Contactează-ne

Administrație

Neamţ: Culmea, culmilor la Apa Serv – Ionel aşteaptă demisia lui Vlad

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ, Ionel Arsene, susţine că actuala conducere a dat dovadă de management defectuos, nereuşind să rezolve problema crizei apei din municipiul Roman

Nu credeam că vom ajunge să o auzim şi pe asta: Ionel, adică preşedintele CJ Neamţ Ionel Arsene, aşteaptă demisia lui Vlad, adică Vlad Angheluţă, încă director al Apa Serv, compania care scumpeşte apa chiar şi, sau mai ales atunci, cînd o opreşte. Motivul invocat? Incapacitatea actualei conduceri a companiei de apă de a rezolva criza din zona Roman, ceea ce ar dovedi un management defectuos.

De parcă atît de desele întreruperi de furnizare a apei şi în alte, multe, zone din judeţ ar fi fost pînă acum dovadă de „succesuri”. Tot la categoria „succesuri” ar fi trebuit să trecem pînă acum şi desele majorări ale preţului apei, la concurenţă cu salariile dolofane pe care le-au primit şi le primesc sumedenia de piloşi angajaţi în Apa Serv de competenţi ce sînt. Dar, să dăm Ionelului ce este al Ionelului şi să vă prezentăm comunicatul de presă ajuns la redacţie de la Consiliul Judeţean Neamţ:

„Demersurile pentru schimbarea furnizorului de apă nemţean cu cel din judeţul Iaşi pentru ca romaşcanii să nu mai primească apă potabilă în program restricţionat sînt considerate de către preşedintele Ionel Arsene o dovadă de incompetenţă managerială a conducerii Apa Serv. Din acest motiv, preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ consideră că este cazul ca reprezentanţii companiei judeţene să îşi dea demisia.

Aştept demisia de onoare din partea conducerii Companiei Judeţene Apa Serv şi a preşedintelui Consiliului de Administraţie! Managementul defectuos al acestei companii a atras numeroase probleme pentru consumatorii de apă din municipiul Roman! În ciuda faptului că au trecut mai bine de cinci luni de la apariţia crizei de apă în oraş, conducerea nu a fost capabilă să găsească o soluţie pentru depăşirea situaţiei neplăcute în care se regăsesc romaşcanii! Deşi şi-au luat angajamente ferme inclusiv la întîlnirile pe care le-am convocat în teren, unde personal am vrut să vedem ce trebuie făcut concret pentru a nu se mai da apă raţionalizat, deşi le-am oferit tot sprijinul şi am avut încredere în profesionalismul lor, trăiesc o mare dezamăgire de pe urma responsabililor de la Apa Serv! Scuzele nu îşi au locul! Apa Serv are nevoie de o echipă managerială competentă!“, a declarat Ionel Arsene, preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ.

Din toamna anului trecut, cetăţenii din municipiul Roman şi comunele învecinate se confruntă cu lipsa apei potabile în anumite intervale ale zilei, din cauza scăderii nivelului hidrostatic în zona puţurilor de aducţiune de la Pildeşti. Deşi s-au făcut mai multe analize la faţa locului despre ceea ce trebuia făcut pentru depăşirea crizei, situaţia nu s-a îmbunătăţit în favoarea consumatorilor”, se zice, cu declaraţia preşedintelui cu tot, în comunicatul de presă al CJ Neamţ.

Monitorul de Neamţ va publica în curînd o serie de articole despre ce se întîmplă, pe bune, la Apa Serv şi despre discuţiile din spatele uşilor, ce s-au vrut închise, ale şefilor companiei. Pînă atunci, facem doar un comentariu: chiar nimic în comunicat despre adevăratele motive ale rupturii dintre Ionel şi Vlad?

Nimic despre faptul că este an electoral şi că Vlad devine un „balast”, electoral evident, pentru Ionel care ar mai vrea un mandat în fruntea CJ Neamţ? Şi ca să încercăm să-i dăm şi lui Vlad ce ar putea fi al Vlad-ului, îi adresăm pe această cale încă directorului Apa Serv invitaţia de a ne trimite un comunicat de presă cu poziţia lui.

Am aprecia sinceritatea, ba chiar bărbăţia de a ne spune în clar de ce s-a supărat Ionel pe el. Sau măcar ce s-a discutat în spatele acelor uşi… închise.

Citește știrea
2 comentarii

2 Comments

  1. Dumitrescu

    14 februarie 2020 at 8:57 AM

    O adunătură de pierde vară, care sunt perpetuați de-a lungul timpului. Mai toți directorașii care s-au perindat pe la acestă firmă fantomă, au jumulit tot ce s-a putut, prin diverse metode. Unii mai la vedere, alții, mai cu fereală. Rezultat = apă de proastă calitate, la preț exorbitant !

  2. escu

    14 februarie 2020 at 11:07 AM

    pai dupa umila mea parere lucrurile stau cam asa:nu le dam apa ….primarul e de vina….vin alegerile ….rezolvam problema ….si pac castigam….. to’asu ,,ciorapel” vezi bre ca bumerangul,cand nu atinge tinta, se intoarce……

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Scandalul Troleibuzul, o primă decizie a instanţei

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ ADI Urbtrans a fost obligată să plătească peste 3,5 milioane de lei ■ sentinţa nu este definitivă ■

Scandalul Troleibuzul, izbucnit anul trecut, cînd plata celebrei compensaţii lunare a fost trecută de guvernanţi din sarcina Consiliului Judeţean în cea a primăriilor din Urbtrans, dar acestea au refuzat, a ajuns la o primă sentinţă în instanţă.

Cîştig de cauză a avut Troleibuzul, care are de primit de la Urbtrans, respectiv de la comunităţile locale, peste 3,5 milioane de lei, reprezentînd compensaţiile din perioada iulie-octombrie 2019, la care s-ar adăuga penalităţi de întîrziere de 0,01% pe zi.

„Respinge, ca nefondată, excepţia lipsei calităţii procesuale pasive a pîrîtei Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Urbtrans. Admite excepţia prematurităţii formulării capătului de cerere avînd ca obiect obligarea pîrîtei la plata sumei de 55838,65 lei, reprezentînd compensaţie aferentă perioadei 28-30.06.2019.

Respinge capătul de cerere individualizat anterior, ca prematur formulat. Admite acţiunea completată pentru restul capetelor de cerere. Obligă pe pîrîta Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Urbtrans să semneze raportul lunar de constatare aferent perioadei 28-30.06.2019.

Obligă pe pîrîta Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Urbtrans să plătească reclamantei Troleibuzul SA sumele 930942,80 lei, reprezentînd compensaţie aferentă lunii iulie 2019, 907231,20 lei, reprezentînd compensaţie aferentă lunii august 2019, 769960,49 lei, reprezentînd compensaţie aferentă lunii septembrie 2019, 686209,88 lei, reprezentînd compensaţie aferentă lunii octombrie 2019, precum şi penalităţi de întârziere în cuantum 0,01% pe zi de întîrziere, începînd cu cea de a treizecea zi ulterioară semnării fiecărui proces-verbal de stabilire a compensaţiei, pînă la achitarea efectivă a debitului principal. Obligă pe pîrîta la plata către reclamantă a sumei de 50797,67 lei, cu titlu de cheltuieli de judecată. Cu recurs în 15 zile de la comunicare. Cererea de recurs se depune la Tribunalul Neamţ. Pronunţată azi, 12.02.2020, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei”, se arată în comunicarea pe scurt a deciziei magistraţilor.

Cel mai probabil va fi formulat recurs şi e de văzut cine va avea cîştig de cauză în final. Cît priveşte situaţia în sine, un comentariu public interesant a fost făcut de Cătălin Chiţei, fost administrator public al judeţului Neamţ. “Ceea ce îi spuneam primarului Dragoş Chitic anul trecut, acum se adevereşte. Faptul că orgoliul şi încăpăţînarea au primat raţiunii şi acţiunii coerente are un cost. Troleibuzul SA a solicitat în instanţă de la comunităţile membre ale ADI Urbtrans, compensaţiile aferente perioadei iulie-decembrie 2019.

Cererea este corectă din punct de vedere contractual, dar imorală raportat la activitatea societăţii, aceasta nefiind niciodată un reper de performanţă în management. ADI Urbtrans a pierdut în primă instanţă procesul. Comunităţile locale membre trebuie să plătească societăţii peste 3,5 milioane de lei, la care se adaugă penalităţi de 0,01% pe zi.

La finalul anului 2019, CJ Neamţ a acordat societăţii un ajutor de minimis pentru a salva societatea în lipsa compensaţiilor. Dacă sentinţa se va menţine şi la apel, corect ar fi ca Troleibuzul să returneze aceşti bani bugetului judeţului. Iar CJ Neamţ este obligată să sprijine comunităţile care vor trebui să plătească pentru salvarea unei societăţi de a cărei existenţă, în acest moment, direct interesaţi sunt doar CJ şi Municipiul Piatra Neamţ”.

Rămîne de văzut ce se va întîmpla la final, însă, dincolo de ceea ce vor decide magistraţii privind compensaţie, situaţia Troleibuzul ar trebui clarificată. Aşa cum am mai scris, sînt numeroase persoane care consideră că această societate este una din care grupurile de interese ar sifona foarte mulţi bani publici. Ceea ce, dacă este aşa, ar trebui să înceteze.

Citește știrea

Actualitate

Neamţ: Procesul pentru graniţă, termen peste o săptămînă

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ prefectul George Lazăr a declarat că va fi din nou prezent

Procesul în urma căruia va fi stabilită graniţa între judeţele Neamţ şi Harghita va avea un nou termen pe 27 februarie.

Este vorba despre recursul formulat împotriva hotărîrii ce văduveşte judeţul nostru de o suprafaţă importantă de teren, ce se judecă la Curtea de Apel Ploieşti, termenul precedent fiind pe 19 februarie. Cînd l-a instanţă s-au prezentat în numele judeţului, prefectul George Lazăr, alături de directorul Oficiului de Cadastru, Simion Stîncel, şi primarul de Bicaz Chei, Gheorghe Oniga.

„Am speranţa şi încrederea că facem eforturile potrivite şi ne batem pentru interesele judeţului Neamţ printr-o apărare calificată. Este o iniţiativă de a apăra cu toate forţele interesele judeţului nostru. În acest moment ne luptăm pentru patrimoniul judeţului Neamţ, Cheile Bicazului sînt cunoscute în toată ţara şi reprezintă un simbol turistic al acestui judeţ, în mod evident nu ne dorim să pierdem această zonă.

Următorul termen va avea loc pe data de 27 februarie, moment în care părţile vor lua act de conluziile prin care se invocă excepţii de către comuna Bicaz Chei. Tot astăzi s-a pronunţat în instanţă şi s-a respins cererea de intervenţie făcută de către Asociaţia Drepturilor Omului şi Solidarităţii Sociale, rămînînd în continuare în administrarea probatoriului cu înscrisuri. Cred într-o soluţie corectă pentru judeţul Neamţ, şi am mari speranţe că implicarea mea în calitate de prefect va duce spre o justă soluţionare”, a declarat prefectul judeţului Neamţ, George Lazăr.

Care a mai menţionat că va fi prezent la instanţă şi la termenul din 27 februarie. Reamintim că prin sentinţa din 12 iunie 2019, Tribunalul Prahova a anulat procesul verbal emis în anul 1998, avînd ca obiect stabilirea traseului hotarului administrativ şi a fost stabilită o nouă linie de hotar prin care judeţul Neamţ pierde o suprafaţă importantă situată pe teritoriul comunei Bicaz Chei. Prefectura a formulat recurs împotriva acestei sentinţe.

Citește știrea

Actualitate

Şi bicăjenii sînt nemulţumiţi de ApaServ

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ Asociaţia de Proprietari Nr.1 a acumulat un debit de 465 milioane şi apa a fost întreruptă

La Bicaz, apa potabilă constituie un prilej de dispută între ApaServ Piatra Neamţ, în calitate de furnizor şi cei 180 de proprietari de apartamente, în calitate de beneficiari.

Disputa a explodat zilele trecute ca urmare a sistării furnizării de apă în urmă cu trei săptămîni, pe motiv că Asociaţia de Proprietari Nr.1 a acumulat un debit de 465 milioane, bani greu de adunat de la populaţie pentru a fi viraţi la firma prestatoare de servicii ApaServ.

Nu întîmplător, marţi, 18 februarie 2020, membrii Asociaţiei s-au adunat în sala de şedinte a Primăriei Bicaz pentru a discuta în mod organizat despre necazul lor. La adunare au fost prezenţi Nicolae Sălăgean, primarul oraşului şi Florin Gavril, reprezentantul ApaServ, filiala Bicaz, care au explicat proprietarilor de apartamente, modul în care pot ieşi din situaţia gravă în care se află.

„În primul rînd trebuie neaparat să realegeţi conducerea asociaţiei, să întocmiţi dosarul acesteia, să vă înscrieţi la judecătorie pentru legalizare şi-apoi să vă prezentaţi la conducerea judeţeană a ApaServ, pentru a discuta modul în care se va putea eşalona debitul şi modul de plată a datoriilor“, a spus şeful ApaServ Bicaz, care le-a deconspirat bicăjenilor şi felul în care se va putea trece la convenţiile individuale, un mod de relaţii mult mai suple dintre firma furnizoare şi beneficiarii de servicii, măsură care îi va absolvi pe bunii platnici de răii platnici, aceştia din urmă suportînd doar ei consecinţele comportamentului lor lipsit de responsabilitate.

Parte dintre cei prezenţi la adunare şi-au exprimat dezaprobarea faţă de constituirea lor în asociaţie, pe motiv că nu mai au încredere în astfel de activitate asociativă, care i-a dezamăgit în felul cum a gestionat activitatea de-a lungul timpului, astfel încît s-au trezit cu acest debit uriaş faţă de furnizorul de apă. Nici primarului oraşului nu i-a fost uşor să convingă audienţa de modul cum trebuie respetată legalitatea.

„Existenţa asociaţiei de proprietari este obligatorie. Numai constituţi în astfel de organism puteţi relaţiona cu conducerea ApaServ. După cum s-a văzut, deşi debitul există am reuşit să obţinem un răgaz de o lună pentru a realege o nouă conducere a asociaţiei cu care să intrăm în legalitate şi-apoi să se poată negocia şi stabili măsurile de reluare a unor relaţii serioase şi stabile pentru perioada viitoare. Personal, vă asigur de tot sprijinul meu, atunci cînd vă veţi împotmoli în a intra în legalitate şi chiar în a ajuta unele cazuri sociale în recuperarea debitelor“, a declarat primarul Nicolae Sălăgean.

În cadrul aceleaşi întîlniri, unul dintre bicăjeni, Daniel Leonte, a adoptat o atitudine ceva mai justiţiară, punînd diverse întrebări, printre care cea despre lipsa investiţiilor ApaServ pe raza oraşului Bicaz, în speţă privind reabilitarea infrastructurii legate de instalaţiile de aprovizionare cu apă a locuinţelor, care a depăşit vîrsta de 50 de ani. „Ce se face cu banii noştri, ai bicăjenilor, în Master Planul judeţului nefigurînd cu nici o investiţie la Bicaz, pe tema înstalaţiei de aprovizionare cu apă?“, a spus bicăjeanul.

Deşi n-a fost deloc uşor, pînă la urmă s-a reuşit alegerea şi votarea noii conduceri a Asociaţiei de Proprietari Nr.1 Bicaz, administrator fiind desemnată Mariana Savu, o doamnă vrednică, ce a acceptat să gestioneze în viitor activitatea celor 180 de gospodării ale primei asociaţii din cartierul Mărceni. Ce va să fie de-aici încolo, doar Dumnezeu ştie!

Citește știrea

Trending