Contactează-ne

Actualitate

Neamţ: Detaşări de directori şi inspectori în învăţămînt

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ Consiliul de Administraţie al ISJ a validat noi detaşări de directori, în interesul învăţămîntului ■ în acelaşi cadru instituţional au fost avizate şi detaşările pentru funcţia de inspector şcolari ■

În ultima şedinţă de Consiliu de Administraţie a ISJ Neamţ au fost luate decizii referitoare la detaşarea, în interesul învăţămîntului, pe locurile vacante, aferente funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile din judeţ, pentru anul şcolar viitor. „Inspectoratul Şcolar Judeţean Neamţ informează că în cadrul Consiliului de Administraţie din data de 20 august au fost validate detaşările în interesul învăţămîntului pe locurile vacante funcţiilor de directori, directori adjuncţi în unităţile de învăţămînt preuniversitar din judeţul Neamţ pentru anul şcolar 2019-2020, pînă la organizarea concursului de către Inspectoratul Şcolar Judeţean Neamţ, dar nu mai tîrziu de sfîrşitul anului şcolar 2019-2020“, a precizat Elena Preda, purtătorul de cuvînt al ISJ Neamţ. Astfel, la Şcoala Gimnazială Regina Maria, din oraşul Bicaz a fost detaşată profesoara Elena Cristina Sasu, fost inspector şcolar. La Şcoala Boghicea revine pe postul de director Eugen Mihai, fost director al unităţii şcolare şi ex-primar în ciclul electoral anterior, care ia locul soţiei sale ce a funcţionat ca director al şcolii atît timp cît acesta a ocupat funcţia de edil şef al localităţii. De menţionat că profesorul Eugen Mihai nu a luat examenul de ocupare a postului la ultimul concurs organizat de Inspectoratul Şcolar. La Şcoala Postliceală Sanitară din Piatra Neamţ revine pe postul de director profesorul Mihai Floroaia. Profesoara Mihaela Luminiţa Ciubotaru a fost detaşată pe funcţia de director adjunct la Şcoala Gimnazială Piatra Şoimului. La Şcoala Gimnazială Mihai Eminescu, din Roman, a fost detaşat ca director adjunct profesorul Dumitru Asoltanei, care îi va lua locul preotului Alexandru Lezeu detaşat ca director la Liceul Tehnologic Vasile Sav. La Şcoala Gimnazială I.I.Mironescu din comuna Tazlău postul de director va fi ocupat, în condiţii de detaşare de Marina Violeta Monalisa Lupu. În cadrul aceleiaşi şedinţe de CA, au fost validate şi detaşările în interesul învăţămîntului pentru funcţiile de inspectori şcolari, existînd şi aici cîteva mişcări pe posturi importante, părăsite din diverse motive de către foştii inspectori. „Conducerea ISJ Neamţ informează că Ministerul Educaţiei Naţionale a comunicat avizul favorabil privind numirea, prin detaşare în interesul învăţămîntului, pe locurile vacante aferente funcţiilor de inspector şcolar pînă la organizarea concursului de către Inspectoratul Şcolar Judeţean Neamţ, dar nu mai tîrziu de sfîrşitul anului şcolar 2019-2020, pentru următoarele cadre didactice care vor ocupa funcţii de inspectori şcolari: doamna Elena Cristina Alungulesei va ocupa funcţia de inspector şcolar pentru Educaţie timpurie cu normă întreagă. Luminiţa Boloca este detaşată ca inspector şcolar pentru Biologie, cu atribuţii de coordonare a disciplinei Chimie, prin fişa postului, cu jumătate de normă. Tot prin fişa postului va ocupa o jumătate de normă şi pe funcţia de inspector şcolar pentru Activităţi extraşcolare. Profesoara Mariana Munteanu a fost detaşată cu normă întreagă pentru funcţia de inspector şcolar pentru Managementul instituţional. Profesoara Elisabeta Pascu va lua loc profesorului Gheorghe Brînzei, în funcţia de inspector şcolar pentru disciplina Limba şi Literatura Română, colegul nostru trecînd la catedră de la 1 septembrie. Doamna Mihaela Popa este detaşată ca inspector şcolar pentru Proiecte educaţionale cu o normă, iar doamna Anca Livia Radu va avea jumătate de normă de inspector şcolar educaţie fizică şi sport. Colegul nostru, Ioan Romeo Roman, va ocupa funcţia de inspector şcolar pentru Managementul Instituţional. Domnia sa a fost în trecut şi inspector pentru discipline socio- umane şi pentru proiecte extraşcolare. Din cauza scăderii numărului de profesori la disciplinele socio-umane, acestea s-au alipit disciplinei Istorie, urmînd ca inspectorul de istorie (Elena Preda n.r.) să preia şi atribuţiile acestea prin fişa postului“, a mai adăugat Elena Preda.

Citește știrea
Un comentariu

Un comentariu

  1. Mihai

    24 august 2019 at 11:18 AM

    Sunt totusi prea mulți inspectori și angajați la ISJ în toată țara…Parcă se zicea că vor fi desființate inspectoratele școlare sau că se va lucra acolo doar cu 3 inspectori….Dar una se zice și alta se face!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Neamţ: Arsă pe faţă şi mîini, după ce a vrut să aprindă focul cu benzină

Știre publicată în urmă cu

în data de

O femeie de 32 de ani a suferit arsuri pe mîini şi pe faţă, miercuri, 20 noiembrie, după ce a vrut să aprindă focul cu benzină.

Mai mult, flăcările au cuprins o cameră a gospodăriei în care locuia. Incendiul a fost stins de pompierii de la Poiana Teiului şi de voluntarii de la SVSU Ceahlău.

“Un echipaj de pompieri de la Garda 2 de Intervenție Poiana Teiului a fost solicitat pentru a interveni la stingerea unui incendiu ce se manifesta la o locuință în satul Bistricioara, comuna Ceahlău. Ajunși la locul indicat pompierii au constatat că incendiul se manifesta la o cameră a locuinței. Nora proprietarei, în vârstă de 32 de ani a  suferit arsuri de gradul I la nivelul feței și mâinilor. Aceasta a primit îngrijiri de la echipajul de pompieri. La intervenție au participat și pompierii voluntari de la SVSU Ceahlău. Forțele de intervenție au stins incendiul”, au transmis reprezentanţii ISU Neamţ.

Au ars mai multe obiecte de mobilier, aparate electrocasnice și articole vestimentare.

Persoana care a suferit arsuri a fost preluată de un echipaj de la Serviciul de Ambulanţă Judeţean Neamţ.

“Cauza probabilă de producere a incendiului a fost stabilită ca fiind folosirea de combustibil neadecvat (a încercat să aprindă focul cu ajutorul benzinei)”, au mai comunicat reprezentanţii ISU Neamţ.

Citește știrea

Actualitate

Prefectura Neamţ, la ora bilanţului

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ “vreau să mulţumesc tuturor pentru realizarea obiectivelor propuse”, a declarat prefectul de Neamţ, Daniela Soroceanu

Şedinţa de Colegiu Prefectural de miercuri, 20 noiembrie, a constituit şi un moment de bilanţ pentru prefectul de Neamţ, Daniela Soroceanu, care a profitat de ocazie şi pentru a adresa un mesaj de mulţumire colaboratorilor de la şefia instituţiilor deconcentrate din judeţ.

“La data de 29 ianuarie 2019, s-a aprobat Planul de acţiuni pentru realizarea obiectivelor din Programul de Guvernare pentru anul 2019, la nivelul judeţului Neamţ prin Hotărârea Nr. 1 a Colegiului Prefectural. Acest plan are 17 capitole cu 142 de obiective şi 455 acţiuni. În consens cu acesta, s-a aprobat Planul de management al Instituţiei prefectului Judeţului Neamţ pentru realizarea obiectivelor operaţionale şi strategice asumate, care cuprinde 22 de obiective operaţionale cu 79 indicatori de performanţă.

Primul dintre aceste obiective operaţionale este Implementarea la nivelul judeţului a tuturor obiectivelor cuprinse în Programul de Guvernare. Cele 10 obiective ale Instituţiei Prefectului au fost realizate integral. De remarcat, organizarea de conferinţe de presă comune cu diferite instituţii publice deconcentrate, realizarea unei pagini de facebook pentru instituţie, înfiinţarea unui punct de lucru al Serviciului pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple la Tîrgu Neamţ, inauguraea unui sediu nou al Serviciului Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor şi realizarea unei aplicaţii de digitalizare pentru problematica Fondului Funciar.

Din cele 455 de actiuni propuse pe total an 2019 s-a realizat procentul de 87,5%, conform monitorizării la 9 luni (398 acţiuni realizate, restul fiind cu termen de realizare trim. IV 2019, rămase însă fără obiect, prin adoptarea Hotărârii Parlamentului nr. 22 din 4 noiembrie 2019). Un alt obiectiv operaţional stabilit pentru Instituţia Prefectului, cel care se referă la supravegherea respectării cadrului normativ la nivelul judeţului, prin verificarea legalităţii, a aplicării unitare şi respectarea Constituţiei şi a legilor, a tuturor actelor normative în vigoare, aşa cum prevede art. 255 din Codul Administrativ. S-a realizat integral.

Aceasta a presupus verificări ale corpului de control, ale comisiilor mixte; analize ale aplicării actelor normative în 12 domenii de activitate (spre exemplu: verificări cu privire la presupuse nereguli în exercitarea funcţiilor de viceprimar, şef birou, consilier, diferite comisii mixte pentru verificarea comercializării produselor pascale, pentru autorizări – lucrări în construcţii, posibile iregularităţi la unele rectificări bugetare, înstrăinări de bunuri).

Referitor la obiectivul care priveşte Consolidarea capacităţii instituţionale  a instituţiei noastre, şi ne referim aici la verificarea  legalităţii actelor administrative emise de autorităţile administraţiei publice locale, în perioada de referinţă, au fost verificate: 209 hotărîri ale Consiliului Judeţean Neamţ; 389 dispoziţii ale preşedintelui Consiliului Judeţean Neamţ; 5.498 hotărâri ale consiliilor locale; 19.687 dispoziţii ale primarilor”, a declarat prefectul de Neamţ.

Conform precizărilor făcute de aceasta, s-a realizat o acţiune de control, pe baza unei tematici, aprobată prin ordin al prefectului; o acţiune de verificare în teren a modului de utilizare a sumelor alocate din Fondul de intervenţie la dispoziţia Guvernului în vederea înlăturării efectelor calamităţilor naturale produse de inundaţii (HG 563/2018) pe baza unui eşantion de 11 localităţi reprezentând 25% din totalul de 45 de localităţi care au primit sume prin hotărârea menţionată.

“Din totalul actelor controlate, au fost considerate nelegale 160 acte administrative, fiind întocmite 159 adrese de procedură prealabilă, iar pentru un act s-a solicitat în mod direct instanţei de contencios administrativ anularea sa (Dispoziţia privind constituirea comisiei de concurs şi soluţionare a contestaţiilor pentru postul vacant de conducere de director Cămin pentru persoane vârstnice Roznov).

Din cele 159 acte administrative pentru care au fost întocmite adrese de procedură prealabilă, pentru un număr de 5 acte administrative s-a propus clasarea procedurilor, pentru 153 acte autorităţile administraţiei publice locale sesizate  au dispus măsurile necesare intrării în legalitate, un act fiind încă în procedură de analiză la autoritatea administraţiei publice locale emitente. Un alt obiectiv este Asigurarea bunei organizări şi desfăşurări a alegerilor pentru Parlamentul European, a celor prezidenţiale, precum şi a referendumurilor, în conformitate cu art. 258 din Codul Administrativ.

Putem preciza că au fost elaborate şi transmise către autorităţile şi instituţiile publice implicate în organizarea proceselor electorale un număr de 25 adrese, prin intermediul cărora au fost diseminate normele legale în domeniu, precum şi modalităţile de îndeplinire a atribuţiilor ce le revin în domeniul electoral. Pentru organizarea alegerilor europarlamentare şi a celor prezidenţiale au fost organizate 6 sesiuni de instruire cu instituţiile publice şi persoanele implicate în procesele electorale”, a mai precizat prefectul Daniela Soroceanu.

Citește știrea

Actualitate

Piatra Neamţ: Pianistul Luca Pulbere, concert de muzică rusă

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ evenimentul va avea loc astăzi, la ora 17:00 la Sala Sergiu Celibidache a Facultăţii de Muzică din Piatra Neamţ

Centrul pentru Cultură şi Arte Carmen Saeculare Neamţ, împreună cu Academia Naţională de Muzică Gheorghe Dima Cluj Napoca, Extensia Piatra Neamţ, vă invită la o nouă întîlnire muzicală din cadrul Stagiunii artistice 2019-2020. Este vorba despre Concert de muzică rusă, cu pianistul Luca Pulbere în calitate de solist. Vor fi interpretate compoziţii aparţinînd muzicienilor Scriabin, Rahmaninov şi Prokofiev. Evenimentul va avea loc miercuri, 20 noiembrie, ora 17:00 la Sala Sergiu Celibidache a Facultăţii de Muzică din Piatra Neamţ din strada Ştefan cel Mare, nr. 67. Intrarea este liberă, în limita locurilor disponibile. Luca Pulbere s-a născut în anul 1992, în Cluj, într-o familie de artişti şi a urmat cursurile Liceului de Muzică Sigismund Toduţă. Şi-a continuat studiul pianului la Academia de Muzică Gheorghe Dima Cluj, unde a absolvit ciclurile de licenţă şi masterat. În prezent este doctorand la aceiaşi instituţie. În anul universitar 2014-2015 a studiat în Germania, în cadrul programului Erasmus, la Hochschule für Musik Freiburg. A concertat alături de Filarmonica Transilvania din Cluj Napoca, de orchestra Academiei Gheorghe Dima, precum şi de orchestra Teatrului din Freiburg. A participat la numeroase concursuri şi festivaluri, unde a obţinut distincţii din care amintim: premiul pentru cel mai bun acompaniator la Concursul Mozart pentru duo lied (2017), premiul special al juriului la Concursul Mozart pentru duo- pian (2015), premiul II la Concursul Mozart pentru trio cu pian din Cluj Napoca (2011), premii la olimpiada naţională de interpretare muzicală (2009, 2010, 2011), precum şi alte premii şi distincţii la concursuri naţionale de interpretare. De asemenea, a susţinut recitaluri atît pe scenele din ţară cît şi în străinătate (Germania, Franşa, Italia, Elveţia). Domeniul muzicii de cameră ocupă un loc important în activitatea sa, avînd ocazia să colaboreze şi să concerteze cu muzicieni de renume. De asemenea, a participat la mai multe cursuri de măiestrie, colaborînd cu: Robert Levin, Andrei Gavrilov, Mihaela Ursuleasa, Petras Geniušas, Martin Hughes, Diana Ketler, Frank van der Laar, Anton Kernjak, Alan Weiss, Tobias Schaberger, Benjamin Engeli, Frédéric Aguessy, Christian Ivaldi, Philippe Bianconi.

Citește știrea

Trending