Contactează-ne

Actualitate

Piatra Neamţ: Programul Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor

Știre publicată în urmă cu

în data de

Reprezentanţii Primăriei Piatra Neamţ au emis un comunicat de presă referitor la programul de lucru al Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor pe perioada stării de alertă. Astfel, la Ghişeul nr. 1 vor fi primite documente în baza planificării online pe site-ul Primăriei municipiului Piatra Neamţ, www.primariapn.ro, secţiunea planificare online carte de identitate, după programul: Luni 08.30 – 11.30 şi 12.30 – 15.30; Marţi 08.30 – 11.30 şi 12.30 – 15.30; Miercuri 08.30 – 11.30 şi 12.30 – 18.00; Joi 08.30 – 11.30 şi 12.30 – 15.30. În zilele de vineri, în intervalul orar 08.30 – 10.30 la ghişeul nr. 1 se vor primi cererile de eliberare a cărţii de identitate ca urmare a schimbării domiciliului din străinătate în România doar în baza planificărilor telefonice la nr. de telefon 0233210411.

La Ghişeul nr. 2 vor fi primite documente doar în baza planificării telefonice la nr. de telefon 0233210411, după următorul program: Luni 08.30 – 11.30; Marţi 08.30 – 11.30 ;Miercuri 08.30 – 11.30 ;Joi 08.30 – 11.30; Vineri 08.30 – 11.30. La Ghişeul nr. 3  vor fi eliberate acte în baza planificărilor primite la depunerea cererilor de eliberare a actelor de identitate/de înscriere în actul de identitate a menţiunii privind stabilirea reşedinţei, după următorul program: – Luni 08.30 – 11.30 şi 12.00 – 15.30; Marţi 08.30 – 11.30 şi 12.00 – 15.30; Miercuri 08.30 – 11.30 şi 12.00 – 18.00; Joi 08.30 – 11.30 şi 12.00 – 15.30; Vineri 08.30 – 11.30 şi 14.00 – 16.00.

 

„Vă adresăm rugămintea ca la intrarea în ghişeu să prezentaţi chitanţa reprezentând contravaloarea actului de identitate (se achită la Direcţia de Taxe şi Impozite care se află în Mall Forum Center, nivel 3), cererea de eliberare a actului de identitate sau de înscriere în actul de identitate a menţiunii privind stabilirea reşedinţei să fie completată (cu excepţia semnăturii) iar documentele necesare să fie în original şi copie xerox (cu excepţia adeverinţei de rol şi a extrasului de carte funciară care se depun la dosar în original). Informaţiile cu privire la documentele/taxele necesare se regăsesc pe           site-ul Primăriei mun. Piatra Neamţ www.primariapn.ro secţiunea Acte necesare, la avizierul serviciului sau pot fi obţinute şi telefonic la nr. de telefon 0233210411. Cetăţenii sunt rugaţi să respecte ora de programare, să evite aşteptarea suplimentară în spaţiile destinate publicului şi să respecte celelalte măsuri instituite pe perioada stării de alertă. Vă prezentăm şi prevederile legale aplicabile începând cu data de 15 mai 2020 privind valabilitatea actelor de identitate, după cum urmează: ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 70 din 14 mai 2020 privind reglementarea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, precum şi a altor acte normative

 

CAPITOLUL IX: Măsuri cu privire la valabilitatea unor documente în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2

Art. 45

(1)În măsura în care prezentul capitol nu prevede altfel, valabilitatea documentelor eliberate de instituţiile şi autorităţile publice se menţine pe toată durata stării de urgenţă instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României, prelungite prin Decretul nr.240/2020 privind prelungirea stării de urgenţă pe teritoriul României, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări.

(2)Termenul de valabilitate prevăzut la alin. (1) se menţine şi pentru actele de identitate prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, al căror termen de valabilitate a expirat înainte cu cel mult 15 zile de la instituirea stării de urgenţă potrivit Decretului Preşedintelui României nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României”, se precizează în comunicatul de presă emis de reprezentanţii Primăriei Piatra Neamţ.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Un proiect de autostradă, un deputat şi doi primari

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ deputatul Bulai le cere primarilor de Roman şi Săbăoani să „aducă” A7 prin localităţile lor

În România, ţara în care Autostrada Unirii are… o lege minunată drept certificat de naştere, dar ea, autostrada, lipseşte cu desăvîrşire în realitate, un deputat, de la USR, pe numele său Iulian Bulai, ceartă doi primari, de Roman şi Săbăoani, pentru că refuză ca o altă autostradă, care e tot pe hîrtie deocamdată, să treacă prin localităţile pe care le păstoresc.

Nu spunem că apelul deputatului nu e unul de esenţă, însă absurdul situaţiei este evident: nu avem autostrăzi, în Moldova, dar avem legi şi dispute politice pe marginea… proiectelor de autostrăzi. Ceea ce o fi bine. Revenind la deputatul USR, aflăm dintr-un comunicat de presă cum că „Iulian Bulai le cere primarilor din Municipiul Roman și comuna Săbăoani să își revizuiască poziția și să militeze pentru ca viitorul traseu al autostrăzii Ploiești – Pașcani să cuprindă și cele două unități administrativ teritoriale pe care le conduc.

Apelul deputatului nemțean vine în contextul în care în această perioadă se va decide ce variantă de traseu, din cele trei disponibile, va avea Autostrada A7 pe teritoriul județului Neamț. La o dezbatere publică din 11 martie, desfășurată la Consiliul Județean Neamț, reprezentanții administrațiilor publice din Roman și Săbăoani au menționat că nu doresc varianta cu ruta cea mai apropiată de localitățile lor deoarece există niște planuri de investiții pentru acea zonă, preferând astfel varianta cea mai îndepărtată, cu nod în județul Iași, după Castelul de Apă”.

Şi zice deputatul cu pricina: ”E crucial pentru județul Neamț ca ruta autostrăzii A7 să fie cât mai aproape de Roman și de zona metropolitană. Există accesibilitate potrivită, iar construcția autostrăzii conform variantei de traseu din apropierea Romanului va ajuta zona să crească din punct de vedere economic.

Fac apel către cele două administrații locale să își revizuiască pozițiile. Ne va fi mult mai ușor să ne conectăm și vor fi create mai multe oportunități de investiții. Mai mult decât atât, noua autostradă va putea funcționa și ca o șosea de centură, care acum ne lipsește. Am așteptat 30 de ani această autostradă, nu trebuie să dăm cu piciorul acestei șanse.

Apreciez că există planuri de investiții, rezidențiale și industriale, însă consider că în avantajul nemțenilor ar trebui să fie prioritară găsirea unor soluții alternative pentru relocarea acestora și nu pentru cel mai favorabil traseu al autostrăzii pentru noi”. Sigur că, jurnalistic, se naşte întrebarea: oare ce motive, alea cu investiţiile nu le credem nici în somn, or fi avut primarii în cauză să opteze pentru varianta „mai îndepărtată”?

Citește știrea

Actualitate

Neamţ: 3.800 de gospodării fără energie electrică

Știre publicată în urmă cu

în data de

Codul portocaliu provoacă probleme în Neamţ, vineri, 3 iulie. Conform informaţiilor oferite de ISU Neamţ, la ora 16, erau 3.823 de gospodării nealimentate cu energie electrică.

“Ca urmare a avertizării meteorologice cod portocaliu emis pentru județul Neamț, Delgaz Grid ne-a informat că localitățile Păstrăveni, Rădeni, Urecheni, Țibucani, Davideni, Țibucanii de Jos și Lunca Moldovei sunt afectate din punct de vedere al alimentării cu energie electrică. 3823 de consumatori nu sunt alimentați cu energie electrică. Se lucrează pentru remedierea situației”, au transmis reprezentanţii ISU Neamţ.

Citește știrea

Actualitate

„Explozie” a cazurilor de COVID-19 – „Alertă” la MAI

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ acţiunile de verificare vor fi intensificate, mai ales în week-end ■ echipe mixte vor verifica respectarea regulilor de protecţie sanitară ■ cetățenii vor putea sesiza cazurile de încălcare a normelor la un număr TelVerde ■

Pentru prevenirea și limitarea îmbolnăvirilor cu COVID-19,  conducerea Ministerului Afacerilor Interne a convocat vineri, 3 iulie a.c., o ședință, în sistem videoconferință, cu prefecții și șefii de structuri centrale și teritoriale pentru a stabili măsurile care vor fi luate în următoarele două săptămâni.

Trag un semnal de alarmă: prin lipsa de responsabilitate a celor care încalcă normele de protecție sanitară,riscăm să pierdem tot ceea ce am reușit printr-un efort titanic al nostru, al tuturor. Trebuie să fim foarte vigilenți în perioada următoare. Este extrem de important să luăm atitudine și să ne implicăm în protejarea sănătății românilor. Altfel, viața noastră socială și economică va fi bulversată. Vă cer să acționați cu profesionalism și rigurozitate, dar și cu atenție pentru a nu cădea în extreme fie de exces, fie de toleranță.”, a precizat ministrul afacerilor interne, Ion Marcel VELA.

La rândul său, secretarul de stat chestor șef de poliție Bogdan DESPESCU a transmis că principalul obiectiv al măsurilor care vor fi luate în următoarele două săptămâni este prevenirea răspândirii noului coronavirus și nu aplicarea de sancțiuni.

În cadrul ședinței s-a stabilit ca la nivelul fiecărui județ să fie organizată, sub autoritatea prefectului, o grupă de coordonare operativă, care să evalueze situația specifică și să intensifice activitățile de verificare și depistare a celor care nu respectă regulile de protecție sanitară. S-a dispus ca prima întâlnire a membrilor grupelor de coordonare operativă să aibă loc imediat după încheierea ședinței convocate de conducerea MAI.

Sub coordonarea acestor grupe, la nivelul fiecărui județ vor fi organizate echipe mixte formate din polițiști, jandarmi, pompieri, polițiști locali, reprezentanți ai inspectoratelor teritoriale de muncă, direcțiilor sanitar-veterinare și de la Protecția Consumatorului, precum și de la alte autorități cu competențe în efectuarea de verificări cu privire la respectarea regulilor de protecție sanitară. În situațiile de încălcare a normelor instituite pentru limitarea răspândirii noului coronavirus, se vor dispune măsuri de sancționare, inclusiv de suspendare a activității unor operatori economici.

Se vor desfășura activități de verificare punctuale atunci când se vor primi sesizări cu privire la nerespectarea măsurilor de limitare a îmbolnăvirilor cu COVID-19, dar și acțiuni cu efective mărite în zone aglomerate, centre comerciale, piețe, târguri, precum și la ștranduri, terase și cluburi în aer liber.  O atenție deosebită va fi acordată stațiunilor de la mare și de la munte, precum și traseelor de deplasare către acestea. Totodată, printre prioritățile echipelor de verificare va fi și transportul intern și internațional de persoane atât rutier, cât și feroviar.

Conducerea MAI a cerut structurilor responsabile să ia măsuri suplimentare mai ales la sfârșit de săptămână.

Pentru îndeplinirea misiunilor din următoarele două săptămâni, se vor suplimenta efectivele și mijloacele tehnice din teren. Pentru zona litoralului unde se așteaptă un număr mare de turiști la sfârșit de săptămână, conducerea ministerului a dispus Poliției Naționale, Jandarmeriei și Inspectoratului General pentru Situații de Urgență să trimită ofițeri de la nivel central pentru a sprijini efectivele care acționează în mun. Constanța.

Pentru a putea interveni rapid, se va înființa o linie TelVerde – 0800800165 la care cetățenii vor putea sesiza cazurile de încălcare a normelor de protecție sanitară. Numărul de telefon va deveni operațional începând cu data de 4 iulie a.c., ora 00:00.

Citește știrea

Trending