Contactează-ne

Social

Ororile de la Caracal semnalează complicităţi ale administraţiei publice locale şi judeţene. Şi la Neamţ poate exista un potenţial caz Caracal

Știre publicată în urmă cu

în data de

Cu ocazia investigaţiilor realizate după 24 iulie la Caracal, constat cu surprindere că au fost omise total din cazuistică responsabilităţile administraţiei publice locale şi judeţene, care au avut contribuţii definitorii în cazul evenimentelor odioase din acea localitate, care au oripilat opinia publică, internă şi internaţională. Nu trebuie să rămână un secret faptul că de ignorarea unor responsabilităţi, ca cele omise de anchetele de la Caracal, se fac vinovate, nu numai administraţia locală Caracal, ci şi administraţia judeţeană Olt. În acest context, trebuie să îngrijoreze faptul că orice localitate din ţară, inclusiv din Neamţ, poate fi un potenţial Caracal. Un spirit lucid remarca, pe bună dreptate, că „nimic din tragedia de la Caracal nu s-ar fi întâmplat, dacă în judeţul Olt ar fi existat şi funcţionat un transport public judeţean de persoane, cât de cât decent“. După 1990, statul a eşuat în acţiunea de a asigura şi furniza cetăţenilor serviciile publice la care au dreptul. Serviciile de transport public de persoane sînt un astfel de serviciu neglijat, din complicităţi multiple. În perioada ultimilor 30 de ani, administraţiile s-au remarcat prin aceste eşecuri perpetue, indiferent de guverne şi de majorităţi parlamentare. În administraţie, performanţa şi corectitudinea actului administrativ au fost înlocuite cu birocraţia, corupţia şi suficienţa, care au efect devastator asupra siguranţei cetăţenilor. Prin putregaiul semnalat la Caracal, cu ocazia descoperirii incompetenţei unor autorităţi, nu s-a desluşit încă şi incompetenţa administraţiei locale şi judeţene, pentru a întări caracterul de singularitate al făptuitorului.

Nevoia de mobilitate le-a determinat pe cele două adolescente să apeleze la transportul ilegal de persoane, cu complicitatea autorităţilor

Monstrul Gheorghe Dincă era cunoscut de oamenii din Caracal, dar şi de autorităţi, ca fiind un „rechin“, pentru că practica sistematic transportul ilegal de persoane, cu autoturismul său. Pentru satisfacerea nevoii de mobilitate, în lipsa unui transport public de persoane, racordat la aceste nevoi, cele două adolescente, Luiza şi Alexandra, au apelat la serviciile „rechinului“. Fără nicio noimă anchetatorii au descris activitatea de transport ilegal a lui Dincă ca un „serviciu ilegal de taxi“, ceea ce reprezintă o nouă dovadă a incompetenţei cu care s-a gestionat cazul. Mai mult, presa a descris în mod inexplicabil autoturismul cu care criminalul îşi racola victimele, ca fiind un „taxi“, deşi acesta nu prezenta nici o tangenţă cu activitatea de taximetrie. Din anchete, am putut sesiza că procurorii şi poliţia au ignorat, cu prea multă uşurinţă, faptul că în arsenalul criminalului principalul mijloc prin şi-a asigurat selecţia victimelor a fost tocmai transportul ilegal de persoane. Culmea ignoranţei este dovedită de unii analişti de ocazie, care confundă transportul ilegal practicat de Dincă cu „taximetria“ sau cu „rite sharing-ul“ numindu-l delicat pe acest monstru fie „taximetrist ilegal“, fie „ridesharingist“, care deserveşte Caracalul şi localităţile adiacente, alături de alţi „rechini“ cunoscuţi, dar nedepistaţi de către autorităţi. Genul de transport ilegal practicat de Gheorghe Dincă e peste tot în ţară prea bine cunoscut, nu numai de către populaţia unei localităţi, dar şi de autorităţile locale sau judeţene respective, pentru care legi în vigoare stabilesc responsabilităţi specifice, privind combaterea unor astfel de transporturi. Autoritatea administraţiei Caracal, ca oricare alta din ţară, are responsabilitatea, nu numai a autorizării transportului public de persoane cu autoturismele, dar şi a obligaţiei de a exercita controlul asupra desfăşurării oricărui transport de persoane, legal sau ilegal. Mai mult, aceste autorităţi au obligaţia sancţionării dure a celor care desfăşoară transport ilegal, de genul arhicunoscut la „ia-mă nene!“. Se ştie că în Caracal şi în zonă există mai mulţi practicanţi ai modelului de transport ilegal, practicat şi de Dincă, cu complicitatea iresponsabilă a administraţiei şi a poliţiei. Prezenţa unui prezumtiv Dincă se face simţită în mai toate localităţile ţării. În plină desfăşurare a anchetelor, se dovedeşte că nici procuratura, nici poliţia şi nici mijloacele media nu au dat semne că ar avea vreo curiozitate să vadă de ce autorităţile au permis criminalului să-şi satisfacă maniile şi interesele prin intermediul practicării transportului ilegal. Prin similitudine, se poate considera că în acest caz, arma crimelor a fost autoturismul la care au apelat clienţii ocazionali, pentru a-şi satisface nevoia de mobilitate, clienţi dintre care criminalul îşi selecta victimele. Nu sunt încă semne că ar interesa pe cineva de ce autorităţile respective, primăria şi poliţia, au permis, contrar legii, că un om ca Dincă să practice în voie şi nestingherit o activitate ilegală, care constituie cauzalitatea întregului eşafodaj de infracţiuni. Pe de altă parte, faptul că Gheorghe Dincă avea antecedente serioase de factură psihologică nu a constituit un impediment pentru autorităţile medicale, care aveau obligaţii bine reglementate în a sesiza poliţia rutieră, pentru a-i suspenda dreptul de a conduce un vehicul.

Controlul taximetriei, dar şi a transportului ilegal de persoane cu autoturismele, revine administraţiei locale, care are în subordine poliţia locală înfiinţată în anul 2010

Până în 2010, administraţiile locale nu şi-au onorat responsabilitatea controlului, motivînd că nu au structuri suficiente şi competente în acest sens, contând mai mult pe intervenţia în trafic a poliţiei rutiere. La rândul ei, poliţia rutieră a căutat să justifice, neprofesionist, de ce nu putea executa aceste controale. A motivat că nu a avut temei legal de a-i depista şi sancţiona pe şoferii care practicau transportul ilegal, pentru că legea prevedea că poate fi sancţionat doar „transportul realizat în mod repetat“. Legea stabilea că acest „transport în mod repetat“ putea fi simplu dovedit prin înregistrările camerelor montate pe trasee. Ori, la Caracal s-a dovedit că aceste înregistrări existau, după cum există peste tot unde administraţia are interes. S-a ajuns, graţie intereselor unor conducători ai asociaţiilor profesionale ale taximetriştilor din România, ca prin presiunea manifestaţiilor din Piaţa Victoriei să fie prostit Guvernul, pentru a scoate din lege sintagma „în mod repetat“, lărgind astfel sfera contravenţională şi asupra cazurilor real-ocazionale, în care fiecare şofer va trebui să demonstreze că cei aflaţi în autoturism sunt prieteni sau rude, ori alte persoane, de la care nu pretind vreo plată. O astfel de nebunie a existat şi înainte de 1989, dar a fost eliminată la scurt timp, dovedindu-se a fi inaplicabilă. Necesitatea implicării în controlul taximetriei sau a transportului ilegal, în mod explicit, a poliţiei locale, ca peste tot în lume, a fost prevăzută într-un proiect de lege, care zace în sertarele Comisiei pentru transporturi a Camera Deputaţilor de vreo 7 ani, la intervenţia aceloraşi conducători de asociaţii profesionale ale taximetriştilor, prin care au urmărit menţinerea controlului relaxat total asupra transportului de persoane, fie legal, fie ilegal. Pe de altă parte, confundând transportul ilegal de persoane practicat de unul ca Dincă, cu „taximetria ilegală“, nu este întâmplătoare. Nu se poate admite manipularea, prin care să fim obligaţi a înţelege că „transportul ilegal“ şi „taximetria ilegală“ sunt unul şi acelaţi lucru, urmărindu-se prin aceasta demonizarea taximetriei. Această confuzie are menirea să adâncească conflictul dintre şoferii care practică cele două modalităţi de transport, prin taximetrie sau prin ride sharing. Ride sharing-ul este aplicaţia care, nu numai că i-a speriat pe taximetrişti, dar mai mult, este destinată să desfiinţeze taximetria. Deja mulţi taximetrişti şi-au exprimat disponibilitatea de a se orienta către transportul neautorizat de persoane, unde în continuare administraţiile locale asigură relaxare totală, fără a se gândi că acolo unde se practică transportul ilegal, există şi d-alde Dincă. De ce a trebuit să apară un caz Caracal, pentru ca poliţia rutieră să ne anunţe că a efectuat controale în trafic şi a descoperit şi sancţionat 244 de şoferi, care practicau transport ilegal de persoane?. Dintre aceştia, câţi or fi oare din Neamţ?

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Neamţ: Bilete de tratament pentru pensionari

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ 178 de nemţeni trebuie să ajungă la tratament pînă pe 22 octombrie ■ pînă acum au cerut bilete peste 6.200 de nemţeni, dar au primit acest drept numai vreo 2.700 ■

Casa Judeţeană de Pensii Neamţ a primit o nouă alocare de bilete pentru tratament din acest an fiind ceva mai puţine bilete, în total 178. Beneficiarii trebuie să ajungă în staţiuni pînă la data de 22 octombrie, respectiv în bazele de tratament de la Amara, Bălţăteşti, Covasna, Vatra Dornei, Herculane, Felix, Eforie Nord, Mangalia, Neptun, Căciulata, Slănic Moldova, Tîrgu Ocna, Lacu Sărat, Sovata, Buziaş, 1 Mai – Oradea, Nicolina, Olăneşti şi Sarata Monteoru. „Biletele sînt alocate prin aplicaţie informatică, beneficiarii fiind înştiinţaţi telefonic despre repartizarea biletului de tratament. Lista cererilor aprobate poate fi verificatăla sediile Casei Judeţene de Pensii Neamţ din Piatra Neamţ şi Roman, cît şi pe pagina de internet a instituţiei www.pensiineamt.ro/bilete de tratament“, conform unui comunicat al Casei Judeţene de Pensii Neamţ. Mai trebuie spus că în seriile de pînă acum au fost valorificate 2.763 de bilete de tratament, însă la Neamţ sînt depuse deja 6.225 de cereri pentru anul 2019. Reamintim că prin publicarea în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 201 din 13 martie 2019 a H.G. nr.139/2019 au fost reglementate regulile de stabilire a numărului biletelor de tratament balnear pentru anul 2019, cît şi modul de acordare, distribuire şi de decontare a acestora. Astfel, pentru anul 2019 va fi asigurat în unităţile de tratament balnear proprietate a Casei Naţionale de Pensii Publice un număr maxim de 59.622 de locuri la tratament balnear, ce vor fi repartizate pe maximum 19 serii de trimitere. Pot beneficia de tratament balnear persoanele care au calitatea de: pensionar al sistemului public de pensii; asigurat al sistemului public de pensii sau beneficiar al prevederilor unor legi speciale, care reglementează dreptul la bilet de tratament balnear prin sistemul public de pensii şi care care dovedesc existenţa unei afecţiuni medicale care să necesite tratament balnear, în conformitate cu prevederile legale. Pentru a se putea înscrie în vederea obţinerii unui bilet de tratament, potenţialul beneficiar depune cererea de acordare însoţită în mod obligatoriu de copie după cartea de identitate, urmînd ca restul documentelor să fie ataşate la momentul eliberării biletului. Repartiţia biletelor de tratament balnear se face pe baza ordinii de ierarhizare a cererilor, funcţie de opţiunile făcute de solicitant şi în ordinea menţionată în cerere. Ordinea de ierarhizare a cererilor prin care se solicită bilete este dată de ordinea descrescătoare a punctajelor aferente fiecărei cereri, punctajul aferent fiecărei cereri fiind obţinut prin însumarea punctajelor acordate pentru fiecare criteriu în parte raportat la numărul de criterii prevăzut pentru categoria respectivă.

Citește știrea

Prima pagină

Vremea e nesperat de caldă şi frumoasă

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ meteorologii spun că va fi timp bun pînă la sfîrşitul lunii octombrie ■ abia în ultima săptămînă a lui Brumărel valorile termice vor coborî spre normalul perioadei ■

Vremea bună ţine cu noi şi de timp frumos vom avea parte pînă spre finele lunii lui Brumărel. Cel puţin aşa rezultă din estimarea evoluţiei valorilor termice şi a precipitaţiilor în perioada 14 – 27 octombrie pentru judeţele din zona Moldovei. „La începutul intervalului, regimul termic va fi caracterizat de valori mai ridicate decît cele climatologic specifice perioadei, apoi acestea vor scădea treptat, situîndu-se în general în jurul mediilor multianuale. Astfel, în intervalul 14 – 21 octombrie se vor înregistra maxime cuprinse între 20 şi 24 de grade, în medie, cu cele mai ridicate valori în prima zi. Apoi, temperaturile vor continua să scadă uşor spre medii în jurul a 14 grade, pînă la sfîrşitul intervalului. Pînă în data de 21 octombrie variaţiile temperaturilor minime vor fi nesemnificative, acestea urmînd a se situa în jurul a 9 grade, apoi vor scădea treptat spre o medie de 6 grade. Probabilitatea de apariţie a ploilor va creşte începînd cu data de 22 octombrie“, conform Administraţiei Naţionale de Meteorologie. De menţionat este faptul că luni, 14 octombrie, la ora 14.00, termometrele indicau 22 de grade în Tîrgu Neamţ, 21 de grade erau în Piatra Neamţ, iar la Roman erau 20 de grade. Pînă şi în vîrf de munte erau temperaturi de vară, iar la staţia de pe Toaca meteorologii au măsurat 13 grade Celsius. Noaptea de duminică spre luni, 13/14 octombrie, a fost mai caldă pe munte decît la Roman. Minima pe Toaca a fost de 8,1 grade comparabilă cu cea din Piatra Neamţ (8,7 grade). În schimb, în zori au fost doar 6,7 grade la Tîrg, iar romaşcanii au tremurat la 4,7 grade. Marţi, 15 octombrie, la jumătatea lui Brumărel, ne vom bucura din nou de valori termice peste media perioadei, şi se vor înregistra maxime de 19 de grade. Din acest motiv şi nopţile devin mai blînde iar minima ajunge la 11 grade. Condiţiile meteo rămîn neschimbate şi miercuri, 16 octombrie. Meteorologii dau asigurări că din nou în Piatra Neamţ mercurul din termometre saltă ziua pînă la valoarea de 19 de grade. După lăsarea întunericului rămînem cu minima nocturnă de 11 grade. Joi, 17 octombrie, nu aduce nici o noutate în registrul meteo, o maximă diurnă de 19 grade şi o minimă nocturnă de 12 grade. Vineri, 18 octombrie, soarele va fi din nou la datorie dar mai prinde putere, astfel că la prînz vor fi 21 de grade, în timp ce sîmbătă vor fi 20 de grade. De duminică se mai răcoreşte niţel şi nu vor fi mai mult de 18 grade deşi soarele va fi la datorie. La fel va fi şi la începutul săptămînii viitoare în timp ce spre mijlocul intervalului nu vor mai fi maxime diurne mai mari de 16 grade, iar noaptea se ajunge la minime de 8, poate cel mult 9 grade.

Citește știrea

Actualitate

Un argentian şi o bicicletă „furată”

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

Zilele trecute, o poveste mai puţin obişnuită, dar cu final fericit, a fost reclamată forţelor de ordine din Gara Roman. Din trenul care venea de la Paşcani a coborît un argentinian, Augusto, un turist care colindă lumea, care s-a adresat Poliţiei feroviare, susţinînd că i-ar fi fost furată o bicicletă, pe portabagul căreia avea haine, o sumă de bani şi paşaportul. În final, ceea ce părea a fi un caz de furt s-a dovedit a fi doar o neglijenţă. „Am fost sesizaţi de un cetăţean de origine argentiniană despre faptul că în timp ce călătorea cu trenul pe relaţia Paşcani – Roman i-a dispărut o bicicletă. În urma investigaţiilor efectuate am stabilit că cetăţeanul s- a urcat cu bicicleta în tren şi a lăsat-o pe platform ultimului vagon, fără a o asigura. În timpul mersului, uşile la vagon fiind deschise şi bicicleta nefiind bine asigurată a căzut din tren. Conductorul garniturii mi-a relatat faptul că în Gara Paşcani acesta s-a urcat cu bicicleta în tren. După aproximativ o oră, deplasîndu-ne de-a lungul traseului am identificat bicicleta în staţia Stolniceni – Prăjescu şi am constatat faptul că avea pe portabajul ei haine, acte, un aparat foto şi o sumă de bani. Toate lucrurile i-au fost returnate, spre mulţumirea acestuia“, a declarat agentul şef adjunct Gheorghe Liţă, de la Poliţia Feroviară Roman. De bucurie, argentinianul le-a mulţumit şi le-a oferit un „concert“ de muzică argentiniană, interpretată vocal şi la chitară.

Citește știrea

Trending