Contactează-ne

Actualitate

Neamţ: Şcolile au aceleaşi nevoi şi nu-s puţine

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ de cîţiva ani, conducerile de şcoli solicită fonduri pentru rezolvarea aceloraşi probleme: refacerea instalaţiilor, reabilitarea şarpantelor, înlocuirea centralelor, săli de sport, etc ■ fondurile sînt limitate şi investiţiile se vor face în limita acestora ■

În cadrul întîlnirilor organizate de conducerea primăriei în vederea consultării reprezentanţilor societăţii civile pe marginea dezbaterii bugetului local, luni, 20 ianuarie, la ora 12,00 a avut loc o primă întrunire cu directorii de şcoli.

Au participat primarul Lucian Micu, viceprimarul Roxana Iorga, city managerul Gabriela Petrea şi directorul economic, Ciprian Alexandru.

Edilul şef a evidenţiat principalele direcţii pe care a construit bugetul local, cu accent pe trebuinţele şcolilor, punctînd ceea ce a reuşit primăria să facă anul trecut – reabilitarea terenurilor de sport, alături de proiecte de anvergură – lucrări de reabilitare a Grădiniţei Muguri de lumină, de lîngă Casa Căsătoriilor, a Corpului B al Şcolii Vasile Alecsandri, clădire monument istoric, lucrări de extindere a Creşei Smirodava, cu fonduri europene, investiţie care va tripla capacitatea de îngrijire a copiilor.

„De la an la an, reuşim să rezolvăm o parte din problemele importante, dar şi să investim în realizarea de noi proiecte mari, pentru ca elevii şi cadrele didactice să aibă condiţii cît mai bune pentru studiu.Toate unităţile de învăţămînt au fost sprijinite financiar“, a spus primarul Lucian Micu, care a pomenit şi despre proiecte aflate în faza de evaluare: reabilitarea, modernizarea şi echiparea Liceului Tehnologic Vasile Sav, proiect în valoare de peste 17 milioane de lei, reabilitarea şi modernizarea Şcolii de Artă Sergiu Celibidache, ale cărei costuri se ridică la 6,4 milioane de lei.

În reabilitare se află şi Corpul D al Colegiului Roman Vodă, în valoare de 9,6 milioane de lei. La Şcoala Costache Negri, structură a Liceului Teologic Romano Catolic Sfîntul Francisc de Assisi se lucrează la sala de sport, proiect în valoare de 18,4 milioane de lei.

Un alt proiect este cel propus pentru extinderea şi modernizarea Şcolii Carol I, structură a Liceului Vasile Sav, unde se va construi şi o sală de sport, de 16,2 milioane de lei. Conducerea Colegiului Tehnic Miron Costin a cerut refacerea centralei termice de la căminul din strada Anton Pann, dar şi reabilitarea sălii de sport din corpul B, modernizarea sălii de festivităţi, reabilitarea şarpantei la corpul B, schimbarea centralelor termice depăşite moral şi tehnic, subliniind că anul acesta instituţia va marca 140 de ani de existenţă.

Profesoara Gabriela Dascălu, directorul Colegiului Tehnic Petru Poni, a cerut fonduri pentru finalizarea lucrărilor la cantină, izolarea termică la exterior a Grădiniţei 6, refacerea faţadei la corpul B şi reparaţii la tîmplăria uzată, din această cauză existînd pierderi de căldură.

La Liceul Vasile Sav se impune refacerea grupurilor sanitare de la cămin şi înlocuirea conductelor de căldură din corpul A. Şcoala Cuza are nevoie de consolidarea şi reabilitarea grădiniţei de pe strada Cuza Vodă, pentru care s-a depus şi un proiect european, care nu a fost însă eligibil. Institutul Teologic Franciscan a solicitat marcarea terenului de sport, modernizat în toamnă şi efectuarea de toaletări ale arborilor. Conducerea Liceului Teologic Episcop Melchisedec a cerut repararea scării de acces din liceu, clădire monument istoric, reabilitată anul trecut.

La Colegiul Tehnic Danubiana se impune realizarea unei şarpante şi achiziţionarea de plite electrice pentru grădiniţă, reabilitarea sălii se sport, înlocuirea centralei termice, înlocuirea instalaţiei electrice şi montarea de geamuri termopan la cantină, lucruri solicitate şi anul trecut. Şi la Şcoala de Artă Sergiu Celibidache este nevoie de refacerea instalaţiilor de căldură şi de energie electrică, conducerea unităţii solicitînd şi intensificarea activităţii patrulelor de Poliţie Locală, motivate de faptul că există persoane care distrug, sistematic, o serie de bunuri ale şcolii.

Tot această unitate a solicitat toaletarea cîtorva arbori de la Grădiniţa 4 , solicitare respinsă de trei ori de comisia de la nivelul municipiului, care autorizează astfel de lucrări. La Şcoala Calistrat Hogaş s-ar impune înlocuirea parchetului şi scoaterea lambriurilor, măsură impusă de ISU,ca mijloc de evitare a unui potenţial incendiu, dar şi înlocuirea centralei termice şi a caloriferelor din fontă.

E necesară şi o sală de sport, edilul şef spunînd că în 2021 un asemenea proiect ar putea fi depus prin Compania Naţională de Investiţii.Tot prin intermediul acesteia s-ar putea realiza şi proiectul de construire a unei săli de sport.

Conducerea CNRV a solicitat pavarea terenului de volei. La Şcoala Vasile Alecsandri, unde se realizează lucrări de consolidare şi reabilitare a corpului B, monument architectonic, s-a solicitat pentru Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 5, aflată în coordonarea acestei şcoli, un nou sistem de ventilaţie, dar şi montarea unor bănci în curtea unităţii.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Neamţ: Un şofer „de ocazie” a fost arestat

Știre publicată în urmă cu

în data de

Un bărbat în vîrstă de 31 de ani, din localitatea Sagna, care a ieşit la plimbare cu maşina deşi era băut şi avea permisul de conducere anulat, a fost arestat preventiv de magistraţii din cadrul judecătoriei Roman.

Suspectul a fost tras pe dreapta de oamenii legii pe 17 februarie. În urma verificarilor efectuate s-a stabilit că individul avea permisul de conducere anulat. Întrucît emana halenă alcoolică, conducătorul auto din Sagna, a fost testat alcoolscopic, rezultatul indicînd o concentraţie de 0,60 mg/l alcool pur în aerul expirat. Acesta a fost condus la spital, unde i s-au recoltat mostre biologice în vederea stabilirii, cu exactitate, a alcoolemiei.

În baza probatoriului administrat, acesta a fost reţinut pentru 24 de ore, fiind cercetat sub aspectul comiterii infracţiunilor de conducerea unui vehicul fără permis de conducere şi sub influenţa alcoolului. A fost dus la instanţă cu propunere de arestare preventivă şi considerat pericol public a fost privat de libertate pentru o lună.

Decizia nu este definitivă şi poate fi atacată la Tribunalul Neamţ. Un caz similar a fost descoperit de oamenii legii de la Rutier a doua zi, pe 18 februarie. Atunci a fost depistat în trafic, pe strada Mihai Viteazu din Roman, un bărbat de 49 ani care se deplasa cu un moped.

În urma verificarilor efectuate s-a stabilit că bărbatul nu poseda permis de conducere pentru nici o categorie de vehicule. A fost testat cu aparatul etilotest care a indicat o valoare de peste 0,30 mg/l alcool pur în aerul expirat. Poliţiştii continuă cercetările sub aspectul comiterii infracţiunii de conducerea unui vehicul fără permis de conducere.

Citește știrea

Actualitate

Neamţ: DJ-ul cu drogurile, de ce a obţinut clemenţă

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ prin sentinţă definitivă Curtea de Apel Bacău a redus pedeapsa lui Andru Botezatu la jumătate ■ el are de executat 4 ani şi o lună de închisoare ■ în plus a pierdut prin confiscare 1,8 miliarde de lei vechi ■ este vorba de bani obţinuţi din infracţiuni cu stupefiante ■ drogurile de pe Dark Net erau vîndute în cluburi ■ o tabletă de ecstasy valora între 80 şi 100 de lei ■

DJ-ul cu drogurile, pietreanul Andru Botezatu, în vîrstă de 25 de ani, a scăpat de jumătate din pedeapsa aplicată de Tribunalul Neamţ pentru infracţiuni cu stupefiante.

Prin sentinţă definitivă Curtea de Apel Bacău a redus sancţiunea închisorii de la 8 ani şi 2 luni la 4 ani şi o lună de detenţie.

Magistraţii din judeţul vecin au constatat că instanţa de fond, Tribunalul Neamţ nu a reţinut în favoarea inculpatului un articol din legea de protecţie a martorilor şi anume faptul că „Persoana care are calitatea de martor, în sensul art. 2 lit. a) pct. 1 (adică are calitatea de martor, potrivit Codului de procedură penală, şi prin declaraţiile sale furnizează informaţii şi date cu caracter determinant în aflarea adevărului cu privire la infracţiuni grave sau care contribuie la prevenirea producerii ori la recuperarea unor prejudicii deosebite ce ar putea fi cauzate prin săvîrşirea unor astfel de infracţiuni – n.r), şi care a comis o infracţiune gravă, iar înaintea sau în timpul urmăririi penale ori al judecăţii denunţă şi facilitează identificarea şi tragerea la răspundere penală a altor persoane care au săvîrşit astfel de infracţiuni beneficiază de reducerea la jumătate a limitelor pedepsei prevăzute de lege“.

Au fost păstrate dispoziţiile prin care s-a dispus confiscarea de la inculpat a sumei de 180.900 de lei (1,8 miliarde vechi), bani proveniţi din comercializarea drogurilor de risc şi mare risc (în perioada iunie 2017- iulie 2018 inculpatul a comercializat droguri de risc în sumă de 20.800 lei ; în perioada iunie 2017 – iulie 2018 inculpatul a comercializat droguri de mare risc contra sumei de 160.100 lei).

DJ-ul a fost arestat o vreme, iar la pronunţare era în arest la domiciliu, perioadă care se scade din pedeapsa de executat. El a fost acuzat de procurorii DIICOT că s-ar fi aprovizionat cu stupefiante pe care le vindea tinerilor în cluburile unde organiza petreceri şi este acuzat de trafic de droguri de risc, trafic de droguri de mare risc, introducerea fără drept în ţară de droguri de risc, introducerea fără drept în ţară de droguri de mare risc, deţinerea fără drept de droguri de risc pentru consum propriu şi deţinerea fără drept de droguri de mare risc, pentru consum propriu.

„Inculpatul avea ca principală activitate organizarea de petreceri tehno în cluburi de pe raza municipiului Piatra Neamţ, cît şi în alte judeţe – Iaşi, Bacău, Constanţa şi Cluj. Cu aceste ocazii, inculpatul Botezatu Andru era însoţit de mai multe persoane de sex feminin care introduceau în cluburi drogurile de mare risc, respectiv ecsatsy, iar ulterior le predau inculpatului care le comercializa către consumatori, aproximativ 50-60 pastile ecstasy la un eveniment organizat, preţurile fiind cuprinse între 80 – 100 lei bucata“, conform DIICOT.

Cel puţin din vara anului 2018, de pe platforma Dark Net a început să se aprovizioneze cu droguri. Mai apoi a făcut comezi din ce în ce mai consistente, în principal ecstasy, dar şi de „timbre“ LSD. Petrecăreţii din cluburi erau potenţi financiar, fiindcă, în funcţie de client, dar şi de comandă, o tabletă putea fi achiziţionată şi cu 100 de lei.

Procurorii DIICOT au monitorizat activitatea infracţională, iar cînd au pus la punct toate detaliile acţiunii au trecut la „fapte“ concrete. Au organizat un flagrant şi luni, 27 august 2018, l-au prins pe individ imediat după ce a ridicat de la un oficiu poştal două colete cu stupefiante venite din Olanda.

În interior erau 215 tablete de ecstasy şi două „timbre“ LSD. Pus în faţa faptului împlinit, acuzatul nu a mai avut cum să nu recunoască o parte din fapte, dar le-a admis numai parţial. 12 persoane au ajuns în faţa procurorilor DIICOT Neamţ pentru audieri, iar la final Botezatu a fost reţinut, iar mai apoi arestat preventiv.

Citește știrea

Actualitate

Şi bicăjenii sînt nemulţumiţi de ApaServ

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ Asociaţia de Proprietari Nr.1 a acumulat un debit de 465 milioane şi apa a fost întreruptă

La Bicaz, apa potabilă constituie un prilej de dispută între ApaServ Piatra Neamţ, în calitate de furnizor şi cei 180 de proprietari de apartamente, în calitate de beneficiari.

Disputa a explodat zilele trecute ca urmare a sistării furnizării de apă în urmă cu trei săptămîni, pe motiv că Asociaţia de Proprietari Nr.1 a acumulat un debit de 465 milioane, bani greu de adunat de la populaţie pentru a fi viraţi la firma prestatoare de servicii ApaServ.

Nu întîmplător, marţi, 18 februarie 2020, membrii Asociaţiei s-au adunat în sala de şedinte a Primăriei Bicaz pentru a discuta în mod organizat despre necazul lor. La adunare au fost prezenţi Nicolae Sălăgean, primarul oraşului şi Florin Gavril, reprezentantul ApaServ, filiala Bicaz, care au explicat proprietarilor de apartamente, modul în care pot ieşi din situaţia gravă în care se află.

„În primul rînd trebuie neaparat să realegeţi conducerea asociaţiei, să întocmiţi dosarul acesteia, să vă înscrieţi la judecătorie pentru legalizare şi-apoi să vă prezentaţi la conducerea judeţeană a ApaServ, pentru a discuta modul în care se va putea eşalona debitul şi modul de plată a datoriilor“, a spus şeful ApaServ Bicaz, care le-a deconspirat bicăjenilor şi felul în care se va putea trece la convenţiile individuale, un mod de relaţii mult mai suple dintre firma furnizoare şi beneficiarii de servicii, măsură care îi va absolvi pe bunii platnici de răii platnici, aceştia din urmă suportînd doar ei consecinţele comportamentului lor lipsit de responsabilitate.

Parte dintre cei prezenţi la adunare şi-au exprimat dezaprobarea faţă de constituirea lor în asociaţie, pe motiv că nu mai au încredere în astfel de activitate asociativă, care i-a dezamăgit în felul cum a gestionat activitatea de-a lungul timpului, astfel încît s-au trezit cu acest debit uriaş faţă de furnizorul de apă. Nici primarului oraşului nu i-a fost uşor să convingă audienţa de modul cum trebuie respetată legalitatea.

„Existenţa asociaţiei de proprietari este obligatorie. Numai constituţi în astfel de organism puteţi relaţiona cu conducerea ApaServ. După cum s-a văzut, deşi debitul există am reuşit să obţinem un răgaz de o lună pentru a realege o nouă conducere a asociaţiei cu care să intrăm în legalitate şi-apoi să se poată negocia şi stabili măsurile de reluare a unor relaţii serioase şi stabile pentru perioada viitoare. Personal, vă asigur de tot sprijinul meu, atunci cînd vă veţi împotmoli în a intra în legalitate şi chiar în a ajuta unele cazuri sociale în recuperarea debitelor“, a declarat primarul Nicolae Sălăgean.

În cadrul aceleaşi întîlniri, unul dintre bicăjeni, Daniel Leonte, a adoptat o atitudine ceva mai justiţiară, punînd diverse întrebări, printre care cea despre lipsa investiţiilor ApaServ pe raza oraşului Bicaz, în speţă privind reabilitarea infrastructurii legate de instalaţiile de aprovizionare cu apă a locuinţelor, care a depăşit vîrsta de 50 de ani. „Ce se face cu banii noştri, ai bicăjenilor, în Master Planul judeţului nefigurînd cu nici o investiţie la Bicaz, pe tema înstalaţiei de aprovizionare cu apă?“, a spus bicăjeanul.

Deşi n-a fost deloc uşor, pînă la urmă s-a reuşit alegerea şi votarea noii conduceri a Asociaţiei de Proprietari Nr.1 Bicaz, administrator fiind desemnată Mariana Savu, o doamnă vrednică, ce a acceptat să gestioneze în viitor activitatea celor 180 de gospodării ale primei asociaţii din cartierul Mărceni. Ce va să fie de-aici încolo, doar Dumnezeu ştie!

Citește știrea

Trending