Contactează-ne

Administrație

Neamţ: Scandalul dezinfectării străzilor explodează. Nereguli grave găsite de echipa de control

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ societatea a fost sancţionată contravenţional cu amendă în valoare de 60.000 lei şi i s-a suspendat activitatea pînă la obţinerea autorizaţiei de mediu pentru codul CAEN corespunzător activităţii de dezinfectare ■ dezinfectantul folosit era din clasa celor utilizate pentru dezinfectarea echipamentelor, recipientelor, ustensilelor de consum, suprafeţe sau conducte folosite pentru producţia, transportul, depozitarea sau consumul produselor alimentare sau al hranei pentru animale ■ preţul contractului este de 0,18 lei/mp, fără TVA ■ “Aţi minţit domnule Arsene opinia publică că dezinfectati străzile, iar în fond dumneavoastră nu aţi pus nici măcar 1 litru de dezinfectant în apă cu care practic aţi spălat străzile”, afirmă prefectul de Neamţ ■

“Preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ îşi bate joc de sănătatea nemţenilor, folosind vidanje pentru dezinfectarea străzilor şi materiale care nu au niciun efect”, aceasta este concluzia prefectului de Neamţ, George Lazăr, care a prezentat concluziile controlului dispus pentru a verifica modul în care sînt dezinfectate străzile din judeţ.

Neregulile descoperite nu sînt puţine conform documentului menţionat. Societatea a fost sancţionată contravenţional cu amendă în valoare de 60.000 lei şi i s-a suspendat activitatea pînă la obţinerea autorizaţiei de mediu pentru codul CAEN corespunzător activităţii de dezinfectare, iar dezinfectantul folosit era din clasa celor utilizate pentru dezinfectarea echipamentelor, recipientelor, ustensilelor de consum, suprafeţe sau conducte folosite pentru producţia, transportul, depozitarea sau consumul produselor alimentare sau al hranei pentru animale, ca să cităm doar cîteva dintre neregulile găsite şi amenzile dispuse.

Mai menţionăm că preţul contractului încheiat este de 0,18 lei/mp şi e important de aflat cîţi metri pătraţi s-au “dezinfectat” pînă să vină controlul. “Sunt indignat să văd că Ionel Arsene se laudă cu o iniţiativă de dezinfectare a străzilor în Neamţ cu o substanţă dedicată produselor alimentare şi hranei pentru animale, aşa cum se arata în raportul de control dispus la această societate. Este clar că interesul nu este pentru sănătatea nemţenilor, ci pentru sănătatea societăţilor comerciale cu care se încheie contracte din bani publici. Activitatea firmei a fost suspendată şi sancţionată până la intrarea în legalitate.

Vreau să îi transmit domnului preşedinte, Ionel Arsene, că sănătatea nemţenilor chiar reprezintă o prioritate pentru mine în acest moment şi nu am de gând să las la întâmplare astfel de acţiuni ce pot dăuna cetăţenilor. Toate acţiunile ce vin în sprijinul cetăţenilor în această perioadă dificilă trebuie să fie corecte din punct de vedere legal pentru respectarea bunăstării sanitare a populaţiei. Este inacceptabil ca un om care reprezintă Consiliul Judeţean Neamţ, în persoana lui Ionel Arsene, să îşi bată joc, din păcate chiar pe banii noştri, de sănătatea publică.

– Nu se poate domnule Arsene, să închei un contract cu o firmă, care nici măcar nu este autorizată ca activitate să facă astfel de lucrări de dezinfecţie! Mai grav este că vă folosiţi pentru această acţiune de vidanje şi păcăleşti oamenii că dezinfectezi străzile cu o substanţă care n-are nicio legătură cu substanţele de dezinfectare.

– Aţi minţit domnule Arsene opinia publică că dezinfectati străzile, iar în fond dumneavoastră nu aţi pus nici măcar 1 litru de dezinfectant în apă cu care practic aţi spălat străzile. Să vă fie ruşine domnule Arsene pentru bătăia de joc pe care o faceţi faţă de nemţeni, pe cu banii acestora. Chiar nu putem să ne batem joc aşa la nesfârşit! ”, a declarat prefectul judeţului Neamţ, George Lazăr.

Vă prezentăm în continuare integral concluziile făcute publice de Prefectura Neamţ:

“În baza ordinului OP 161/200 s-a constituit comisia mixta de verificare a modului de desfăşurare şi a eficienţei activităţii de dezinfecţie a drumurilor judeţene , în contextul epidemiei provocate de virusul COVID-19, în următoarea componenţă :

  • – Reprezentant al Instituţiei Prefectului judeţului Neamţ – coordonator comisie
  • – Reprezentant al Comisariatului judeţean al Gărzii Naţionale de mediu
  • – Reprezentant al Agenţiei pentru Protecţia Mediului
  • – Reprezentant al Direcţiei de Sănătate Publica Neamţ
  • – Reprezentant al Inspectoratul de Politie al Judeţului Neamţ – Serviciul de Investigare al Criminalităţii Economice şi Serviciul Politie Rutiere

 

Astfel, conform competenţelor legale ale fiecărei instituţii reprezentată, în data de 08.04.2020 au fost desfăşurate controale la sediile societăţilor comerciale/punctele de lucru ale S.C. Drupo Neamţ S.A., cu sediul în Piatra Neamţ, str. Arcului, nr. 6, şi S.C. Eco Expert Salub S.R.L., privind activitatea de dezinfecţie, întreţinere şi curăţare a platformei drumului pentru toate tronsoanele de drum judeţean aflate în intravilanul localităţilor din judeţul Neamţ.

În acest sens membrii comisiei au desfăşurat activităţi de verificare :

  1. a autorizării activităţii de dezinfecţie;
  2. a substanţelor folosite;
  3. a documentelor privind relaţiile comerciale dintre cele două societăţi comerciale precum şi contractul în baza căruia a fost iniţiată activitatea de dezinfecţie a drumurilor judeţene din Neamţ.

 

Garda Naţională de Mediu – Comisariatul General Comisariatul Judeţean Neamţ la data efectuării controlului societatea S.C. Eco Expert Salub S.R.L, a constatat că firma desfăşura activitatea de dezinfecţie a drumurilor judeţene, cod CAEN 8129 – Activităţi de curăţenie n.c.a, fără a deţine autorizaţie de mediu pentru acest cod.

Societatea a fost sancţionată contravenţional cu amendă în valoare de 60.000 lei şi i s-a suspendat activitatea până la obţinerea autorizaţiei de mediu pentru codul CAEN corespunzător activităţii de dezinfectare.

Agenţia Pentru Protecţia Mediului Neamţ a constatat că S.C. Eco Expert Salub S.R.L din punctul de vedere al protecţiei mediului nu este autorizată să desfăşoare activitatea de dezinfecţie cu biocide .

Direcţia de Sănătate Publică Neamţ – Serviciul Control în Sănătate Publică a constat la data efectuării controlului că societatea S.C. Eco Expert Salub S.R.L nu deţine autorizaţie de funcţionare emisă de Direcţia de Sănătate Publică Neamţ – conform Ordinul Ministrului Sănătăţii nr. 1030/2009. La data controlului, reprezentantul societăţii S.C. Eco Expert Salub S.R.L nu a prezentat evidenţa stării de sănătate a personalului lucrător implicat în activitatea supusă controlului.

Pentru toate aceste constatări S.C. Eco Expert Salub S.R.L a fost sancţionată cu amendă contravenţională în cuantum de 20.000 lei conform H.G.R. nr. 857/2011, cap II, art.3, iar ca sancţiune complementară s-a dispus suspendarea activităţii de dezinfecţie, deratizare şi dezinsecţie până la intrarea în legalitate.

Cu ocazia studierii documentaţiei produsului biocid „P3-TOPAX66”, utilizat pentru dezinfecţia stradală s-a constat că acesta este încadrat conform Reg. UE nr.528/2012, anexa V, la Grupa principala 1, Tip produs 4 produse alimentare şi hrană pentru animale: produse utilizate pentru dezinfectarea echipamentelor, recipientelor, ustensilelor de consum, suprafeţe sau conducte folosite pentru producţia, transportul, depozitarea sau consumul produselor alimentare sau al hranei pentru animale (inclusiv apa potabile destinate oamenilor şi animalelor ). Produse utilizate pentru impregnarea materialelor care intră în contact cu produsele alimentare.

Această societate a fost contractată în baza Ordinului de începere a lucrărilor nr. 7399/30.03.2020 emis de Consiliul Judeţean Neamţ, S.C. Drupo Neamţ S.A., care a iniţiat procedurile de identificare şi contractare a unui prestator, fiind selectată societatea comercială Eco Expert Salub S.R.L.. A fost încheiat Contractul de lucrări igienizare şi dezinfecţie din data de 01.04.2020, având ca obiect “lucrări de dezinfecţie pentru toate tronsoanele de drum judeţean aflate în intravilanul localităţilor”, preţul contractului fiind stabilit la 0,18 lei/mp, fără TVA”.

Comunicat de presă DRUPO

În urma apariției în spațiul public a unor informații neadevărate cu privire la activitatea de dezinfecție, care s-a realizat pe drumurile județene aflate în administrarea Consiliului Județean Neamț, în baza contractului încheiat de către societatea Drupo Neamț cu o firmă privată din comuna Alexandru cel Bun, este necesar să facem câteva precizări de maxim interes pentru ca nemțenii să nu fie duși în eroare:

  1. substanța utilizată de către firma respectivă pentru dezinfecția stradală este agreată de către Ministerul Sănătății
  2. firma care a executat dezinfecția drumurilor județene, pentru a presta această activitate, a achiziționat bazine noi. Precizăm faptul că rezervoarele utilizate la dezinfecție nu au fost folosite în nici o altă activitate anterioară prestată de către societatea comercială, așa cum reiese și din concluziile controlului efectuat de către autorități, în urma prezentării de către firma prestatoare a facturilor și documentelor privind achiziția lor

Regret nespus faptul că în această acțiune de manipulare a opiniei publice la care a recurs prefectul de Neamț este atacat și domnul Ionel Arsene, președintele Consiliului Județean Neamț, care a avut acea mai bună intenție de a-i sprijini pe nemțeni să reziste în epidemia cu virusul COVID-19 și a susținut efectuarea dezinfecției pe drumuri.

De asemenea, îmi pare foarte rău că un agent economic nemțean care își desfășoară cinstit activitatea a fost denigrat și hărțuit de către autorități, fiindu-i aplicate mai multe amenzi usturătoare.

Pentru a le dovedi nemțenilor minciuna grosolană cu care a ieșit în spațiul public prefectul de Neamț, precum și modul abuziv în care au acționat reprezentanții unor instituții ale statului implicați în efectuarea controalelor, anexăm documente prin care justificăm:

-eficiența substanței utilizate;

-dovada că substanța folosită în dezinfecție este agreată de către Ministerul Sănătății;

-aprobarea primită de către producătorul dezinfectantului, prin ordin emis de către Ministerul Sănătății, pentru punerea substanței pe piață și utilizarea acesteia în combaterea coronavirusului SARS-CoV;

-fișa cu date de securitate care atestă că substanța se folosește pentru suprafețele tari de exterior;

-declarația tradusă a experților de la ECOLAB, prin care se certifică eficacitatea produsului pe bază de hipoclorit de sodiu împotriva coronavirusului.

14 aprilie 2020

Director interimar

Ana MONDA

Citește știrea
3 comentarii

3 Comments

  1. Vasile

    14 aprilie 2020 at 3:08 PM

    Pai sa fie arestat Arsene daca este vinovat !

  2. legio

    15 aprilie 2020 at 9:21 AM

    M-am saturat cu luarea asta de atitudine a madamei Monda ,In acest municipiu si judet se practica numai rotirea cadrelor Monda,Clonda ,Clona etc niste persoane care nu au nici cea mai mica contributie la ridicarea acestui muncipiu si a acestui judet ,persoane care au sotii sau sotiile cu cuvant greu politic ! Cine le tot impinge si le roteste pe aceste madame ,care nu au nici un fel de contributie ,sant in afara de toate problemele cu care se confrunta societatea ,personalitati incolore,incomode ,inodore !

  3. V.Vasile

    16 aprilie 2020 at 8:21 AM

    In privinta onestitatii, prefectul sa mai taca, targul este mic , stim ce-i poate pielea, in multe dar multe privinte, este geamanul lui Arsene. Privind cele semnalate, in situatia data adica stare de necesitate, militarizari etc. , procurorii trebuie sa solutioneze cazul urgent numai ca atentie, acest paturica, impinge ghioceii in fata sa-i faca treburile murdare deci ,,sa vedem dragii mei nemteni,, modul de solutionare a magariilor recente ca pe cele vechi s-a depus praful…

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Fostul primar de Roman, director la Spitalul Judeţean

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ “Știu să fac administrație, în sensul că pot să le confer celor din jurul meu condițiile optime pentru a avea siguranța că își pot face treaba cum pot ei mai bine”, spune Lucian Micu

Lucian Micu, fost primar de Roman, este noul manager al Spitalului Judeţean de Urgenţă Piatra Neamţ. Anunţul a fost făcut chiar de cel în cauză pe pagina sa de Facebook. El îi ia locul managerului demisionar Silviu Verzea. Acesta a decis să părăsească postul după ce presa locală a difuzat filmări şi poze în care se vede cum bătrâni erau ţinuţi cu orele în curtea spitalului, sub cerul liber. Revenind la noul manager acesta anunţă pe pagina de socializare:

“E un nou început în viața mea, unul în care îmi propun să pun și mai mult suflet, și mai multă muncă, și mai mult timp decât am făcut până acum, evident, dacă asta este posibil. Cei care mă cunosc știu sigur că nu îmi place să stau degeaba și nici să nu iau lucrurile de-a gata!

De astăzi, am preluat funcția de manager la Spitalul Județean de Urgență din Piatra Neamț. Știu să fac administrație, în sensul că pot să le confer celor din jurul meu condițiile optime pentru a avea siguranța că își pot face treaba cum pot ei mai bine. Acesta este primordialul meu scop. Iar acestui scop i se alătură cel care îmi aduce o provocare în plus – construirea unui nou spital – cel de la Gârcina, din fonduri europene, direct de la Bruxelles. Am atras fonduri europene când eram primar și am trecut prin mai multe guvernări, dar cu un proiect fezabil pentru județul Neamț și fără coloratură politică sunt sigur că pot face din această dorință o realizare extrem de necesară pentru toți nemțenii și nu numai.

Nu este cel mai favorabil moment pentru a accepta să fiu lider în sistemul sanitar, știu asta, dar am încredere în echipa medicală de la SJU că face ceea ce poate și știe mai bine ca pacienții din unitatea medicală să se facă bine! Acesta este scopul lor și nu am nici cea mai mică îndoială că se preocupă pentru a-l duce la bun final. La fel voi face și eu, ca preocuparea mea principală – de a administra foarte bine acest spital – să fie una care să răspundă celor mai multor solicitări atât venite de la pacienți, cât și de la echipa medicală.

Sunt onorat să recunosc că primele întrevederi cu cei care mi-au devenit colegi au fost de bun augur. Am reușit deja să aflu o multitudine de lucruri pe care le voi folosi pentru bunul mers al instituției. Le mulțumesc tuturor celor care au înțeles că și eu, la fel ca și ei, vrem să ne fie bine!

Printr-o bună comunicare, cu multă deschidere și transparență totală, vom reuși să trecem peste barierele ”impuse de societate” și să ne aducem aminte că, cel mai important, este să avem grijă de binele celui din jur!

Să auzim numai de bine!“

Rămâne însă întrebarea: ce îl recomandă pe Lucian Micu să fie managerul celei mai mari unităţi sanitare din judeţ şi nu era mult mai normal ca în această perioadă de criză managementul SJN să fie asigurat de un profesionist în domeniul medical? Se pare însă că factorul politic a decis altfel, neţinând cont că, la debutul pandemiei, când a fost numit un alt manager provenit din mediul politic, Toader Mocanu, spitalul a fost la un pas de a deveni un focar major de COVID-19, după modelul “dezastrului” de la Suceava.

Revenind la Micu, în debutul campaniei pentru alegerile locale din 27 septembrie 2020, acesta s-a făcut „remarcat“ prin aceea că a sărit din barca PNL în cea a PSD, în speranţa că va mai prinde o candidatură la Primăria Roman, însă „visul“ său a fost spulberat de o instanţă de judecată pe motiv de incompatibilitate.

Citește știrea

Actualitate

Medicii de familie, pe „front, dar fără puşcă“

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ ei nu sînt de acord să îngrijească bolnavii de Covid, din raţiuni ce ţin de siguranţa lor şi a celorlalţi pacienţi ■ susţin că, practic, nu au cum asigura asistenţă medicală bolnavilor infectaţi ■ medicii declară că nu se pot îmbrăca şi dezbrăca pe marginea şanţului de echipamente pe care şi aşa şi le procură din bugetul cabinetului ■ doctorii de familie iau în calcul rezilierea contractului de prestări servicii cu CJAS ■

Vicepreşedinta Patronatului Medicilor de Familie Neamţ, doctor Angela Bica, este revoltată de decizia unilaterală a Guvernului României de a obliga această categorie profesională să îngrijească, la domiciliu, bolnavii de coronavirus, aflaţi într-o stare mai puţin gravă.

Aşa cum se ştie, Guvernul a aprobat o ordonaţă de urgenţă, care a fost emisă săptămîna trecută, ce priveşte accesul la îngrijiri medicale şi concedii medicale pentru persoanele care prezintă simptome specifice infectării cu SARS Cov 2 şi infectate cu acesta, „indiferent de locul de acordare a îngrijirilor medicale“.

Acest act normativ, care completează Legea 136 din 2020, privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătăţii publice, în situaţii de risc epidemiologic şi biologic, precum şi Oordonanţa de Urgenţă a Guvernului 158 din 2005, privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări de sănătate şi pentru stabilirea unor măsuri cu privire la acordarea concediilor medicale. În acest sens, medicii de familie vor primi cîte 105 lei de fiecare bolnav, în baza unui contract distinct, încheiat cu reprezentanţii Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate.

Însă, reprezentanţii Patronatului Medicilor de Familie sînt contrariaţi de această decizie unilaterală, care nu ţine cont, ca atîtea alte acte normative emise în ţară, de realităţile concrete. „În primul rînd, în România munca forţată a fost abrogată, din cîte ştim noi. Nu ne poate obliga nimeni să îndeplinim o serie de atribuţii profesionale care exced competenţelor noastre. Nu sîntem medici infecţionişti şi nici medici epidemiologi.

Monitorizarea telefonică a pacienţilor cu Covid am realizat-o şi pînă acum, fără a fi plătiţi. Sub nici o formă nu putem accepta să ne deplasăm la domiciliul bolnavilor de Covid, aşa cum se vrea. Nu putem decide noi, medicii de familie, izolarea unui pacient şi luarea deciziiei de carantinare în locul Direcţiei de Sănătate. S-a decis ca tot noi, medicii de famile, să eliberăm şi concediile medicale ale bolnavilor de Covid. Atunci întrebăm ce mai fac cei de la DSP?

Aşa cum nu sîntem medici epidemiologi, nu sîntem nici organe ale statului ca să decidem restrîngerea unor drepturi cetăţeneşti, ale bolnavilor aflaţi în carantină. E vorba de o depăşire de competenţe şi nici un medic de familie nu va accepta aceste noi sarcini care sînt aruncate în cîrca lor. Ne gîndim chiar la mijloace de protest radicale, în sensul rezilierii contractelor cu cei de la Casa de Sănătate şi ruperea relaţiilor cu DSP-ul, care şi aşa nu răspunde la telefoane. Ceea ce se întîmplă acum este inacceptabil şi e ca şi cum ai trimite la război un soldat dezbrăcat şi fără puşcă. S-a mai încercat şi în luna martie să ni se impună să facem aceste consultaţii, fără ca cineva să analizeze consecinţele grave ale unei asemenea decizii. Atunci, colegii noştri de la Asociaţia Medicilor de Familie Timişoara s-au adresat Curţii Constituţionale a României şi au semnalat aberaţiile unei asemenea decizii, care ar fi şi inutilă şi foarte periculoasă pentru restul pacienţilor“, declară medicul Angela Bica.

Misiune imposibilă şi iresponsabilă

Doctorul atrage atenţia asupra consecinţelor grave ale unei decizii ca medicii de families ă consulte la domiciu bolnavii de Covid. „Să spunem că acceptăm să acordăm consultaţii la domiciliul unui bolnav de Covid. Ne deplasăm cu o maşină, ne echipăm şi dezechipăm, pe marginea şanţului? Trebuie să nebulizăm maşina după fiecare caz, să aruncăm – unde? echipamentul pe care l-am purtat şi să revenim la cabinet unde ne aşteaptă o groază de bolnavi cu afecţiuni cronice de tot felul, copiii, gravide, etc.

Dacă ne întorcem în cabinet vom fi o sursă sigură de transmitere a bolii către aceşti pacienţi vulnerabili“, a mai susţinut medicul Angela Bica, vicepreşedinta Patronatului Medicilor de Familie Neamţ. Aceasta a mai atras atenţia şi asupra altor aspecte complicate ale situaţiei. Pentru a monitoriza, la domiciliu, un pacient bolnav de Covid, un medic de familie ar avea nevoie de cîte două echipamente complete, formate din combinezoane, viziere, papuci, mănuşi, etc., în total avînd nevoie în cele două săptămîni pentru un singur bolnav de 28 echipamente, a căror valoare este extrem de ridicată, echipamente în prezent asigurate din bugetul cabinetului medicilor de familie. În judeţul Neamţ funcţionează, mai afirmă ocot Angela Bica, aproximativ 240 medici de familie, destul de mulţi în prag de pensionare sau avînd deja acest statut, care au acceptat continuarea activităţii din cauza lipsei de personal din sistem şi ei înşişi vulnerabili din punct de vedere al vîrstei. şi a bolilor de care suferă.

În Neamţ există acum 73 de posturi de medici de famile neocupate, pacienţii fiind obligaţi, în plină pandemie, să parcurgă zeci de kilometri pînă la un cabinet dintr-un alt sat. Angela Bica mai spune că 22 de medici de familie au vîrste cuprinse între 60 şi 65 de ani şi 66 între 50 şi 60 de ani, iar îmbolnăvirea unuia dintre ei ar lăsa fără asistenţă medicală primară mii de pacienţi.

Citește știrea

Actualitate

ATENȚIE: Restricționări ale circulaţiei rutiere în municipiul Piatra-Neamț în perioada următoare

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

În urma solicitării făcute de SC Drupo Neamț SA pentru a putea desfăşura lucrări pentru dezafectarea rețelei electrice aeriene fir contact troleibuze, se va restricționa circulaţia vehiculelor în perioada 23.10.2020 – 18.12.2020 , în intervalul orar 18:00 – 06:00, alternativ pe tronsoane, pe următoarele străzi: Bd. G-ral. N. Dăscălescu, Bd.Traian, Str. Orhei, Str. Mihai Viteazu, Str.Dărmănești, Str.1 Decembrie 1918, Bd. Decebal, Piața M. Kogălniceanu, Bd. Republicii Str. Petru Movilă, Str. Bistriței, Bd. 9 Mai și Piața Gării.

Asigurarea semnalizării rutiere se va face de SC Drupo Neamț SA, iar urmărirea restricționării circulaţiei se face de Biroul Rutier din cadrul Poliţiei Municipiului Piatra-Neamţ şi Poliţia Locală.

Citește știrea

Trending