Contactează-ne

Administrație

Neamţ: Managerul Spitalului Judeţean a demisionat. Şef interimar de la Tîrgu Neamţ

Știre publicată în urmă cu

în data de

Managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă Piatra Neamţ, Toader Mocanu, a demisionat din funcţie invocînd motive de sănătate, conform www.mesagerulneamt.ro. Manager interimar va fi Florin Apostoae, fost şef al Spitalului Tîrgu Neamţ.

Demisia lui Toader Mocanu vine după ce prefectul de Neamţ, George Lazăr, a ieşit public cerîndu-i demiterea, acuzîndu-l de incompetenţă,  iar Parchetul a anunţat deschiderea unui dosar penal vizînd modul în care a fost tratat un pacient care a fost diagnosticat cu COVID 19 abia a treia oară cînd a ajuns la spital. Ulterior, pacientul a fost plimbat pe o targă, învelit doar cu o pătură, fiind trimis la un spital din Iaşi.

 

UPDATE – Noul manager al Spitalului Tîrgu Neamţ va fi doctorul Alexandru Pătraşcu, coordonator ambulatoriu.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Proiectele noului director de la Şomaj

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ din 15 iunie se reia programul de lucru cu publicul ■ vor urma noi măsuri de sprijinire a angajatorilor care-şi reangajează salariaţii trimişi în şomaj tehnic în perioada crizei sanitare ■ se va acorda o subvenţie de 41,5% din salariul de bază ■

Numită la 1 iunie 2020, romaşcanca Titela Rodica Popescu, noul director executiv al Agenţiei Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă Neamţ (AJOFM) a acordat o declaraţie pentru cotidianul ”Monitorul”, în care vorbeşte despre proiectele sale în fruntea instituţiei.

”Am intrat în sistemul public din anul 2005, cînd am fost numită director executiv al acestei agenţii, funcţie pe care am stat pînă în 2009. În perioada anterioară, 2000-2005, am lucrat tot în domeniul pieţii muncii. Pot spune că am o experienţă de peste 20 de ani în această activitate. În ONG-ul despre care vă vorbeam am fost coordonator al Centrului de Mediere şi Ocupare a Forţei de Muncă.

Perioada 2005-2009 a fost una total diferită în raport cu cea pe care o traversăm acum. Atunci lucrurile erau mai simple în sensul că situaţia economică şi socială era total diferită. În funcţia de director executiv al AJOFM Neamţ am avut o serie de realizări, din care cea mai relevantă e aceea de înfiinţare a Agenţiei Locale de Ocupare a Forţei de Muncă de la Roman. Am satisfacţia de a fi reuşit să punem bazele acestei agenţii, pentru ca romaşcanii să nu se mai plimbe la Piatra Neamţ. Am creat condiţii de lucru atît pentru cetăţeni, cît şi pentru funcţionarii care lucrează în această agenţie, la Roman.

Pentru cei care fac cursuri de calificare avem cinci săli de cursuri şi condiţii corespunzătoare pentru desfăşurarea activităţii. Din 2009 am lucrat o perioadă la ALOFM Piatra Neamţ şi apoi la Roman, iar din 2015, pe post de execuţie, direct cu publicul, la înregistrare dosare de şomaj, vize pentru şomeri, vize pentru acordarea ajutoarelor sociale. Pot să spun că am o experienţă vastă în domeniul pieţei muncii. Se impune ca un funcţionar să vină în întîmpinarea problemelor angajatorilor şi a celor care se află în căutarea unui loc de muncă, ceea ce presupune o muncă extenuantă. Am venit pe această funcţie cu empatia celui care a lucrat şi lucrează cu oamenii. Vreau să-i sprijin atît pe colegii mei, cît şi pe cei care vor avea nevoie de serviciile noastre, mai ales în condiţiile dificile ale acestei perioade”, a declarat Rodica Titela Popescu.

Aceasta spune că toată perioada de criză pandemică este pentru instituţie şi oamenii care lucrează aici o perioadă dificilă, în condiţiile în care majoritatea firmelor sînt închise şi au trimis oamenii în şomaj tehnic sau în şomaj definitiv. Noul director executiv al AJOFM Neamţ susţine că în perioada pandemiei a fost o presiune foarte mare pe instituţie şi a fost nevoie, din cauza volumului extrem de mare de lucru, să se vină la program şi sîmbăta şi duminica. Se reia programul de lucru cu publicul

”În perioada pandemiei eu am lucrat la Agenţia de la Roman pe partea de primiri dosare şi verificări dosare, dar şi pe partea de call center. Următoarea etapă va fi una neobişnuită, cînd se va relua programul cu publicul, dar în condiţii de maximă siguranţă, atît pentru funcţionari, cît şi pentru angajatori şi şomeri. De la numirea mea în funcţie m-am întîlnit cu personalul care lucrează în agenţiile de la Piatra Neamţ şi Roman. Mi-am programat ca pînă la sfîrşitul acestei săptămîni să ajung şi la Tîrgu Neamţ.

Am reuşit să identific toate problemele majore ce trebuie rezolvate. Aşa cum v-am spus, din 15 iunie vom redeschide programul de lucru cu publicul. Pînă atunci avem cîteva lucruri foarte importante de rezolvat, în paralel cu cele care ţin de activitatea noastră obişnuită”, a mai precizat Rodica Titela Popescu. Noul director executiv al AJOFM Neamţ îşi propune să rezolve o serie de lucruri pentru Agenţia de la Roman despre care spune că nu a prea fost sprijinită de către fosta conducere. În acest sens va solicita fonduri de finanţare a unor proiecte legate de reparaţii la sediul Agenţiei Locale.

”În continuare se vor întocmi documentaţii de şomaj tehnic. Aşteptăm publicarea în Monitorul Oficial a noii Ordonanţe de Guvern care reglementează aceste lucruri. Vor urma noi măsuri de sprijinire a angajatorilor care-şi reangajează salariaţii trimişi în şomaj tehnic în perioada crizei sanitare cu o subvenţie de 41,5% din salariul de bază. Se va acorda şi o subvenţie şi pentru persoanele de peste 50 de ani care au ieşit din şomaj în această perioadă. Va exista şi un sprijin pentru persoanele care se întorc din străinătate şi vor să-şi găsească un loc de muncă în România”, a mai spus directorul AJOFM Neamţ.

Citește știrea

Actualitate

DEZVĂLUIRI: Spitalul Judeţean Neamţ – Directorul demisionar rupe tăcerea

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ “referate pentru achiziţionarea de materiale şi echipamente sanitare în cantităţi ce nu pot fi justificate de consumurile reale” ■ “omiterea cu bună ştiinţă a publicării pe site-ul SJU Piatra Neamţ a tuturor achiziţiilor” ■ “şefi de secţie cu contracte de management expirate şi a căror valabilitate nu este prelungită” ■ “achiziţionarea de servicii medicale prin încheierea de contracte de colaborare cu medici din alte centre la preţuri nefundamentate”, sînt cîteva dintre neregulile prezentate ■

Cristina Gavriloiu, cea care şi-a dat demisia de onoare din funcţia de director medical al Spitalului Judeţean de Urgenţă Piatra Neamţ, rupe tăcerea. Şi face dezvăluiri despre nereguli ce ar fi vrut să fie rezolvate în activitatea unităţii sanitare, dar nu s-a putut.

De la nepublicarea pe site a achiziţiilor, la materiale şi echipamente medicale achiziţionate în cantităţi ce nu pot fi justificate de consumurile reale, la şefi de secţie cu contracte expirate sau personal nemedical care coordonează activitatea medicală în unele secţii, pînă la medici nevoiţi să facă gărzi în specialităţi pentru care nu au fost pregătiţi. Plus multe semne de întrebare la organizarea concursurilor de angajare sau la detaşarea pe secţii a unor cadre medicale cu studii medii sau a personalului auxiliar. Cristina Gavriloiu declară că şi-ar fi dorit să fie găsite rezolvări la aceste probleme, dar nu s-a putut. Aşa că a demisionat.

Vă prezentăm în continuare declaraţia completă dată pentru Monitorul de Cristina Gavriloiu: “Întrucît gestul meu de a demisiona a fost dus în sfera politicului, mă văd nevoită să fac unele precizări cu privire la ceea ce înseamnă în accepţiunea mea noţiunea de politici de personal, de achiziţii şi transparenţă managerială. Vreau să se înţeleagă foarte clar că poziţia mea în echipa de conducere a SJU Piatra Neamţ nu a fost aceea de organ de cercetare judiciară şi scopul meu nu a fost nici pe departe acela de a căuta şi a vîna greşeli sau potenţiale activităţi şi practici ilegale.

Intenţia mea a rămas cea declarată iniţial, odată cu numirea mea, şi, anume, de a depune toate diligenţele pentru îmbunătăţirea actului medical în ansamblu, în vederea creşterii gradului de încredere a populaţiei în instituţia noastră. Prin politici de personal, achiziţii şi tranparenţă managerială, nu ar trebui să se înţeleagă strict angajarea unor persoane cu sau fără concurs, cu sau fără competenţe, achiziţii curente de medicamente şi materiale sanitare, ci ar trebui extinsă plaja de abordare.

Consider că priorităţile echipei de conducere ar trebui să fie îndreptate şi înspre gestionarea judicioasă a resursei umane deja existente, îmbunătăţirea calităţii şi condiţiilor de muncă pentru personalul angajat, siguranţa şi securitatea locului de muncă şi, nu în ultimul rînd, asigurarea legalităţii activităţilor desfăşurate de către toţi angajaţii SJU. Ce vreau să spun cu aceasta ar fi că nu ar trebui să mai existe situaţii de genul:

– cadre medicale cu studii medii şi personal auxiliar detaşate pe alte secţii/compartimente să fie obligate să-şi desfăşoare activitatea în lipsa unui act adiţional la contractul individual de muncă, ce ar trebui să certifice aceste situaţii, persoane care, ulterior, să fie nevoite să facă numeroase demersuri către conducerea instituţiei pentru obţinerea drepturilor salariale de care în mod legal şi firesc ar trebui să beneficieze.

– medici, şi nu puţini, să fie nevoiţi să efectueze servicii pe alte linii de gardă, în specialităţi incompatibile cu competenţele lor profesionale, cu încălcarea ordinului MS 870/2004 privind timpul de muncă, organizarea şi efectuarea gărzilor în instituţiile publice, acestora încălcîndu-li-se practic dreptul la siguranţa şi securitatea muncii, expunîndu-i la practici medicale care nu fac obiectul asigurărilor  de malpraxis.

– personal nemedical cu atribuţii de şef de secţie, care coordonează şi girează activitatea medicală, fără a avea nici urmă de competenţă în acest sens.

– şefi de secţie cu contracte de management expirate şi a căror valabilitate nu este prelungită.

– modificări ale organigramei spitalului prin transformarea gradaţiilor  posturilor vacante la solicitarea potenţialilor candidaţi pentru acestea.

– achiziţionarea de servicii medicale prin încheierea de contracte de colaborare cu medici din alte centre la preţuri nefundamentate, în condiţiile în care aceste servicii ar putea fi prestate în parte şi de medicii angajaţi ai SJU cărora, în mod arbitrar, nu li s-a oferit această posibilitate.

– referate pentru achiziţionarea de materiale şi echipamente sanitare în cantităţi ce nu pot fi justificate de consumurile reale, fără a exista o fundamentare a acestora.

– nerespectarea deciziei Comitetului Director prin omiterea cu bună ştiinţă a publicării pe site-ul SJU Piatra Neamţ a tuturor achiziţiilor publice, deşi există legislaţie în vigoare care impune acest lucru.

Acestea ar fi o parte din lucrurile care ar fi trebuit să ne intereseze.

Toate cele arătate mai sus au fost discutate cu managerul instituţiei şi directorul de îngrijiri, încercînd să îi cooptez în soluţionarea acestor situaţii, dar, după cum s-a văzut, existînd o mare reticenţă la schimbare, finalul colaborării noastre a fost inevitabil”.

Pe final, ar mai fi de spus doar că e una dintre cele mai sincere, complete şi realiste prezentări a situaţiei din Spitalul Judeţean făcută publică în ultima perioadă. Şi solicităm ca o echipă de control de la Ministerul Sănătăţii să vină să verifice aceste aspecte, pentru că pot avea impact negativ nu doar asupra modului în care este cheltuit banul public, dar mai ales asupra calităţii actului medical. Iar de suferit suferă în primul rînd PACIENTUL.

Citește știrea

Actualitate

Neamţ: Noul şef al IPJ este… tot vechiul şef

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ Neculai Catană e împuternicit pentru încă trei luni ca inspector şef

Comisarul şef Neculai Catană este împuternicit pentru încă trei luni la comanda Inspectoratului de Poliţie Judeţean Neamţ, prin ordin al ministrului de interne. Aceasta este ştirea care pune capăt numeroaselor speculaţii ce au circulat în spaţiul public începînd din 2 iunie, cînd a expirat prima împuternicire, pe o perioadă de şase luni.

S-a tot speculat despre cine va fi şeful IPJ, la bursa zvonurilor fiind vehiculate mai multe nume. Pînă la urmă a venit, miercuri seară, ordinul ministrului Marcel Vela prin care Neculai Catană rămîne inspector şef. Tot miercuri seara a fost făcută publică informaţia că a fost împuternicit şi un nou adjunct, pe o perioadă de şase luni: este vorba despre comisarul Mihai Osoianu, de la Economic.

Rămîne de văzut ce se va întîmpla şi cu procesul deschis de fostul inspector şef, Paul Tablan, care, dacă va cîştiga în instanţă, ar putea reveni la conducerea Inspectoratului.

Citește știrea

Trending