Publicitate

■ anul trecut, în primele zece luni, operatorii 112 au preluat 12.735.836 apeluri ■ foarte multe dintre ele nu aveau nici o legătură cu vreo situaţie de urgenţă ■ unii au apelat la 112 pentru că nu puteau returna produse la magazin, alţii pentru că este zi şi este aprinsă lumina pe stradă, unii doreau să îşi încarce cartela telefonică, iar alţii voiau să afle mersul trenurilor sau cît este ceasul ■

Serviciul de Transmisiuni Speciale, cu ocazia Zilei Numărului Unic de Urgenţă 112, care se marchează în fiecare an la data de 11 februarie, a prezentat o statistică a activităţii pe primele 10 luni ale anului trecut. Din aceasta rezultă că foarte mulţi dintre cei care apelează 112 o fac în necunoştinţă de cauză, sau pur şi simplu pentru distracţie, situaţiile prezentate neavînd nici o legătură cu vreo situaţie de urgenţă. „Statistica privind numărul de apeluri repetitive (apeluri non-urgenţe primite de la acelaşi număr de telefon), în primele 10 luni din 2018: Bucureşti 21.567; Iaşi 18.525; Neamţ 18.390; Gorj 15.703; Buzău 8.847. Apelurile de pocket dialing, cele pentru solicitarea de informaţii care nu sînt de competenta Serviciului de urgenţă sau apelurile repetitive pot genera întîrzieri în preluarea urgenţelor reale. De aceea, este important ca publicul să cunoască rolul Sistemului 112“, conform unui comunicat al STS. Trebuie spus că astfel de abuzuri sînt taxate cu amendă de 500 de lei. La nivel naţional, anul trecut, operatorii 112 au preluat 12.735.836 apeluri, mai puţine cu aproape un milion faţă de anul precedent. Apelurile de urgenţă reprezintă 45,1%, iar dintre acestea cele mai multe au fost transferate şi gestionate de Serviciul de Ambulanţă, Poliţie şi ISU-SMURD. La bilanţul activităţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Neamţ s- a arătat faptul că pe parcurul anului trecut numărul apelurilor primite în Dispeceratul integrat ISU – Ambulanţă Neamţ a fost de 150.768 apeluri prin „112”, cu o medie de 413 apeluri/zi, cele mai multe dintre acestea înregistrîndu-se în perioada de vară, dar şi la sărbători, Paşti şi de Crăciun. Oficialii au mai arătat faptul că la nivel naţional două treimi dintre apelurile non-urgenţe sînt apeluri involuntare, cealaltă treime cuprinde apeluri prin care cetăţenii solicită sau vor să ofere diverse informaţii, care nu sînt de competenţa Serviciului de urgenţă 112 şi apeluri repetitive. Unii au apelat la 112 pentru că nu puteau returna produse la magazin, alţii pentru că este zi şi este aprinsă lumina pe stradă, unii doreau să îşi încarce cartela telefonică, alţii voiau să afle mersul trenurilor sau cît este ceasul, ce zi este, sau nu puteau cumpăra o singură călatorie la metrou. În altă ordine de idei, din numărul total al apelurilor non- urgenţe, cea mai semnificativă situaţie este cea denumită „pocket dialing” – 63% ceea ce reprezintă două treimi din totalul non- urgenţelor. Acestea sînt apeluri involuntare, făcute de cei care fie apelează din greşeală numărul de urgenţă, fie uită să îşi blocheze telefonul, ca urmare numărul 112 este apelat neintenţionat. „Aşadar, preluarea apelurilor la numărul unic de urgenţă poate fi îngreunată de procesarea apelurilor facute neintenţionat la numărul de urgenţă. Cîteva exemple: un telefon introdus în buzunar sau aruncat în poşetă, fără a fi blocată tastatura acestuia. Procedura prevede clar că, în astfel de situaţii, operatorii 112 sînt obligaţi să asculte apelul preluat timp de 15-20 de secunde, chiar dacă de la celălalt capăt al firului nu se aude nici un sunet, apoi să reapeleze de două ori numărul de pe care s-a efectuat apelul. Pentru un astfel de apel involuntar şi care nu este efectiv o urgenţă reală se pierd timp, resurse – vitale în alte cazuri, unde poate fi vorba despre diferenţa între viaţă şi moarte. Cele mai mari procente de apeluri involuntare se înregistrează în judeţele Dîmboviţa, Teleorman, Mehedinţi, Argeş şi Covasna“, conform. Oficialii vin cu sfaturi utile şi recomandă apelarea 112 numai în cazul în care sunteţi în pericol, în cazul în care vă confruntaţi cu o urgenţă: accidente, explozii, incendii, agresiuni fizice, violenţe, tîlhării, furturi, persoane dispărute sau găsite, tulburarea ordinii şi liniştii publice, fenomene meteo periculoase. Dacă apelaţi 112 din greşeală, nu închideţi telefonul! Rămîneţi pe fir, comunicaţi-i operatorului 112 că nu aveţi o urgenţă şi că e vorba despre o greşeală.

loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.