Contactează-ne

Educatie

Neamţ: Zgîrcită-n vorbe, noua inspectoare adjunctă

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ în funcţia de inspector şcolar general adjunct a fost numită învăţătoarea Maria Claudia Moroiu ■ ea va prelua atribuţii în ceea ce priveşte managementul ■ Claudia Moroiu face parte din Consiliul Local Piatra Neamţ, fiind aleasă pe listele PSD ■ noua inspectoare s-a dovedit a fi „zgîrcită“ în declaraţii ■

Folosește ← → (săgețile) pentru navigare

Aşa cum se ştie, după plecarea în Parlamentul României a lui Viorel Stan, Ministerul Educaţiei a decis ca pe postul acestuia de inspector generalsă fie detaşată profesoara Elena Laiu, care îndeplinea atunci funcţia de inspector adjunct. După numirea acesteia, Inspectoratul Şcolar Neamţ a rămas cu un singur „general“ adjunct, profesorul Ioan Milea. Şi, începînd cu septembrie, ministerul a luat o decizie ciudată, în condiţiile în care la conducere se află un şef a cărui interimat a expirat, aceea a aducerii pe postul de inspector general adjunct a unei învăţătoare, consiliera PSD de Piatra Neamţ, Maria Claudia Moroiu. Desprea aceasta, nici colegii săi din inspectoratul nemţean nu au putut da prea multe relaţii, iar solicitarea redactorilor Monitorul de a obţine o declaraţie s-a soldat cu un refuz categoric şi nu prea politicos. „Inspectoratul are purtător de cuvînt. Vă rog să nu-mi mai telefonaţi“, ne-a retezat-o scurt, noul general adjunct. De la purtătorul de cuvînt al Inspectoratului Şcolar Judeţean Neamţ, Elena Preda, am reuşit să aflăm că: „Din 9 septembrie, la instituţie este numită pe funcţia de inspector şcolar general adjunct cu atribuţii de management, doamna Claudia Moroi, care este profesor de învăţămînt primar şi a lucrat în Piatra Neamţ, la Liceul Spiru Haret. A preluat funcţia prin ordin de ministru, funcţia fiind vacantată în urma numirii pe postul de inspector general a doamnei Elena Laiu“. Şi dacă doamna Moroiu ne-a refuzat cu o declaraţie, o să scrim ce am aflat despre ea sau ce s-a mai scris prin presa judeţeană. Noul inspector şcolar general adjunct este consiler PSD în Consiliul Local Piatra Neamţ. Conform declaraţiei de avere, care-i publicată pe site-ul Primăriei Piatra Neamţ, a obţinut un venit de 40.765 lei de la Colegiul Spiru Haret şi de 8.212 lei indemnizaţie de ales local. La veniturile acesteia se daugă şi pensia MAI a soţului, 4.000 de lei. Presa mai consemnează faptul că aceasta s-ar remarca prin postările laudative pe pagina de Facebook a preşedintelui PSD Neamţ. Nu înţelegem atitudinea, să-i spunem eufemistic „aricioasă“, a noului inspector genereal adjunct, care ar trebui ca de la „înălţimea“ noii dregătorii să fie deschisă în ceea ce priveşte comunicarea cu presa. Pentru că, pînă la urmă şi presa este o interfaţă a legăturii Inspectoratului Şcolar, implicit a doamnei Moroiu, cu miile de dascăli, elevi şi părinţii, interesaţi, mai mult sau mai puţin, de cine se află la conducerea instituţiei. Noul inspector şcolar general adjunct va rămîne pe funcţie pînă ce Ministerul Educaţiei va organiza concurs de ocupare a postului, care va trebui să aibă loc cel tîrziu pînă la sfîrşitul actualului an şcolar, 2019-2020. De menţionat faptul că inspectorul general Elena Laiu nu este afiliată politic. În schimb, Ioan Milea, inspector şcolar general adjunct este membru ALDE şi a promovat pe funcţie prin concurs, valabilitatea mandatului său expirînd în 2020. Cît despre doamna Moroiu, nu ne îndoim că la numirea în noua dregătorie au contat şi abilităţile profesionale. Pe viitor, vom evita să o deranjăm pe noua inspectoare cu atribuţii manageriale de la activitatea cotidiană, încercînd să aflăm informaţii despre Educaţie de la cei cu atribuţii în acest sens, sau de la ceilalţi „generali“, care n-au dovedit atîta „ariceală“ de cînd sînt numiţi.

Folosește ← → (săgețile) pentru navigare

Citește știrea
Un comentariu

Un comentariu

  1. Diogene

    13 septembrie 2019 at 10:18 PM

    Sa nu fim rai…Sa avem răbdare,ca poate a fost într-o pasă proastă…Apoi să vedem cât va mai fi PSD ul…că nici pe alții mai organizați nu îi văd deocamndată…

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Analfabetismul funcţional, sînt cifre tare îngrijorătoare

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ rezultatele unei testări PISA relevă că 41% dintre elevii români sînt analfabeţi funcţional ■ statul se încăpăţînează să nu revizuiască programele şcolare ■ analfabetismul funcţional este definit prin faptul că un elev care citeşte un text nu poate explica şi nu înţelege despre ce este vorba în el ■

Folosește ← → (săgețile) pentru navigare

Din păcate, de la o etapă la alta, România se dovedeşte a obţine cele mai slabe rezultate din ultimii 8 ani la testele PISA. Programul pentru Evaluare Internaţională a Elevilor reprezintă o evaluare standardizată internaţional, proiectată împreună cu ţările participnate, iniţiat de Organizaţia pentru Cooperare Economică şi Dezvoltare (OECD) şi destinate copiilor de 15 ani şi acoperă trei domenii principale: citire/lectură, matematică şi ştiinţă. Directoratul pentru Educaţie al OECD a dat publicităţii rezultatele testării PISA 2018, care relevă dezastrul învăţămîntului românesc, unde analfabetismul funcţional a ajuns déjà la 41%. Rezultatele PISA 2018 la Citire arată că ţara a obţinut un scor de 428 de puncte, în scădere cu şase puncte faţă de testarea PISA 2015, cu 10 mai puţin decît la PISA 2012 şi un punctaj cu patru puncte peste cel de la PISA 2009. La Matematică, rezultatele PISA 2018 înregistrează cea mai mare scădere faţă de testarea anterioară din istoria acestor teste. Este vorba despre 14 puncte pierdute de România faţă de PISA 2015 şi 15 puncte faţă de PISA 2012. Rezultatele PISA 2018 pentru Ştiinţe sînt şi ele mai slabe, diferenţa faţă de cele de la PISA 2015 fiind de nouă puncte, iar faţă de 2012 cu 12 puncte. Faţă de media ţărilor OECD, rezultatele României la PISA 2018 sînt mai slabe ca la testarea din 2015 atît la matematică şi citire, cît şi la ştiinţe. Diferenţele dintre rezultatele medii ale ţărilor care fac parte din Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică şi cele ale României sînt de 59 de puncte la citire, tot 59 de puncte la matematică şi 63 de puncte la ştiinţe, potrivit raportului citat. În privinţa indicatorilor de performanţă, proporţia celor care au rezolvat cele mai dificile probleme la cel puţin unul dintre cele trei domenii (subiecte) – citire, matematică sau ştiinţe – reprezintă 4% din total, în timp ce media ţărilor OCDE este de 4 ori mai mare (16%). La popul opus, procentul celor mai slabi elevi la citire, cei care nu au reuşit să treacă de exerciţiile cu grad foarte redus de dificultate, este de 41, respectiv 47 la matematică. Asta în condiţiile în care media OECD este la jumătatea acestor valori. Pentru ştiinţe, 44% dintre cei testaţi nu ajung nici măcar la nivelul 2, adică nu au competenţe de bază şi nu pot face conexiuni între informaţiile pe care le au şi aspecte din viaţa reală.

La Ştiinţe 44% e proporţia celor care nu pot realiza corelaţii elementare în domeniu

Conform documentului, 41% dintre elevi nu pot ajunge la nivelul 2, acesta find nivelul de analfabetism funcţional la citire. Analfabetismul funcţional este definit simplu prin faptul că un elev care citeşte un text nu poate explica şi nu înţelege despre ce este vorba în el. La Matematică, conform raportului amintit, sînt şi mai mulţi elevi care nu se descurcă nici măcar cu operaţii aritmetice de bază, procentul celor care nu ajung la nivelul 2 de dificultate în testele PISA 2018 fiind de 47%. „Consider că în acest moment în România nu s-au făcut suficiente restructurări în programele şcolare. În momentul în care ne comparăm cu rezultatele altor şcoli din ţări ale Uniunii Europene, cred că ar trebui să vedem că programa noastră şcolară, cel puţin la disciplina matematică (dar şi la alte discipline), este la un nivel mult mai ridicat, în sensul de diferenţe de nivel de clasă. Toată lumea ştie că părinţii care îşi iau copiii să urmeze şcoala în ţările în care lucrează sînt înscrişi într-o clasă superioară celei pe care copilul a urmat-o în România“, a declarat Maria Campău, director al Şcolii Sergiu Celibidache Roman, profesor de matematică. Ştiinţele marchează o creştere pînă la 44% a proporţiei celor care nu pot realiza corelaţii elementare în acest domeniu. Doar 1% dintre elevi sînt foarte performanţi la capitolul citire, asta înseamnă că ating nivelul 5 sau 6 în testul PISA, spre deosebire de media OECD, care e de 9%. La aceste niveluri elevii au o înţelegere deplină şi completă a unui text la prima vedere. În doar 20 de sisteme de educaţie, din cele 79 participante la testare, mai mult de 10% dintre elevii de 15 ani sînt elevi de top. Testele PISA 2018 au fost împărţite pe şase niveluri de competenţe, de la cel mai slab, nivelul 1, la cel mai ridicat, nivelul 6. România a participat la PISA 2018 în aprilie 2018. A fost un test de 2 ore, pe hîrtie, împreună cu alte şapte state, celalte 72 de ţări susţinîndu-l pe calculator. Eşantionarea a fost făcută ştiinţific, participînd la teste aproape 5.000 de elevi din clasele a VII-a, a VIII-a şi a IX-a, din peste 180 de şcoli. Directorul Maria Campă apreciază că rezultatele din ce în ce mai slabe ale ţării la această testare sînt motivate de încăpăţînarea României de a rămîne într-un sistem învechit.

Folosește ← → (săgețile) pentru navigare

Citește știrea

Actualitate

Brad tricolor, de Ziua Naţională, la Tîrgu Neamţ

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ pe clădirea Liceului Vasile Conta a fost realizată din instalaţii luminoase imaginea unui brad în culorile tricolorului ■ la Muzeul de Istorie şi Etnografie a avut loc vernisajul expoziţiei de fotografie veche intitulată ,,Chipuri de ostaşi" ■

Folosește ← → (săgețile) pentru navigare

Ziua Naţională a României a fost marcată la Tîrgu Neamţ prin diferite manifestări organizate de instituţiile publice. Programul pregătit de oficialităţile locale în parteneriat cu Casa Culturii a debutat la orele amiezei cu o paradă a străjerilor Cetăţii Neamţ şi a membrilor ansamblurilor folclorice Ţinutul Zimbrului şi Plăieşii. Apoi, pe platoul din faţa Casei Culturii a fost intonat imnul de stat, s-a oficiat un Te Deum şi au luat cuvîntul primarul şi invitaţii. Atmosfera de sărbătoare a fost completată cu momente susţinute de Ştefania Cojocariu, ansamblurile folclorice Ţinutul Zimbrului şi Plăieşii şi Străjerii Cetăţii Neamţ. La final, publicul a avut ocazia să viziteze la Casa Culturii o expoziţie dedicată Zilei de 1 Decembrie, cu exponate ale copiilor de la Centrul de Educaţie Incluzivă. Şi instituţiile de învăţămînt din localitate au marcat Ziua Naţională prin activităţi organizate spre finalul cursurilor. Liceul Vasile Conta a adus un plus de culoare demersului, creînd pe peretele clădirii un impresionant brad tricolor din instalaţii luminoase. Elevii au luat parte la momentul aprinderii luminiţelor, după lăsarea întunericului, fiind serviţi cu ciocolăţele şi ceai cald. ,,Lecţie de patriotism, marca Liceul Vasile Conta: elevi şi profesori ai instituţiei noastre au organizat activităţi indoor şi outdoor cu ocazia Zilei Naţionale a României. Felicit elevii şi cadrele didactice care simt şi vibrează româneşte.(…) La Mulţi Ani, Liceul Vasile Conta! La mulţi ani, România!”, a notat directoarea Karina Cojocariu, într-o postare pe o reţea de socializare. La Muzeul de Istorie şi Etnografie Tîrgu Neamţ a avut loc, tot cu prilejul Zilei Naţionale, vernisajul expoziţiei temporare de fotografie veche intitulată ,,Chipuri de ostaşi”, curatori fiind Renata-Gabriela Buzău, dr. Vasile Diaconu şi Ionuţ Stiglet. Pozele au fost adunate cu ajutorul publicului larg, mai ales a elevilor din zonă, fiind acordate, tot pe 1 Decembrie, premii pentru cele mai reuşite exponate. De asemenea, a fost lansat sistemul de coduri QR pentru această unitate muzeală. Vizitatorii care au instalată aplica?ia vor putea citi codurile QR pentru fiecare sală a expozi?iei permanente de la Muzeul de Istorie ?i Etnografie Târgu Neam?. Textele vor fi în limba engleză pentru a fi accesibile ?i vizitatorilor străini, un astfel de cod con?inînd informa?ii generale despre muzeu, în limba română.

Folosește ← → (săgețile) pentru navigare

Citește știrea

Actualitate

Seminarii de tehnologia informaţiei, la Fundaţia “Episcop Melchisedec”

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ cursurile sînt gratuite şi la ele pot participa romaşcani de toate vîrstele

Folosește ← → (săgețile) pentru navigare

Profesorul romaşcan Constantin Costescu a anunţat recent faptul că, în perioada imediat următoare, în premieră la Roman, romaşcanii vor beneficia de seminarii, gratuite, de introducere în tehnologia informaţiei, cursuri care vor avea loc la sediul Fundaţiei “Episcop Melchisedec” din strada Alexandru cel Bun. “În cadrul proiectului “Învăţam, experimentăm, gîndim” Fundaţia “Episcop Melchisedec” organizează atît cursuri de informatică, pentru toate nivelurile de performanţă ce se adresează, deopotrivă, atît copiilor şi tinerilor, precum şi adulţilor şi persoanelor în vîrstă, cît şi aceste seminarii gratuite, astfel încît aceştia să poate înţelege fiecare noţiune ce ţine de tehnologia informaţiei şi să poată utiliza cu uşurinţă echipamentele moderne de tehnică de calcul”, a precizat profesorul Constantin Costescu. Persoanele care doresc se pot înscrie, gratuit, la secretariatul Fundaţiei “Episcop Melchisedec” – Roman, la adresa mai sus menţionată sau la numărul de telefon 0786.488.494. Fundaţia “Episcop Melchisedec” s-a înfiinţat în anul 1892, conform dorinţei testamentare a Episcopului Melchisedec Ştefănescu. După perioada comunistă, în 1990 Fundaţia a fost reînfiinţată, în scopul continuării realizării dorinţelor testamentare ale Episcopului Melchisedec Ştefănescu. Ea completează activităţile Arhiepiscopiei Romanului şi Bacăului printr-o reorganizare complexă a activităţilor sectorului social-filantropic şi sectorului cultural. Fundaţia a beneficiat de două ample proiecte cu finanţare europeană, prin Agenţia de Dezvoltare Regională Nord- Est, în cadrul Programului Operaţional Regional, Axa 3.2, astfel că, începînd din luna mai 2012 şi pînă în prezent în cele trei clădiri reabilitate funcţionează Centrul de zi “Episcop Melchisedec” pentru copii aflaţi în situaţie de risc, Centrul social multifuncţional “Episcop Melchisedec”, Grădiniţa cu program prelungit “Episcop Melchisedec” şi urmează să-şi înceapă cursurile Şcoala primară “Muşatinii”. Echipa de conducere a Fundaţiei beneficiază de consilierea Înaltpresfinţitului Ioachim, Arhiepiscop al Romanului şi Bacăului, în calitatea sa de preşedinte onorific al fundaţiei. Autorul proiectului, profesorul Constantin Costescu, pasionat al matematicii, în vîrstă de 48 de ani, este cunoscut romaşcanilor mai ales prin faptul că a fost primul care, la finalul anilor ’90, a adus Internetul în municipiul Roman. Absolvent al Liceului Industrial nr. 3 din Roman (actualul Colegiu Tehnic “Petru Poni”), a urmat apoi cursurile Universităţii Transilvania din Braşov, Facultatea de inginerie, şi ale Universităţii “Vasile Alecsandri” din Bacău, Facultatea de matematică-fizică. În prezent profesorul Costescu este implicat în activitatea de cercetare în domeniul inteligenţei artificiale şi a modelării matematice şi lucrează la realizarea unui prototip care va revoluţiona modul de tratament al afecţiunilor neurologice, invenţie care a primit Premiul special “Euroiinvent” 2016.

Folosește ← → (săgețile) pentru navigare

Citește știrea

Trending