Contactează-ne

Educatie

Părinţii nu vor întoarcerea în bănci a tuturor copiilor

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Părinţi din România crede că anul acesta în bănci vor trebui chemaţi doar elevii claselor a VIII- a şi a XII-a ■ pentru restul claselor părinţii susţin că mediile ar putea fi încheiate şi la anul ■ Ministerul Educaţiei a stabilit reguli pentru învăţămîntul la distanţă ■

Federaţia Asociaţiilor de Părinţi din România este parte a dialogului cu Ministerul Educaţiei în privinţa a ceea ce se va întîmpla cu anul şcolar şi întoarcerea copiilor la cursuri.

Preşedintele acestui ONG, Iulian Cristache, este de părere că vor trebui găsite acele soluţii care să nu pună în pericol viaţa copiilor. „Deciziile care se iau pentru întorcerea copiilor în bănci trebuie să fie punctuală şi etapizată. În acest moment şi deschiderea şcolii depinde de prelungirea sau încetarea stării de urgenţă, preconizată a avea loc în jurul datei de 15 mai.

După această dată ar urma ca şi în România să se relaxeze restricţiile. Va trebui ca împreună cu Ministerul Educaţiei să fie găsite soluţii pentru întorcerea copiilor la şcoală. Va trebui să existe certitudinea că nu există pericolul de contaminare a copiilor cu noul Coronavirus şi căutate soluţii de reducere a riscurilor, pe cît este posibil.

Din punctul nostru de vedere, al Federaţiei Asociaţiilor de Părinţi, susţinem că avînd în vedere contextul epidemiologic şi riscurile la care sînt expuşi copiii noştri, ar trebui să se vorbească depre începerea cursurilor doar pentru anii terminali: clasa a VIII-a şi a XII-a astfel încît în maxim o lună copiii să intre în recapitularea materiei şi să se poată pregăti pentru Evaluarea Naţională şi Bacalaureat.

În opinia noastră ar urma ca pentru ceilalţi să se găsească un mod de încheiere a mediilor, în condiţiile predării on-line sau după o prezenţă mai scurtă la şcoală, poate doar pentru o săptămînă. De altfel, la aceste clase materia ar putea fi recuperată începînd cu anul 2021, în următorul an şcolar“, a declarat pentru Monitorul, Iulian Cristache. Acesta susţine că Federaţia Asociaţiilor de Părinţi din România este parte a dialogului cu Ministerul Educaţiei în ceea ce priveşte deciziile importante legate de starea învăţămîntului. Iulian Cristache recunoaşte că există probleme în ceea ce priveşte elevii din mediul rural, care nu au posibilităţi materiale de a dispune de calculatoare sau tablete, pentru a asista la lecţiile predate de cadrele didactice on-line.

Cursuri online pentru elevi

Ordinul de ministru privind instrucţiunile pentru crearea şi întărirea capacităţii sistemului de învăţămînt preuniversitar prin învăţare on- line a fost emis la mai bine de o lună de la declararea stării de urgenţă în ţara noastră.

Documentul precizează măsuri pentru desfăşurarea procesului de învăţare online din învăţămîntul preuniversitar la trei săptămîni distanţă de ridicarea parţială a restricţiilor impuse prin decretarea stării de urgenţă. Ministerul Educaţiei pune la dispoziţia cadrelor didactice, elevilor şi părinţilor o colecţie de resurse necesare continuării învăţării în mediul online.

Portalul Digital pe educred.ro centralizează platforme de învăţare şi resurse educaţionale deschise, inclusiv tutoriale şi alte materiale de învăţare destinate formării şi susţinerii cadrelor didactice. Prezenţa online la cursuri a elevilor şi a cadrelor didactice va fi monitorizata de unităţile de învăţămînt, iar toate informaţiile relevante pentru susţinerea şi îmbunătăţirea accesului la învăţare vor fi completate în Sistemul Informatic Integrat al Învăţămîntului din România.

Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie (CNPEE) va elabora analize semestriale privind accesul elevilor, cadrelor didactice şi al unităţilor de învăţămînt la resurse pentru învăţarea online. Ministerul poate decide, în cazuri justificate, şi pe baza unor instrucţiuni emise în prealabil, ca evaluarea la anumite discipline/module să fie realizată online. Tot în cadrul acestor instrucţiuni se specifică şi responsabilităţile inspectoratelor şcolare, ale unităţilor de învăţămînt preuniversitar, ale profesorilor, elevilor şi părinţilor.

Inspectoratele şcolare în colaborare cu unităţile de învăţămînt şi cu autorităţile locale vor identifica soluţii pentru asigurarea echipamentelor informatice şi a conectării la internet a unităţilor de învăţămînt. În cadrul instrucţiunii elaborate de Ministerul Educaţiei, unităţile de învăţămînt vor verifica şi monitoriza modul în care sînt transpuse în practică activităţile suport pentru învăţarea online.

Conducerea fiecărei unităţi va sprijini accesul cadrelor didactice la platforme educaţionale, iar împreună cu învăţătorii, profesorii diriginţi şi cadrele didactice se va organiza un program săptămînal care include activităţi de învăţare online pentru fiecare disciplină de studiu.

Unităţile de învăţămînt vor realiza planuri de recuperare şi planuri remediale pentru elevii care în perioada suspendării cursurilor nu au putut participa, din motive obiective, la activităţile de învăţare online. Acestea vor fi aplicate imediat după reluarea cursurilor.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Neamţ: Generalul Obreja şi primenirea echipei

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

Că în Inspectoratul Şcolar Neamţ bate vînt de schimbare s-a tot văzut în ultima vreme. Au fost înlocuiţi, mai întîi, inspectorii generali adjuncţi, ca ulterior să înceapă să plece din instituţie cîte unu-doi inspectori.

„Toţi inspectorii au delegaţie pînă la 1 septembrie.Am propus şi ministerul a aprobat un nou inspector la învăţămîntul primar, doamna Ana Sociu, titulară la Şcoala Rediu, în care am mare încredere şi sper că va continua ceea ce a făcut bine domnul Dimon. În această perioadă mă voi apleca asupra organigramei şi o voi regîndi, în aşa fel încît la sfîrşitul anului să pot comunica la minister propunerile de inspectori şcolari, pînă la organizarea concursurilor.

Pot doar să vă spun că pînă la această oră nu mă pot pronunţa asupra unui om sau altuia, dar vă mărturisesc că îmi doresc să-mi consolidez o echipă. Asta nu însemnă că nu am lucrat bine cu cei care sînt acum pe posturi. Eu sînt un om care, în general, lucrez bine cu oamenii, deşi recunosc că sînt şi foarte exigent. De asta spun că vor fi şi schimbări, dar toate lucrurile se vor face atunci cînd trebuie“, a susţinut inspectorul general, Mihai Obreja

Citește știrea

Actualitate

Neamţ: Nou inspector la învăţămînt primar

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ Ana Sociu, de la Şcoala Rediu, i-a luat locul inspectorului Florin Victor Dimon ■ toţi inspectorii şcolari au expirat mandatul ■ ei rămîn pe funcţii pînă la 1 septembrie, deoarece la ISJ este o perioadă aglomerată ■

Inspectorul general Mihai Obreja a declarat că pe postul de inspector şcolar pentru învăţămîntul primar a fost numită învăţătoarea Ana Sociu, titulară la Şcoala Rediu.

„Începînd de luni, 13 iulie, avem un nou inspector şcolar pentru învăţămîntul primar, în persoana doamnei Ana Sociu, cadru didactic titular la o şcoală din mediul rural. Toţi inspectorii şcolari au mandatele expirate, dar cum la Inspectoratul Şcolar este o perioadă extrem de aglomerată, cu examenele elevilor, cu etapa a II-a de admitere computerizată, cu sesiunea a doua a Baclaureatului, cu examenul de definitivare în învăţămînt, cu examenul de titularizare, rămîn pe posturi, pînă la 1 septembrie toţi ceilalţi inspectori.

În aceste condiţii, cu excepţia inspectorului Florin Victor Dimon, care nu a dorit să mai rămînă pe funcţie după ce i-a expirat mandatul, ceilalţi rămîn pe posturi pînă în septembrie“, a declarat profesorul Mihai Obreja.

De reamintit faptul că, pînă acum, au plecat din funcţii foştii inspectori şcolari generali adjuncţi Elena Laiu, care a îndeplinit cu delegaţie şi funcţia de inspector şcolar general, după plecarea în Parlament a lui Viorel Stan şi Ioan Milea, în locul lor fiind numiţi Dana Lăcrămioara Păiuş de la Liceul Petru Poni din Roman şi Genovena Elena Irimia, din Piatra Neamţ.

Întregii echipe de inspectori şcolari i-a expirat mandatul pentru care au susţinut examene în 2015. Singurul care după expirarea mandatului nu a mai dorit să rămînă în Inspectorat este Florin Victor Dimon, care a lucrat în Inspectoratul Şcolar Neamţ mai bine de 12 ani.

El se va întoarce pe postul de învăţător titular la Şcoala Gimnazială Nr. 2 din Piatra Neamţ. Tot restul echipei de inspectori a ajuns la finalul mandatului pentru care au concurat în anul 2015 şi, în principiu, ar urma să fie organizat un alt concurs.

Citește știrea

Actualitate

Neamţ: La liceu, puţine oportunităţi sînt

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ au fost disponibile ■ 3.024 locuri, în 108 clase, din care 532 la filiera vocaţională ■ în urma repartizării computerizate au fost ocupate 2.484 locuri, din care 1.428 la profilul teoretic şi 1.068 la tehnologic ■ din 2.486 elevi admişi la liceu, 99,43% au avut media peste 5 ■

După finalizarea primei etape de admitere computerizată la liceu au mai rămas libere doar 6 locuri la filiera tehnologică, la Liceul Ion Ionescu de la Brad Horia. Inspectorul şcolar general, Mihai Obreja, a dat o serie de explicaţii privitoare la prima etapă, care s-a finalizat în 10 iulie.

„Au fost disponibile, în acest an şcolar, 3.024 locuri, în 108 clase, din care 532 la filiera vocaţională, ceea ce înseamnă 19 clase. Din acestea s-au ocupat 409 locuri şi mai sînt libere 123 locuri. La filiera teoretică şi tehnologică au fost libere 2.492 locuri , respectiv 89 de clase. În urma repartizării computerizate au fost ocupate 2.484, din care 1.428 la profilul teoretic şi 1068 la tehnologic, rămînînd libere doar 6 locuri.

Cele mai mari medii de admitere s-au înregistrat la Colegiul Petru Rareş, la Matematică Informatiocă, la Colegiul Naţional Roman Vodă la Matematică Informatică, la Colegiul Naţional Calistrat Hogaş, specialitatea Ştiinţe ale Naturii, unde ultimele medii de admitere au fost peste 9. Din cei 2.486 elevi admişi la învăţămîntul liceal, prin repartiţie coputerizată, 99,43% au avut media de admitere peste 5. Din păcate, 243 de candidaţi care au participat la admiterea computerizată la liceu nu au ocupat nici un loc, deoarece locurile la învăţămîntul liceal în Neamţ s-au ocupat în proporţie de 99,75%. Dintre elevii admişi în învăţământul liceal nemţean 4 provin din alte judeţe“, a declarat pentru profesorul Mihai Obreja, inspectror general.

Acesta a spus că toţi candidaţii care nu au participat la prima etapă a admiterii computerizate pot participa la a doua, care care va avea loc în 24 iulie. Aceşti candidaţi se pot înscrie şi la învăţămîntul profesional dual, după încheierea etapei de înscriere la liceele, unde au fost repartizaţi.

Lista locurilor libere va fi afişată în 24 iulie pe site-ul ISJ Neamţ şi la sediul şcolilor gimnaziale. Repartizarea elevilor se va face în urma unei proceduri stabilite de Comisia Judeţeană de Admitere şi va fi publicată şi pe site-ul instituţiei.

„Dacă ne referim la învăţămîntul profesional de stat şi la cel dual, în Neamţ au fost disponibile 1.386 locuri, ceea ce reprezintă 49,5 clase, din care s-au ocupat 932 locuri şi mai sînt libere 454. Pentru dual au fost libere 98 locuri, adică 3,5 clase din care s-au ocupat 22, 76 fiind libere“, a mai adăugat Mihai Obreja. Conducerea ISJ Neamţ va analiza posibilităţile de atragere a absolvenţilor de gimnaziu la învăţămîntul profesional dual, care oferă multe oportunităţi elevilor.

Citește știrea

Trending