Contactează-ne

Actualitate

Oamenii de afaceri îi bat obrazul primarului

Știe publicată cu

în data de

■ aceştia susţin că decizia afectează grav mediul de afaceri romaşcan şi că nivelul de fiscalitate în alte oraşe ale Moldovei este mai redus

O parte dintre oamenii de afaceri romaşcani au reproşat la întîlnirea cu primarul Lucian Micu de miercuri, 7 februarie, decizia de majorare a taxelor şi impozitelor locale cu 20%, în condiţiile unui an financiar complicat pentru mediul privat. În ciuda explicaţiilor edilului şef referitoare la cauzele ce au determinat decizia de majorare, o parte dintre afacerişti, începînd chiar cu vicepreşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie, Vasile Balcan, au atras atenţia că hotărîrea va duce la îngreunarea situaţiei financiare într-un an dificil. Şi omul de afaceri Leonard Diaconu a reproşat primarului doar susţinerea companiilor mari, pentru care de-a lungul timpului s-au găsit mijloace de acordare a unor facilităţi: „Ţin să vă mulţumesc pentru majorarea taxelor şi impozitelor locale. Chestia asta o să determine ca toţi agenţii să fugă din Roman. Taxele la noi sînt mai mari decît în zonă şi în marile oraşe ale Moldovei. De altfel, marile companii s-au construit la limita oraşului şi plătesc taxele locale la Cordun“. Primarul a arătat contextul în care a trebuit să ia o asemenea decizie dificilă, dar asumată, pe fondul „ţopăielii“ fiscale a guvernelor PSD, cînd s-au luat măsuri negîndite, cu impact devastator în ceea ce priveşte decapitalizarea autorităţilor locale. „Suprafeţele de teren pe care le deţine primăria nu sînt totdeauna cele mai potrivite pentru anumite tipuri de activitate. În momentul în care se realizează investiţii care să necesite suprafeţe mari de teren, determină totdeauna în marile oraşe construcţia acestora în zonele limitrofe. Nu uitaţi însă că la marile firme din Roman lucrează şi cetăţeni care locuiesc în oraş. Ştiţi foarte bine eforturile primăriei de a susţine investitorii şi existenţa hotărîrii de consiliu local care acordă facilităţi investitorilor ce generează locuri de muncă. Sper că am fost destul de clar în a explica motivele care ne-au determinat să luăm această decizie impopulară. În 2014 a mai fost o majorare de 16,5%, impusă de Codul Fiscal, dar să nu uităm că transferul contribuţiilor de la angajator la angajat şi scăderea impozitului pe venit de la 16% la 10% au bulversat şi au dus la decapitalizarea primăriilor“, a precizat Lucian Micu. Şi Radu Samson, preşedintele USR Neamţ, a criticat decizia de majorare, fără realizarea unui studiu de impact. „Noi am analizat ceea ce înseamnă pierderile pe care Primăria Roman le are în urma revoluţiei fiscale. Acest studiu de impact trebuia făcut de Guvern. Noi, autorităţile locale, ne-am trezit în faţa faptului împlinit. Nu aveam sumele necesare acoperirii pierderilor şi aici decizia pe care am luat-o“, a mai spus primarul. Leonard Diaconu a ţinut să puncteze gradul de fiscalitate mai scăzut în judeţele din Moldova, doar la Suceava nivelul de majorare fiind acelaşi ca la Roman, de 20%.

Citește știrea
Advertisement
loading...
Postează comentariu

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Roman: Gratuităţile în transport, reguli modificate în CL

Știe publicată cu

în data de

Autor

■ vor primi tichete de călătorie cei cu pensii mai mici de 1.200 de lei şi elevii din familii cu un venit sub 1.200 de lei pe membru de familie ■

Consilierii locali din Roman au fost chemaţi în şedinţa de joi, 18 aprilie, să aprobe modificarea anexei la Hotărîre de Consiliu Local nr.55/2009 referitor la Regulamentul privind acordarea de gratuităţi pe transportul urban de călători pentru unele categorii de persoane din municipiu. În conformitate cu acest act normativ, urmează să beneficieze de gratuităţi pensionarii cu pensii lunare mai mici de 1.200 lei şi elevii din municipiu, care provin din familii al căror venit pe membru de familie care este mai mic de 1.200 lei. Cererea pentru acordarea legitimaţiilor gratuite de transport se vor depunde pînă pe 20 ale lunii în curs, pentru luna următoare. Eliberarea legitimaţiilor de călătorie se va face de către Direcţia de Asistenţă Socială, începînd cu prima zi lucratoare din luna următoare depunerii cererii, în termen de 10 zile lucrătoare. Legitimaţiile nedistribuite pînă la acest termen vor fi predate operatorului economic în vederea anularii acestora. „Urmare desfăşurării activitatii de acordare a facilităţilor pe transportul urban de calători, stabilite prin H.C.L. nr. 55/2009 şi a impactului social al acestora asupra categoriilor de persoane din municipiul Roman, s-a constatat necesitatea lărgirii ariei de acordare a acestor drepturi. Pensionarii cu venituri reduse reprezintă un segment social vulnerabil, a caror situaţie economico-socială nu poate fi ignorată. Prevenirea absenteismului şi abandonului şcolar, asigurarea egalitaţii şanselor si creşterea ratei de participare la educaţie a elevilor provenind din familii cu venituri reduse, asigurarea unor condiţii minime în scopul asigurarii unei frecvenţe corespunzatoare, reprezintă obiective sociale, care pot fi atinse prin implicarea activă a autorităţilor locale. În acest context, propun ca măsura de protecţie socială a pensionarilor şi a elevilor provenind din familii cu venituri reduse din municipiul Roman, mărirea plafonului pînă la care se acordă facilităţi pe transportul urban de călători şi vor fi valabile de luni pînă duminică pentru pensionari, şi de luni pînă vineri, pe perioada cursurilor şcolare, pentru elevi“, este prevăzut în forma modificată a Regulamentului de acordare de gratuităţi pe transportul urban de călători. Numărul beneficiarilor de gratuităţi pe transportul local, subvenţionate din bugetul local este variabil de la o lună la alta. Transportul local este asigurat în Roman de microbuze ale firmei Pristyl pe patru trasee urbane care acoperă nevoile de transport local în întreg municipiul.

Citește știrea

Actualitate

Şcoala Altfel, la Poliţia Bicaz

Știe publicată cu

în data de

■ 250 de elevi au fost musafiri ai oamenilor legii din oraşul de la poalele barajului

Poliţiştii din Bicaz au fost gazdele a 250 de elevi ai Şcolii Gimnaziale nr.1 Bicaz, în cadrul programul „Scoala Altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun“. S-a întîmplat pe 16 aprilie 2019, cînd oamenii legii din cadrul Politiei orasului Bicaz împreună cu cei ai Secţiei de Poliţie Rurală Bicaz au organizat o activitate cu elevii, conform obiectivelor prevăzute în programul amintit, dar şi a celorlalte programe instituite la nivel naţional precum Programul local de prevenire a delicvenţei juvenile şi Programul local de prevenire a accidentelor rutiere. Elevii, însoţiţi de cadrele didactice, au fost primiţi în sediul Poliţiei oraşului Bicaz, unde anchetatorii au avut ocazia să ofere răspunsuri la întrebările adresate, dar şi să le ofere cîteva sfaturi cu privire la modul de relaţionare cu celelalte persoanele şi instituţii publice, fiindu-le prelucrate prevederi referitoare la respectarea normelor privind ordinea şi siguranţa publică şi principalele reguli de circulaţie ce trebuie respectate la deplasarea pe drumurile publice. Totodată, poliţiştii le-au prezentat elevilor atît activităţile specifice muncii lor, cît şi autospecialele din dotare. La activitate au participat şi poliţiştii criminalişti care au împărtăşit şcolarilor cîteva dintre tehnicile criminalistice folosite pentru descoperirea tuturor tipurilor de urme. Activitatea a beneficiat de un impact pozitiv în rîndul elevilor, iar la final aceştia au primit din partea gazdelor insigne, materiale preventive, baloane şi steguleţe.

Citește știrea

Actualitate

Slujbele de Paşte, se recomandă atenţie

Știe publicată cu

în data de

■ pentru prevenirea situaţiilor neplăcute, cadrele ISU vin cu sfaturi ce nu ar trebui neglijate ■ în condiţiile unui număr foarte mare de credincioşi, se recomandă desfăşurarea slujbelor religioase în exteriorul bisericii ■

În perioada Sărbătorilor de Paşte, credincioşii catolici şi ortodocşi se vor afla în lăcaşurile de cult, pentru a primi Lumina Învierii Domnului. „Pentru ca aceste momente de rugăciune şi apropiere de Dumnezeu să fie petrecute în linişte şi siguranţă, pompierii militari nemţeni recomandă populaţiei, dar şi slujitorilor bisericilor, respectarea mai multor măsuri privind apărarea împotriva incendiilor“, conform unui comunicat al ISU Neamţ. Pompierii recomandă ca accesul credincioşilor în incinta lăcaşului de cult să fie permis în limita capacităţii bisericii; în condiţiile unui număr foarte mare de credincioşi, se recomandă desfăşurarea slujbelor religioase în exteriorul bisericii; menţinerea uşilor de acces/evacuare în poziţie deschisă, în mod obligatoriu; în cazul organizării slujbelor religioase în bisericile din lemn, nu se va permite aglomerarea credincioşilor în interior, deoarece aceste obiective sînt de dimensiuni mici, au căile de evacuare insuficiente şi prezintă un risc foarte mare de incendiu; evitarea desfăşurării slujbelor religioase în interiorul obiectivelor aflate în curs de restaurare/renovare şi interzicerea desfăşurării lor în obiective în care sînt amplasate schele; desemnarea, de către preoţi, a unor persoane responsabile, cu atribuţii de supraveghere atentă a activităţilor din interiorul bisericilor şi de intervenţie operativă, cu mijloace de stingere proprii (stingătoare de incendiu); enoriaşii vor menţine o distanţă de siguranţă faţă de cei din jurul lor, pentru a evita contactul dintre lumînări şi hainele sau părul acestora; depunerea lumînărilor se va face numai în locurile special amenajate în acest sens (ex: tăvi metalice umplute cu nisip), în exteriorul lăcaşelor şi la distanţă de siguranţă faţă de elemente combustibile; efectuarea, prin grija personalului clerical de la biserici şi mănăstiri, a unei verificări după terminarea slujbelor religioase, pentru înlăturarea oricărei eventuale surse de iniţiere a unui incendiu: stingerea lumînărilor la terminarea activităţilor şi evacuarea resturilor în locuri sigure, în afara bisericii, deconectarea aparatelor electrice şi a instalaţiei de iluminat. Ar fi bine ca parcarea autoturismelor persoanelor care participă la slujbele religioase, să se facă astfel încît să nu se blocheze căile de acces pentru autospecialele de intervenţie în cazul producerii unor situaţii de urgenţă sau să împiedice accesul la hidranţii exteriori de incendiu. Se mai recomandă supravegherea permanentă a copiilor pe timpul desfăşurării slujbelor. În cazul izbucnirii unui incendiu pe timpul slujbelor religioase nu intraţi în panică şi păstraţi-vă calmul; anunţaţi incendiul la numărul unic 112; acordaţi prioritate la evacuare copiilor şi femeilor; identificaţi şi utilizaţi mijloacele iniţiale de stingere a incendiilor; permiteţi accesul forţelor de intervenţie pentru stingerea incendiului. La sosire acasă după slujba de Înviere amplasaţi lumînările aprinse în suporturi stabile, la distanţe de siguranţă faţă de materialele combustibile; nu lăsaţi copiii nesupravegheaţi în încăperile în care se află lumînări/candele aprinse, iar acestea trebuie stinse cînd mergeţi la culcare. „Cu speranţa că recomandările noastre vă vor fi de folos, personalul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă «Petrodava» al judeţului Neamţ vă urează ca Sfintele Sărbători Pascale să vă aducă multă sănătate, pace şi lumină în suflet“, conform ISU Neamţ.

Citește știrea

Trending