Contactează-ne

Administrație

Neamţ: Ex-şeful Poliţiei a dat în judecată ministerul

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ comisarul şef Paul Tablan a contestat în instanţă ordinul prin care a fost demis de la comanda IPJ Neamţ ■ a fost chemat în instanţă Ministerul Afacerilor Interne, ORNISS, IGPR dar şi Poliţia Neamţ ■ înainte de a fi demis, comisarului şef nu i-a mai fost prelungit certificatul ORNISS ■ fără acesta, ofiţerul nu poate lucra în structurile operative ■

Fostul şef al Poliţiei Neamţ, Paul Tablan, a luat decizia de a contesta în instanţă ordinul prin care a fost demis din funcţia de conducere.

Acesta spunea, încă de la finele anului trecut, că este posibil să se adreseze justiţiei, ceea ce a şi făcut la începutul acestei săptămîni, acţiunea avînd ca obiect anulare act administrativ, Cererea a fost înregistrată pe rolul Tribunalului Neamţ, la Secţia a II-a Civilă de Contencios Administrativ şi Fiscal pe 20 ianuarie 2020.

În dosar Paul Tablan are calitatea de reclamant şi se va judeca cu Ministerul Afacerilor Interne, reprezentat prin ministrul Marcel Vela, Inspectoratul General al Poliţiei Române, prin chestor principal de poliţie Liviu Vasilescu, dar şi Inspectoratul de Poliţie al judeţului Neamţ, prin comisarul care l-a înlocuit în funcţie pe Tablan, Neculai Catană.

Alături de aceştia calitate de pîrît în dosar o are şi Oficiul Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat (ORNISS), instituţia care nu a mai prelungit certificatul lui Tablan, iar în ipsa acestuia a pierdut funcţia de conducere.

De menţionat că practica judiciară a arătat că ORNISS nu are obligaţia de a-şi motiva decizia nici măcar în faţa instanţei de judecată, însă dacă acest lucru se va întîmpla Tablan ar afla de ce a rămas fără documentul în lipsa căruia a fost demis. Aşadar, procesul se află pe rolul Tribunalului Neamţ, însă nu a fost stabilit primul termen de judecată.

Rămîne de văzut ce vor stabili judecătorii la finele litigiului şi dacă Tablan va avea cîştig de cauză în disputa cu şefii poliţiei.

Răspunsul în doi peri al IGPR

Reamintim că Paul Tablan a fost demis după ani de zile în care controale şi verificări dispuse la instituţia pe care a condus-o nu au scos nimic imputabil la iveală. Pentru că, cel mai probabil, nu s-a găsit un alt mod de a-l înlătura din funcţie s-a găsit o soluţie de avarie, una ruşinoasă ca mod de operare şi cu implicaţii pentru viitorul profesional al poliţistului.

Nu i-a fost prelungit certificatul ORNISS, care se reînnoieşte din patru la patru ani şi care permite accesul la informaţiile clasificate. Fără acest certificat, nici un ofiţer nu poate lucra în structurile operative. Centrul de Informare şi Relaţii Publice din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, prin adresa purtînd numărul 403.988/6 decembrie 2019, a trimis Monitorului de Neamţ un răspuns de o ambiguitate desăvîrşită, cum că ofiţerului îi lipsea un anume „document“.

„În urma verificărilor efectuate la structura de specialitate din cadrul Poliţiei Române a rezultat că Ordinul ministrului Afacerilor Interne nr.II/2059 prin care comisarul-şef de poliţie Tablan Costel Paul, şeful Inspectoratului de Poliţie Judeţean Neamţ, a fost pus la dispoziţia unităţii, a fost emis la data de 27 noiembrie 2019 cu aplicabilitate din data de 5 decembrie 2019, avînd în vedere faptul că ofiţerul nu mai îndeplinea o condiţie de ocupare a postului pentru care era numit“, se arăta în documentul amintit.

„Este foarte probabil să mă adresez justiţiei. O să încerc şi această varianţă, ca să nu îmi pară rău la un moment, dar şi ca să epuizăm toate variantele. Deocamdată, necunoscînd toate motivele, pot avea doar bănuieli. Cel mai probabil voi beneficia şi de sprijinul sindicatului din care fac parte de la intrarea în sistem, poate ei ştiu, cunosc, au mai auzit şi vedem ce se poate face. La acest moment însă e prea devreme de spus ceva concret, trebuie mai întîi să iau la cunoştinţă oficial şi apoi vedem ce se poate face“, declara la acel moment Paul Tablan.

Se pare că demiterea acestuia de la comanda inspectoratului nemţean a venit ca urmare a faptului că a deranjat pe cineva sau pe mai mulţi, din mediul politic, sau nu. La un moment dat se zvonea că la şefia Poliţiei Neamţ ar fi fost în cărţi un alt ofiţer, dar lucrurile au luat o turnură neaşteptată şi cu începere de pe 3 decembrie 2019 la comanda IPJ Neamţ a fost numit Nicolae Catană, pe o perioadă determinată, de 6 luni, pentru preluarea atribuţiilor de inspector şef.

Rămîne de văzut dacă acţiunea în instanţă îi va da fostului şef al Poliţiei Neamţ satisfacţia dorită şi dacă va afla cum s-a întîmplat ca după un sfert de veac de meserie, ofiţerul să rămînă fără certificatul ORNISS.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Piatra Neamţ: Proiect de 2,9 milioane de euro

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ cu fonduri europene, va fi reabilitat Colegiul Tehnic de Transporturi

Primarul municipiului Piatra Neamţ, Dragoş Chitic, a semnat  contractul de finanţare pentru  încă un  proiect european care va fi implementat în Piatra Neamţ, în perioada următoare şi va fi finanţat în cadrul POR 2014-2020 în proporţie de 98%, contribuţia proprie fiind de doar 2%. Valoarea proiectului este de 2,9 milioane de euro.

Este vorba despre „Reabilitarea, modernizarea şi dotarea Colegiului Tehnic de Transporturi”. Concret, vor fi realizate lucrări de reabilitare termică a clădirii, reabilitarea acoperişului precum şi dotări specifice pentru creşterea şi îmbunătăţirea infrastructurii educaţionale de care beneficiază 635 de elevi şi 50 de cadre didactice.

„Consider că unul dintre fundamentele principale ale unei comunităţi îl reprezintă educaţia membrilor ei. Mai multe unităţi şcolare din Piatra Neamţ: creşe, grădiniţe, şcoli generale şi licee vor beneficia în perioada următoare de reabilitare, modernizare şi dotare din fonduri europene atrase în cadrul actualului Program Operaţional Regional al Uniunii Europene. Fondurile europene reprezintă o soluţie la îndemâna autorităţilor locale pentru realizarea de investiţii care să dezvolte comunităţile şi din acest motiv ne batem pentru fiecare cent nerambursabil care poate fi adus în oraşul nostru”, a declarat primarul Dragoş Chitic.

Citește știrea

Actualitate

Regimul documentelor în perioada stării de urgenţă

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ valabilitatea unor acte se menţine pe perioada stării de urgenţă plus 90 de zile de la încetarea acesteia ■ sînt norme noi şi la dovezile înlocuitoare ale permiselor de conducere ■

A fost publicată, pe 31 martie 2020, în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 268, Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2020, pentru modificarea şi completarea O.U.G. 1/1999 privind regimul stării de asediu şi regimul stării de urgenţă.

Sînt noutăţi, după art. 33 din O.U.G. 1/1999, se introduce un nou articol, 33 ind. 2, cu următorul cuprins: (1) Valabilitatea documentelor eliberate de instituţiile şi autorităţile publice se menţine pe toată perioada stării de asediu sau a stării de urgenţă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestor stări. (2) Prin excepţie de la alin. (1), în cazul dovezilor înlocuitoare ale permiselor de conducere – cu drept de circulaţie, se menţine numai valabilitatea celor emise în temeiul art. 111 alin. 1 lit. b sau alin. 4 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, cu modificările şi completările ulterioare, pe toată perioada stării de asediu sau a stării de urgenţă, precum şi pentru o perioadă de 10 zile de la încetarea acestor stări.

Pentru aceleaşi perioade, se menţine şi valabilitatea prelungirii dreptului de circulaţie dispusă de procuror sau instanţa de judecată potrivit art. 111 alin. 6 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, cu modificările şi completările ulterioare. Art. 111 alin. 1 lit. b din O.U.G. 195/2002 rep. prevede că permisul de conducere sau dovada înlocuitoare a acestuia se reţine cînd titularul acestuia a săvîrşit una dintre infracţiunile prevăzute la art. 334, art. 335 alin. (2), art. 336, 337, art. 338 alin. (1) şi la art. 339 alin. (2), (3) si (4) din Codul penal, iar art. 111 alin. 4 din O.U.G. 195/2002 rep. stabileşte că permisul de conducere al conducătorului de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai, implicat într-un accident de circulaţie din care a rezultat uciderea sau vătămarea corporală a unei persoane, se reţine de către poliţia rutieră dacă acesta a încălcat o regulă de circulaţie, eliberîndu-se dovadă înlocuitoare fără drept de circulaţie, în situaţia în care regula de circulaţie încălcată este una dintre cele prevăzute la art. 102 alin. (3) lit. a) si c), sau dovadă înlocuitoare cu drept de circulaţie pentru o perioadă de 15 zile, în celelalte cazuri.

De asemenea, art. 111 alin. 6 din O.U.G. 195/2002 rep. prevede că la cererea titularului permisului de conducere reţinut în condiţiile alin. (1) lit. b) sau ale alin. (4), procurorul care efectuează urmărirea penală sau exercită supravegherea cercetării penale ori, în faza de judecată, instanţa de judecată învestită cu soluţionarea cauzei poate dispune prelungirea dreptului de circulaţie, cu cîte cel mult 30 de zile, pînă la dispunerea clasării, renunţării la urmărirea penală sau, după caz, pînă la rămînerea definitivă a hotărîrii judecătoreşti. Modul de soluţionare a cererii de prelungire a dreptului de circulaţie se comunică şi şefului poliţiei rutiere pe raza căreia s-a comis fapta.

„Din interpretarea prevederilor legale, rezultă faptul că dovezile înlocuitoare ale permiselor de conducere eliberate cu drept de circulaţie pentru săvîrşirea unei infracţiuni la regimul circulaţiei, precum şi cele eliberate conducătorilor auto implicaţi într-un accident de circulaţie soldat cu victime omeneşti, îşi menţin valabilitatea pe toată perioada stării de asediu sau a stării de urgenţă, precum şi pentru o perioada de 10 zile de la încetarea acestor stări“, conform unui comunicat al Poliţiei Neamţ.

De asemenea, pe toată perioada stării de asediu sau a stării de urgenţă, precum şi pentru o perioadă de 10 zile de la încetarea acestor stări, se menţine şi valabilitatea prelungirii dreptului de circulaţie dispusă de procuror sau instanţa de judecată potrivit art. 111 alin. 6 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, cu modificările şi completările ulterioare. Aceste prevederi au intrat în vigoare la data publicării O.U.G. 34/2020 în Monitorul Oficial al României, pe 31 martie 2020.

Citește știrea

Actualitate

Mare atenţie la tratamentele medicale pe timpul pandemiei

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ nu cădeţi pradă soluţiilor miraculoase de pe diferite reţele de socializare ■ doar medicul este în măsură să recomande sau să întrerupă un tratament ■

Ministerul Sănătăţii şi Grupul de Comunicare Strategică şi Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă au iniţiat o campanie de informare ce vine cu recomandări utile în contextul pandemiei, cînd unii sînt tentaţi să treacă peste sfatul medicului şi să se trateze la întîmplare, cu medicamente minune.

Oficialii anunţă faptul că doar medicul dumneavoastră curant sau cel de familie vă pot recomanda să întrerupeţi sau să luaţi un medicament. Recomandările neoficiale vă pot pune viaţa în pericol.

Doar medicul este în măsură să decidă ce medicamente puteţi lua în contextul epidemiei de coronavirus. Nu modificaţi schema de tratament pe care o luaţi de obicei fără ca acest lucru să fie indicat de medic.

„Reţelele de socializare şi aplicaţiile de mesagerie sînt inundate cu informaţii neoficiale despre tratamente pentru noul coronavirus. Vă rugăm insistent să nu luaţi în considerare astfel de mesaje. Nu cădeţi pradă soluţiilor miraculoase apărute pe internet deoarece acestea vă pot pune sănătatea în pericol.

Dacă aveţi neclarităţi vă rugăm să vă informaţi doar din surse oficiale sau vă adresaţi medicului dumneavoastră. Evoluţia pandemiei este atent monitorizată de comunitatea ştiinţifică internaţională. Vă vom ţine la curent cu cele mai noi descoperiri ştiinţifice“, conform unui comunicat al Inspectoratului Judeţean de Poliţiei Neamţ.

Legat de faptul că infecţiile respiratorii pot determina complicaţii pe termen scurt dar şi pe termen lung, pînă la acest moment nu există suficiente date legate de posibile complicaţii pe termen lung cu COVID 19. Studiile apărute pînă în prezent au constatat că la pacienţii infectaţi cu noul conoravirus modificările radiologice pot persista pînă la 4 săptămîni de la debutul simptomelor, acestea fiind însă ameliorate faţă de perioada spitalizării.

De asemenea, chiar dacă o persoană întruneşte criteriile de externare (două teste negative la interval de 24 de ore, absenţa febrei şi ameliorarea simptomelor, semnelor clinice şi radiologice), aceasta poate prezenta în continuare simptome uşoare pentru următoarele săptămîni. Pînă la acest moment nu s-a putut determina impactul pe termen mediu şi lung al infecţiei cu coronavirus asupra sistemului respirator şi asupra altor organe, la pacienţi vindecaţi şi externaţi.

Citește știrea

Trending