Contactează-ne

Administrație

Neamţ: Ce se întîmplă cu şefia Apa Serv?

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ deşi a trecut de interviu după contestaţie, Vlad Angheluţă nu a fost recomandat pentru postul de director ■ decizia a fost luată de consiliul de administraţie ■ de ce a pierdut Angheluţă sprijinul politic? ■

Şefia Apa Serv, compania care întrerupe apa chiar mai des decît o scumpeşte, e de ceva timp motiv de surprize mai ceva decît celebra emisiune pe care o prezenta Andreea Marin.

Zilele trecute aflam mai întîi cu stupoare că actualul şef, Vlad Angheluţă, a picat la proba de interviu din cadrul concursului pentru postul de director general. La o zi distanţă aflam că a trecut interviul după ce a formulat contestaţie şi se părea că are deschisă calea spre fotoliul de director, aşa cum mulţi pronosticau încă înainte de a se derula concursul.

Însă, din nou surpriză: aflăm că nu a fost făcută nici o recomandare, de către Consiliul de Administraţie al companiei, pentru postul scos la concurs. În traducere: vechiul director nu va fi noul director pentru că nu l-a recomandat CA-ul. În adresa emisă se mai precizează că procedura de selecţie va fi reluată.

Cîteva comentarii pot fi făcute: în primul rînd că respectivul concurs e făcut, aşa cum au spus mulţi, în bătaie de joc. Dacă totul ţine de recomandarea CA-ului, atunci nu înţelegem ce rost mai are un concurs. Poţi să îl cîştigi, dar, dacă nu te vrea CA-ul, poţi să bagi rezultatul… pe foc.

Propunerea noastră, pentru a evita imensa ipocrizie, e să nu mai fie organizat niciun concurs, măcar se mai economisesc nişte bani: nu mai plătim membrii comisiei de concurs, nu mai folosim hîrtii pentru a anunţa rezultate, etc. Să meargă doritorii în faţa CA-ului şi acesta să taie şi să spînzure, că oricum înţelegem că face acest lucru. În al doilea rînd, e de domeniul evidenţei recunoscute şi de un copil de grădiniţă că aceste CA-uri, nu doar cel de la Apa Serv, sînt rezultatul unor jocuri politice.

Politicienii şi grupurile lor de interese bagă şi scot personaje în şi din aceste CA-uri. Personaje care răspund apoi prompt la comenzile politicienilor şi ale grupurilor lor de interese. O primă concluzie: şefia Apa Serv e o chestiune ce va fi decisă, în actualele condiţii, exclusiv politic, exclusiv în funcţie de interesele unora. Povestea cu concursul nu mai e crezută, nici nu credem că a fost, nici de cei mai naivi dintre naivi.

Fiind o chestiune exclusiv politică, faptul că Angheluţă nu a primit recomandarea cu pricina înseamnă că a deranjat nişte politicieni sau/şi grupurile lor de interese. Primul politician la care se gîndeşte toată lumea e Ionel Arsene, preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ, în subordinea cui e compania de apă. Însă între Angheluţă şi Arsene se ştia că relaţiile sînt bune.

De altfel, prezenţa ascultătoare a lui Vlad la întîlnirile de partid prezidate de Ionel i-a şi atras primului o critică din partea actualului prefect de Neamţ, care i-a şi solicitat demisia, recent: “Îl văd pe domnul Angheluţă la tot felul de manifestări politice, dar nu îl văd pe teren”, zicea George Lazăr. Dacă între Angheluţă şi Arsene s-a rupt lanţul de iubire motivul sau motivele trebuie să fi fost extrem de puternice. Şi tare am fi curioşi să le aflăm, considerînd că ar putea fi foarte interesante.

Nu bănuim nicio clipă că supărarea ar proveni de la diferenţe de opinie ce ţin, de exemplu, de doctrina social-democrată. Cît priveşte viitorul şef al companiei de apă, în contextul acesta plin de suprize, e greu de făcut un pronostic şi numai viitorul ne poate dumiri.

Personal, nu credem zvonurile cum că o persoană importantă, nu spunem cine, obişnuită pînă mai ieri să consilieze la cel mai înalt nivel al Guvernului, să coboare din înaltele sfere tocmai în “mocirla” de la Apa Serv. Termenul mocirlă e doar o trimitere la cum arată de multe ori locurile în care se sparg ţevile companiei de apă. Şi se sparg des.

Citește știrea
Un comentariu

Un comentariu

  1. V.Vasile

    12 februarie 2020 at 8:17 AM

    Vai, ce bine ar fi ca acea ,,importanta persoana,, sa conduca compania, ca, la ApaServ pricepere nu trebuie. Cu ceva fard si cu experienta capatata pe la Viorica, dribleaza competenta mai ceva ca Gicu Dobrin.
    Daca fata nu vrea sa vina la epurare, nu trebuie sa faca CA-ul eforturi mari sa gaseasca alti priceputi pt. ca-i are aproape, in companie.Unul arunca ciocanul de tulbura apa de ceva vreme iar celalalt ,,specialist,, pacaleste compania de f. multi ani cu competenta sa (vinovat Vle Stefanescu saracu).
    Asa ca mai ,,dragii mei nemteni,, daca tot m-ati (m-am) mai ales odata pres. , luati cu apa (cand este) ca doar voi o platiti.
    PS apropo de plata, se scumpeste iar apa…..

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Piatra Neamţ: Proiect de 2,9 milioane de euro

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ cu fonduri europene, va fi reabilitat Colegiul Tehnic de Transporturi

Primarul municipiului Piatra Neamţ, Dragoş Chitic, a semnat  contractul de finanţare pentru  încă un  proiect european care va fi implementat în Piatra Neamţ, în perioada următoare şi va fi finanţat în cadrul POR 2014-2020 în proporţie de 98%, contribuţia proprie fiind de doar 2%. Valoarea proiectului este de 2,9 milioane de euro.

Este vorba despre „Reabilitarea, modernizarea şi dotarea Colegiului Tehnic de Transporturi”. Concret, vor fi realizate lucrări de reabilitare termică a clădirii, reabilitarea acoperişului precum şi dotări specifice pentru creşterea şi îmbunătăţirea infrastructurii educaţionale de care beneficiază 635 de elevi şi 50 de cadre didactice.

„Consider că unul dintre fundamentele principale ale unei comunităţi îl reprezintă educaţia membrilor ei. Mai multe unităţi şcolare din Piatra Neamţ: creşe, grădiniţe, şcoli generale şi licee vor beneficia în perioada următoare de reabilitare, modernizare şi dotare din fonduri europene atrase în cadrul actualului Program Operaţional Regional al Uniunii Europene. Fondurile europene reprezintă o soluţie la îndemâna autorităţilor locale pentru realizarea de investiţii care să dezvolte comunităţile şi din acest motiv ne batem pentru fiecare cent nerambursabil care poate fi adus în oraşul nostru”, a declarat primarul Dragoş Chitic.

Citește știrea

Actualitate

Regimul documentelor în perioada stării de urgenţă

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ valabilitatea unor acte se menţine pe perioada stării de urgenţă plus 90 de zile de la încetarea acesteia ■ sînt norme noi şi la dovezile înlocuitoare ale permiselor de conducere ■

A fost publicată, pe 31 martie 2020, în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 268, Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2020, pentru modificarea şi completarea O.U.G. 1/1999 privind regimul stării de asediu şi regimul stării de urgenţă.

Sînt noutăţi, după art. 33 din O.U.G. 1/1999, se introduce un nou articol, 33 ind. 2, cu următorul cuprins: (1) Valabilitatea documentelor eliberate de instituţiile şi autorităţile publice se menţine pe toată perioada stării de asediu sau a stării de urgenţă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestor stări. (2) Prin excepţie de la alin. (1), în cazul dovezilor înlocuitoare ale permiselor de conducere – cu drept de circulaţie, se menţine numai valabilitatea celor emise în temeiul art. 111 alin. 1 lit. b sau alin. 4 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, cu modificările şi completările ulterioare, pe toată perioada stării de asediu sau a stării de urgenţă, precum şi pentru o perioadă de 10 zile de la încetarea acestor stări.

Pentru aceleaşi perioade, se menţine şi valabilitatea prelungirii dreptului de circulaţie dispusă de procuror sau instanţa de judecată potrivit art. 111 alin. 6 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, cu modificările şi completările ulterioare. Art. 111 alin. 1 lit. b din O.U.G. 195/2002 rep. prevede că permisul de conducere sau dovada înlocuitoare a acestuia se reţine cînd titularul acestuia a săvîrşit una dintre infracţiunile prevăzute la art. 334, art. 335 alin. (2), art. 336, 337, art. 338 alin. (1) şi la art. 339 alin. (2), (3) si (4) din Codul penal, iar art. 111 alin. 4 din O.U.G. 195/2002 rep. stabileşte că permisul de conducere al conducătorului de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai, implicat într-un accident de circulaţie din care a rezultat uciderea sau vătămarea corporală a unei persoane, se reţine de către poliţia rutieră dacă acesta a încălcat o regulă de circulaţie, eliberîndu-se dovadă înlocuitoare fără drept de circulaţie, în situaţia în care regula de circulaţie încălcată este una dintre cele prevăzute la art. 102 alin. (3) lit. a) si c), sau dovadă înlocuitoare cu drept de circulaţie pentru o perioadă de 15 zile, în celelalte cazuri.

De asemenea, art. 111 alin. 6 din O.U.G. 195/2002 rep. prevede că la cererea titularului permisului de conducere reţinut în condiţiile alin. (1) lit. b) sau ale alin. (4), procurorul care efectuează urmărirea penală sau exercită supravegherea cercetării penale ori, în faza de judecată, instanţa de judecată învestită cu soluţionarea cauzei poate dispune prelungirea dreptului de circulaţie, cu cîte cel mult 30 de zile, pînă la dispunerea clasării, renunţării la urmărirea penală sau, după caz, pînă la rămînerea definitivă a hotărîrii judecătoreşti. Modul de soluţionare a cererii de prelungire a dreptului de circulaţie se comunică şi şefului poliţiei rutiere pe raza căreia s-a comis fapta.

„Din interpretarea prevederilor legale, rezultă faptul că dovezile înlocuitoare ale permiselor de conducere eliberate cu drept de circulaţie pentru săvîrşirea unei infracţiuni la regimul circulaţiei, precum şi cele eliberate conducătorilor auto implicaţi într-un accident de circulaţie soldat cu victime omeneşti, îşi menţin valabilitatea pe toată perioada stării de asediu sau a stării de urgenţă, precum şi pentru o perioada de 10 zile de la încetarea acestor stări“, conform unui comunicat al Poliţiei Neamţ.

De asemenea, pe toată perioada stării de asediu sau a stării de urgenţă, precum şi pentru o perioadă de 10 zile de la încetarea acestor stări, se menţine şi valabilitatea prelungirii dreptului de circulaţie dispusă de procuror sau instanţa de judecată potrivit art. 111 alin. 6 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, cu modificările şi completările ulterioare. Aceste prevederi au intrat în vigoare la data publicării O.U.G. 34/2020 în Monitorul Oficial al României, pe 31 martie 2020.

Citește știrea

Actualitate

Mare atenţie la tratamentele medicale pe timpul pandemiei

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ nu cădeţi pradă soluţiilor miraculoase de pe diferite reţele de socializare ■ doar medicul este în măsură să recomande sau să întrerupă un tratament ■

Ministerul Sănătăţii şi Grupul de Comunicare Strategică şi Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă au iniţiat o campanie de informare ce vine cu recomandări utile în contextul pandemiei, cînd unii sînt tentaţi să treacă peste sfatul medicului şi să se trateze la întîmplare, cu medicamente minune.

Oficialii anunţă faptul că doar medicul dumneavoastră curant sau cel de familie vă pot recomanda să întrerupeţi sau să luaţi un medicament. Recomandările neoficiale vă pot pune viaţa în pericol.

Doar medicul este în măsură să decidă ce medicamente puteţi lua în contextul epidemiei de coronavirus. Nu modificaţi schema de tratament pe care o luaţi de obicei fără ca acest lucru să fie indicat de medic.

„Reţelele de socializare şi aplicaţiile de mesagerie sînt inundate cu informaţii neoficiale despre tratamente pentru noul coronavirus. Vă rugăm insistent să nu luaţi în considerare astfel de mesaje. Nu cădeţi pradă soluţiilor miraculoase apărute pe internet deoarece acestea vă pot pune sănătatea în pericol.

Dacă aveţi neclarităţi vă rugăm să vă informaţi doar din surse oficiale sau vă adresaţi medicului dumneavoastră. Evoluţia pandemiei este atent monitorizată de comunitatea ştiinţifică internaţională. Vă vom ţine la curent cu cele mai noi descoperiri ştiinţifice“, conform unui comunicat al Inspectoratului Judeţean de Poliţiei Neamţ.

Legat de faptul că infecţiile respiratorii pot determina complicaţii pe termen scurt dar şi pe termen lung, pînă la acest moment nu există suficiente date legate de posibile complicaţii pe termen lung cu COVID 19. Studiile apărute pînă în prezent au constatat că la pacienţii infectaţi cu noul conoravirus modificările radiologice pot persista pînă la 4 săptămîni de la debutul simptomelor, acestea fiind însă ameliorate faţă de perioada spitalizării.

De asemenea, chiar dacă o persoană întruneşte criteriile de externare (două teste negative la interval de 24 de ore, absenţa febrei şi ameliorarea simptomelor, semnelor clinice şi radiologice), aceasta poate prezenta în continuare simptome uşoare pentru următoarele săptămîni. Pînă la acest moment nu s-a putut determina impactul pe termen mediu şi lung al infecţiei cu coronavirus asupra sistemului respirator şi asupra altor organe, la pacienţi vindecaţi şi externaţi.

Citește știrea

Trending