Contactează-ne

Educatie

Nemţean, absolvent al unui colegiu militar, decorat de ministru

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ Lucian Neamţu, din Târgu Neamţ, a primit Emblema de Onoare a Armatei României ■ decoraţia i-a fost înmănată de ministrul Apărării Naţionale, Nicolae Ciucă ■ nemţeanul a obţinut cea mai mare medie - 9,76, dintre absolvenţii Promoţiei 2020 „General Ioan Emanoil Florescu“ de la Colegiul Naţional Militar „Ştefan cel Mare“ din Câmpulung Moldovenesc ■

Lucian Ioan Neamţu, din Târgu Neamţ, a obţinut cea mai mare medie – 9,76, dintre absolvenţii Promoţiei 2020 „General Ioan Emanoil Florescu“ de la Colegiul Naţional Militar „Ştefan cel Mare“ din Câmpulung Moldovenesc, judeţul Suceava.

Şi dacă tot a îmbrăcat uniforma încă din clasa a IX-a, anii de studenţie îi va face tot în domeniu, Lucian Neamţu hotărând să urmeze la Academia Tehnică Militară „Ferdinand I“ din Bucureşti. În aceste zile el aşteaptă rezultatele la Bacalaureat, pentru a vedea dacă este şi şeful Promoţiei 2020 – „General Ioan Emanoil Florescu“, acest titlu stabilindu-se în funcţie de media obţinută la examenul de absolvire şi media generală pe anii de studiu.

La liceu, el a fost admis cu o medie mare, 9, 62 şi s-a remarcat în cei patru ani în special la disciplina Matematică. Apoi, la încheierea anului de învăţământ, cu ocazia aniversării a 95 de ani de la înfiinţarea Colegiului Naţional Militar „Ştefan cel Mare“, ministrul Apărării Naţionale, Nicolae Ciucă, i-a conferit absolventului „Emblema de Onoare a Armatei României“. Întrebat care a fost cea mai frumoasă zi din viaţa de licean, Lucian a răspuns că cea în care a primit decoraţia:

„Cu siguranţă îmi voi aduce aminte mereu de ziua în care l am cunoscut pe domnul ministru al Apărării Naţionale, domnul Nicolae Ionel Ciucă. Faptul că însuşi dumnealui mi-a oferit «Emblema de Onoare a Armatei României» reprezintă un adevărat succes şi, totodată, o motivaţie pentru a avea cât mai multe realizări de acest fel pe viitor“.

Lucian Neamţu a primit şi gradul onorific de elev plutonier adjutant, care în cadrul unui colegiu militar, ceea ce înseamnă că a fost înlocuitor al comandantului, o mare responsabilitate faţa de ceilalţi colegi şi exemplu de urmat. „Pregătirea continuă şi responsabilă începută încă din primii ani de liceu a constituit premisa gradelor purtate pe epoleţii absolventului ştefănist.

Lucian a fost admis în colegiu cu media 9,62 şi a continuat seria reuşitelor şcolare cu premii şi distincţii obţinute în special la disciplina Matematică“, a declarat, pentru monitoruldesuceava.ro, Georgiana Lupu, purtătorul de cuvânt al Colegiului Militar „Ştefan cel Mare“ din Cumpulung Moldovenesc.

„Au reuşit să contureze caracterul unui copil sfios spre a deveni un om matur, pregătit să înfrunte lumea cu forţele proprii“

În „lupta“ de pe „frontul“ educational, nemţeanul a avut concurenţă din partea unei colege, Ioana-Lavinia Sofia, aceasta situîndu-se a doua pe colegiu, la doar o sutime diferenţă. La festivitatea de absolvire, când a şi fost decorat, Lucian Neamţu a predat, conform uzanţei, „Cheia Colegiului Militar Ştefan cel Mare“, simbolul continuităţii tradiţiilor şi valorilor generaţiilor de liceeni, reprezentantului claselor a XI-a.

„Îmi aduc aminte, cu zâmbetul pe buze, cum am păşit pentru prima dată în această imensă cetate a adolescenţei: timid, dezorientat, puţin răvăşit din cauza despărţirii de familie, dar totodată convins că pornesc pe un drum al cunoaşterii. Am întâlnit profesori şi cadre militare, care, prin profesionalismul şi răbdarea lor, au reuşit să contureze caracterul unui copil sfios spre a deveni un om matur, pregătit să înfrunte lumea cu forţele proprii. Îi asigur că voi face tot ce îmi stă în putinţă pentru a fructifica efortul dumnealor“, a rememorat „începuturile“ la colegiul sucevean, proaspătul absolvent.

A destăinuit că, dintre obiectele de studiu, mai greu i-a fost cu Chimia, dar că i-a acordat, uneori, mai multă atenţie şi totul a fost bine. Chiar foarte bine, dacă avem în vedere că a obţinut un loc 3 la Concursul naţional de referate şi comunicări ştiinţifice „Chimia – prieten sau duşman?“. Mai are în palmares un loc 3 la Concursul interjudeţean de matematică „Memorialul Ştefan Dârţu“, menţiune la Olimpiada Naţională de Matematică, faza judeţeană şi tot o menţiune la Olimpiada Naţională de Lingvistică, faza judeţeană.

„Fiecare obiect este greu în felul său şi necesită o muncă destul de serioasă pentru a stăpâni cu brio majoritatea lucrurilor, dar trebuie sa recunosc că în decursul acestor ani am fost nevoit să acord, în unele momente, o mai mare atenţie chimiei, fiind un obiect care nu mă pasionează la fel de mult ca Matematica sau Informatica, de exemplu.

Dar după toate acestea, pot spune că sunt mulţumit că am reuşit să învăţ câte ceva de la fiecare profesor şi sunt convins că unele lucruri îmi vor fi de mare folos pe viitor“, explică „militarul“. Reuşitele liceanului din Neamţ i-au adus ca recompensă participarea la un proiectul european Erasmus +Body, în Polonia, iar în vara 2019, a luat parte la o „misiune“ de promovare a carierei militare la festivalul „Neversea“.

Chestionat în legătură cu vreo neîmplinire şi despre ce ar fi vrut să facă în anii de liceu şi nu a făcut, Lucian Neamţu a susţinut că nu-i stă în caracter să se întrebe „cum ar fi fost dacă“: „Nu îmi doresc niciodată să mă gândesc la trecut cu regret şi să mi imaginez «cum ar fi fost dacă». Într-adevăr, mi-aş fi dorit să acord mai mult timp activităţilor de voluntariat, prin care să ajut copiii şi persoanele care au nevoie de noi. Dar niciodată nu e prea târziu pentru a face lucruri bune şi cu siguranţă va veni şi momentul când voi face fericite şi unele persoane care au nevoie de aceste clipe“.

Actualitate

Învăţământ gratuit?! Părinţi, mâna pe portofele că veţi auzi doar: bani, bani şi iar bani

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

Învăţământul în România e la fel de gratuit pe cât de sincere sunt promisiunile politicienilor în campania electorală. De câteva zile a început anul şcolar şi deja prin mai toate şcolile se organizează şedinţele cu părinţii care, hai să nu ne mai ascundem după deget, înseamnă în principal prilej de “prelucrare” a părinţilor ca să scoată bani din buzunar pentru fondul clasei, pentru văruit, pentru dotat, pentru…

Aşa s-a întâmplat în fiecare an, aşa se întâmplă şi în pandemicul an 2020. Chiar dacă politicienii s-au bătut cu cărămida în piept că dau ei bani de tablete, de dezinfectant, pregătesc ei şcolile, le dotează etc. Şi, dacă e să verifici, banii, în marea lor parte, au plecat din buget, însă… nu prea vedem unde au ajuns. Că tot părinţii trebuie să scoată din buzunar, de unde au sau mai ales nu au, banii pentru toate scrise mai sus şi încă multe altele.

Aşa că să scoatem din vocabularul legislativ această mincinoasă noţiune de “învăţământ gratuit”, că din mintea părinţilor a ieşit demult. În plus, poate onor băieţii ăştia politicieni se gândesc să vină în sprijinul amărâţilor de părinţi cu o măsură de genul: banii daţi pentru învăţământul “gratuit” să fie deduşi din birurile pe care trebuie să le plătim. E clar că statul nu e capabil să asigure condiţii de gratuitate pentru învăţământul OBLIGATORIU şi, dacă tot compensez eu, părinte, să-mi fie reduse dările pe care statul mi le cere cu acele sume cu care acopăr impotenţa lui administrativă.

Poate vom discuta cu altă ocazie şi despre părinţii care exagerează, care se “roagă” ei să fie daţi bani în plus, negândindu-se că învăţământul trebuie să fie accesibil tuturor, nu doar celor cu dare de mână. Dacă tot vor condiţii de cinci stele pentru copiii lor, ceea ce pot să înţeleg, de ce nu-i duc la o instituţie de învăţământ privată unde să înveţe în puf şi cu cele mai noi tehnologii pe masă? Şi poate altădată o să vorbim şi despre faptul că la şcoală au dreptul să meargă şi copiii celor angajaţi “în privat”. Bugetarii, majoritatea dintre ei, foarte bine că a fost aşa, nu le doresc răul, şi-au luat salariile întregi în perioada stării de urgenţă, deşi au stat acasă, dar cei de la privat au trecut prin şomaj tehnic sau poate chiar au ajuns în şomaj sau au suferit tăieri de salarii pentru că şi angajatorii, privaţi, în majoritatea cazurilor, abia mai gâfâie din cauza crizei economice.

Însă ar trebui să fim corecţi şi oneşti în ambele sensuri: dacă un bugetar care a luat leafa întreagă poate plăti tot felul de “fonduri ale clasei”, ca şi în anii trecuţi, un angajat din HORECA, de exemplu, de unde să dea bani ca în alţi ani dacă el nu a avut unde munci până mai ieri? Sau copilul acelui angajat nu mai are dreptul la educaţie?

Şi mai am o întrebare, tot retorică: dacă apuc să cotizez pentru tot ce mai trebuie cumpărat ca al meu copil să beneficieza de învăţământ “gratuit” şi, nu-mi doresc, dar înţeleg că se poate întâmpla, se închide şcoala pe motiv de COVID, mi se returnează banii daţi?

Dreapta măsură sau dacă vreţi calea de mijloc ar trebui să fie căutată, şi chiar găsită, în tot ceea ce facem: aşadar, cu respect, îi rog pe directorii de şcoli şi diriginţi să o lase mai uşor cu fondul clasei şi alte solicitări de bani, că mulţi români abia mai au din ce pune o pâine pe masă, iar pe părinţii “cu lovele”, la fel.

Iar pe ceilalţi care cotizează deşi poate îşi rup de la gură fiindcă nu au mari posibilităţi, le spun, tot cu respect: nu e ruşine să nu ai, nu e adevărată nici măcar zicerea că “dau oricât pentru educaţia copilului meu”, aşa că… N-avem mulţi bani pentru că ne plătim cinstit taxe şi impozite şi muncim pe brânci pe te miri ce salarii. Din taxele şi impozitele plătite de noi îmbuibaţii de politicieni ar trebui să asigure cu adevărat învătământ gratuit, iar directorii de şcoli să ne aştepte cu sălile de clasă “la gata”, nu “la roşu”. Dar avem şi noi o datorie: să nu mai acceptăm să le plătim fără număr, fără număr, ca la manelişti. Să fim o naţiune, nu o turmă.

Citește știrea

Actualitate

Şcoli sub spectrul infectării cu Covid

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ în Neamţ, 217 şcoli funcţionează în sistemul „faţă în faţă“, 93 în scenariul „galben - hibrid“, iar Liceul Carol I în scenariu „roşu“ ■ un copil este spitalizat, iar 76 se află în carantină ■ opt cadre didactice se află internate în spital şi 16 în concediu medical ■

La două zile de la începerea noului an de învăţămînt, conducerile inspectoratelor şcolare au fost obligate să comunice Ministerului Educaţiei situaţia epidemiologică a infectărilor cu coronavirus în rîndul elevilor, personalului didactic şi nedidactic, dar şi măsurile sanitare luate.

„Conform raportării pe care am făcut-o în cursul zilei de astăzi (ieri – n.r.) la ministerul, la nivel de judeţ avem un elev spitalizat şi 76 în în carantină. În ceea ce priveşte personalul didactic am raportat opt persoane spitalizate şi una din categoria personalului nedidactic. Avem două cadre didactice în carantină, care predau, însă on-line, iar alte12 au intrat în concedii medicale. Apreciem că nu este la nivelul judeţului o schimbare majoră faţă de zilele trecute.

Am mai fost sunat despre situaţia a două şcoli, unde două cadre didactice nu s-au simţit bine şi au rămas acasă, în izolare. S-a făcut dezinfecţia sălilor de clasă în care au funcţionat şi în restul sălilor copiii au învăţat în program obişnuit. În cazul unei învăţătoare, de la o şcoală, confirmată cu SARS Cov 2, DSP este în curs de efectuare a unei anchete epidemiologice, dar acolo există certitudinea că acel cadru didactic nu a părăsit sala de clasă şi nu a intrat în contact cu niciunul din colegii săi“, a precizat inspectorul şcolar general, Mihai Obreja.

La ora actuală, şcolile din judeţ funcţionează majoritatea, după scenarul verde, respectiv 217, în care se predă după sistemul faţă în faţă şi doar 93 unităţi funcţionează după scenariul galben, elevii învăţînd după scenariul hibrid (online şi faţă în faţă, alternativ). Liceul Carol I Bicaz funcţionează în totalitate în sistem on-line, dar nu din motive de infectare cu virusul SARS COV 2, ci din cauza întîrzierii lucrărilor de modernizare a clădirilor.

„Am fost personal la Bicaz, am discutat şi cu reprezentanţii constructorului care mi-au promos că se fac efoturi pentru predarea lucrării la sfîrşitul săptămînii viitoare. Acolo e clar că primăria nu şi-a făcut treba“, a precizat Mihai Obreja. Referitor la testarea cadrelor didactice, ea este în opinia inspectorului general, o chestiune care ţine de autorităţile locale, dar e greu de crezut că acestea vor avea fonduri să acopere asemenea cheltuieli din bugetul propriu, cu atît mai mult cu cît rezultatele acestor testări nu sunt suficient de relevante.

Majoritatea şcolilor au măşti în dotare, iar acolo unde nu există suficiente, inspectoratul va trimite din stocul pe care-l mai are, putînd fi puse la dispoziţie 120.000 de bucăţi.

Citește știrea

Actualitate

3 milioane pentru laptopuri şi tablete

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

Inspectoratul a luat la pas şcolile din judeţ, discutînd cu elevi, profesori şi părinţi. „Toate unităţile şi-au deschis porţile. Cu o zi înainte ştiam că 84 vor merge pe scenariul galben şi doar una, Liceul Carol I Bicaz, pe scenariul roşu, dar e asigurată predarea on- line. Am reuşit ca la fiecare şcoală să asigurăm triajul epidemiologic cu medici şcolari, cu asistenţi medicali, asistenţi comunitari şi medici de familie, aflaţi în contract cu primăriile. În şcolile neacoperite triajul se realizează cu un cadru desemnat, după un ghid realizat de Direcţia de Sănătate“, a explicat profesorul Mihai Obreja. Acesta susţine că şcolile din judeţ sînt pregătite cu materialele necesare asigurării unui învăţămînt de calitate şi în siguranţă. Conducrerea ISJ a transmis în prima zi de şcoală la minister o notă prin care solicită credite bugetare de 3 milioane lei, necesare procurării de laptopuri şi tablete pentru învăţămîntul on- line. Inspectorul Obreja susţine că starea de spirit a tuturor este bună, în sensul că există consens în ceea ce priveşte predarea faţă în faţă, ca singura măsură viabilă pentru un învăţămînt de calitate.

Citește știrea

Trending