Contactează-ne

Actualitate

Neamţ: Ce mai cumpără CJ Neamţ în plină pandemie? Jante de aluminiu şi anvelope de iarnă

Știre publicată în urmă cu

în data de

Achiziţie cel puţin discutabilă făcută de reprezentanţii Consiliului Judeţean Neamţ în plină pandemie de coronavirus. Jante de aluminiu, la 900 de lei bucata, un kit senzor de presiune roţi, covoraşe cauciuc, o tăviţă pentru portbagaj şi patru anvelope de… iarnă. Total 5.987,87 lei.

Suma poate să pară mică, însă în condiţiile în care mulţi medici se plîng că sînt trimişi în prima linie a luptei cu coronavirusul fără a avea minimele echipamente de protecţie, măşti şi mănuşi, se pune întrebarea dacă aceşti bani daţi pentru jante şi anvelope nu puteau fi folosiţi pentru acele echipamente de protecţie. Şi cine ştie ce alte astfel de achiziţii se mai fac în această perioadă?!

“În plină pandemie de Coronavirus, consilierul județean PSD Ionel Arsene cumpără jante de aliaj la 900 lei/buc, anvelope de iarnă, covorașe de cauciuc, tăviță portbagaj, Memorie desktop şi SDD de 65.000 lei, sisteme desktop de peste 58.000 lei, etc.

Considerați că acestea sînt “Pregătiri intense pentru tratarea pacienților cu coronavirus” la Spitalul de Urgență Județean subordonat Consiliului Județean Neamț??? Vă spun eu ce este în limbaj popular “ Țara arde și baba se piaptănă” și mai direct LIPSĂ TOTALĂ DE RESPECT și DISPREȚ față de cetățenii județului. În spital toate cadrele medicale se plîng de lipsa echipamentelor de protecție, de dezinfectanți, etc și cei de la CJ Neamț fac ce au făcut în ultimi 4 ani POZE, Proiecte pe Hîrtie și achiziții total nepotrivite cu nevoile cetățenilor!

În acest timp oameni de afaceri, întreprinzători, voluntari, elevi ONG-uri etc fac donații și își unesc forțele pentru a trece cu bine peste acest moment dificil”, a postat pe pagina sa de Facebook liderul consilierilor judeţeni PNL Florin Hopşa.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Noutăţi la serviciile medicale pe perioada stării de urgenţă

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ serviciile medicale pentru tratarea COVID se aplică şi celor care nu sînt asiguraţi ■ medicii de familie şi specialiştii pot acorda consultaţii la distanţă prin orce mijloc de comunicare ■ doctorii din spital pot elibera, dacă situaţia o impune, la externarea asiguratului, prescripţie medicală în ambulatoriu pentru maximum 90 de zile, conform scrisorii medicale/biletului de ieşire din unitatea sanitară ■

Executivul a aprobat pe 30 martie o hotărîre de Guvern care cuprinde o serie măsuri în domeniul sănătăţii pe perioada instituirii stării de urgenţă.

Proiectul de act normativ a fost publicat în transparenţă decizională pe 23 martie 2020, iar propunerile specialiştilor din domeniul medical şi ale pacienţilor au fost analizate şi implementate în Hotărîrea de Guvern în scopul asigurării accesului la servicii medicale în condiţii de siguranţă pentru medici şi pacienţi, prin limitarea deplasărilor şi interacţiunii cu alte persoane.

„Astfel, serviciile medicale şi medicamentele necesare pentru tratarea cazurilor cu COVID 19 şi a complicaţiilor acestora se acordă tuturor persoanelor aflate pe teritoriul României, pe toată perioada stării de urgenţă“, conform unui comunicat publicat pe site-ul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.

Tot pe perioada starii de urgenţă, medicii de familie şi medicii de specialitate din ambulatoriul clinic pot acorda consultaţii la distanţă, care pot fi realizate prin orice mijloace de comunicare, cu încadrarea într-un număr maxim de 8 consultaţii/oră. În vederea asigurării managementului pacienţilor simptomatici de către medicii de familie şi medicii de specialitate din specialităţile clinice din ambulatoriul clinic, pe perioada stării de urgenţă pacienţii beneficiază de consultaţii, inclusiv la distanţă, pentru orice manifestări clinice sugestive pentru infecţia cu coronavirus, pentru toate persoanele aflate pe teritoriul României, chiar dacă nu sînt asigurate.

Medicul de familie sau medicul specialist din ambulatoriul clinic va consemna consultaţiile medicale la distanţă în fişa pacientului şi în registrul de consultaţii, după caz, cu indicarea mijlocului de comunicare utilizat şi a intervalului orar în care acestea au fost efectuate, şi va emite toate documentele necesare pacientului ca urmare a actului medical. Documentele, inclusiv prescripţiile medicale, vor fi transmise pacientului prin mijloace de comunicare electronică. Medicul de familie poate emite prescripţie medicală, în continuare, pentru pacienţii cu boli cronice cu schema terapeutică stabilă, în baza documentelor medicale care au fost emise pacientului – scrisoare medicală şi/sau confirmarea înregistrării formularului specific de prescriere – şi pentru medicamentele care pînă la data intrării în vigoare a prezentei hotărîri erau prescrise de către medicii specialişti.

Pentru pacienţii cu boli cronice cu schemă stabilă de tratament, medicii de familie pot elibera prescripţie medicală fără a mai fi necesară o nouă reevaluare a medicului specialist, respectiv fără a mai fi necesară reînnoirea scrisorii medicale iniţiale.

Pentru emiterea prescripţiei medicale se pot acorda consultaţii la distanţă în structurile ambulatorii ale spitalelor publice şi private. Medicii din spital pot elibera, dacă situaţia o impune, la externarea asiguratului, prescripţie medicală în ambulatoriu pentru maximum 90 de zile, conform scrisorii medicale/biletului de ieşire din spital, cu excepţia medicamentelor ce fac obiectul contractelor cost-volum/cost-volum- rezultat, pentru care durata de prescriere este de pînă la 30 de zile.

Detalierea modalităţii de prescriere va fi stabilită prin norme. Se prelungeşte cu 90 de zile termenul de valabilitate a biletelor de trimitere pentru specialităţi clinice şi a biletelor de trimitere pentru specialităţi paraclinice, a recomandării medicale pentru dispozitive medicale şi a deciziei de aprobare pentru efectuarea investigaţiei PET-CT.

Pe perioada stării de urgenţă se suspendă obligativitatea utilizării cardului naţional de sănătate şi a documentelor înlocuitoare ale acestuia. A fost aprobată prelungirea termenelor de aplicare a actelor normative referitoare la pachetele de servicii şi la Contractul-cadru, precum şi la programele naţionale de sănătate, pe toată perioada stării de urgenţă.

Actul normativ cuprinde şi o serie de reglementări referitoare la modul de finanţare a furnizorilor de servicii medicale pe perioada instituirii stării de urgenţă. Astfel, pentru unităţile de specialitate care acordă servicii medicale, investigaţii paraclinice, medicamente în cadrul programelor naţionale de sănătate publică, cît şi pentru unităţile sanitare care vor derula programe naţionale în perioada stării de urgenţă, sumele angajate nu vor fi limitate la cele aprobate pentru trimestrul I al anului 2020.

Citește știrea

Actualitate

Mare atenţie la tratamentele medicale pe timpul pandemiei

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ nu cădeţi pradă soluţiilor miraculoase de pe diferite reţele de socializare ■ doar medicul este în măsură să recomande sau să întrerupă un tratament ■

Ministerul Sănătăţii şi Grupul de Comunicare Strategică şi Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă au iniţiat o campanie de informare ce vine cu recomandări utile în contextul pandemiei, cînd unii sînt tentaţi să treacă peste sfatul medicului şi să se trateze la întîmplare, cu medicamente minune.

Oficialii anunţă faptul că doar medicul dumneavoastră curant sau cel de familie vă pot recomanda să întrerupeţi sau să luaţi un medicament. Recomandările neoficiale vă pot pune viaţa în pericol.

Doar medicul este în măsură să decidă ce medicamente puteţi lua în contextul epidemiei de coronavirus. Nu modificaţi schema de tratament pe care o luaţi de obicei fără ca acest lucru să fie indicat de medic.

„Reţelele de socializare şi aplicaţiile de mesagerie sînt inundate cu informaţii neoficiale despre tratamente pentru noul coronavirus. Vă rugăm insistent să nu luaţi în considerare astfel de mesaje. Nu cădeţi pradă soluţiilor miraculoase apărute pe internet deoarece acestea vă pot pune sănătatea în pericol.

Dacă aveţi neclarităţi vă rugăm să vă informaţi doar din surse oficiale sau vă adresaţi medicului dumneavoastră. Evoluţia pandemiei este atent monitorizată de comunitatea ştiinţifică internaţională. Vă vom ţine la curent cu cele mai noi descoperiri ştiinţifice“, conform unui comunicat al Inspectoratului Judeţean de Poliţiei Neamţ.

Legat de faptul că infecţiile respiratorii pot determina complicaţii pe termen scurt dar şi pe termen lung, pînă la acest moment nu există suficiente date legate de posibile complicaţii pe termen lung cu COVID 19. Studiile apărute pînă în prezent au constatat că la pacienţii infectaţi cu noul conoravirus modificările radiologice pot persista pînă la 4 săptămîni de la debutul simptomelor, acestea fiind însă ameliorate faţă de perioada spitalizării.

De asemenea, chiar dacă o persoană întruneşte criteriile de externare (două teste negative la interval de 24 de ore, absenţa febrei şi ameliorarea simptomelor, semnelor clinice şi radiologice), aceasta poate prezenta în continuare simptome uşoare pentru următoarele săptămîni. Pînă la acest moment nu s-a putut determina impactul pe termen mediu şi lung al infecţiei cu coronavirus asupra sistemului respirator şi asupra altor organe, la pacienţi vindecaţi şi externaţi.

Citește știrea

Actualitate

Precizări pentru străinii din Neamţ

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ Biroul de Imigrări din Neamţ a transmis cîteva informaţii pentru cetăţenii străinii din judeţ ■ sînt noi reglementări în cadrul programului de lucru cu publicul şi nu numai ■ documentele care expiră vor fi automat prelungite ■

Biroul de Imigrări al judeţului Neamţ anunţă măsurile adoptate pentru limitarea riscului de răspîndire a infecţiei cu coronavirus. Au fost adoptate modificări în cadrul programului de lucru cu publicul pentru străini.

„În contextul măsurilor de prevenire şi limitare a răspîndirii infectării cu coronavirus (COVID 19), Inspectoratul General pentru Imigrări stabileşte noi măsuri pentru cetăţenii străini care vor fi aplicate în perioada instituirii stării de urgenţă. Se suspendă activitatea de preluare a cererilor de eliberare a documentelor de călătorie, a permiselor de şedere, reunificare a familiei pentru beneficiarii unei forme de protecţie internaţională, precum şi suspendarea primirii cererilor de restituire a paşapoartelor naţionale, de eliberare a unor copii ale documentelor sau de rectificare a datelor din dosarul personal“, conform unui anunţ al IGI.

În cazul în care valabilitatea documentelor eliberate de către Inspectoratul General pentru Imigrări (permise de şedere, documente de călătorie, decizii de returnare, etc) expiră în această perioadă, acestea vor fi automat prelungite pînă la finalul acestei situaţii, nefiind necesare demersuri din partea cetăţenilor străini.

Totodată, se menţin măsurile aprobate anterior, avînd ca scop evitarea aglomerării zonelor de relaţii cu publicul. Activitatea de relaţionare se va desfăşura, pe cît posibil, prin mijloace electronice de comunicare şi prin intermediul serviciilor poştale. Astfel, se limitează numărul persoanelor al căror acces este permis simultan în spaţiile unde sînt ghişeele, iar activitatea de primire în audienţă în cadrul structurilor Inspectoratului General pentru Imigrări se suspendă.

De asemenea, accesul în incinta sediilor structurilor judeţene pentru imigrări va fi permis doar titularilor sau, după caz, persoanelor mandatate/delegate în baza actului de identitate/document de trecere a frontierei, prezentate în original. În perioada stării de urgenţă, în programul de relaţii cu publicul pot interveni modificări orare, iar în acest sens cei interesaţi trebuie să consulte secţiunea Contact a site-ului public accesînd link-ul: http://igi.mai.gov/ro/node/contact.

Vor fi preluate cu preponderenţă solicitările adresate pe portalul online, iar în cazul celor neprogramate, acestea vor fi primite doar pentru situaţii temeinic justificate, de maximă urgenţă. Se menţine suspendarea activităţilor de informare (informarea cetăţenilor realizîndu-se prin mijloace electronice şi/sau telecomunicaţii), precum şi primirea cererilor de acordare a dreptului de şedere pe termen lung a cetăţenilor străini şi beneficiarilor de protecţie internaţională.

Totodată, interviurile care au ca scop identificarea elementelor căsătoriei de convenienţă, cu înştiinţarea scrisă a străinilor, se vor replanifica. Obligaţiile străinilor prevăzute în OUG nr. 194/2002 republicată, cu modificările şi completările ulterioare, referitoare la informarea autorităţilor cu privire la schimbările intervenite în situaţia străinilor (de exemplu schimbarea de reşedinţă sau domiciliu, schimbarea de nume, etc) sau referitoare la furtul/pierderea permisului de şedere vor fi notificate în termenul prevăzut de lege, pe adresa de email a structurii competente teritorial, urmînd ca pentru preschimbarea permisului să depună o cerere ulterior.

De asemenea, sînt limitate vizitele în cadrul centrelor aflate în administrarea instituţiei şi sînt stabilite mai multe măsuri de prevenire în scopul asigurării protecţiei persoanelor cazate. Inspectoratul General pentru Imigrări reiterează recomandarea adresată cetăţenilor străini aflaţi pe teritoriul României de a contacta reprezentanţii instituţiei pentru orice aspect care intră în sfara de competenţă, de a se informa numai din surse oficiale şi de a respecta măsurile impuse de autorităţi în eforturile de prevenire şi combatere a răspîndirii noului virus.

Citește știrea

Trending