Contactează-ne

Actualitate

Neamţ: Poliţist cercetat după ce ar fi stîrnit panică

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ Ioan Cănărău, liderul Sindicatului Europol Neamţ, a postat pe Facebook că în Roman ar fi doar un echipaj care patrulează ■ Poliţia Neamţ a răspuns că au fost mult mai multe ■ pentru că mesajul poliţistului ar crea panică şi că ar fi dezinformat opinia publică, s-a dispus cercetarea acestuia ■

Liderul Sindicatului Europol Neamţ, Ioan Cănărău, a susţinut că în Roman nu prea au loc verificări pentru prevenirea răspîndirii coronavirusului.

În replică, Poliţia Neamţ vine cu clarificări şi arată că au fost alocate resurse şi au fost echipe mixte cu jandarmi şi militari, care au acţionat pe străzi, pentru a verifica da sînt respectate măsurile de combatere a răspîndirii afecţiunii.

În comunicatul IJP Neamţ se mai arată că informaţiile regăsite în postarea publicată de liderul de sindicat „sînt generatoare de panică în rîndul cetăţenilor“ şi că au fost demarate cercetări. Aşadar, în urma apariţiei în spaţiul public a unor informaţii publicate pe un site de socializare ce aparţine Sindicatului Europol Neamţ, Compartimentul de Relaţii Publice din cadrul Inspectoratului Judeţean de Poliţie vine cu următoarele precizări:

„Prin mesajul publicat utilizatorul contului de socilizare susţinea că, în contextul pandemiei, pe raza municipiului Roman acţionează un singur echipaj de poliţie, mesaj ce induce o stare de temere în mod nefondat. Activităţile desfăşurate pentru punerea în aplicare a măsurilor privind restricţionarea circulaţiei conform prevederilor Ordonanţei Militare nr. 3 din 24 martie 200, nu împiedică intervenţia în timp util a echipajelor de poliţie angrenate pentru impunerea normelor legale instituite pe perioada stării de urgenţă la sesizările semnalate de cetăţeni prin SNUAU 112.

La data de 27 martie a.c., la ora publicării articolului, pe raza municipiului Roman acţionau în sistem integrat, echipe mixte formte din 15 poliţişti din structurile de ordine publică, investigaţii criminale şi poliţie rutieră, 4 poliţişti locali, 2 militari şi 7 jandarmi. De asemenea, 2 poliţişti rutieri şi 2 jandarmi asigură desfăşurarea misiunilor de însoţire a persoanelor către localităţile de carantină/izolare şi de escortă a unor convoaie de autovehicule care tranzitează judeţul Neamţ.

Ne delimităm de informaţiile regăsite în această postare întrucît sînt generatoare de panică în rîndul cetăţenilor. De asemenea, în urma apariţiei acestui articol, prin Biroul de Control Intern din cadrul IPJ Neamţ au fost dispuse verificări de specialitate. Legislaţia incidentă în România sancţionează dezinformarea opiniei publice prin distribuirea ştilor false“, se arată într-un comunicat al Inspectoratului Judeţean de Poliţie Neamţ.

Sindicalişti despre protecţia poliţiştilor

Anterior acestei situaţii, liderul Europol îşi arata îngrijorarea faţă de posibilele repercusiuni ale acţiunilor organizate în stradă de poliţişti, referitoare la raziile de noapte pentru verificarea respectării normelor ordonanţelor militare în vigoare.

În opinia sindicatelor nu există o minimă protecţie a poliţiştilor din stradă care nu prea au măşti, mănuşi,combinezoane de protecţie şi, ca şi în alte rînduri, ar fi „carne de tun“.

„Efectiv am fost îngroziţi de imaginile care au apărut pe reţelele de socializare, referitoare la raziile care s-au făcut în prima noapte, din care era clar că poliţiştii ieşiţi la misiune erau expuşi riscurilor de îmbolnăvire. Cu o simplă măscuţă pe faţă, fără mănuşi, fără combinezoane de protecţie, poliţiştii au verificat zeci de maşini. Ei merg tot neechipaţi să verifice, la domiciliu, persoanele aflate în carantină, expunîndu-se riscului îmbolnăvirii şi putînd duce şi în familii virusul ucigaş“, a declarat Ioan Cănărău.

Acesta susţine că în perioada imediat următoare, dacă raziile de verificare stradală se vor face la fel, ar putea apărea şi în rîndul poliţiştilor primele victime de infectaţi cu Covid 19, care ar putea duce şi la apariţia unui efect de domino, prin care ar putea fi paralizată chiar activitatea Poliţiei. Liderul Sindicatului ofiţerilor de poliţie, Diamant, comisarul Vitalie Josanu, este de acord cu aceste lucruri doar pînă la un punct, susţinînd că a avut o întrevedere personală cu Neculai Catană, comandantul interimar al Inspectoratului Judeţean de Poliţie Neamţ, pentru a remedia deficienţe de genul celor apărute la Roman, privitoare la montarea în holul instituţiei Poliţiei doar a unui singur flacon cu dezinfectant, care s-a golit din prima zi.

Acesta apreciază că, în condiţiile lipsei cronice de materiale sanitare, este practic imposibil de asigurat combinezoane de protecţie şi mănuşi pentru poliţişti, jadarmi, pompieri, acestea find necesare în primul rînd pentru protecţia cadrelor medicale, aflate în prima linie a «frontului» în războiul contra Covid 19.

„Este adevărat că în prima noapte a acestor razii au apărut în spaţiul public imagini despre un mod absolut de nerecomandat în relaţiile cu cetăţenii, respectiv acela cu un poliţist care a băgat capul pe geamul unei maşini pentru a discuta cu şoferul oprit în trafic, preluînd documentele acestuia şi punînd mîna, fără mănuşi, pe actele prezentate. Nu sînt însă de acord cu faptul că şi poliţiştii ar trebui dotaţi cu acele combinezoane de folosinţă unică, pentru că trebuie să fim realişti, statul nu are cum să asigure pentru toată lumea, medici, personal medical, poliţişti, jandarmi şi pompieri astfel de echipamente de protecţie, fie şi pentru faptul că aceste materiale de unică folosinţă sînt greu de procurat. În discuţia cu domnul comisar Neculai Catană am stabilit că situaţii ca aceea de la Poliţia Roman, cînd în prima zi de instalare a unui dozator cu dezinfectant, care s-a terminat pînă la sfîrşitul programului, nu se vor mai repeta“, a declarat Vitalie Josanu.

Cei doi lideri de sindicat au căzut însă de acord cu faptul că în această perioadă nu se pot organiza proteste sindicale şi nici nu e cazul să se facă acest lucru, problemele punctuale putînd fi rezolvate pe calea dialogului cu cei aflaţi la comada Poliţiei.

Citește știrea
Un comentariu

Un comentariu

  1. Observator din umbra

    30 martie 2020 at 7:11 AM

    Ducea lipsă Cănărău de băgare în seamă, nu mai ieșise de mult prin mass-media să ne spună el câtă grijă are el de polițiști și cât muncește el pentru Poliția Română.Realitatea este cu totul alta, acest individ instigă la insubordonare, la nemuncă și la nerespectarea ordinelor și dispozițiilor în vigoare, totul sub masca unui ,,mare” lider sindical.Sunt multe de spus despre acest individ.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Neamţ: Demiterea primarului, „presiuni“ pe prefect

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ adversarii politici ai primarului Lucian Micu îi cer prefectului Lazăr să emită ordinal de eliberare din funcţie ■ aceştia apreciază că „albirea cazierului admnistrativ“ al edilului, făcută prin hotărăre de CL, e inutilă şi contrară legii ■ s-au „aliat“ pe Facebook contarcandidaţii de la USR, PMP, Plus şi PSD ■

„Năstruşnicia“ iniţiativei legislative din CL Roman, de săptămîna trecută, referitoare la încercarea de „albire a cazierului administrativ“ a primarului Lucian Micu, prin încercarea de a sugerea că legea ar permite „amnistierea“ de incompatibilitate a acestuia din timpul mandatului de viceprimar, invocîndu-se faptul că ar fi intervenit prescripţia răspunderii civile, a fost de natură a inflama, din nou, spiritele.

Aşa că, adversarii politici ai edilului fac presiuni asupra instituţiilor statului, respectiv ANI şi Prefectura Neamţ, de a grăbi aplicarea prevederilor hotărîrii Înaltei Curţi de Casaţie. Aceasta a decis că primarul Micu este incompatibil, iar în cazul în care prefectul ia decizia de demiterea se „face cale liberă“ viitorilor candidaţi, pentru că actualul edil nu mai are voie, în următorii 3 ani, să ocupe o funcţie publică.

Iar adversarii se grăbesc să facă presiuni asupra prefectului să nu mai tergiverseze decizia. Pentru a grăbi lucrurile, Radu Samson, unul dintre cei mai critici adversari politici din ultimii ani, a trecut la fapte concrete, adresîndu-se ANI, cu solicitarea de a-l obliga pe prefect să aplice legea. Acesta a făcut publică, pe pagina de socializare, solicitarea către ANI:

„Subsemnatul Samson Radu – Constantin (…) vă aduc la cunoştinţă următoarele: În baza Raportului de Evaluare 29376/G/II/12.07.2016 al Agenţiei Naţionale de Integritate rămas definitiv în baza Deciziei (…), pronunţată de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie în dosarul nr. 533/32/2016 (…) mandatul lui Lucian Ovidiu Micu, primarul Municipiului Roman, a încetat de drept.

Avînd în vedere că procedura prevăzută la Art. 160, Alin (8), a OUG 57/2019 a fost îndeplinită prin Referatul nr. 8360 din 11.05.2020 întocmit de Secretarul General al Municipiului Roman, vă rog să dispuneţi luarea măsurilor necesare pentru ca Prefectul Judeţului Neamţ să emită ordinul de constatare a încetării mandatului înainte de termen, (…) amînarea sau refuzul emiterii respectivului ordin de către Prefectul Judeţului Neamţ putînd fi asimilate infracţiunii de abuz în serviciu (…)“.

Solicitarea lui Radu Samson a fost transmisă ANI, prin poşta electronică marţi, 30 iunie. Acesta a adus la cunoştinţa opiniei publice demersurile sale, prin intermediul paginii de socializare, care rămîne principalul „front“, unde se desfăşoară bătălia preelectorală.

Acesta aduce argumente juridice pentru gestul său, acestea ţinînd de ilegalitatea hotărîrii CL, care ar fi o aberaţie. Samson îl acuză pe secretarul CL, Gheorghe Carnariu, de „servilism“ şi că ar fi „aservit“ primarului, amintindu-i că, juridic vorbind, prescrierea incompatibilităţii ar putea inteveni la rămînerea definitivă a Raportului de Evaluare întocmit de ANI, respectiv în aprilie 2023.

Mai spune că obligaţia prefectului George Lazăr este doar aceea de a constata încetarea mandatului primarului, cerută de dispozitivul hotărîrii Înaltei Curţi, argumentînd că gestul său e de natură a-l impulsiona pe prefect să-şi facă datoria, prompt, aşa cum a făcut-o în alte cazuri pe motive de incompatibilitate.

Şeful de partid al actualului primar, deputatul Dan Laurenţiu Leoreanu, a declarat că nu a ştiut de iniţierea proiectului de hotărîre votat de către aleşii locali, dar apreciază că acesta a fost un mod de „a-şi apăra o ultimă şansă“, care nu este de condamnat. Nici alţi contracandidaţi n-au stat cu mîinile în sîn. Proaspăt întors în partidul lui Băsescu, PMP, Sorin Dumitru Cazan, şi el candidat la primărie, critică situaţia, afirmînd că vinovat e tot secretarul Carnariu, cel care a semnat de legalitatea deciziei şi atunci cînd CL l-a propus pe Lucian Micu în funcţia de preşedinte al CA de la spital, iar acum se încearcă „albirea cazierului administrativ“.

„Situaţia în care se află actualul primar este problema exclusivă a secretarului CL, Gheorghe Carnariu, care a dat viză de legalitate şi hotărîrii de numire în CA al spitalului a actulaului edil şef, la vremea în care era viceprimar, deşi ştia că nu e legal acest lucru şi acum cînd dă aparenţă de legalitate unei hotărîri de CL care e, cel mult, de «Cascadorii Rîsului».

Asta pentru că nu trebuie să fii mare jurist, plătit cu bani grei de romaşcani, de ani de zile, pentru a veghea la legalitatea hotărîrilor CL, ca să-ţi dai seama că o hotărîre a unor aleşi locali nu poate anula două hotărîri judecătoreşti ale Curţii de Apel Bacău şi ale Înaltei Curţi, care au stabilit că primarul se află în incompatibilitate şi trebuie demis“, a declarat Sorin Dumitru Cazan. Şi Bogdan Roman, alt contracandidat al primarului, l-a somat pe prefect să emită ordinul de eliberare din funcţie. Contactat telefonic, prefectul George Lazăr a dat asigurări că se va pronunţa în cazul incompatibilităţii primarului.

Citește știrea

Actualitate

Şoferia, iată marile noutăţi

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ din această lună sînt noutăţi pentru şoferi sau aspiranţii la carnetul auto ■ aceştia din urmă trebuie să aibă minim 10 clase, pentru a putea să se înscrie la şcoală ■ cei prinşi vorbind la telefon, în trafic, rămîn fără permis 30 de zile ■ conducătorii auto de 70 de ani sau peste trebuie să meargă mai des la controale medicale ■ viteza se sancţionează cu amenzi usturătoare ■

Debutul lui Cuptor aduce noutăţi atît pentru şoferii cu mai multă sau mai puţină experienţă, cît şi pentru cei care nu şofează, încă, dar şi- ar dori.

Conform normelor legale în vigoare, cu începere de la data de 1 iulie 2020, cei care doresc să urmeze cursurile unei şcoli de şoferi trebuie să aibă minim 10 clase. La înscriere, amatorii trebuie să prezinte o adeveriţă care să ateste nivelul studiilor.

Măsura a fost introdusă deoarece pînă acum nu exista această obligativitate şi unii au urmat şcoala de şoferi deşi nu prea ştiau să scrie, sau erau analfabeţi. În acest fel se urmăreşte reducerea numărului de accidente rutiere.

Şi mai importante sînt prevederile conform cărora şoferii care sînt prinşi în trafic, în timp ce vorbesc la telefonul mobil, pierd permisul de conducere pentru o perioadă de 30 de zile. Sînt norme noi care-i privesc pe conducătorii auto care au o anumită vîrstă şi care suferă de boli cornice.

Este vorba e persoanele care conduc şi care au depăşit vîrsta de 70 de ani. Pentru că etatea este asociată cu unele boli, această categorie de şoferi poate produce mai uşor evenimente rutiere nedorite. În consecinţă, septuagenarii sînt obligaţi să meargă mai des la controale medicale.

În acest fel cei care suferă de afecţiuni cardiace sau de diabet vor obţine mai greu avizul medicului, pentru a se putea urca la volan. La finalul evaluării stării de sănătate medicii vor stabili dacă şoferii cu afecţiuni medicale mai pot şofa, sau nu.

Tot cu începere de la data de 1 iulie, şoferii care sînt depistaţi că depăşesc viteza legală vor primi amenzi de infarct, ce pot ajunge pînă la aproape 10.000 de lei. Depăşirea limitei de viteză cu 51 pînă la 60 de km/h se sancţionează cu amenzi din clasa a IV-a, cuprinse între 9 şi 20 de puncte amendă, adică între 720 de lei şi 1.600 de lei, iar permisul de conducere va fi ridicat pentru o perioadă de 3 luni.

Depăşirea limitei de viteză cu peste 60 km/h se sancţionează cu amenzi din clasa a V-a, între 21 şi 50 de puncte amendă, respectiv între 1.680 de lei şi pînă la 4.000 de lei, iar permisul de conducere va fi reţinut pentru 180 de zile. Dacă viteza este mai mare cu peste 60 km/h, iar din acest motiv se produce un accident de circulaţie ce se soldează doar cu pagube materiale, vitezomanii vor fi sancţionaţi cu amenzi din clasa a VI-a.

Vorbim de sancţiuni mai mari aşadar, între 51 şi pînă la 120 de puncte amendă, între 4.080 de lei şi pînă la valoarea de 9.600 de lei. Vitezomanii vor pierde permisul de conducere pe o perioadă mai mare, de un an. În cazul aceleiaşi situaţii dar cînd în accident sînt şi victime, permisul va fi suspendat pentru o perioadă de 2 ani. După cum se ştie, valoarea unui punct de amendă este stabilită la 145 de lei, cuantum care nu a mai fost modificat din anul 2018. Contravenţiilor li s-au stabilit clase de sancţiuni cărora le corespunde un număr de puncte amendă, în funcţie de gravitatea faptelor şi de pericolul social pe care acestea îl prezintă.

Clasele de sancţiuni sînt următoarele: clasa I: 2 sau 3 puncte amendă; clasa a II-a: 4 sau 5 puncte amendă; clasa a III-a: de la 6 la 8 puncte amendă; clasa a IV-a: de la 9 la 20 de puncte amendă şi clasa a V-a: de la 21 la 100 de puncte amendă.

Iată şi ce înseamnă în bani sancţiunile aplicate celor care gafează: clasa I: 290 sau 435 de lei; clasa a II-a: 580 sau 725 de lei; clasa a III-a: de la 870 la 1.160 de lei; clasa a IV-a: de la 1.305 la 2.900 de lei; clasa a V-a: de la 3.045 la 14.500 de lei. Persoanele fizice pot primi doar amenzile din clasele I-IV, iar ultima este destinată doar persoanelor juridice.

Citește știrea

Actualitate

Facilităţi la plata unor impozite, sub Cetate

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ Primăria Tîrgu Neamţ acordă reducerea cu 50% a impozitului pe clădiri nerezidenţiale şi scutirea de la plata taxei lunare pe clădiri, pentru perioada stării de urgenţă ■ cei interesaţi trebuie să depună cereri pînă pe 15 septembrie ■

Primăria Tîrgu Neamţ va acorda o serie de facilităţi la plata unor obligaţii faţă de bugetul local, dar numai pentru perioada stării de urgenţă.

Este vorba despre reducerea cu 50% a impozitului pe clădiri nerezidenţiale şi scutirea de la plata taxei lunare pe clădiri. Hotărîrea a fost adoptată de către Consiliul Local în şedinţa ordinară a lunii iunie, cînd s-au stabilit detaliile procedurii şi s-a fixat data de 15 septembrie ca termen limită de depunere a cererilor.

,,Ţinînd cont că prin instituirea stării de urgenţă au fost luate măsuri care au afectat activitatea întreprinderilor mici şi mijlocii – persoane fizice întreprinzători şi societăţi de dimensiuni reduse şi avînd în vedere interesul general de susţinere a creşterii economice prin sprijinirea contribuabililor aflaţi în dificultate şi pentru maximizarea încasărilor bugetare, luînd în considerare prevederile O.U.G. nr. 69/2020 privind instituirea unor facilităţi fiscale,

Consiliul Local al oraşului Tîrgu Neamţ a aprobat HCL nr.122 din 19.06.2020, care prevede: reducerea cu 50% a impozitului pe clădiri nerezidenţiale, datorat bugetului local de către contribuabili de pe raza administrativ teritorială a oraşului Tîrgu Neamţ pentru perioada stării de urgenţă decretate în anul 2020; scutirea de la plata taxei lunare pe clădiri, datorată bugetului local de către contribuabilii de pe raza administrativ teritorială a oraşului Tîrgu Neamţ, pentru perioada stării de urgenţă decretate în anul 2020″, se arată într-un anunţ postat pe pagina Primăriei Tîrgu Neamţ.

Tot aici sînt disponibile şi informaţii despre procedura care se aplică în cazul cererilor formulate de persoanele fizice şi juridice interesate. Proprietarii clădirilor au obligaţia să depună, pe lîngă cererea de acordare a reducerii, şi o declaraţie pe propria răspundere, în care vor menţiona, după caz, întreruperea totală sau parţială a activităţii economice şi vor anexa alte documente doveditoare.

Citește știrea

Trending