Contactează-ne

Educatie

Parteneriate şcolare internaţionale la Liceul Arhimandrit Chiriac Nicolau

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ în cadrul unităţii din VînătoriNeamţ se derulează trei proiecte Erasmus+, cu implicarea elevilor şi cadrelor didactice ■ aceştia au participat la schimburi de experienţă organizate în Spania, Italia şi Norvegia ■

Liceul Tehnologic Arhimandrit Chiriac Nicolau din comuna Vînători Neamţ are în derulare trei proiecte Erasmus+, care oferă elevilor şi cadrelor didactice participante posibilitatea să interacţioneze cu parteneri educaţionali din Spania, Italia şi Norvegia. Primul proiect, intitulat „Experienţă europeană pentru viitorii fermieri montani“, a fost implementat în perioada 1 octombrie 2017- 30 septembrie 2018. Au fost organizate două fluxuri de formare, a cîte trei săptămîni fiecare, la care au luat parte în total 18 elevi din clasele a X-a şi a XI-a, de la învăţămîntul profesional, domeniul agricultură, calificarea fermier montan. La întoarcere, ei au împărtăşit experienţa lor şi colegilor. Suma totală aferentă proiectului a fost de 49.266 euro, 80% din fonduri fiind alocate la începutul activităţilor. Diferenţa va fi primită după validarea raportului final de către Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale (ANPCDEFP). „Beneficiarii celor două fluxuri de mobilitate au făcut practică în Spania, în regiunea Granada, la o fermă de cai de sport şi agrement. Printre participanţi s-a numărat şi un elev cu cerinţe speciale, care a mers însoţit de mamă. De precizat că toate cheltuielile pentru transport, cazare şi masă au fost acoperite din banii proiectului. Proiectul reprezintă un succes pentru sistemul educaţional din Liceul Tehnologic Arhimandrit Chiriac Nicolau Vînători Neamţ, ajutînd la creşterea calităţii instruirii practice a elevilor din învăţămîntul profesional cu durata de 3 ani. Experienţa dobîndită în Spania a fost împărtăşită şi exemplificată de beneficiarii proiectului colegilor din şcoală şi din zonă, cadrelor didactice şi părinţilor. Prin cunoştinţele şi experienţa europeană dobîndită, cei 18 stagiari participanţi la cele două fluxuri de mobilitate şi colegii lor îşi pot crea un viitor mai bun“, a declarat profesoara Sabina Petrariu, directoarea liceului. Al doilea proiect Erasmus+, „SKILLS 4 INCLUSION“, se adresează cadrelor didactice şi se implementează în perioada 01.09.2017 – 31.08.2019. Beneficiarii, selectaţi în urma unui concurs organizat în şcoală, au participat la cursuri de formare în Florenţa şi Palermo, precum şi în Cervantes (Spania). „Oportunitatea extraordinară de a face parte dintr-un proiect Erasmus+ nu apare în fiecare zi. În acest prim an de implementare, 11 cadre didactice au participat la cursuri de formare (Identifying Barriers to Learning -A Special Educational Needs Masterclass; A satisfying school experience: strategies and skills for teachers; Let’s make our school more international: European Project Planning, Design, Management and Funding under Erasmus+), organizate de prestigioşi formatori europeni. A fost o experienţă unică, iar acest proiect a schimbat modul de a gîndi şi de a acţiona la clasă, a determinat o altă percepţie asupra a tot ce înseamnă activitate de predare(învăţare-evaluare, lucrul cu elevii cu cerinţe educative speciale, managementul conflictului, discriminare de orice natură). În acest nou an şcolar urmează să fie implementate la nivelul claselor şi al unităţii de învăţămînt achiziţiile dobîndite în cadrul cursurilor de formare şi diseminare“, am mai aflat de la profesoara Sabina Petrariu. Al treilea proiect Erasmus+, intitulat OUT IS IT, este rezultatul primelor două derulate în cadrul liceului din Vînători Neamţ. „A fost scris şi implementat de o echipă din Norvegia, de la Primăria Bremanger. În urma unei vizite în comuna noastră, în ultima parte a anului 2017, aflînd despre proiectul Experienţă europeană pentru viitorii fermieri montani, dar şi de cel pentru cadre didactice, SKILLS4INCLUSION, ne-au solicitat parteneriatul. În iunie 2018, zece tineri şi două cadre didactice au participat la activităţi timp de opt zile în Norvegia. A fost o experienţă unică atît pentru elevi, cît şi pentru cadrele didactice. Vom continua să aplicăm astfel de proiecte care ajută la dezvoltarea personală a elevilor, cadrelor didactice, unităţii şcolare, acumularea de experienţă europeană în domeniul educaţiei şi sporirea încrederii în calificările şi specializările unităţii noastre şcolare“, a conchis directoarea Petrariu.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Educatie

Neamţ: Evaluare şi BAC, ultimele pregătiri

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ şcolile au fost vizitate de inspectorii teritoriali ■ primarii au asigurat dezinfecţia spaţiilor şcolare ■ în judeţ vor ajunge 390.000 de măşti pentru elevi şi cadre ■ DSP a stabilit măsurile de distanţare din internate ■ elevii din Republica Moldova nu vor fi obligaţi să stea în carantină ■

În şcoli a ajuns ordinul prin care se stabilesc măsurile specifice domeniului, în vederea participării copiilor, supravegheaţi de cadrele didactice, la activităţile de pregătire şi susţinere a examenelor naţionale de Evaluare şi Bacalaureat.

„În şcoli a ajuns ordinul Ministerului Educaţiei şi Cercetării şi cel al Ministerului Sănătăţii, purtînd numărul 4266, prin care se stabilesc măsuri specifice domeniului de învăţămînt. Noi, ca Inspectorat Şcolar avem obligaţia de a verifica în ce măsură şcolile sînt pregătite pentru cele două activităţi importante, respectiv pregătirea elevilor de clasa a VIII-a pentru Evaluarea Naţională şi a celor de clasa a XII-a pentru Bacalaureat şi, ulterior, prezentarea la examene.

De la Direcţia de Sănătate am primit zilele acestea o adresă prin care ni se fac cunoscute condiţiile de utilizare a internatelor şcolare. Adresa a ajuns în şcoli, unde s-au stabilit măsuri speciale de cazare. Este bine că s-a realizat acest lucru.

Acum se pune problema participării elevilor la pregătire şi apoi la examene. Elevii din Republica Moldova sau din ţările vecine, care învaţă în România. sînt exceptaţi de la carantinarea instituţionalizată sau de la izolare voluntară“, a declarat Mihai Obreja, inspector general al Inspectoratului Şcolar Judeţean Neamţ.

Fiecare şcoală din teritoriu a fost verificată de inspectorul şcolar teritorial, care a constatat condiţiile existente în unităţi şi faptul că primăriile au igienizat spaţiile şcolare, au procurat toate materiale de dezinfecţie. În şcolile din judeţul Neamţ vor ajunge în perioadă următoare 390.000 de măşti, care vor fi distribuite, gratuit, elevilor şi personalului didactic şi nedidactic, în fiecare zi repartizîndu-se cîte două fiecărui elev, cadru didactic şi personalului nedidactic.

Fiecare persoană va utiliza o mască la intrarea în unitatea şcolară şi o alta la ieşire. Primarii vor trebui să asigure nu doar materialele de dezinfecţie, ci şi un medic, care urmează a asigura triajul epidemiologic, zilnic, al elevilor şi cadrelor didactice.

„Aceasta este o problemă, ţinînd cont de faptul că noi avem încheiate contracte cu medicii de familie, doar pentru triajul semestrial. Medicii au programul lor la cabinete. Nu ştiu cînd vor avea timp să realizeze şi triajul elevilor care se prezintă la examene“, a declarat unul din primarii din zona Roman.

Inspectorul şcolar general, Mihai Obreja, a mai declarat că în cele 12 unităţi şcolare care mai au toaleta în fundul curţii s-au găsit măsuri viabile de asigurare a igienei elevilor, pentru a nu le pune în pericol sănătatea.

Citește știrea

Actualitate

Ministerul Educaţiei, acuzat de comunicare deficitară

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ acuzele sînt formulate de liderul FSLÎ Neamţ, Gabriel Ploscă ■ acesta susţine că luni, 25 mai, ar trebui să înceapă probele de competenţă pentru Bacalaureat, ori pînă sîmbătă, 23 mai, nu se elaborase metodologia ■

Liderul Federaţiei Sindicatului Liber din Învăţământ Neamţ, inginerul Gabriel Ploscă, susţine că în această perioadă, în care procesul de învăţământ a fost suspendat, dar nimeni nu a fost de acord cu îngheţarea anului şcolar, cadrele didactice se străduie să-şi facă datoria, dar se confruntă cu multe situaţii greu de rezolvat.

“Ca sindicat ne-am spus punctul de vedere legat de problemele concrete din învăţămînt. Am spus clar şi s-a ţinut seamă de punctul nostru de vedere, în multe situaţii. Am spus că ar fi o mare greşeală şomajul tehnic în învăţămînt.

Am spus clar că anul şcolar nu trebuie îngheţat, că trebuie finalizat, dar ne-am exprimat rezerve în ceea ce priveşte desfăşurarea clasică a acestuia, pentru că nu se vor putea asigura măsuri de siguranţă a sănătăţii elevilor şi cadrelor didactice. Am avut o întîlnire on-line a Biroului FSLÎ în care am analizat problemele legate de starea specială a învăţămîntului.

Trebuie să spunem că perioada pe care o traversează şcoala românească este o perioadă teribil de grea pentru toată lumea, dar în special pentru unităţile şcolare. Greul acolo este. Este simplu să faci dintr-un birou ministerial recomandări. De multe ori aceste recomandări şi procedurile stabilite, demonstrează că acei care elaborează diverse proceduri habar nu au ce se întîmplă într-o şcoală.

Un exemplu în acest sens, care demonstrează lipsa de profesionalism a celor din Ministerul Educaţiei ar fi cel legat de examenul de Bacalureat. Am să vă dau un singur exemplu. De luni, 25 mai, ar trebui să înceapă probele de competenţă pentru examenul de Bacalaureat. Ori vineri, 22 mai, nu erau ajunse în liceele din Neamţ indicaţiile metodologice de desfăşurare a acestor probe. Cadrele didactice ar trebui să pregătească desfăşurarea acestor probe şi nu e puţin de pregătit, în condiţiile în care trebuie să se asigure securitatea elevilor. Există clar o lipsă de profesionalism”, a declarat Gabriel Ploscă.

Acesta spune că în aceste condiţii este greu de presupus că aceste probe se vor putea desfăşura, conform calendarului, ţinînd cont de faptul că acestea trebuiesc pregătite de către cadrele didactice şi cunoscute de candidaţi, care şi aşa, din cauza situaţiei în sine, sînt extrem de stresaţi.

Citește știrea

Actualitate

Internetul, prieten sau duşman?

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ copiii şi elevii de toate vîrstele folosesc calculatorul atît pentru cursuri, cît şi pentru joacă ■ pot exista şi expuneri la risc ale acestora în mediul on line ■ poliţiştii vin cu recomandări ■

Calculatorul ocupă un loc important în viaţa elevilor şi a copiilor în aceasta perioadă, atît pentru pregătirea pentru şcoală, cît şi pentru a suplini celelalte activităţi de petrecere a timpului liber, aceasta fiind una dintre principalele activităţile recreative atît timp cît nu pot ieşi afară la joacă. În acelaşi timp, accesul la tehnologie este, în multe situaţii, mai facil copiilor decît părinţilor.

Timpul disponibil şi capacitatea de a reţine informaţii constituie factori care favorizează într-o mai mare măsură prezenţa tinerilor pe internet. „În realizarea demersului informativ-preventiv împotriva victimizării tinerilor, sînt vizate două categorii sociale ca public ţintă: copiii şi părinţii. Recomandările preventive adresate minorilor utilizatori de internet trebuie însoţite de sfaturi destinate părinţilor, aceştia fiind cei care stabilesc regulile şi timpul pe care copiii pot să-l aloce utilizării internetului“, anunţă Poliţia Neamţ.

În ce-i priveşte pe părinţi, aceştia trebuie să conştientizeze existenţa riscurilor asociate navigării pe internet şi să cunoască în ce mod pot fi expuşi copiii lor la acestea. Adulţii trebuie să comunice deschis cu copiii lor despre beneficiile şi pericolele existente în lumea virtuală.

Comunicarea trebuie să îmbrace forma unui dialog între părinte şi copil, nu a unui monolog. Copilul trebuie să ştie că poate discuta cu părintii despre orice aspect întîlnit în lumea virtuală. Să stabilească împreună cu copiii reguli de utilizare a internetului şi să urmărească respectarea lor de către aceştia. Să nu restricţioneze excesiv şi nejustificat accesul copiilor la internet. Să le prezinte copiilor riscurile la care se pot expune în mediul online.

Ei trebuie învăţaţi că, deşi utilizarea internetului are o multitudine de efecte benefice, nu este în totalitate lipsită de pericole. Să se asigure că ştiu parola/parolele de acces ale copiilor la contul de email, reţele de socializare etc. şi să fie atenţi la „prieteniile” on line pe care ei le întreţin.

De asemenea, să încerce să cunoască programele şi aplicaţiile folosite de copii pe dispozitivele de accesare a internetului. Există soluţii tehnice de control parental al posibilităţilor de navigare a copilului pe internet: soluţii complete de aplicaţii antivirus actualizate; programe de filtrare care pot bloca automat accesul copiilor către anumite categorii de site-uri; motoare de căutare pentru copii (ex. Google Search Engine for Kids) – acestea filtrează automat rezultatele căutarilor de pe internet, excluzînd paginile inadecvate minorilor.

Semne de recunoaştere a posibilei expuneri la risc în mediul online a copilului – acest subiect este unul extrem de sensibil, mulţi părinţi avînd tendinţa de a-şi „apăra” copiii, refuzînd nejustificat din necunoastere a fenomenului, pudoare excesivă etc.), discuţiile sau acceptarea existenţei unora din aceste semne: copilul petrece perioade foarte mari de timp singur pe internet, în special noaptea; începe să cheltuiască sume de bani mai mari decît cele puse la dispoziţie de părinţi sau, din contră, solicită acestora, în mod nejustificat, astfel de sume; copilul primeşte telefoane de la persoane necunoscute ori sună astfel de persoane şi se fereşte de părinţi cînd vorbeşte; are tendinţe de izolare faţă de familie şi prietenii apropiaţi; foloseşte conturi de internet (mail, reţele de socializare) care nu îi aparţin sau altele decît cele pe care le cunosc părinţii.

Citește știrea

Trending