Contactează-ne

Educatie

Neamţ: Boicot la noile simulări?

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ Consiliul Judeţean al Elevilor Neamţ critică noile simulări susţinînd că nu aduc niciun beneficiu nimănui ■ elevii sînt încurajaţi să dea foile goale sau să scrie pe ele nemulţumirile legate de actualul sistem de învăţămînt ■

Poziţie tranşantă adoptată de Consiliul Judeţean al Elevilor Neamţ referitoare la noile simulări prin care ar urma să treacă adolescenţii din clasele a VIII-a şi a XII-a. Într-un comunicat de presă, reprezentanţii elevilor critică organizarea acestor simulări, susţinînd că nu aduc nimănui nici un beneficiu şi îi încurajează pe adolescenţi să le boicoteze: fie să dea foile goale, fie să scrie nemulţumirile pe care le au referitoare la sistemul de învăţămînt. Fără a dori să intrăm de vreo parte într-o dezbatere pe această temă, vă prezentăm în cele ce urmează comunicatul de presă şi menţionăm doar că este printre puţinele dăţi cînd cei care ar trebui să beneficieze de sistemul de învăţămînt aleg să adopte o atitudine. Ceea ce, în principiu, este încurajator. „Consiliul Judeţean al Elevilor Neamţ, structura judeţeană de reprezentare a elevilor, atrage atenţia asupra noilor simulări pentru examenele de Evaluare Naţională şi Bacalaureat ce vor avea loc în judeţul Neamţ. În data de 9 mai, Inspectoratul Şcolar Judeţean Neamţ a anunţat o nouă simulare pentru elevii claselor a VIII-a şi a XII-a, prima probă fiind cea la Limba şi literatura română, aceasta urmând să aibă loc în data de 17 mai. ISJ Neamţ susţine că această simulare face parte din planul de măsuri creat în urma simulărilor naţionale, ale căror rezultate au fost, aparent, nesatisfăcătoare. Ne întrebăm dacă protestul paşnic al elevilor, =foaiagoala, a fost cel „nesatisfăcător” în realitate. Totuşi, este imposibil să nu remarcăm faptul că aceste simulari reprezintă, în continuare, un factor de stres în plus pentru elevii deja presaţi să obţină o notă cât mai mare la examene, dar fără a se ţine seama de redundanţa acestui lucru. Astfel, beneficiarilor primari ai educaţiei le este cerut să aibă rezultate cât mai bune, dar fără o însemnătate reală. Este imposibil să nu remarcăm şi faptul că, în contextul acestui anunţ, nu este suficient timp ca să observi o diferenţă dramatică în rezultatele elevilor aşa cum se aşteaptă, întrucât examenele vor avea loc în câteva săptămâni. Aceste simulări nu aduc niciun beneficiu nimănui. În lumina acestei decizii a ISJ Neamţ, întelegem din nou că evaluările şi-au pierdut însemnătatea, iar la momentul actual acestea nu valorează mai mult decât o cifră pe o hârtie. Se doresc schimbări peste noapte, rezultate bune, dar lipsite de substanţă, se promovează învăţatul mecanic, iar în cadrul ambelor examene, accentul este pus asupra cunoştinţelor deţinute şi a capacităţii de a reţine informaţii, în detrimentul competenţelor dobândite. Aceste lucruri ne fac să ne gândim la ceea ce contează cu adevărat: cunoştinţe sau competenţe, cantitate sau calitate, aparenţă sau substanţă. Elevilor le este imprimată în continuare ideea că, dacă le este atribuită o notă cât mai apropiată sau egală cu 10, sunt inteligenţi şi silitori, îşi fac atât părinţii, cadrele didactice, cât şi statul mândri. Însă, în contextul actual, notele nu reflectă inteligenţa sau capacitatea unui elev. Faptul că pe hârtie sunt afişate note mari la examene şi simulări nu înseamnă nici pe departe că sistemul educaţional este bun sau eficient. Se uită de multe ori că elevul este în centrul tuturor acestea şi decidenţii aleg să nu observe implicaţiile acestor simulări continue, impactul acestor examene fără sfârşit asupra lor. Elevii sunt presaţi, stresaţi, forţaţi să accepte faptul că sunt buni doar în măsura în care notele lor sunt bune, ceea ce duce la o stimă de sine scazută, internalizarea stigmei şi în final la conturarea unor viitori adulţi nepregatiţi să facă faţă provocărilor şi responsabilităţilor ce vin odată cu părăsirea sistemului educaţional. Observăm că, din nefericire, cuvintele „principalii beneficiari ai sistemului educaţional” şi-au pierdut orice fel de însemnătate în faţa decidenţilor. De aceea, încurajăm elevii să se alăture protestului =foaiagoală încă o dată şi să predea foaia goală la simulări sau să scrie pe ea nemulţumirile legate de actualul sistem de învaţământ românesc. De ce? Pentru că suntem într-adevăr beneficiarii primari ai sistemului educaţional, iar protestul paşnic este un drept al nostru şi o modalitate prin care putem lansa un semnal de alarmă. Dacă şi tu vrei să dai =foaiagoală la simulări, dar îţi este teamă de ameninţările cu privire la trecerea notei obţinute în catalog, conform OMEN 3185/2019 nota obţinută va fi trecută exclusiv la cererea ta sau a părinţilor tăi. Nimeni nu te poate învinovăţi pentru că speri la o reformă educaţională şi nimeni nu te poate învinovăţi pentru că îţi doreşti ca acest sistem să nu se schimbe brusc şi nefundamentat. În final, rămâne la latitudinea ta, elevule, dacă te alături protestului sau alegi să rezolvi pur şi simplu subiectele. Orice decizie vei lua, o vei face pentru tine”, se precizează în comunicatul de presă.

Citește știrea
Advertisement
loading...
2 comentarii

2 Comments

  1. T

    17 mai 2019 at 2:19 PM

    SI EU AS SEMNA FOAIA GOALA DACA AS MAI FI ELEV

  2. J

    18 mai 2019 at 1:38 PM

    NICI UN COMENTARIU – HA !

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Neamţ: Detaşări de directori şi inspectori în învăţămînt

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ Consiliul de Administraţie al ISJ a validat noi detaşări de directori, în interesul învăţămîntului ■ în acelaşi cadru instituţional au fost avizate şi detaşările pentru funcţia de inspector şcolari ■

În ultima şedinţă de Consiliu de Administraţie a ISJ Neamţ au fost luate decizii referitoare la detaşarea, în interesul învăţămîntului, pe locurile vacante, aferente funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile din judeţ, pentru anul şcolar viitor. „Inspectoratul Şcolar Judeţean Neamţ informează că în cadrul Consiliului de Administraţie din data de 20 august au fost validate detaşările în interesul învăţămîntului pe locurile vacante funcţiilor de directori, directori adjuncţi în unităţile de învăţămînt preuniversitar din judeţul Neamţ pentru anul şcolar 2019-2020, pînă la organizarea concursului de către Inspectoratul Şcolar Judeţean Neamţ, dar nu mai tîrziu de sfîrşitul anului şcolar 2019-2020“, a precizat Elena Preda, purtătorul de cuvînt al ISJ Neamţ. Astfel, la Şcoala Gimnazială Regina Maria, din oraşul Bicaz a fost detaşată profesoara Elena Cristina Sasu, fost inspector şcolar. La Şcoala Boghicea revine pe postul de director Eugen Mihai, fost director al unităţii şcolare şi ex-primar în ciclul electoral anterior, care ia locul soţiei sale ce a funcţionat ca director al şcolii atît timp cît acesta a ocupat funcţia de edil şef al localităţii. De menţionat că profesorul Eugen Mihai nu a luat examenul de ocupare a postului la ultimul concurs organizat de Inspectoratul Şcolar. La Şcoala Postliceală Sanitară din Piatra Neamţ revine pe postul de director profesorul Mihai Floroaia. Profesoara Mihaela Luminiţa Ciubotaru a fost detaşată pe funcţia de director adjunct la Şcoala Gimnazială Piatra Şoimului. La Şcoala Gimnazială Mihai Eminescu, din Roman, a fost detaşat ca director adjunct profesorul Dumitru Asoltanei, care îi va lua locul preotului Alexandru Lezeu detaşat ca director la Liceul Tehnologic Vasile Sav. La Şcoala Gimnazială I.I.Mironescu din comuna Tazlău postul de director va fi ocupat, în condiţii de detaşare de Marina Violeta Monalisa Lupu. În cadrul aceleiaşi şedinţe de CA, au fost validate şi detaşările în interesul învăţămîntului pentru funcţiile de inspectori şcolari, existînd şi aici cîteva mişcări pe posturi importante, părăsite din diverse motive de către foştii inspectori. „Conducerea ISJ Neamţ informează că Ministerul Educaţiei Naţionale a comunicat avizul favorabil privind numirea, prin detaşare în interesul învăţămîntului, pe locurile vacante aferente funcţiilor de inspector şcolar pînă la organizarea concursului de către Inspectoratul Şcolar Judeţean Neamţ, dar nu mai tîrziu de sfîrşitul anului şcolar 2019-2020, pentru următoarele cadre didactice care vor ocupa funcţii de inspectori şcolari: doamna Elena Cristina Alungulesei va ocupa funcţia de inspector şcolar pentru Educaţie timpurie cu normă întreagă. Luminiţa Boloca este detaşată ca inspector şcolar pentru Biologie, cu atribuţii de coordonare a disciplinei Chimie, prin fişa postului, cu jumătate de normă. Tot prin fişa postului va ocupa o jumătate de normă şi pe funcţia de inspector şcolar pentru Activităţi extraşcolare. Profesoara Mariana Munteanu a fost detaşată cu normă întreagă pentru funcţia de inspector şcolar pentru Managementul instituţional. Profesoara Elisabeta Pascu va lua loc profesorului Gheorghe Brînzei, în funcţia de inspector şcolar pentru disciplina Limba şi Literatura Română, colegul nostru trecînd la catedră de la 1 septembrie. Doamna Mihaela Popa este detaşată ca inspector şcolar pentru Proiecte educaţionale cu o normă, iar doamna Anca Livia Radu va avea jumătate de normă de inspector şcolar educaţie fizică şi sport. Colegul nostru, Ioan Romeo Roman, va ocupa funcţia de inspector şcolar pentru Managementul Instituţional. Domnia sa a fost în trecut şi inspector pentru discipline socio- umane şi pentru proiecte extraşcolare. Din cauza scăderii numărului de profesori la disciplinele socio-umane, acestea s-au alipit disciplinei Istorie, urmînd ca inspectorul de istorie (Elena Preda n.r.) să preia şi atribuţiile acestea prin fişa postului“, a mai adăugat Elena Preda.

Citește știrea

Actualitate

Neamţ: 69 de absenţi la Bacul de toamnă

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

Conform comunicatului de presă semnat de preşedintele comisiei de organizare a Examenului de Bacalaureat, sesiunea de toamnă, inspectorul şcolar general adjunct, Ioan Milea, la prima probă scrisă, din cei 496 de înscrişi în Neamţ au fost prezenţi 427, absentînd 69 de candidaţi. Spre deosebire de sesiunea de vară, cea de toamnă a început cu probele scrise, urmînd ca cele orale să înceapă marţi, 27 august. În 22 august se desfăşoară proba la limba maternă, pe 23 august proba obligatorie a profilului, iar pe 26 august proba la alegere a profilului şi specializării. Pe 27 şi 28 vor avea loc probele de evaluare orală la română, iar în 29 august evaluarea orală în limba maternă. Între 30 august şi 2 septembrie va fi evaluarea competenţelor digitale, iar în 2-3 septembrie evaluarea lingvistică într-o limbă internaţională. Afişarea rezultatelor va fi pe 3 septembrie, pînă la ora 12,00, în aceeaşi zi se depun contestaţiile, iar pe 7 septembrie se afişează rezultatele finale.

Citește știrea

Actualitate

E sigur: clopoţelul va suna pe 9 septembrie

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ elevii se vor întoarce în bănci luni, 9 septembrie ■ semestrul I are 15 săptămîni, iar semestrul II, 20 de săptămîni ■

Elevii vor revenit din vacanţă pe 9 septembrie, conform calendarului stabilit, iar amînarea începutului anului şcolar cu o săptămînă nu mai este luată în calcul. Este anunţul recent al Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN), în contextul în care amînarea cursurilor fusese cerută de premier, pare-se, la dorinţa operatorilor din turism. Anul şcolar va debuta aşadar pe 9 septembrie, aşa cum prevede Ordinul MEN nr. 3.191/2019 privind structura anului şcolar 2019-2020. Primul ministru Viorica Dăncilă îi ceruse fostului ministru al Educaţiei Ecaterina Andronescu, să ia în calcul amînarea datei de începere cu o săptămînă, motivînd că este o măsură aşteptată de elevii din România. „În urma solicitării prim-ministrului Viorica Dăncilă, adresată ministrului Educaţiei Naţionale, de a stabili data începerii noului an şcolar prin consultarea tuturor părţilor implicate, ministrul interimar al Educaţiei, Valer-Daniel Breaz, a decis ca prima zi de cursuri din anul şcolar 2019-2020 să fie luni, 9 septembrie. Decizia a fost luată ca urmare a discuţiilor purtate între reprezentanţii Ministerului Educaţiei Naţionale şi partenerii săi de dialog social“, se arată în comunicatul de presă, publicat recent pe site-ul MEN. Structura anului şcolar 2019- 2020, cuprinsă în ordinul de ministru 3.191/2019 este următoarea: Semestrul I: 9 septembrie – 20 decembrie 2019 (15 săptămîni); 9 septembrie – 20 decembrie 2019: cursuri; 26 octombrie – 3 noiembrie 2019: vacanţă pentru învăţămîntul primar şi preşcolar; 21 decembrie 2019 – 12 ianuarie 2020: vacanţa de iarnă; Semestrul al II-lea: 13 ianuarie – 12 iunie 2020 (20 de săptămîni); 13 ianuarie – 3 aprilie 2020: cursuri; 4 aprilie – 21 aprilie 2020: vacanţa de primăvară; 22 aprilie – 12 iunie 2020: cursuri; 13 iunie – data din septembrie 2020 la care încep cursurile anului şcolar 2020-2021: vacanţa de vară.

Citește știrea

Trending