Contactează-ne

Actualitate

Neamţ: Cazul Păvăluţă – faza plîngerii prealabile

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ liberalii au formulat plîngere prealabilă în cazul Păvăluţă ■ ei cer constatarea nulităţii hotărîrii şi repunerea proiectului pe ordinea de zi a unei viitoare şedinţe ■

Cazul Cristinei Păvăluţă, şefa Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Neamţ, declarată definitiv în stare de incompatibilitate, continuă să facă valuri. Doar valuri. Consilierii judeţeni liberali, prin “mîna” liderului de grup, Florin Hopşa, au formulat o plîngere prealabilă către Consiliul Judeţean Neamţ. “Plîngere prealabilă 1. Cu privire la încălcarea art. 179 alin. (2), (4) şi (6) coroborat cu art. 134 alin. (5) din Codul administrativ, privind suplimentarea ordinii de zi a şedinţei ordinare din data de 27.08.2019,cu 16 minute înainte de ora stabilită pentru începerea şedinţei- fiind comunicate materialele necesare pe email. Totodată, cu 5 minute înainte de începerea şedinţei ne-aţi transmis prin sms informarea cu suplimentarea ordinii de zi. 2. Constatarea nulităţii absolute a Hotărîrilor adoptate ca urmare a transmiterii tardive a suplimentării ordinii de zi, nefiind respectate prevederile Codului administrativ privind termenele de convocare la şedinţele ordinare şi transmiterea obligatorie a materialelor necesare votării proiectelor de hotăr=ri, care a dus la neparticiparea consilierilor judeţeni PNL la vot”, se precizează în plîngere. De asemenea, se solicită: “repunerea pe ordinea de zi, a următoarei şedinţe de Consiliu Judeţean, a Proiectului de Hotărîre privind sancţionarea unui funcţionar public, respectiv destituirea doamnei Cristina Păvăluţă din funcţia publică de conducere de director general al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Neamţ, pentru încălcarea prevederilor legale referitoare la incompatibilităţi, constatată prin raportul de evaluare nr. 43482/G/II/2015 al Agenţiei Naţionale de Integritate, rămas definitiv prin Decizia nr. 1064/2019 a ÎCCJ şI sancţionarea persoanelor responsabile de tergiversarea punerii în aplicare a raportului ANI, rămas definitiv prin Decizia nr. 1064/2019 a ICCJ, avînd în vedere adresele repetate ale Agenţiei Naţionale de Integritate, care datează încep=nd cu lunile octombrie-noiembrie 2018”. Cît priveşte motivul formulării plîngerii prealabile, Florin Hopşa precizează: „În fapt: În data de 27.08.2019 a avut loc şedinţa ordinară a Consiliului Judeţean Neamţ, iar în aceeaşi zi, cu 16 minute înainte de începerea şedinţei, am primit pe e-mail proiectul de hotărîre privind sancţionarea unui funcţionar public, iar la ora 15.55 am fost anunţat şi prin sms de intenţia de suplimentare a ordinii de zi cu acest proiect de hotărîre. Avînd în vedere faptul că nu s-au respectat prevederile art. 179 şi ale art. 134 din Codul administrativ, apreciez că această suplimentare a ordinii de zi s-a efectuat în mod nelegal, iar sancţiunea este nulitatea absolută”. Rămîne de văzut ce vor face cei de la CJ. De menţionat că pe fir au intrat la un moment dat şi cei de la ANI care au cerut informaii despre cum s-a votat în şedinţa în care a fost promovat proiectul de hotărîre privind destituirea Cristinei Păvăluţă. Despre bîlciul din şedinţa Consiliului Judeţean Neamţ din 27 august, Monitorul a scris la vremea respectivă. Reamintim că Păvăluţă a fost declarată definitiv incompatibilă de Înalta Curte şi, într-o logică firească, toată lumea s-ar fi aşteptat ca ea să-şi piardă funcţia după ce decizia înalţilor judecători a fost comunicată reprezentanţilor CJ. O comisie de disciplină din cadrul instituţiei s-a întrunit, a analizat situaţia şi cu două voturi la unul a propus destituirea. Se formulează proiect de hotărîre, adică să voteze onor aleşii judeţeni dacă sînt sau nu de acord cu destituirea şi se pune pe ordinea de zi a şedinţei din 27 august. Pe ultima sută de metri, au comentat unii. S-a trecut la vot şi surpriză: liberalii nu au votat, vicele Laurenţiu Dulamă anunţase din start că nici el nu va participa la vot, aşa că şi-au exprimat votul doar 16 consilieri. Din cei 16 votanţi, unuia i-a “tremurat” mîna şi votul a fost declarat nul, iar din cei 15 rămaşi, doar patru au votat pentru destituire. Rezultat final: Păvăluţă a rămas şefă. Şi probabil va mai rămîne încă mult timp, chiar dacă se agită ANI sau orcine altcineva. C-aşa-i la noi.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Se refac marcajele şi panourile pe Ceahlău

Știre publicată în urmă cu

în data de

Pandemia a golit traseele de pe Ceahlău de iubitorii de drumeţii, dar chiar dacă în această perioadă salvatorii montani sînt lipsiţii de intervenţii, nu înseamnă că stau degeaba.

Dimpotrivă, lucrătorii din cadrul Salvamont Neamţ sînt pe traseele acum închise şi refac marcajele sau înlocuiesc panourile informative care vin în sprijinul celor care în timpuri bune urcă pe munte.

Avînd în vedere aceste activităţi, iubitorii de drumeţii montane trebuie să ştie că atunci cînd restricţiile vor fi ridicate şi vor putea din nou merge pînă pe Ceahlău – Toaca, vor găsi pe traseele montane panouri noi cu informaţii utile. „Continuaţi să munciţi, să reparaţi, să faceţi ceva util. Planeta nu s-a oprit în loc şi viaţa va reveni, într-o bună zi, la normal. Într-o bună zi turiştii se vor întoarce pe munte şi încercăm prin acţiunile noastre să facem ca acesta să fie mai frumos şi mult mai sigur.

S- au demontat toate panourile din punctele de plecare a traseelor turistice de pe Ceahlău. Vor fi înlocuite cu altele noi, mai estetice şi cu informaţii mult mai complete. Fiţi responsabili – staţi în casă!“, transmite Salvamont Neamţ. Chiar dacă în perioada stării de urgenţă toate traseele montane sînt închise din cauza restricţiilor de circulaţie, Salvamont Neamţ anunţă că sînt deschise în regim de permanenţă bazele de prim-ajutor din staţiunea Durău şi cabana Dochia.

FOTO: generica

Citește știrea

Actualitate

Legalitatea şomajului tehnic va fi verificată de ITM şi Fisc

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ au fost depuse 1.300 de dosare pentru obţinerea şomajului tehnic ■ 301 sînt conforme, iar 129 au fost înapoiate agenţilor economici ■ Inspecţia Muncii şi ANAF vor verifica dacă sînt întrunite condiţiile, pe fir urmînd a intra şi Curtea de Conturi ■

Conducerea AJOFM Neamţ atrage atenţia angajatorilor asupra corectitudinii şi seriozităţii cu care trebuie completate documentele ce trebuie trimise la instituţie, în vederea asigurării pentru salariaţi a şomajului tehnic.

Angajatorii care trimit salariaţii în şomaj tehnic beneficiază de 75% din salariul mediu pe economie. Aceştia, în conformitate cu normele de aplicare a actului normativ, trebuie să completeze o cerere prin reprezentantul legal a angajatorului, în formatul publicat pe site-ul AJOFM.

Documentele trebuie trimise prin e-mail la sediile agenţiilor locale de ocupare a forţei de muncă, după cum urmează: Agenţia Locală pentru Ocuparea Forţei de Muncă Piatra Neamţ maria.alistar@nt.anofm.ro, pentru Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă Tîrgu Neamţ: ramona.radu@ntl.anofm.ro, Agenţia de Muncă Roman: alexandra.anghel@ntl.anofm.ro.

Conducerea AJOFM Neamţ a declarat că, pînă în prezent, s-au primit 1300 de cereri. „Cele 1.300 de cereri pentru şomaj tehnic vor fi procesate în ordinea primirii lor. Pentru prelucrarea acestor cereri am format o echipă de zece inspectori, pentru că o altă parte a personalului este mobilizată pentru şomajul obişnuit, unde numărul de cereri este foarte mare, între 80 şi 100 pe zi. Au fost procesate pînă acum 430 de dosare din cele 1.300 primite.

Dintre cele verificate 301 sînt conforme, pentru 1.600 de persoane, iar cele 129 de cereri au fost înapoiate agenţilor economici pentru a fi completate. Vreau să vă spun că trebuie mare atenţie la completarea acestor documente de către firme. Angajatorii sînt rugaţi ca toate documentele să fie conforme cu prevederile legale şi cu ceea ce declară, adică persoanele să fie, cu adevărat suspendate din activitate şi din Revisal şi din sistemul ITM. Este necesar să aibă codul corespunzător articolului 52, aliniat 1, litera C din Legea 52 din Codul Muncii, deci nu pe alte motive. Va trebui să fie trecut corect salariul persoanei.

Ceea ce vreau eu să atrag atenţia este faptul că în a doua etapă se va trece la verificări încrucişate cu ITM şi ANAF (declaraţia 112). Este necesar, de asemeea, ca numărul de zile să fie corect evidenţiat pe anexe şi calculul care se face să fie exact, pentru a acorda această indemnizaţie de 75% proporţional cu numărul de zile în care angajatul a avut suspendat contractul de muncă pe temei de şomaj tehnic.

Chiar dacă acum verificările se fac prin sondaj, pentru că ne grăbim ca oamenii să primească cît mai repede banii, trebuie să atrag atenţia că va urma o perioadă de verificări meticuloase, dosar cu dosar şi apoi verificări în teren“, a declarat Daniel Chirilă, directorul AJOFM Neamţ. Acesta a spus că în 2021 principala activitate a Curţii de Conturi va fi aceea de verificare a modului în care au fost întocmite şi acordate indemnizaţiile de şomaj tehnic.

Citește știrea

Actualitate

Neamţ: 24 de hectare de pădure şi păşune mistuite de foc

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ incendiul de proporţii a avut loc la Poiana Teiului ■ focul a cuprins 20 de hectare de păşune şi 4 de fond forestier ■ cel care a produs dezastrul a fost amendat şi are dosar penal ■ un incendiu provocat de un fumător şi care s-a extins la o pădure a fost la Gherăieşti ■

Incendiile de vegetaţie au făcut prăpăd în judeţul Neamţ în ultima perioadă de timp, dar cel mai de proporţii a avut loc pe 7 aprilie 2020 în localitatea Poiana Teiului, unde flăcările au mistuit nu mai puţin de 24 de hectare.

Este vorba despre 20 de hectare de păşune şi alte patru de fond forestier. Totul a început în jurul prînzului, cînd militarii din cadrul ISU Neamţ au fost chemaţi în ajutor prin apel la numărul unic de urgenţă 112. Au mers la faţa locului numeroase forţe de intervenţie, care au fost sprijinite de voluntari. În cele din urmă focul a fost stins şi s-a dat şi de urma celui care a provocat nenorocirea, acesta fiind amendat şi dat pe mîna poliţiştilor.

„Cauza probabilă de producere a incendiului a fost foc deschis în spaţii deschise. Persoana care a cauzat incendiul a fost sancţionată de către pompierii din cadrul Inspecţiei de prevenire din cadrul ISU Neamţ, urmînd ca organele de cercetare penală sa execute cercetarea cazului“, conform ISU Neamţ.

Pe timpul nopţii au monitorizat zona echipe mixte formate din pompieri de la Detaşamentul Tîrgu Neamţ, Ocolul Silvic Poiana Teiului şi pompieri voluntari de la SVSU Poiana Teiului. Un alt incendiu similar a fost anunţat pe 8 aprilie, prin apel la 112, înregistrat în dispeceratul ISU Neamţ în jurul orei 17.17. Militarii au fost chemaţi la Gherăieşti unde au acţionat împreună cu voluntarii din localitate şi lucrătorii Ocolului Silvic Roman. Lupta cu flăcările care se manifestau şi la nivelul fondului forestier a durat 5 ore, timp în care au ars 2,5 hectare de litieră, 2,5 hectare de pădure (regerare naturală), 30 de arbori uscaţi şi 8.000 mp de vegetaţie uscată. Aproximativ 120 de arbori au fost afectaţi din cauza flăcărilor.

În acest caz pompierii au stabilit drept cauză fumatul. Militarii reamintesc faptul că, respectînd măsurile de prevenire a incendiilor, vă protejaţi viaţa şi bunurile materiale. Arderea miriştii, vegetaţiei uscate şi a resturilor vegetale se execută numai după obtinerea permisului de lucru cu focul, conform normelor în vigoare.

Arderea vegetaţiei uscate şi a resturilor vegetale se execută cu respectarea următoarelor prevederi generale: în condiţii lipsite de vînt; colectarea în grămezi a vegetatiei uscate şi a resturilor vegetale în cantităţi încît arderea să poata fi controlată; executarea arderii în zone care să nu permită propagarea focului la fondul forestier/construcţii şi să nu afecteze reţelele electrice, de comunicaţii, conductele de transport gaze naturale, produsele petroliere ori alte bunuri materiale combustibile; curăţarea de vegetaţie a suprafeţei din jurul fiecărei grămezi pe o distanţă de 5 m; desfăşurarea arderii numai pe timp de zi; asigurarea mijloacelor şi materialelor pentru stingerea eventualelor incendii; supravegherea permanentă a arderii; stingerea totală a focului înainte de părăsirea locului arderii; interzicerea acoperirii cu pămînt a focarelor.

Pe timpul arderii resturilor vegetale cetăţenii sînt obligaţi: să menţină focul în perimetrul aprobat şi asigurat; să supravegheze permanent zona în care efectuează arderea resturilor vegetale; să asigure dotarea minimă cu mijloace de primă intervenţie; să anunţe imediat SVSU al localităţii, primăria şi pompierii militari, în situaţia în care există pericolul extinderii focului în afara perimetrului aprobat.

În zona de siguranţă a căii ferate, vegetaţia uscată şi resturile vegetale se curăţă obligatoriu de proprietarii de drept ai terenurilor. Zona de siguranţă a drumurilor naţionale şi judeţene se curăţă obligatoriu de vegetaţia uscată şi resturile vegetale de către administratorii acestora şi, după caz, de proprietarii de drept ai terenurilor. Arderea resturilor vegetale, gunoaielor, deşeurilor şi a altor materiale combustibile, fără obţinerea permisului de lucru cu foc şi fără luarea măsurilor pentru împiedicarea propagării focului la vecinătăţi, se sancţionează contravenţional cu amenzi cuprinse între 1.000 şi 2.500 de lei.

Citește știrea

Trending