Publicitate

■ examenele la clasa a VII-a şi a VIII-a s-au desfăşurat fără incidente ■ notele vor fi trecute în cataloage doar la solicitarea elevilor sau a părinţilor ■ în Neamţ, simularea nu a fost boicotată ■

În această săptămînă s-au desfăşurat simulările examenelor naţionale la clasele a VII-a şi a VIII-a. Luni, 11 martie, 4.387 de elevi din Neamţ de clasa a VII-a au susţinut testarea de la limba şi literatura română, 84 au absentat şi nu a fost eliminat nici un elev. La clasa a VIII-a, prezenţa a fost de 4.456 elevi şi nu au existat elevi eliminaţi, dar au absentat 64 de elevi. Şi la simularea de la matematică prezenţa a fost mulţumitoare şi nu s-au semnalat incidente. „La simularea de la disciplina matematică la clasa a VII- a, din cei 4.475 elevi, am susţinut proba 4.372 de elevi, absenţi fiind 103. La clasa a VIII-a, din 4.540 de elevi, au fost prezenţi 4.456 de elevi, iar 84 au absentat. Nu am avut nici un fel de evenimente nedorite pe parcursul desfăşurării simulării probei“, a precizat profesorul Ioan Milea, inspector general adjunct al ISJ Neamţ. Lucrările se vor corecta exact în condiţii de examen, rezultatele acestora urmînd a fi discutate individual, cu fiecare elev şi părinte. Trecerea notei în catalog poate fi făcută doar la cererea elevului sau a părintelui. Elevii vor putea în felul acesta să vadă care sînt golurile pe care le au în cunoştinţe şi împreună cu dascălii lor să întocmească planuri individuale remediale. În Neamţ nu au existat lucrări în alb, ceea ce înseamnă că elevii din judeţ nu au achiesat la îndemnul de a boicota aceste teste, ca mod de protest la adresa Ministerului Educaţiei, aşa cum s-a întîmplat în multe alte judeţe ale ţării. Reprezentanţii Consiliului Naţional al Elevilor anunţau că la simularea Evaluării Naţionale vor da foia goală în semn de protest, deoarece probele nu le-ar evalua competenţele, ci doar cunoştinţele, subliniind că refuză să fie cobai pentru Ministerul Educaţiei. „Consiliul Naţional al Elevilor, structura reprezentativă a elevilor din România, doreşte să aducă în atenţia publică (mai ales vouă, elevilor pe care îi reprezentăm) o problemă care este cunoscută tuturor: metodele de evaluare din sistemul nostru de învăţămînt nu se pliază pe nevoile şi interesele actuale. De aceea, dar şi pentru a responsabiliza toţi decidenţii care pînă acum nu ne- au luat în serios, invităm elevii să ni se alăture în protestul prin care ne opunem modului în care sunt organizate simulările examenelor naţionale. Mai mult decît orice altceva, o facem pentru generaţiile viitoare, pentru că ele nu trebuie să fie asemenea nouă, o generaţie de sacrificiu, o generaţie de cobai ai Ministerului Educaţiei Naţionale“, se arata într-un comunicat al CNE. Se mai considera că probele nu evaluează competenţele elevului, ci doar cunoştinţele; nu vor evalua capacitatea de a gîndi critic, ci doar de a reproduce informaţiile dictate la clasă: „Simulările au ajuns să fie experimentul ministerului, nu experienţele noastre de învăţare, iar acest lucru ne motivează să ne ridicăm în faţa tuturor acestor nedreptăţi, printr-un protest: fie dînd foaia goală, fie scriind tot ceea ce este greşit la sistem, transformîndu-ne foaia de examen într-un manifest faţă de învăţămîntul românesc. Nu vrem evaluări mai uşoare, vrem evaluări reale“, se mai arată în comunicat. Ministerul a răspuns CNE că proiectul de organizare a probelor a fost dezbătut la Comisia de Dialog Social de elevi, părinţi şi profesori, majoritatea susţinînd demersul. „Simulările examenelor naţionale au scopul de a familiariza elevii cu rigorile testelor pe care le vor susţine la finalul ciclului gimnazial/liceal, stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum şi optimizarea pregătirii în vederea obţinerii unor rezultate satisfăcătoare în cadrul examenelor naţionale. Proiectul de ordin de ministru prin care a fost aprobată organizarea simulării Evaluării Naţionale şi a simulării probelor scrise ale examenului naţional de Bacalaureat, în anul şcolar 2018-2019, a fost dezbătut în cadrul Comisiei de Dialog Social din care fac parte reprezentanţii elevilor, părinţilor, profesorilor şi ai altor parteneri sociali, majoritatea susţinînd acest demers care vine în sprijinul elevilor“, preciza Ministerul Educaţiei. În 2018, la Evaluarea Naţională din 150.603 candidaţi înscrişi, 55.080 nu au obţinut nota 5 la Matematică, iar 31.440 au luat note sub 5 la proba de Limba şi Literatura Română. „Rezultatele obţinute de elevi la examenele naţionale arată că se impune intensificarea eforturilor tuturor factorilor implicaţi pentru asigurarea succesului educaţional al tuturor copiilor, inclusiv al copiilor din grupurile marginalizate social şi în situaţie de risc de abandon şcolar, accesului egal al acestora la oportunităţi, drepturi şi servicii din domeniul educaţional, precum şi pentru ameliorarea rezultatelor elevilor la examenele naţionale“, mai susţineau reprezentanţii MEN. Totodată, aceştia mai subliniază că pentru susţinerea şi promovarea cu succes a examenelor naţionale, rezultatele elevilor vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţămînt prin discuţii individuale, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral.

loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.