Contactează-ne

Educatie

Oaspeţi din cinci ţări la Şcoala Iustin Pîrvu

Știre publicată în urmă cu

în data de

- la unitatea de învăţămînt din Poiana Teiului au sosit delegaţii de la şcoli din Turcia, Polonia, Bulgaria, Letonia şi Lituania - vizita este una din etapele unui proiect Erasmus ce are ca deviză „Să trăim mai bine prin jocuri tradiţionale şi prin întoarcerea la tradiţiile din trecut“ -

Şcoala Gimnazială Iustin Pîrvu din Poiana Teiului se află în plină derulare a proiectului Erasmus + demarat în septembrie 2017 în parteneriat cu unităţi din Turcia, Polonia, Bulgaria, Letonia şi Lituania. Proiectul se va intinde pe perioada a 24 de luni cu sprijinul financiar al Uniunii Europene. Acţiunea se axează pe activităţi comune prin care se urmăreşte scoaterea elevilor din stilul de viaţă monoton şi găsirea unor alternative ce pot face viaţa mai utilă şi plăcută. În cadrul întîlnirilor reciproce, elevii îşi îmbuntăţesc abilităţile de comunicare în limba engleză, leagă prietenii, descoperă noi hobby-uri, călătoresc, învaţă să fie spontani, să fie sinceri, să facă şi ceea ce nu le face plăcere dar este util, să ajute pe cei care au nevoie, să-şi condimenteze viaţa cu lucruri plăcute, să nu renunţe, să se bucure de experienţe, pentru că acestea sunt mai impotante decît bunurile materiale.

Proiectul a cărei activitate se desfăşoară în aceste zile la Şcoala Iustin Pîrvu Poiana Teiului, avînd drept oaspeţi dascăli şi elevi din ţările partenere, Turcia, Polonia, Bulgaria, Letonia şi Lituania, are ca deviză «Să trăim mai bine prin jocuri tradiţionale şi prin întoarcerea la tradiţiile din trecut». Ca urmare a schimbului de experienţă şi a opiniilor se urmăreşte ca tinerii noştri să trăiască sănătos şi să descopere împreună modalităţile de îmbunătăţire a vieţii. Şederea străinilor în Poiana Teiului le-a făcut o impresie bună, comunicînd între noi în engleză. Copiii au fost cazaţi acasă la elevii noştri şi au putut să cunoască pe viu modul în care se trăieşte în familia românească“, a declarat profesoara Mariana Deleanu, coordonatoare proiectului şi director al Şcolii Iustin Pîrvu.

Oaspeţii au descins la Poiana Teiului vineri, 2 februarie, iar duminică au fost însoţiţi într-o excursie la Vatra Dornei, ca luni să fie martorii unui spectacol susţinut de către copiii poienarilor, acţiuni care au fost agreate de delegaţiile străine. Că aşa a fost aveau s-o confirme scurtele declaraţii făcute Monitorului de către o parte dintre ei.

Kamil Kocatas – Turcia: „Sînt bucuros să fiu prezent pentru prima dată în România după o verificare exagerată la aeroport. Dar a trecut şi sînt mulţumit de familiile la care sînt găzduiţi copiii, cu atît mai mult cu cît români sînt ospitalieri, comunicativi şi sociali. Sintetizînd în două vorbe, aş spune entuziasm şi plăcere. Am colaborat foarte bine cu conducerea şcolii şi sperăm să continuăm relaţiile noastre, eventual printr-un nou proiect. Voi comunica acasă despre cele trăite aici, inclusiv despre gastronomia românească. E diferită faţă de cea turcească. Recunosc, mi-a lipsit carnea de miel, dar a fost bine“.

Jorgita Kragiem – Lituania: „Cam aceeaşi impresie o am şi eu. Cînd au văzut părinţii copiilor noştri imagini din locul în care o să ajungem au regretat că nu pot veni şi ei. Cît priveşte programul oferit de gazde, acesta a fost foarte bine pregătit. Le mulţumim şi-i aşteptăm la noi, în Lituania“.

Kinka Mincheva – Bulgaria: „Ne-a plăcut foarte tare programul artistic şi aşteptăm să participăm şi la celelalte activităţi. Totul e perfect“.

Natalija Jesehina – Letonia: „Oamenii sînt modeşti, calmi şi prietenoşi. Elevii la fel, iar colegii noştri, profesorii, sînt deosebit de ospitalieri. Avem ce învăţa de la ei“.

Natalia Pietras – Polonia: „E deosebit de frumos, zona, satul, felul cum sînt aşezate casele şi modul de viaţă al celor ce trăiesc aici. Am fost mulţumiţi de mîncarea oferită, observînd că există tradiţii asemănătoare. Ne-ar plăcea să revenim în România“.

Regretul tuturor a fost că n-au putut ajunge la Castelul lui Dracula. Totuşi gazdele au făcut un efort oferindu-le prilejul să ajungă la Restaurantul Contele Dracula din Pasul Tihuţa. Cît priveşte rezultatul întregului proiect Erasmus+, după parcurgerea întregului program de vizite reciproce, vor fi elaborate două publicaţii electronice, una pe tema jocurilor tradiţionale şi o a doua pe tema gastronomiei specifice fiecărei ţări. În 2018 mai sînt prinse în program vizitele din Bulgaria şi Polonia, unde vor fi prezenţi şi copiii din Poiana Teiului.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Neamţ: La liceu, puţine oportunităţi sînt

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ au fost disponibile ■ 3.024 locuri, în 108 clase, din care 532 la filiera vocaţională ■ în urma repartizării computerizate au fost ocupate 2.484 locuri, din care 1.428 la profilul teoretic şi 1.068 la tehnologic ■ din 2.486 elevi admişi la liceu, 99,43% au avut media peste 5 ■

După finalizarea primei etape de admitere computerizată la liceu au mai rămas libere doar 6 locuri la filiera tehnologică, la Liceul Ion Ionescu de la Brad Horia. Inspectorul şcolar general, Mihai Obreja, a dat o serie de explicaţii privitoare la prima etapă, care s-a finalizat în 10 iulie.

„Au fost disponibile, în acest an şcolar, 3.024 locuri, în 108 clase, din care 532 la filiera vocaţională, ceea ce înseamnă 19 clase. Din acestea s-au ocupat 409 locuri şi mai sînt libere 123 locuri. La filiera teoretică şi tehnologică au fost libere 2.492 locuri , respectiv 89 de clase. În urma repartizării computerizate au fost ocupate 2.484, din care 1.428 la profilul teoretic şi 1068 la tehnologic, rămînînd libere doar 6 locuri.

Cele mai mari medii de admitere s-au înregistrat la Colegiul Petru Rareş, la Matematică Informatiocă, la Colegiul Naţional Roman Vodă la Matematică Informatică, la Colegiul Naţional Calistrat Hogaş, specialitatea Ştiinţe ale Naturii, unde ultimele medii de admitere au fost peste 9. Din cei 2.486 elevi admişi la învăţămîntul liceal, prin repartiţie coputerizată, 99,43% au avut media de admitere peste 5. Din păcate, 243 de candidaţi care au participat la admiterea computerizată la liceu nu au ocupat nici un loc, deoarece locurile la învăţămîntul liceal în Neamţ s-au ocupat în proporţie de 99,75%. Dintre elevii admişi în învăţământul liceal nemţean 4 provin din alte judeţe“, a declarat pentru profesorul Mihai Obreja, inspectror general.

Acesta a spus că toţi candidaţii care nu au participat la prima etapă a admiterii computerizate pot participa la a doua, care care va avea loc în 24 iulie. Aceşti candidaţi se pot înscrie şi la învăţămîntul profesional dual, după încheierea etapei de înscriere la liceele, unde au fost repartizaţi.

Lista locurilor libere va fi afişată în 24 iulie pe site-ul ISJ Neamţ şi la sediul şcolilor gimnaziale. Repartizarea elevilor se va face în urma unei proceduri stabilite de Comisia Judeţeană de Admitere şi va fi publicată şi pe site-ul instituţiei.

„Dacă ne referim la învăţămîntul profesional de stat şi la cel dual, în Neamţ au fost disponibile 1.386 locuri, ceea ce reprezintă 49,5 clase, din care s-au ocupat 932 locuri şi mai sînt libere 454. Pentru dual au fost libere 98 locuri, adică 3,5 clase din care s-au ocupat 22, 76 fiind libere“, a mai adăugat Mihai Obreja. Conducerea ISJ Neamţ va analiza posibilităţile de atragere a absolvenţilor de gimnaziu la învăţămîntul profesional dual, care oferă multe oportunităţi elevilor.

Citește știrea

Actualitate

Şcolile, se pregătesc de învăţămînt on-line?

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ în perioada pandemiei, în judeţul Neamţ au fost achiziţionate 1.000 de tablete pentru elevi ■ asta reprezintă 20% din necesar ■ Ministerul Educaţiei va avea o întîlnire cu inspectorii şcolari generali, în care se vor analiza nevoile reale din teritoriu ■

Criza sanitară provocată de pandemia de coronavirus a determinat Uniunea Europeană să analizeze procesul de digitalizare din instituţiile statelor membre.

Pe 2 iulie, în şcolile din judeţ a ajuns o adresă a minister prin care se solicită un „Plan de acţiune pentru educaţia digitală“, care să sintetizeze experienţele dobîndite pe perioada crizei pandemice, cînd şcolile şi universităţi au desfăşurat sistemul de învăţămînt on-line.

„Astăzi şi în România , ca în întreaga lume, se impune aproape în mod obligatoriu, eficientizarea activităţii din instituţiile statului, cele centrale şi locale, care au nevoie de digitalizare, pentru eficientizarea activităţilor. Digitalizarea în învăţămînt nu este o noutate.

Ea a început odată cu intrarea României în Uniunea Europeană, în 2007, cînd s-au produs schimbări majore şi în învăţămînt. Trebuie să recunaoştem însă că, s-au făcut o serie de eforturi şi în ceea ce priveşte dotarea şcolilor cu echipamente informatice, pentru acele şcoli care au depus proiecte.

Cu cît au fost mai multe proiecte, cu atît au venit mai multe dotări. Anul acesta, în perioada în care şcoala s-a mutat în mediul on-line şi mă refer aici la evenimentele petrecute după 11 martie, s-au făcut eforturi uriaşe de adaptare la situaţie. Ministerul Educaţiei, inspectoratele şcolare, conducerile de şcoli, părinţii şi primăriile s-au imlicat în această chestiune.

Atunci am aflat că, de fapt, nu stăm chiar aşa de bine la capitolul dotări cu infrastructură informatică. Cînd spun lucrul acesta am în vedere anumite zone şi anumite categorii de populaţie şcolară. Mă refer în primul rînd la învăţămîntul rural, unde s-a constatat că nu toţi copiii au aceleaşi şanse la educaţie, dacă privim această educaţie prin prisma digitalizării.

S-au făcut nişte eforturi în acest sens şi mulţumim cadrelor didactice, părinţinţilor şi autorităţilor locale, în sensul în care au fost achiziţionate în această perioadă 1.000 de tablete, ceea ce reprezintă cam 20% din necesarul real, echipamente procurate într-un timp relativ scurt, de o lună jumătate. În realitate avem nevoie de 5.000 tablete.

Guvernul României a alocat 150.000 de lei şi în perioada următoare vor urma achiziţii de astfel de echipamente pentru elevii care nu au posibilităţi să şi le procure. Se vor da tablete inclusiv cadrelor didactice. Ne vom concentra exact acolo unde sînt nevoile reale“, a declarat Mihai Obreja, inspector general.

Acesta a spus că, deoarece nu se ştie cum va evolua pandemia pe teritoriul României, pentru anul şcolar 2020- 2021 se discută mai multe scenarii. „Ne aflăm în plină pandemie, cu o explozie a cazurilor de coronavirus, mai mare de la o zi la alta. Dacă nu vom fi atenţi, se pare că, se va impune ca din toamnă învăţămîntul să se desfăşoare tot on-line. Pe 24-26 iulie vom avea o întîlnire la Ministerul Educaţiei, unde ni se vor cere date concrete despre aceste dotări din fiecare judeţ.

Se vor analiza cu această ocazie toate scenariile posibile: învăţămînt faţă în faţă, integral, învăţămînt combinat sau învăţămînt în totalitate on-line, dacă lucrurile vor evolua prost din punct de vedere pandemic“, a mai spus mai marele peste învăţămîntul nemţean.

Citește știrea

Actualitate

Dascălimea intră şi ea în emoţiile examenelor

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ aproximativ 500 de cadre didactice sînt aşteptate să se înscrie la Definitivat şi Titularizare

Dascălii vor intra de joi, 9 iulie şi ei în febra examenelor care este obligatoriu a se desfăşura în aceleaşi condiţii de respectare a unor reguli sanitare severe.

Inspectorul şcolar general, Mihai Obreja, a făcut cîteva precizări referitoare la etapa de pregătire a acestor concursuri, pe care le vor susţine circa 500 cadre didactice din Neamţ.

„Ministerul Educaţiei a publicat în Monitorul Oficial ordinul prin care se modifică calendarul privind mişcarea personalului şi ne referim aici la :concursul de ocupare a posturilor şi catedrelor vacante şi la examenul de Definitivat. Începînd de pe 9 iulie şi pînă pe 16 au loc înscrierile.

Noi am postat pe site-ul inspectoratului modelele de cerere şi fişă de înscriere şi toţi paşii ce trebuie parcurşi pînă în ziua examenului, care va avea loc pe 22 iulie, precum şi a celui de ocupare a posturilor şi catedrelor vacante, care va avea loc pe 29 iulie.

Aceste examene vor avea loc în patru centre din Piatra Neamţ, aceleaşi ca în anii anteriori. Deja am parcurs paşii legaţi de completarea comisiei de organizare a concursului de Titularizare şi au fost completate şi comisiile din cele patru centre. Lucrările cadrelor didactice se vor transporta la comisiile de evaluare din alte judeţe, prin poşta specială. Spun asta pentru că era o sarcină dificilă aceea de asigurare a securităţii transportului“, a precizat Mihai Obreja, inspector şcolar general al ISJ Neamţ.

Acesta a spus că Serviciul de Resurse Umane al instituţiei pe care o conduce stă la dispoziţia tuturor candidaţilor pentru a le oferi informaţiile necesare susţinerii în bune condiţii a examenelor.

În 22 iulie va avea loc examenul de Defintivat la care vor participa peste 100 cadre didactice, iar în 29 iulie se va desfăşura examenul de Titularizare în învăţămînt la care sînt aşteptaţi în jur de 400 dascăli de diverse specialităţi.

Directorii şcolilor din cele patru centre de examen au sarcina de a realiza o igienizare corespunzătoare a spaţiilor de examen, prin care să se evite riscurile infectării cu virusul SARS Cov2.

Citește știrea

Trending