicit celor vinovaţi de această situaţie să ofere explicaţii publice, să rezolve problema sau, dacă nu sînt în stare, să-şi dea demisia”, a declarat primarul Dragoş Chitic, joi seara. Vineri dimineaţa a apărut şi un comunicat al consilierilor judeţeni liberali: “Pietrenii şi nemţenii din localităţile Alexandru cel Bun, Dumbrava Roşie, Gîrcina, Săvineşti şi Roznov au ajuns să fie batjocoriţi de conducerea Consiliului Judeţean Neamţ. Societatea Troleibuzul SA, unde Consiliul Judeţean Neamţ deţine peste 97% din acţiuni, a anunţat că de vineri, 4 octombrie, îşi suspendă activitatea pe termen nelimitat. Din cauza incompetenţei celor de la Consiliul Judeţean s-a ajuns în această situaţie dezastruoasă, din cauza căreia au de suferit pietrenii şi sute de nemţeni din localităţile din apropiere. Deşi preşedintele PSD al Consiliului Judeţean Ionel Arsene se tot laudă că salvează Neamţul, realitatea demonstrează (a cîta oară?!?) că nu dă nici măcar doi bani pe nevoile cetăţenilor. Decizia de sistare a transportului public, care a fost anunţată în bătaie de joc pe o pagină de Facebook, este una absurdă, cu efecte grave asupra cetăţenilor! Mai mult chiar, conform contractului dintre societatea Troleibuzul SA şi ADI Urbtrans o astfel de decizie trebuie anunţată cu 90 de zile înainte. Grupul consilierilor liberali judeţeni solicită celor responsabili să revină asupra acestei decizii, să asigure transportul local pentru pietreni şi pentru nemţenii din localităţile Alexandru cel Bun, Dumbrava Roşie, Gîrcina, Săvineşti şi Roznov. Totodată, în regim de urgenţă să găsească soluţiile adecvate pentru rezolvarea acestei crize, iar cei vinovaţi să îşi dea demisia! Totodată, preşedintele ADI „Urbtrans”, primarul PSD Ion Rotaru, să îşi dea demisia de urgenţă, iar membrii CA Troleibuzul să fie demişi! Stimate domnule preşedinte al Consiliului Judeţean Neamţ Ionel Arsene nu vă mai bateţi joc de cetăţeni! Din păcate, în acest moment putem să constatăm că cei de la PSD, prin toate acţiunile iresponsabile din ultima perioadă, vor să distrugă judeţul Neamţ!”. CJ-ul dă nişte bani Consiliul Judeţean Neamţ a intervenit şi el în dispută emiţînd un comunicat de presă, joi dimineaţă. În care spune, în principal că Troleibuzul primeşte 300.000 de lei, dar, prin vocea lui Ionel Arsene, atrage atenţia că situaţia de la societatea de transport nu este rezolvată: “Consiliul Judeţean Neamţ nu este indiferent faţă de situaţia gravă în care se află mii de cetăţeni din municipiul Piatra Neamţ şi cinci comune învecinate, care începînd de astăzi nu mai au la dispoziţie mijloacele de transport ale SC Troleibuzul SA, aceasta suspendîndu-şi activitatea din lipsă de fonduri. De asemenea, interesul Consiliul Judeţean Neamţ este ca societatea să realizeze proiectele europene aflate la începutul etapei de implementare, prin care se vor achiziţiona autobuze electrice, se vor înfiinţa pe trasee staţii de încărcare şi se va moderniza autobaza actuală. Conducerea societăţii Troleibuzul s-a văzut nevoită să dispună păstrarea mijloacelor de transport în autobază din lipsă de fonduri cu care să îşi desfăşoare activitatea. Întrucît situaţia este extrem de gravă – în această dimineaţă au fost foarte multe persoane şi elevi care nu au avut mijloace de transport pentru a se deplasa dintr-o zonă în alta – un prim pas s-a făcut prin alocarea unor fonduri de la bugetul judeţului care reprezintă o diferenţă de plată aferentă perioadei ianuarie – 26 iunie 2019. „Regret enorm că s-a ajuns în această situaţie, despre care eu am făcut vorbire de multe luni, de cînd Consiliul Judeţean nu a mai avut cadru legal pentru a acorda compensaţia către ADI URBTRANS, entitate din care fac parte municipiul Piatra Neamţ, oraşul Roznov şi comunele Alexandru cel Bun, Gârcina, Dumbrava Roşie şi Săvineşti, cu care SC Troleibuzul are încheiat contactul de delegare a Gestiunii Serviciului de Transport Public Local. Nu sînt deloc indiferent de situaţie, dar trebuie înţeles că în momentul acesta, legislaţia interzice categoric susţinerea financiară de la Consiliul Judeţean a acestui serviciu public. Singurii care trebuie să se mobilizeze sînt primarii unităţilor administrativ-teritoriale pe raza cărora mijloacele de transport ale SC Troleibuzul efectuau curse. Pentru a depăşi oarecum blocajul, zilele acestea vom acorda o diferenţă de plată de la bugetul judeţului către SC Troleibuzul. Sînt bani care reprezintă diferenţele de preţ, o recalculare a compensaţiei aferentă primului semestru al anului. Aceşti bani au fost prevăzuţi la rectificarea bugetară votată zilele trecute. Vorbim de circa 300.000 de lei, dar atenţionez în mod public faptul că asta nu înseamnă că situaţia de la Troleibuzul a fost rezolvată! Cei şase primari şi conducerea ADI URBTRANS trebuie să găsească soluţii actuale şi de viitor! Această societate desfăşoară o activitate extrem de necesară cetăţenilor şi nu se poate renunţa la serviciile ei! Legea obligă administraţiile locale să asigure compensaţiile de care a beneficiat până în iunie ADI URBTRANS! Atrag atenţia administraţiilor locale să se gândească la miile de călători, inclusiv sute de elevi navetişti, care au nevoie de transport public de călători. Asta nu înseamnă că problemele societăţii Troleibuzul nu mă mai preocupă! Sper ca disponibilitatea mea să se găsească şi la primarii vizaţi de această problemă şi împreună să găsim soluţii pentru salvarea transportului public de călători în Piatra Neamţ şi comunele învecinate“, a declarat Ionel Arsene, preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Neamţ: Incompatibilitatea încă îi mai dă emoţii unui primar

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ procesul în care primarul Romanului, Lucian Micu, a contestat o sentinţă a Curţii de Apel Bacău nu s-a terminat ■ Înalta Curte de Justiţie a dat un nou termen, în martie 2020 ■

Primarul Lucian Ovidiu Micu ar fi trebuit să dea ochii cu magistraţii de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, pentru că în data de 21 noiembrie a avut termen.

Nu a fost prezent la instanţa din Capitală, fiind reprezentat de apărător ales, iar completul a decis o nouă înfăţişare, în martie 2020.

Edilul a contestat hotărîrea dată de Curtea de Apel Bacău, unde a pierdut procesul cu Agenţia Naţională de Integritate (ANI), care l-a declarat incompatibil pe motiv că, în calitate de viceprimar, nu ar fi avut voie să fie şi membru în Consiliul de Administraţie al Spitalului Roman.

Primarul a declarat că nu vrea să adauge nimic mai mult decît a spus la conferinţa de presă din 23 octombrie.

„Apărarea se va baza pe două argumente. Primul, ţine de faptul că din punctul meu de vedere nu există incompatibilitate, potrivit legii. Pe de altă parte, mă voi apăra pe o excepţie a faptului că, aşa cum se ştie, sesizarea incompatibilităţii mele la ANI a fost făcută de un cetăţean mort. Din anumite documente pe care le-am aflat cu ocazia unei plîngeri penale pe care am făcut-o şi la instanţa de fond, la Curtea de Apel Bacău, ANI a trimis cam un sfert din dosarul care se află la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. La Parchet, cînd mi-am consultat dosarul ce a fost cerut la de ICCJ am constatat că erau două bibliorafturi cu documente. E clar că, neavînd la instanţa de fond toate documentele pe care s-a fundamentat acest raport şi neputîndu-mă apăra, voi declanşa o nouă acţiune pe tema asta. Aşteptăm ca magistraţii de la Înalta Curte să se pronunţe. Va trebui să vedem şi noile modificări legislative care au apărut, pentru că, uitîndu-mă la practica judiciară din ţară, constat că toţi primarii care au fost suspendaţi prin ordin de prefect, pe această temă, au fost repuşi în funcţie. Important pentru mine este să mă canalizez pe investiţiile pentru Roman şi mai puţin contează acest aspect“, a spus Lucian Micu, la data menţionată.

Fixarea primului termen de judecată al procesului la data de 21 noiembrie, adică exact la doi ani de la termenul la care actualul primar a depus recurs şi la trei ani şi jumătate de cînd ANI l-a declarat incomaptibil,  vorbeşte despre durata unui proces în România.

Lucian Micu a pierdut procesul la Curtea de Apel Bacău unde magistraţii i-au respins acţiunea, dînd cîştig de cauză ANI, care l-a declarat incompatibil din cauza faptului că actualul edil deţinea pe atunci şi funcţia de viceprimar al municipiului şi pe aceea de membru în Consiliul de Administraţie al Spitalului de Urgenţă Roman, stare de incompatibilitate care, aşa cum rezultă din documentele ANI se afla începînd cu luna august 2012 „întrucît deţine simultan funcţia de viceprimar şi funcţia remunerată de membru în Consiliul de Administraţie al Spitalului Municipal de Urgenţă Roman, încălcînd astfel dispoziţiile articolului 97, aliniatul 1, literele d şi k din Legea 161 pe 2003“, se preciza în comunicatul ANI din 12 iulie 2016.

Potrivit acestui act normativ, funcţia de primar şi viceprimar este incompatibilă cu funcţia de administrator, membru al Consiliului de Adnistraţie la societăţile comerciale precum şi la instituţiile publice. În declaraţiile de avere a viceprimarului Lucian Ovidiu Micu, care este de profesie jurist, la Rubrica „venituri din alte surse“ apare că a ridicat de la SMUR, în 2012, suma de 2028 lei, în 2013, suma de 154 lei, în 2015 – 658 lei, în 2016 – 509 lei iar în 2017 – 563 de lei.

Citește știrea

Actualitate

Neamţ: Amenzi de peste 245.000 de lei de la inspectorii de muncă

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ în octombrie, mai mulţi patroni au fost amendaţi cu peste 245.000 de lei ■ cele mai mari sancţiuni au fost pentru munca fără forme legale ■

Funcţionarii din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Neamţ au efectuat mai multe verificări în rîndul mediului de afaceri, iar pe parcursul lunii trecuite au aplicat sancţiuni contravenţionale care depăşesc 245.000 lei.

„În perioada 1-31 octombrie 2019, s-au efectuat 320 controale, ocazie cu care s-au constatat 384 de deficienţe în domeniul relaţiilor de muncă şi al securităţii şi sănătăţii în muncă şi s-au dispus tot atîtea măsuri pentru remedierea deficienţelor constatate, aplicîndu-se 199 de sancţiuni contravenţionale, din care 11 amenzi în cuantum de 245.500 lei şi 188 de avertismente“, conform unui comunicat al ITM Neamţ.

Cel mai mari sancţiuni au fost în domeniul relaţiilor de muncă. Luna trecută 9 inspectori de muncă au controlat 187 agenţi economici şi au aplicat 28 de sancţiuni, din care 7 amenzi ce au totalizat 224.000 lei şi 21 avertismente scrise pentru încălcarea Codului muncii.

Numai pentru munca nedeclarată au fost 125 de verificări, fiind depistat un caz de încălcare a prevederilor legale privind stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată. Pentru nerespectarea prevederilor legale, un angajator a fost sancţionat cu avertisment.

Ca urmare a neconformităţilor constatate, au fost dispuse 213 măsuri şi au fost aplicate 28 de sancţiuni contravenţionale, din care şapte amenzi în cuantum de 224.000 lei după ce la 4 angajatori au fost depistate 11 persoane care prestau activitate nedeclarată.

Pentru nerespectarea prevederilor H.G. nr. 905/2017, au fost dispuse 38 de măsuri şi un angajator a fost sancţionat cu avertisment. În perioada analizată, angajatorii au încheiat şi înregistrat la ITM Neamţ opt contracte colective de muncă. În ce priveşte activitatea în domeniul sănătăţii şi securităţii în muncă, opt inspectori au vizitat 133 de firme, aplicînd 171 de sancţiuni , din care 4 amenzi de 21.500 lei şi 167 de avertismente contravenţionale.

Luna trecută, la ITM au fost raportate 16 accidente de muncă cauzele fiind diverse: cădere de la acelaşi nivel, utilizarea necorespunzătoare a echipamentelor, accident de traseu şi circulaţie. Toate sînt acum analizate. Din păcate, unul dintre accidente s-a soldat cu decesul unui angajat.

Citește știrea

Actualitate

Prefectura Neamţ, la ora bilanţului

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ “vreau să mulţumesc tuturor pentru realizarea obiectivelor propuse”, a declarat prefectul de Neamţ, Daniela Soroceanu

Şedinţa de Colegiu Prefectural de miercuri, 20 noiembrie, a constituit şi un moment de bilanţ pentru prefectul de Neamţ, Daniela Soroceanu, care a profitat de ocazie şi pentru a adresa un mesaj de mulţumire colaboratorilor de la şefia instituţiilor deconcentrate din judeţ.

“La data de 29 ianuarie 2019, s-a aprobat Planul de acţiuni pentru realizarea obiectivelor din Programul de Guvernare pentru anul 2019, la nivelul judeţului Neamţ prin Hotărârea Nr. 1 a Colegiului Prefectural. Acest plan are 17 capitole cu 142 de obiective şi 455 acţiuni. În consens cu acesta, s-a aprobat Planul de management al Instituţiei prefectului Judeţului Neamţ pentru realizarea obiectivelor operaţionale şi strategice asumate, care cuprinde 22 de obiective operaţionale cu 79 indicatori de performanţă.

Primul dintre aceste obiective operaţionale este Implementarea la nivelul judeţului a tuturor obiectivelor cuprinse în Programul de Guvernare. Cele 10 obiective ale Instituţiei Prefectului au fost realizate integral. De remarcat, organizarea de conferinţe de presă comune cu diferite instituţii publice deconcentrate, realizarea unei pagini de facebook pentru instituţie, înfiinţarea unui punct de lucru al Serviciului pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple la Tîrgu Neamţ, inauguraea unui sediu nou al Serviciului Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor şi realizarea unei aplicaţii de digitalizare pentru problematica Fondului Funciar.

Din cele 455 de actiuni propuse pe total an 2019 s-a realizat procentul de 87,5%, conform monitorizării la 9 luni (398 acţiuni realizate, restul fiind cu termen de realizare trim. IV 2019, rămase însă fără obiect, prin adoptarea Hotărârii Parlamentului nr. 22 din 4 noiembrie 2019). Un alt obiectiv operaţional stabilit pentru Instituţia Prefectului, cel care se referă la supravegherea respectării cadrului normativ la nivelul judeţului, prin verificarea legalităţii, a aplicării unitare şi respectarea Constituţiei şi a legilor, a tuturor actelor normative în vigoare, aşa cum prevede art. 255 din Codul Administrativ. S-a realizat integral.

Aceasta a presupus verificări ale corpului de control, ale comisiilor mixte; analize ale aplicării actelor normative în 12 domenii de activitate (spre exemplu: verificări cu privire la presupuse nereguli în exercitarea funcţiilor de viceprimar, şef birou, consilier, diferite comisii mixte pentru verificarea comercializării produselor pascale, pentru autorizări – lucrări în construcţii, posibile iregularităţi la unele rectificări bugetare, înstrăinări de bunuri).

Referitor la obiectivul care priveşte Consolidarea capacităţii instituţionale  a instituţiei noastre, şi ne referim aici la verificarea  legalităţii actelor administrative emise de autorităţile administraţiei publice locale, în perioada de referinţă, au fost verificate: 209 hotărîri ale Consiliului Judeţean Neamţ; 389 dispoziţii ale preşedintelui Consiliului Judeţean Neamţ; 5.498 hotărâri ale consiliilor locale; 19.687 dispoziţii ale primarilor”, a declarat prefectul de Neamţ.

Conform precizărilor făcute de aceasta, s-a realizat o acţiune de control, pe baza unei tematici, aprobată prin ordin al prefectului; o acţiune de verificare în teren a modului de utilizare a sumelor alocate din Fondul de intervenţie la dispoziţia Guvernului în vederea înlăturării efectelor calamităţilor naturale produse de inundaţii (HG 563/2018) pe baza unui eşantion de 11 localităţi reprezentând 25% din totalul de 45 de localităţi care au primit sume prin hotărârea menţionată.

“Din totalul actelor controlate, au fost considerate nelegale 160 acte administrative, fiind întocmite 159 adrese de procedură prealabilă, iar pentru un act s-a solicitat în mod direct instanţei de contencios administrativ anularea sa (Dispoziţia privind constituirea comisiei de concurs şi soluţionare a contestaţiilor pentru postul vacant de conducere de director Cămin pentru persoane vârstnice Roznov).

Din cele 159 acte administrative pentru care au fost întocmite adrese de procedură prealabilă, pentru un număr de 5 acte administrative s-a propus clasarea procedurilor, pentru 153 acte autorităţile administraţiei publice locale sesizate  au dispus măsurile necesare intrării în legalitate, un act fiind încă în procedură de analiză la autoritatea administraţiei publice locale emitente. Un alt obiectiv este Asigurarea bunei organizări şi desfăşurări a alegerilor pentru Parlamentul European, a celor prezidenţiale, precum şi a referendumurilor, în conformitate cu art. 258 din Codul Administrativ.

Putem preciza că au fost elaborate şi transmise către autorităţile şi instituţiile publice implicate în organizarea proceselor electorale un număr de 25 adrese, prin intermediul cărora au fost diseminate normele legale în domeniu, precum şi modalităţile de îndeplinire a atribuţiilor ce le revin în domeniul electoral. Pentru organizarea alegerilor europarlamentare şi a celor prezidenţiale au fost organizate 6 sesiuni de instruire cu instituţiile publice şi persoanele implicate în procesele electorale”, a mai precizat prefectul Daniela Soroceanu.

Citește știrea

Trending