Contactează-ne

Educatie

Neamţ: La simulări nu au fost teze albe şi probleme

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ examenele la clasa a VII-a şi a VIII-a s-au desfăşurat fără incidente ■ notele vor fi trecute în cataloage doar la solicitarea elevilor sau a părinţilor ■ în Neamţ, simularea nu a fost boicotată ■

În această săptămînă s-au desfăşurat simulările examenelor naţionale la clasele a VII-a şi a VIII-a. Luni, 11 martie, 4.387 de elevi din Neamţ de clasa a VII-a au susţinut testarea de la limba şi literatura română, 84 au absentat şi nu a fost eliminat nici un elev. La clasa a VIII-a, prezenţa a fost de 4.456 elevi şi nu au existat elevi eliminaţi, dar au absentat 64 de elevi. Şi la simularea de la matematică prezenţa a fost mulţumitoare şi nu s-au semnalat incidente. „La simularea de la disciplina matematică la clasa a VII- a, din cei 4.475 elevi, am susţinut proba 4.372 de elevi, absenţi fiind 103. La clasa a VIII-a, din 4.540 de elevi, au fost prezenţi 4.456 de elevi, iar 84 au absentat. Nu am avut nici un fel de evenimente nedorite pe parcursul desfăşurării simulării probei“, a precizat profesorul Ioan Milea, inspector general adjunct al ISJ Neamţ. Lucrările se vor corecta exact în condiţii de examen, rezultatele acestora urmînd a fi discutate individual, cu fiecare elev şi părinte. Trecerea notei în catalog poate fi făcută doar la cererea elevului sau a părintelui. Elevii vor putea în felul acesta să vadă care sînt golurile pe care le au în cunoştinţe şi împreună cu dascălii lor să întocmească planuri individuale remediale. În Neamţ nu au existat lucrări în alb, ceea ce înseamnă că elevii din judeţ nu au achiesat la îndemnul de a boicota aceste teste, ca mod de protest la adresa Ministerului Educaţiei, aşa cum s-a întîmplat în multe alte judeţe ale ţării. Reprezentanţii Consiliului Naţional al Elevilor anunţau că la simularea Evaluării Naţionale vor da foia goală în semn de protest, deoarece probele nu le-ar evalua competenţele, ci doar cunoştinţele, subliniind că refuză să fie cobai pentru Ministerul Educaţiei. „Consiliul Naţional al Elevilor, structura reprezentativă a elevilor din România, doreşte să aducă în atenţia publică (mai ales vouă, elevilor pe care îi reprezentăm) o problemă care este cunoscută tuturor: metodele de evaluare din sistemul nostru de învăţămînt nu se pliază pe nevoile şi interesele actuale. De aceea, dar şi pentru a responsabiliza toţi decidenţii care pînă acum nu ne- au luat în serios, invităm elevii să ni se alăture în protestul prin care ne opunem modului în care sunt organizate simulările examenelor naţionale. Mai mult decît orice altceva, o facem pentru generaţiile viitoare, pentru că ele nu trebuie să fie asemenea nouă, o generaţie de sacrificiu, o generaţie de cobai ai Ministerului Educaţiei Naţionale“, se arata într-un comunicat al CNE. Se mai considera că probele nu evaluează competenţele elevului, ci doar cunoştinţele; nu vor evalua capacitatea de a gîndi critic, ci doar de a reproduce informaţiile dictate la clasă: „Simulările au ajuns să fie experimentul ministerului, nu experienţele noastre de învăţare, iar acest lucru ne motivează să ne ridicăm în faţa tuturor acestor nedreptăţi, printr-un protest: fie dînd foaia goală, fie scriind tot ceea ce este greşit la sistem, transformîndu-ne foaia de examen într-un manifest faţă de învăţămîntul românesc. Nu vrem evaluări mai uşoare, vrem evaluări reale“, se mai arată în comunicat. Ministerul a răspuns CNE că proiectul de organizare a probelor a fost dezbătut la Comisia de Dialog Social de elevi, părinţi şi profesori, majoritatea susţinînd demersul. „Simulările examenelor naţionale au scopul de a familiariza elevii cu rigorile testelor pe care le vor susţine la finalul ciclului gimnazial/liceal, stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum şi optimizarea pregătirii în vederea obţinerii unor rezultate satisfăcătoare în cadrul examenelor naţionale. Proiectul de ordin de ministru prin care a fost aprobată organizarea simulării Evaluării Naţionale şi a simulării probelor scrise ale examenului naţional de Bacalaureat, în anul şcolar 2018-2019, a fost dezbătut în cadrul Comisiei de Dialog Social din care fac parte reprezentanţii elevilor, părinţilor, profesorilor şi ai altor parteneri sociali, majoritatea susţinînd acest demers care vine în sprijinul elevilor“, preciza Ministerul Educaţiei. În 2018, la Evaluarea Naţională din 150.603 candidaţi înscrişi, 55.080 nu au obţinut nota 5 la Matematică, iar 31.440 au luat note sub 5 la proba de Limba şi Literatura Română. „Rezultatele obţinute de elevi la examenele naţionale arată că se impune intensificarea eforturilor tuturor factorilor implicaţi pentru asigurarea succesului educaţional al tuturor copiilor, inclusiv al copiilor din grupurile marginalizate social şi în situaţie de risc de abandon şcolar, accesului egal al acestora la oportunităţi, drepturi şi servicii din domeniul educaţional, precum şi pentru ameliorarea rezultatelor elevilor la examenele naţionale“, mai susţineau reprezentanţii MEN. Totodată, aceştia mai subliniază că pentru susţinerea şi promovarea cu succes a examenelor naţionale, rezultatele elevilor vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţămînt prin discuţii individuale, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral.

Citește știrea
Advertisement
loading...
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

E sigur: clopoţelul va suna pe 9 septembrie

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ elevii se vor întoarce în bănci luni, 9 septembrie ■ semestrul I are 15 săptămîni, iar semestrul II, 20 de săptămîni ■

Elevii vor revenit din vacanţă pe 9 septembrie, conform calendarului stabilit, iar amînarea începutului anului şcolar cu o săptămînă nu mai este luată în calcul. Este anunţul recent al Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN), în contextul în care amînarea cursurilor fusese cerută de premier, pare-se, la dorinţa operatorilor din turism. Anul şcolar va debuta aşadar pe 9 septembrie, aşa cum prevede Ordinul MEN nr. 3.191/2019 privind structura anului şcolar 2019-2020. Primul ministru Viorica Dăncilă îi ceruse fostului ministru al Educaţiei Ecaterina Andronescu, să ia în calcul amînarea datei de începere cu o săptămînă, motivînd că este o măsură aşteptată de elevii din România. „În urma solicitării prim-ministrului Viorica Dăncilă, adresată ministrului Educaţiei Naţionale, de a stabili data începerii noului an şcolar prin consultarea tuturor părţilor implicate, ministrul interimar al Educaţiei, Valer-Daniel Breaz, a decis ca prima zi de cursuri din anul şcolar 2019-2020 să fie luni, 9 septembrie. Decizia a fost luată ca urmare a discuţiilor purtate între reprezentanţii Ministerului Educaţiei Naţionale şi partenerii săi de dialog social“, se arată în comunicatul de presă, publicat recent pe site-ul MEN. Structura anului şcolar 2019- 2020, cuprinsă în ordinul de ministru 3.191/2019 este următoarea: Semestrul I: 9 septembrie – 20 decembrie 2019 (15 săptămîni); 9 septembrie – 20 decembrie 2019: cursuri; 26 octombrie – 3 noiembrie 2019: vacanţă pentru învăţămîntul primar şi preşcolar; 21 decembrie 2019 – 12 ianuarie 2020: vacanţa de iarnă; Semestrul al II-lea: 13 ianuarie – 12 iunie 2020 (20 de săptămîni); 13 ianuarie – 3 aprilie 2020: cursuri; 4 aprilie – 21 aprilie 2020: vacanţa de primăvară; 22 aprilie – 12 iunie 2020: cursuri; 13 iunie – data din septembrie 2020 la care încep cursurile anului şcolar 2020-2021: vacanţa de vară.

Citește știrea

Actualitate

Neamţ: Trei centre pentru BAC-ul de toamnă

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ peste 1.000 de absolvenţi care nu au promovat examenul în vară, îl vor susţine în centrele din Piatra Neamţ, Roman şi Tîrgu Neamţ ■ lucrările vor fi corectate în două centre de evaluare ■

Conducerea ISJ Neamţ a stabilit cele trei centre de examen şi două de evaluare, unde 1043 de candidaţi care nu au luat BAC-ul în vară, vor încerca să-l promoveze în perioada 26 iulie – 7 septembrie. Un centru este fixat la Liceul Tehnologic Economic Administrativ din Piatra Neamţ. Aici vor susţine examenul 12 absolvenţi de la CN de Informatică, 5 de la Seminarul Sf. Împăraţi Constantin şi Elena şi 9 de la Colegiul Asachi. Tot aici sînt aşteptaţi 9 elevi de la Colegiul Petru Poni Roman, 8 de la Liceul Spiru Haret şi 35 de la LPS Piatra Neamţ. Cinci elevi de la Liceul Teologic Sf. Francisc de Assisi din Roman vor da examenul la Liceul Economic- Administrativ, pentru specializarea învăţător-educatoare, precum şi 2 elevi de la Liceul Particular nr. 1 din Alexandru cel Bun. Tot aici vor susţine examenul 126 de elevi de la Colegiul G. Cartianu Piatra Neamţ, dar şi 16 elevi ai liceului din Roznov. La Centrul de la Colegiul Miron Costin Roman vor susţine examenul trei elevi de la CNRV, 18 de la Liceul Teologic Melchisedec Ştefănescu, 3 de la Liceul Teologic Sfîntul Francisc de Assisi, 46 de la LPS Roman, 67 de la Colegiul Petru Poni, 35 de la Colegiul Danubiana şi 67 de la Colegiul Miron Costin. Tot aici vor susţine examen 55 absolvenţi de la Liceul Tehnologic Nisiporeşti, 8 de la Liceul Sf. Ioan de la Salle, Pildeşti, 5 de la Liceul I. Ionescu de la Brad, 38 de la Liceul V. Alecsandri Săbăoani, dar şi 4 elevi de la Liceul Carol I Bicaz. Tot la Roman este arondat şi Liceul Mihail Sadoveanu din Borca, de unde vor veni 10 elevi. Şi cei 29 de elevi de la Liceul Dimitrie Leonida Piatra Neamţ vor susţine sesiunea de toamnă la Roman. Mai sînt repartizaţi 28 de elevi de la Colegiul Forestier, 12 de la Liceul de Transporturi, 73 de la Liceul Economico Administrativ, 18 de la Liceul Victor Brauner şi unul de la Colegiul Hogaş. Cel de al treilea centru va funcţiona la Colegiul Naţional Ştefan cel Mare Tîrgu Neamţ. Aici sînt arondate: Liceul Mihail Sadoveanu Borca (30 de elevi), Colegiul Creangă (156), şi 20 de elevi de la liceul gazdă. De la Liceul Vasile Conta vor susţine examenul 13 absolvenţi, precum şi 4 de la Liceul Ion Creangă Pipirig. La acest centru vor mai susţine examenul 24 de elevi de la Seminarul Veniamin Costachi din Vînători şi 3 de la Liceul Teologic Cuvioasa Parascheva Agapia. În Neamţ vor funcţiona şi două centre zonale de evaluare, ambele la Colegiul Transporturi din Piatra Neamţ.

Citește știrea

Actualitate

Directori cu delegaţie pe la şcolile nemţene

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ Consiliul de Administraţie al ISJ Neamţ a aprobat detaşarea a 19 cadre didactice, în interesul învăţămîntului, pe funcţiile de director sau director adjunct

Consiliul de Admnistraţie al Inspectoratului Şcolar Neamţ a aprobat în şedinţa de marţi, 6 august, numirea, cu delegaţie, a 19 cadre didactice, care vor ocupa funcţia de director sau director adjunct, la unităţi şcolare din judeţ. Astfel, la Şcoala Bahna a fost numit director profesorul Petruţ Miron, iar la Şcoala Gimnazială Dămuc, funcţia de director va fi ocupată de profesoara Elena Topoliceanu. La Şcoala Farcaşa a fost numit director Constantin Gavriluţ, iar la Oniceni îşi va continua activitatea de conducere Dan Vîntu. Director la Liceul de Arte Victor Brauner din Piatra Neamţ va fi şi anul acesta profesoara Claudia Georgiana Covasan. Liceul Teologic Sfinţii Împăraţi Constantin şi Elena din Piatra Neamţ va avea ca director pe profesorul Bogdan Constantin. Pe postul de director plin la Liceul Tehnologic Vasile Sav a fost detaşat preotul profesor Alexandru Lezeu, care pînă acum a funcţionat ca director adjunct la Şcoala Gimnazială Mihai Eminescu. La Clubul Copiilor din Săbăoani i s-a prelungit detaşarea profesoarei Maria Petruţ. La fel s-a procedat şi la Liceul Vasile Alecsandri Săboani, unde profesoara Ioana Ciobanu a primit aprobare de prelungire a detaşării pe funcţia de director plin. Şi la Liceul Teologic Ortodox Veniamin Costachi de la Mănăstirea Neamţ i s-a prelungit detaşarea profesorului Viorel Laiu Remus. În aceeaşi şedinţă au fost detaşate pe funcţia de directori adjuncţi mai multe cadre didactice, unele în continuare, altele nou numite. La Şcoala Gimnazială Regina Maria din Bicaz a fost numită ca adjunct Elena Alina Suciu, iar la Liceul Mihail Sadoveanu, din Borca, profesoara Alina Budăi. La Liceul Tehnologic Nisiporeşti în funcţia de director adjunct a fost numită Gabriela Pascal, iar Neculai Muscalu a fost detaşat pe funcţia de adjunct la Şcoala Gimnazială din Dumbrava Roşie. Claudia Covasan a fost numită director adjunct la Şcoala Gimnazială Nr.2 Piatra Neamţ. Pe aceeaşi funcţie de adjunct a fost numită la Şcoala Poiana Teiului, Maria Doroftei. Funcţia de adjunct va fi ocupată, în viitorul an şcolar, la Liceul Teologic Sfîntul Francisc de Assisi tot de profesorul Bogdan Irimia. Pe funcţia de director adjunct la Şcoala Gimnazială Vasile Alecsandri a fost detaşată Maria Ghiniţă, fost inspector şcolar, iar la Liceul Tehnologic Vînători va funcţiona ca adjunct Teodora Doina Paga. Pentru alte funcţii de conducere, încă neocupate, se va organiza o nouă selecţie, la o dată ce va fi anunţată.

Citește știrea

Trending