Contactează-ne

Administrație

Neamţ: Şeful CJ bagă DNA în ecuaţia crizei apei

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ preşedintele Ionel Arsene i-a cerut noului director Ioan Păcală să nu plece de la Roman pînă nu rezolvă problema alimentării cu apă ■ şeful legislativului nemţean a mai vorbit despre sabotaj în acest caz şi că situaţia creată este exploatată strict politic ■ CL Roman a votat ca oraşul să renunţe la furnizorul ApaServ şi să ia apă de la ApaVital Iaşi ■

Ionel Arsene, preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ, prezent la Roman în vederea predării amplasamentrului pentru o investiţie de reabilitarea termică a Spitalului de Psihiatrie Sfîntul Nicolae, a invitat jurnaliştii să-l însoţească la sediul companiei ApaServ, unde a susţinut o conferinţă de presă.

Au fost prezenţi noul director general, Ioan Păcală şi şefului zonal ApaServ, Bogdan Curcudel. Încă de la început, şeful executivului judeţean a anunţat că a venit momentul să se spună adevărul în privinţa crizei apei la Roman.

Nemulţumit de faptul că nu l-a găsit la birou pe şeful Zonei Operaţionale ApaServ, Bogdan Curcudel, preşedintele CJ s-a arătat nedumerit şi de faptul că „birourile sînt cam goale“.

Decis să dezvăluie dedesubturile trecerii la ApaVital, Ionel Arsene l-a „încolţit“ cu fel de fel de întrebări pe Bogdan Curcudel, pe care l-a acuzat de dezinteres, aducînd şi acuze de politizare a problemei apei la Roman deputatului Dan Laurenţiu Leoreanu.

Asta se întîmplă atunci cînd nu e un interes şi îi place doar să se audă la televizor. Ai avut Guvern, ai avut conducere judeţeană cînd s-au implementat proiectele europene şi s-au construit reţele de canalizare pe toate coclaurile, unde nu s-a conectat nimeni. Bani aruncaţi pe Apa sîmbetei. În loc să te duci la ApaServ, unde e problemă de viaţă şi de moarte şi să stai să introduci în proiectul european schimbarea reţelelor de apă. Să ştii că ai pierderi de 70% şi să stai pasiv? Eu văd că municipiul Roman a luat un credit de 45 milioane să pună pavele. Ca şef zonal al companiei domnule Curcudel, aţi ridicat mîna să spuneţi că nu pavelele sînt prioritatea, ci schimbarea conductelor?“, a spus preşedintele Ionel Aresene.

Venit documentat cu declaraţii de presă mai vechi (din guvernarea PDL ) şi mai noi, preşedintele Consiliului Judeţean a vorbit despre transformare crize apei la Roman într-o chestiune pur politică de „către oameni care sînt dispuşi să joace la barbut cu interesele Romanului“.

„Oamenii se întreabă de ce preşedintele Consiliului Judeţean a cerut demisii? Dumneavoastră sînteţi sănătoşi la cap? De la Roman s-a încercat sabotarea companiei ApaServ, de aici era să zic «primarul Romanului» şi nu spuneam rău, pentru că nu ştiu ce face primarul Micu, văd că Leoreanu vine, se aşează din obişnuinţă în consiliul local şi votează. Spune că a vorbit la Guvern să scoată Romanul din ApaServ şi vorbim de cîteva zeci de milioane lei. Cu 100 milioane se pot înlocuit toate reţelele de apă din Roman. Vorbim de o problemă de 20 de ani. Sînt convins că instituţiile statului roman îşi vor face datoria“, a spus, printre altele, preşedintele Ionel Arsene.

Acesta a solicitat noului director, Ioan Păcală, să stea la Roman pînă va rezolva problema apei, lucru pe care acesta din urmă a garantat să-l va duce la bun sfîrşit în maxim 2 zile. I s-a mai cerut directorului Păcală să declanşeze o comisie de verificare a activităţii vechii conduceri a companiei şi a şefului Zonei Operaţionale Est, care au contribuit la declanşarea crizei apei la Roman şi să se ia măsuri drastice cu tot cei care s-au „jucat“ cu apa romaşcanilor, din interese pur electorale.

Ionel Arsene a mai spus că nu este posibil ca un om politic să se deplaseze (referindu- se la deputatul Leoreanu – n.r.) la o companie privată, cum e ApaVital Iaşi, pentru a face trafic de influenţă.

„De aia vor mai cădea capete şi de la Roman şi la Piatra Neamţ. Aştept să se facă o verificare la sînge“, a mai spus Ionel Arsene.

Şi a mai concluzionat că în toată această criză a apei este vorba despre sabotaj contra companiei ApaServ şi că nu-i exclus să se facă plîngeri la DNA. După cum se ştie, de cîteva luni, în Roman apa este furnizată cu întreruperi, iar noaptea este sistată, ApaServ spunînd că totul se datorează secetei care a făcut ca nivelul în puţurile de la staţia de captare să scadă. Iar joi, 13 februarie 2020, consilieri locali romaşcani au votat trecerea la ApaVital Iaşi, renunţîndu-se la compania ApaServ.

Motivele invocate au fost încălcarea, de către operatorul de apă nemţean, a contractului de a furnizare a apei în regim continuu, de preţul ridicat (5,25 lei metrul cub şi 4,14 la canalizare), lipsa unui management performant şi a unui call-center non-stop disponibil pentru Roman.

Citește știrea
Un comentariu

Un comentariu

  1. Louisa

    17 februarie 2020 at 9:40 PM

    Buna seara,
    Deja ma simt ca acasa, sunt asiduu urmaritor al telenovelei Apaserv, demisia de onoare, problema apei la Roman, si, ca parerolog consacrat, iar imi vine sa ma bag. Pentru inceput, trebuie sa spun ca am apreciat foarte mult editia de azi a Cafelei de dimineata, echidistanta, la obiect, si cu multe raspunsuri, pentru cei dispusi sau capabili sa le primeasca si, mai ales, sa le inteleaga.
    Revenind la articolul de mai sus, l-am citit normal de 3 ori, apoi pe lung, pe lat, in diagonala, de sus in jos si de jos in sus, incercand sa gasesc logica spuselor domnului Presedinte Arsene.
    In final, obosind de atata sucit pe toate partile, si pentru ca timpul e important, am sintetizat ce am inteles cu mintea mea de inginer.
    Domnul Presedinte Arsene n-a mai fost demult prin judet, nici prin tara, si ce zic eu, evident nici pe planeta…cand s-a intors, a constatat ca sunt probleme cu apa la Roman.
    Domnul Presedinte Arsene, cand a revenit pe pamant din misiunea intergalactica, a constatat ca e o problema cu apa la Roman si imediat s-a prins ca e un sabotaj politic.
    Domnul Presedinte Arsene tot imediat si-a dat seama ca trebuie sa ia masuri.
    Domnul Presedinte Arsene a avut revelatia in care i s-a aratat ca desi ailalti saboteaza politic, ca fac afaceri cu dusmanu’, mai bine sa-i demita pe ai lui.
    Domnul Presedinte Arsene a tunat “cum sa nu cer demisia, sunteti dusi cu capul?” sau cam asa ceva. Da, suntem.
    Si voia i se facu, si demiterea se intampla (nu stiu sa pun accente, intelegeti voi).
    Domnul Presedinte a ordonat demiterea alor lui, desi spune ca sabotajul e de la ailalti.
    Deci Dl ex director Angheluta e de la ailalti si singur si-a pus capul sub ghilotina.
    Si Consiliul de Administratie e tot de la ailalti, ca altfel nu aprobau sabotajul, dar pe acesta domnul Presedinte Arsene nu l-a demis.
    Domnul ex director Angheluta impreuna cu CA au sabotat partidul de apartenenta, dar ca sa nu-i doara pe toti, domnul Presedinte Arsene l-a mazilit doar pe Angheluta.
    Domnul actual director general Pacala acum pune tevi noi in Roman, pentru a rezolva problema in 2 zile.
    Domnul presedinte Arsene (stiu si eu cate ceva despre unde se pun majuscule) mentioneaza ceva in alocutiunea sa despre proiectul european care ar rezolva problema. Nu aveti pe aici emoticoane, ca ma exprimam cum s-a /a omorat treptat si in chinuri proiectul asta.
    Cu bine,

    P.S. Daca imi regasesc si asta intr-un articol, imi reconsider meseria. Multumesc.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Neamţ: Preşedintele CJ anunţă noi măsuri pentru a lupta cu coronavirusul

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ 7,5 milioane de lei este suma cu care se vor face, în perioada următoare, noi achiziţii pentru Spitalul Judeţean de Urgenţă Piatra Neamţ ■ drumurile şi trotuarele judeţene vor fi dezinfectate ■

Preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ a susţinut, sîmbătă, 28 martie, o conferinţă de presă în care a anunţat noi măsuri pentru a lupta cu coronavirusul. Vă prezentăm comunicatul de presă emis de CJ Neamţ:

„Consilierii judeţeni nemţeni vor fi convocaţi, urgent, la iniţiativa preşedintelui Ionel Arsene, la o nouă şedinţă de Consiliul Judeţean, pentru a aproba efectuarea unor noi achiziţii de aparatură şi echipamente pentru spitalul din Piatra Neamţ, în valoare de 7,5 milioane de lei.

Cu aceste fonduri se vor achiziţiona 20 de ventilatoare mecanice, 20 de paturi ATI, 20 de monitoare pentru funcţii vitale, 4 tuneluri pentru decontaminarea angajaţilor spitalului şi a pacienţilor, 5.000 de teste PCR, suplimentar celor 3.000 comandate deja, peste 10.000 de teste rapide.

De asemenea, se vor aloca fonduri pentru asigurarea  materialelor necesare pentru cel puţin două luni de funcţionare a Spitalului de Urgenţă Piatra Neamţ şi pentru dezinfectarea trotuarelor şi a drumurilor judeţene care străbat comunele nemţene.

„Strategia noastră în lupta cu epidemia COVID-19 se bazează pe alocare de resurse pentru achiziţia de aparatură, protejarea cadrelor medicale prin asigurarea de condiţii de cazare şi masă în regim hotelier, achiziţia de echipamente de protecţie pentru angajaţii Spitalului Judeţean, protejarea celor care au nevoie de asistenţă medicală de pe teritoriul judeţului Neamţ, asigurarea fondurilor necesare primăriilor din judeţ, pentru a gestiona situaţia pe plan local.

Sunt permanent preocupat ca nemţenii să aibă la dispoziţie un sistem medical dotat cu tot ce este nevoie pentru protejarea sănătăţii lor şi cadrele medicale să îşi poată face meseria în condiţii de normalitate“, a declarat Ionel Arsene, preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ.

Sistemul de testare real-time PCR a fost deja urcat în tirul care îl transportă către România şi, conform precizărilor făcute de şeful legislativului judeţean, ar putea ajunge în Piatra Neamţ înaintea datei de 3 aprilie, cea stabilită de comun acord cu furnizorul. „Sper să nu stea foarte mult în vamă! Între timp, la Spitalul Judeţean se lucrează pentru pregătirea spaţiului în care va funcţiona acest sistem PCR, care e un întreg laborator, un echipament de mari dimensiuni, extrem de util pentru testarea pacienţilor nemţeni pe plan local“, a mai spus şeful CJ Neamţ.

Ionel Arsene a lansat un apel către primarul Dragoş Chitic, pentru a se preocupa de dezinfectarea străzilor din municipiul Piatra Neamţ. „Dacă nu are bani la Primărie, să vină la Consiliul Judeţean, că găsim soluţii. 30-40% din populaţia judeţului în acest oraş se află! Aici e nevoie foarte mare de implementarea măsurilor de protecţie! Eu am luat legătura cu toţi primarii din judeţ şi i-am anunţat că vom dezinfecta, cu fonduri de la Consiliul Judeţean, trotuarele şi drumurile judeţene pe care le avem în proprietate şi străbat comunele lor“.

Un alt demers al preşedintelui Consiliului Judeţean îi vizează pe reprezentanţii ISU, Poliţiei şi Jandarmeriei, cărora nu li se asigură echipamente de protecţie, deşi intră în contact cu foarte multe persoane, cărora trebuie să le asigure cele necesare traiului în condiţii de stare de urgenţă.

Ionel Arsene i-a cerut premierului României să schimbe legislaţia, pentru a putea să achiziţioneze Consiliul Judeţean măşti şi mănuşi acestor echipe care sunt „trimise la luptă, în primul rând, dar cu pieptul dezgolit“, dacă instituţiile centrale de care aparţin nu se preocupă de protecţia lor”, se precizează în comunicatul de presă al CJ Neamţ. Unul care păcătuieşte prin aceea că nu oferă date certe privind momentul în care aceste măsuri vor fi luate, în condiţiile în care, spun specialiştii, sîntem foarte aproape de vîrful epidemiei de coronavirus şi nu prea mai este timp de amînări sau de aşteptare.

Citește știrea

Actualitate

Modificări privind programul de lucru cu publicul pentru cetățenii străini

Știre publicată în urmă cu

în data de

În contextul măsurilor de prevenire şi limitare a răspândirii infectării cu coronavirus (COVID-19), Inspectoratul General pentru Imigrări stabilește noi măsuri pentru cetățenii străini, care vor fi aplicate în perioada instituirii stării de urgență.

Se suspendă activitatea de preluare a cererilor de eliberare a documentelor de călătorie, a permiselor de ședere, reunificare a familiei pentru beneficiarii unei forme de protecție internațională, precum și suspendarea primirii cererilor de restituire a pașapoartelor naționale, de eliberare a unor copii ale documentelor sau de rectificare a datelor din dosarul personal.

În cazul în care valabilitatea documentelor eliberate de către Inspectoratul General pentru Imigrări (permise de ședere, documente de călătorie, decizii de returnare etc.) expiră în această perioadă, acestea vor fi automat prelungite până la finalul acestei situații, nefiind necesare demersuri din partea cetățenilor străini.

Totodată, se mențin măsurile aprobate anterior, având ca scop evitarea aglomerării în zonele de relații cu publicul. Activitatea de relaționare se va desfășura, pe cât posibil, prin mijloacele electronice de comunicare și prin intermediul serviciilor poștale.

Astfel, se limitează numărul persoanelor al căror acces este permis simultan în spațiile unde sunt amenajate ghișeele, iar activitatea de primire în audiență în cadrul structurilor Inspectoratului General pentru Imigrări se suspendă.

De asemenea, accesul în incinta sediilor structurilor județene pentru imigrări va fi permis doar titularilor sau, după caz, persoanelor mandatate/delegate, în baza actului de identitate/document de trecere a frontierei, prezentat în original.

În perioada stării de urgență, în programul de relații cu publicul pot intervenii modificări orare, iar în acest sens, vă rugăm să consultați secțiunea Contact a site-ului public accesând următorul link: http://igi.mai.gov.ro/ro/node/contact

Vor fi preluate cu preponderență solicitările adresate pe portalul on-line, iar în cazul celor neprogramate acestea vor fi primite doar pentru situații temeinic justificate, de maximă urgență.

Se menține suspendarea activităților la punctele de informare (informarea cetățenilor realizându-se prin mijloace electronice și/sau telecomunicații), precum și primirea cererilor de acordare a dreptului de ședere pe termen lung cetățenilor străini și beneficiarilor de protecție internațională. Totodată, interviurile care au ca scop identificarea elementelor căsătoriei de conveniență, cu înștiințarea scrisă a străinilor, se vor replanifica.

Obligațiile străinilor prevăzute în OUG nr. 194/2002 republicată, cu modificările și completările ulterioare, referitoare la informarea autorităților cu privire la schimbările intervenite în situația străinilor (ex. schimbare de reședință/domiciliu, schimbare nume etc.) sau referitoare la furtul/pierderea permisului de ședere vor fi notificate în termenul prevăzut de lege,  pe adresa de e-mail a structurii competentă teritorial, urmând ca pentru preschimbarea permisului să depună o cerere ulterior.

De asemenea, sunt limitate vizitele în cadrul centrelor aflate în administrarea instituției și sunt stabilite mai multe măsuri de prevenire în scopul asigurării protecției persoanelor cazate.

Inspectoratul General pentru Imigrări reiterează recomandarea adresată cetățenilor străini aflați pe teritoriul României de a ne contacta pentru orice aspect care intră în competența instituției, de a se informa DOAR DIN SURSE OFICIALE și de a respecta măsurile dispuse de autorități în eforturile de prevenire și combatere a răspândirii noului virus.

Citește știrea

Actualitate

Piatra Neamţ: Se reia spălarea străzilor şi dezinfecţia în cartiere

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ la dispoziţia vîrstnicilor ce au nevoie de ajutor sînt puse mai multe numere de telefon, de către primărie

Primarul municipiului Piatra Neamţ, Dragoş Chitic, a anunţat că de luni, 30 martie, vor fi reluate operaţiunile de spălare a străzilor şi de dezinfecţie.

“De săptămîna viitoare, odată cu încălzirea vremii vor fi reluate operaţiunile de spălare mecanizată a străzilor şi de dezinfecţie în toate cartierele oraşului. Trebuie să fim calmi, să avem un comportament raţional dar să rămînem în alertă şi să ne luăm toate măsurile necesare pentru a ne proteja.

Depinde mult prevenirea şi limitarea infectării şi de fiecare dintre noi. Măsurile de igienă personală şi respectarea regulilor stabilite pentru evitarea infectării cu noul coronavirus reprezintă una dintre cele mai bune soluţii de autoprotectie.

Vă rog să staţi în casă, să respectaţi regulile de autoprotecţie, să evitaţi contactul direct cu alte persoane, să respectatţi deciziile luate de autorităţi în privinţa circulaţiei şi ăa nu ieşiţi din casă decît în perioadele permise şi doar dacă este absolut necesar.

Vă asigur că Primăria Piatra Neamţ este mobilizată la maximum pentru aplicarea la timpul potrivit şi eficient a măsurilor necesare care să prevină infectarea populaţiei, precum şi pentru ajutorarea persoanelor vulnerabile.

Sănătatea şi siguranţa cetăţenilor reprezintă, în această perioadă, prioritatea zero pentru municipalitatea pietreană, orice altă activitate este trecută într-un plan secundar. Împreună vom reuşi să facem să fie bine! Vă doresc multă sănătate tuturor!”, a declarat primarul Dragoş Chitic.

Acesta a mai precizat că persoanele vîrstnice au la dispoziţie mai multe numere de telefon la care pot apela pentru a fi sprijinite de reprezentanţii primăriei.

“Continuăm să ajutăm persoanele vîrstnice să traverseze mai uşor această perioadă dificilă. Prin personal specializat din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială a Primăriei Piatra Neamţ ne deplasăm la domiciliul persoanelor vulnerabile, îndeosebi vîrstnici, pentru a oferi sprijin în aprovizionarea cu alimente, medicamente sau rezolvarea altor probleme cu care se confruntă.

Am încheiat în acest sens şi parteneriate de colaborare pentru aceste acţiuni umanitare cu asociaţii neguvernamentale care desfăşoară activităţi în domeniul social sau civic. Am pus la dispoziţia persoanelor vîrstnice, care sînt singure şi nu au de cine să fie ajutate, numere de telefon la care pot apela pentru sprijin din partea municipalitatii pietrene: 0748146781 – program non-stop, 0748146754 – program non-stop, 0233.622.968 – program luni-joi între orele 08.00-16.30 şi vineri între orele 08.00-14.00. Prin implicare şi solidaritate îi vom putea proteja pe bunicii noştri. Punem la dispoziţia pietrenilor şi un număr de telefon unic, disponibil începînd de joi, zilnic, în intervalul orar 8-22.

„0748146809” este numărul la care se pot afla informaţii despre activitatea administraţiei locale pietrene în perioada stării de urgenţă, serviciile oferite, programul acestora şi modalitatea de accesare. Tot la acest număr, pietrenii pot afla informaţii referitoare la măsurile de prevenţie împotriva infectării cu noul coranavirus”, a mai precizat Dragoş Chitic.

Citește știrea

Trending