Contactează-ne

Administrație

Neamţ: Noutăţi legislative pentru şoferi. Clemenţă pentru vitezomani

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ şoferii cărora le-au fost suspendate permisele de conducere din pricina vitezei pot solicita restituirea lor doar dacă au fost sancţionaţi pentru această faptă o singură dată într-un an ■ sînt şi alte modificări în legislaţia rutieră, ele intrînd deja în vigoare ■

Folosește ← → (săgețile) pentru navigare

Şoferii cărora le-au fost suspendate permisele de conducere din pricina vitezei pot solicita restituirea lor doar dacă au fost sancţionaţi pentru această faptă o singură dată într-un an. E doar una dintre modificările aduse ordonanţei privind circulaţia pe drumurile publice, intrată în vigoare. Ordonanţa a fost modificată şi publicată în Monitorul Oficial, noile prevederi despre suspendarea permisului şi modalităţile de restituire într-un timp mai scurt faţă de cel prevăzut de lege intrînd în vigoare de pe 17 iulie. Primul articol modificat impune unui şofer căruia i-a fost suspendat permisul între 30 şi 90 de zile şi ulterior restituit, o perioadă de două luni, timp în care nu va trebui să mai comită nici o abatere. În caz contrar perioada de suspendare se va prelungi cu 30 de zile. „La articolul 103, alineatul (2) are următorul cuprins: (2) În cazul în care conducătorul de autovehicul, tractor ori tramvai săvîrşeşte, într-un interval de două luni de la data restituirii permisului, din nou o nouă faptă prevăzută la art. 100 alin. (3), art. 101 alin. (3) şi art. 102 alin. (3), perioada de suspendare se majorează cu încă 30 de zile“, se arată în ordonanţă. Faptele pentru care se aplică noile prevederi fac trimitere la depăşirea coloanelor de vehicule oprite la culoarea roşie a semaforului sau la trecerile la nivel cu calea ferată, neacordarea priorităţii de trecere pietonilor sau a vehiculelor, nerespectarea semnificaţiei culorii roşii a semaforului, nerespectarea regulilor privind depăşirea, nerespectarea indicaţiilor poliţistului sau nerespectarea regulilor de circulaţie la trecerea unei coloane oficiale. Modificările sînt valabile şi în situaţia în care şoferul a fost prins băut la volan, dacă fapta nu constituie infracţiune, conducerea vehiculului cu probleme la frînare sau direcţie, neoprirea la trecerea la nivel cu calea ferată cînd barierele sau semibarierele sînt coborîte şi depăşirea vitezei maxime admise. Vechea reglementare prevedea un interval de 6 luni de la data restituirii permisului, pentru majorarea perioadei de suspendare cu 30 de zile în cazurile în care un şofer ar fi încălcat regulile de circulaţie. Articolul 104 din ordonanţă a fost şi el modificat şi completat cu o serie de prevederi. Prima dintre ele înlătură pragul impus de 30 de zile pentru suspendarea permisului. „Articolul 104(1) – La cererea titularului permisului, perioadele de suspendare se reduc de către şeful poliţiei rutiere a judeţului sau a municipiului Bucureşti pe raza căreia a fost săvîrşită fapta ori de către şeful poliţiei rutiere din Inspectoratul General al Poliţiei Române“, se arată în textul ordonanţei. Vechea reglementare pevedea faptul că, la cererea titularului permisului, perioadele de suspendare se reduc de către şeful poliţiei rutiere a judeţului sau a municipiului Bucureşti pe raza căreia a fost săvîrşită fapta ori de către şeful poliţiei rutiere din Inspectoratul General al Poliţiei Române, dar nu mai puţin de 30 de zile, în condiţiile prevăzute în regulament. În plus faţă de forma iniţială a ordonanţei, perioada de suspendare a exercitării dreptului de a conduce se reduce, dacă şoferul sancţionat îndeplineşte cumulativ, mai multe condiţii, respectiv a fost declarat admis la testul de verificare a cunoaşterii regulilor de circulaţie şi a obţinut permisul de conducere cu cel puţin un an înainte de săvîrşirea faptei.

Reglementări în cazul depăşirii vitezei

Totodată, un conducător auto căruia i-a fost suspendat permisul pentru depăşirea vitezei legale poate să-şi recupereze actul doar dacă a fost sancţionat pentru această faptă o singură dată într-un an. Reglementarea face referire şi la pragul de viteză, respectiv 70 de km/h, regăsit în altă formă şi în vechea formă a legii. „Pentru fapta prevăzută la art. 102 alin. (3) lit. e), perioada de suspendare se reduce la 30 de zile, la cererea titularului dacă depăşirea vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv şi pentru categoria din care face parte autovehiculul condus este cu 70 km/h, dacă depăşirea vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv şi pentru categoria din care face parte autovehiculul condus este cu mai mult de 70 km/h, doar dacă fapta a fost săvârşită o singură dată în 12 luni“. Art.102 alin.3 lit. e din forma veche a legii prevede o depăşire cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv şi pentru categoria din care face parte autovehiculul condus. Şoferul sancţionat nu va avea posibilitatea de a solicita reducerea perioadei de suspendare a exercitării dreptului de a conduce, dacă a cumulat, din nou, cel puţin 15 puncte de penalizare în următoarele 12 luni de la data expirării ultimei suspendări a exercitării dreptului de a conduce, a fost implicat într- un accident de circulaţie din care au rezultat numai pagube materiale, iar rezultatul testării aerului expirat sau al probelor biologice a stabilit că a condus vehiculul în timp ce se afla sub influenţa alcoolului. În acelaşi timp a fost introdus un nou articol care prevede că în cazul săvârşirii a două sau a mai multor contravenţii care atrag şi suspendarea exercitării dreptului de a conduce, constatate prin acelaşi proces-verbal, perioada de suspendare se calculează prin însumarea perioadelor prevăzute pentru fiecare faptă, fără ca aceasta să depăşească 90 de zile. Cînd o persoană căreia i-a fost reţinut permisul pentru o faptă prevăzută cu suspendarea exercitării dreptului de a conduce săvîrşeşte, în perioada în care are drept de circulaţie, o nouă contravenţie pentru care se dispune suspendarea exercitării dreptului de a conduce, se aplică suprapunerea perioadelor de suspendare dispuse pentru fiecare sancţiune. Totodată, dacă o persoană căreia i-a fost reţinut permisul pentru o faptă prevăzută cu suspendarea exercitării dreptului de a conduce săvârşeşte, în perioada în care are drept de circulaţie, în timpul valabilităţii dovezii de reţinere a permisului de conducere, o nouă contravenţie pentru care se dispune suspendarea exercitării dreptului de a conduce, se aplică distinct perioade de suspendare pentru fiecare contravenţie.

Un ordin al Ministrerului Sănătăţii

Ministrul Sănătăţii a schimbat, printr-un ordin, condiţiile pentru obţinerea sau reînnoirea permisului, astfel încît solicitanţii care prezintă deficienţe profunde de auz trebuie să-şi echipeze maşinile cu oglinzi mai mari. „Pct. 2.3: Solicitanţii care prezintă hipoacuzie profundă bilaterală care nu poate fi corectată la nici o ureche pot fi încadraţi doar în grupa 1 dacă vehiculul dispune de oglinzi mai mari. Pct.2.4: Pentru solicitanţii care prezintă hipoacuzie cu sau fără corecţie protetică, după caz, şi care solicită permis pentru grupa 1 se eliberează avizul apt/apt condiţionat, cu recomandarea echipării autovehiculului potrivit prevederilor pct. 2.3“, se arată în ordinul publicat marţi în Monitorul Oficial.

Folosește ← → (săgețile) pentru navigare

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Neamţ: “Misterul” decapitării fostului şef al Poliţiei persistă

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ IGPR a comunicat de ce a fost înlocuit comisarul şef Paul Tablan de la conducerea Poliţiei Neamţ ■ cică ofiţerului îi lipsea un document ■ se pare că este vorba de certificatul ORNIS, care i-a fost retras de superiorii din conducerea IGPR tocmai pentru a fi îndepărtat din funcţie ■ este posibil ca decizia de demitere să fie atacată de Paul Tablan în instanţă ■

Folosește ← → (săgețile) pentru navigare

La solicitarea de a afla motivele „punerii la dispoziţie“ (a se citi demiterea) a comisarului şef Paul Tablan de la comanda  Inspectoratului Judeţean de Poliţie Neamţ, Centrul de Informare şi Relaţii Publice din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, prin adresa purtînd numărul 403.988/6 decembrie 2019, a trimis un răspuns de o ambiguitate desăvîrşită.

Aflăm astfel că ofiţerului îi lipsea un anume document, bănuim noi, celebrul certificate ORNIS, prin care acesta avea acces la informaţii clasificate şi care-i permitea să lucreze în structurile operative.

„În urma verificărilor efectuate la structura de specialitate din cadrul Poliţiei Române a rezultat că Ordinul  ministrului afacerilor interne nr.II/2059 prin care  comisarul-şef de poliţie Tablan Costel Paul, şeful Inspectoratului de Poliţie Judeţean Neamţ, a fost pus la dispoziţia unităţii, a fost emis la data de 27 noiembrie 2019 cu aplicabilitate din data  de 5 decembrie 2019, avînd în vedere faptul că ofiţerul nu mai îndeplinea o condiţie de ocupare a postului pentru care era numit“, se spune în documentul amintit.

Urmează o frază protocolară de mulţumiri pentru încrederea acordată şi disponibilitatea de rezolvare a problemelor ce intră în competenţa informaţiilor de interes public. Nu-i cazul, adresa respectivă fiind concepută în clasicul limbaj de lemn, fără conţinut şi care nu spune nimic.

Nici măcar nu poartă semnătura vreunui şef sau purtător de cuvânt în relaţiia cu presa. În altă ordine de idei, trebuie spus că ordinul de demitere poate fi atacat în instanţă, însă retragerea certificatului ORNISS nu trebuie justificată nici măcar în faţa judecătorilor, astfel că acţiunea pare, cel puţin la prima vedere, lipsită de sens. Totuşi, o astfel de acţiune judecătorească ar putea fi singura cale de aflare a cauzelor pentru care certificatul cu pricina nu a fost prelungit.

„Eu încă nu am fost înştiinţat, pentru că sînt în concediu medical iar ordinul este la Inspectorat (Poliţia Neamţ – n.r.). Cînd o să văd motivele, este foarte probabil să mă adresez justiţiei, dacă sînt cele despre care am auzit. O să încerc şi această varianţă, ca să nu îmi pară rău la un moment dat şi ca să epuizăm toate variantele. Deocamdată, necunoscînd toate motivele, pot avea doar bănuieli.

Cel mai probabil voi beneficia şi de sprijinul sindicatului din care fac parte de la intrarea în sistem, poate ei ştiu, cunosc, au mai auzit şi vedem ce se poate face. La acest moment însă e prea devreme de spus ceva concret, trebuie mai întîi să iau la cunoştinţă oficial şi apoi vedem ce se poate face“, a declarat Paul Tablan.

Cel mai probabil, demiterea acestuia de la comnada inspectoratului nemţean a venit ca urmare a faptului că a deranjat pe cineva sau pe mai mulţi.

Care pot fi din mediul politic sau nu. La un moment dat se zvonea că la şefia Poliţiei Neamţ era în cărţi un alt ofiţer, dar lucrurile au luat o turnură neaşteptată. La comanda IPJ Neamţ a fost numit Nicolae Catană, pe o perioadă determinată, de 6 luni, pentru preluarea atribuţiilor de inspector şef.

„Prin dispoziţie a inspectorului general al Poliţiei Române, cu data de 3 decembrie a.c., comisarul-şef de poliţie Catană Neculai a fost împuternicit, pe o perioadă de 6 luni, să asigure îndeplinirea atribuţiilor funcţiei de adjunct al şefului Inspectoratului de Poliţie Judeţean Neamţ. Cu aceeaşi dată, prin dispoziţie a inspectorului general al Poliţiei Române, comisarului-şef de poliţie Vlad Costinel Victor i-a încetat împuternicirea din funcţia de adjunct al şefului Inspectoratului de Poliţie Judeţean Neamţ“, conform unui comunicat al Poliţiei Neamţ.

Rămîne de văzut dacă posibila acţiune în instanţă îi va da fostului şef al Poliţiei Neamţ satisfacţia dorită şi dacă va afla cum s-a întîmplat ca după un sfert de veac de meserie, ofiţerul să rămînă fără certificatul ORNISS. În lipsa acestuia nu poate ocupa nici o funcţie în structurile operative ale sistemului.

Folosește ← → (săgețile) pentru navigare

Citește știrea

Administrație

Neamţ: Cerere “inedită” de sancţionare a şefilor CJ

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ un consilier judeţean PMP ar vrea eliberarea din funcţie a vicepreşedinţilor ■ sau/şi sancţionarea preşedintelui cu retragerea indemnizaţiei pentru două luni ■ motivul: nu au fost convocate şedinţe ordinare în septembrie şi noiembrie ■

Folosește ← → (săgețile) pentru navigare

Consilierul judeţean PMP Cristian Ungurianu a formulat recent o cerere ce ar putea să pară şocantă, măcar prin prisma faptului că e vorba despre sancţionarea şefilor Consiliului Judeţean Neamţ.

El vrea, nici mai mult nici mai puţin, decît eliberarea din funcţie a vicepreşedinţilor sau/şi ca preşedintele Ionel Arsene să dea banii înapoi pentru două luni.

De ce? Pentru că timp de două luni, septembrie şi noiembrie, nu au fost convocate şedinţe ordinare de CJ.

Într-un referat trimis către Consiliul Judeţean Neamţ Cristian Ungurianu afirmă: “Avînd în vedere încălcarea repetată a legii săvîrşită în cadrul Consiliului Judeţean Neamţ prin neconvocarea niciunei şedinţe ordinare atît în luna septembrie cît şi în luna noiembrie ale anului 2019, constat că vinovaţi de aceste abateri se fac preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ prin neîndeplinirea atribuţiunilor ce-i revin personal conform legii şi cei doi vicepreşedinţi ai Consiliului Judeţean Neamţ prin neîndeplinirea atribuţiilor delegate de preşedinte în absenţa acestuia.

Preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ se face vinovat de încălcarea prevederilor OG 57 / 2019 art. 178 alin. 1, art. 191, alin. 1, lit. a si b, art. 191, alin.3 lit.a., nesocotind astfel interesele generale ale colectivităţii locale prin neexercitarea atribuţiilor ce îi revin, potrivit legii.

Vicepreşedinţii Consiliului Judeţean Neamţ cărora le-au fost delegate atribuţiile preşedintelui în interiorul lunilor septembrie şi noiembrie se fac vinovaţi de încălcarea aceloraşi prevederi legale prin săvîrşirea de abateri grave şi repetate în exercitarea mandatului.

Avînd în vedere că nu am primit nici un răspuns la adresa înaintată către Secretarul general al Consiliului Judeţean Neamţ în data de 2 decembrie 2019, deci nu cunosc perioadele şi persoanele cărora le-au fost delegate atribuţiile preşedintelui în lunile vizate, solicit supunerea spre aprobarea Consiliului Judeţean a următoarelor sancţiuni: eliberarea din funcţia de vicepreşedinte a d-lui Dulamă Laurenţiu Cristinel în conformitate cu prevederile art. 239 alin.1 litera d din OG 57/2019 privind Codul Administrativ; eliberarea din funcţia de vicepreşedinte a d-lui Asaftei Ion în conformitate cu prevederile art. 239 alin.1 litera d din OG 57/2019 privind Codul Administrativ; retragerea indemnizaţiei lunare pentru două luni pentru domnul preşedinte Arsene Ionel în conformitate cu prevederile art. 233 alin.1, litera g din OG 57/2019 privind Codul Administrativ.

Solicit aparatului tehnic al Consiliului Judeţean Neamţ şi preşedintelui Consiliului Judeţean Neamţ iniţierea a trei proiecte de hotărîre, distinct pentru fiecare dintre cei sus-numiţi şi vizati de sancţiuni”.

Din discuţia purtată cu consilierul Ungurianu a rezultat că “filmul” evenimentelor a arătat astfel: văzînd că în cele două luni nu au fost convocate şedinţe ordinare de CJ, a cerut explicaţii de la secretarul general al judeţului: dacă au fost sau nu “la program preşedintele şi vicepreşedinţii, dacă n-a fost preşedintele, cui, dintre cei doi vicepreşedinţi, i-a delegat atribuţiile.

Cum n-a primit încă răspuns la această solicitare a formulat demersul sancţionării “la pachet” sau, dacă va fi identificat un “vinovat”, a respectivului.

El ia în considerare, după cum rezultă din corespondenţa purtată cu CJ, chiar organizarea unui “referendum pentru încetarea mandatului preşedintelui Consiliului Judeţean Neamţ ca urmare a nesocotirii de către acesta a intereselor generale ale colectivităţii locale şi a neexercitării atribuţiilor ce îi revin, potrivit legii” şi ar apela în acest sens la sprijinul tuturor nemţenilor.

Cristian Ungurianu pare destul de sceptic că demersul său se va materializa în promovarea unor proiecte de hotărîre privind posibila sancţionare a celor trei, însă îşi doreşte ca nemţenii să afle cum stau lucrurile şi îşi mai doreşte ca şefii CJ să înţeleagă faptul că au şi îndatoriri, nu doar drepturi, privilegii, în urma funcţiilor pe care le deţin.

Nu sîntem în măsură să decidem noi cîtă “forţă juridică” ar putea să aibă un astfel de demers, însă e destul de evident că o astfel de iniţiativă este cel puţin inedită.

Şi nu doar din perspectiva faptului că ar putea să lovească într-un coleg de partid al solicitantului: vicepreşedintele Dulamă. Evident dacă el ar fi “vinovatul”.

Ineditul ar consta mai ales în faptul că un consilier judeţean îi ia la rost pe şefii instituţiei pentru că… ar fi “omis” să convoace şedinţe de consiliu. În condiţiile în care sîntem credem cu toţii de acord că problemele judeţului sînt multe şi te-ai aştepta ca şi proiectele de hotărîre pentru rezolvarea acestor probleme să fie la fel de numeroase.

Folosește ← → (săgețile) pentru navigare

Citește știrea

Administrație

Şefii CJ Neamţ, cerere şoc

Știre publicată în urmă cu

în data de

Folosește ← → (săgețile) pentru navigare

Cine vrea eliberarea din funcţie a vicepreşedinţilor CJ, iar preşedintele să fie “ars la buzunar” şi de ce?

Citiţi în curînd pe www.monitorulneamt.ro

Folosește ← → (săgețile) pentru navigare

Citește știrea

Trending