Contactează-ne

Educatie

Neamţ: Au început înscrierile la BAC-ul de toamnă

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ la prima sesiune nu au promovat examenul 1.079 de candidaţi ■ probele de toamnă se vor susţine între 21 august şi 3 septembrie ■

Folosește ← → (săgețile) pentru navigare

Înscrierile pentru cea de-a doua sesiune a examenului de Bacalaureat 2019 au început de luni, 15 iulie, urmînd să se încheie pe 19 iulie, potrivit calendarului Ministerului Educaţiei. În judeţul Neamţ, la prima sesiune a examenului au picat examenul 1.079 de absolvenţi. Probele din sesiunea de toamnă se vor desfăşura între 21 august şi 3 septembrie. În ce-i priveşte pe candidaţii care sînt în stare de corigenţă, dacă promovează examenele se pot înscrie pe data de 26 iulie. Pe 21 august, elevii vor susţine proba scrisă la Limba şi literatura română, pe 22 august – proba scrisă la Limba şi literatura maternă, pe 23 august – proba obligatorie a profilului, iar pe 26 august – proba la alegere a profilului şi specializării. Probele orale încep pe 27 şi 28 august, cînd are loc evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română, apoi pe 29 august are loc evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă, urmînd ca pe 30 august şi 2 septembrie să aibă loc evaluarea competenţelor digitale, iar pe 2 şi 3 septembrie, evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională. Pe 3 septembrie, pînă la ora 12,00, este programată afişarea primelor rezultate la probele scrise şi în aceeaşi zi pot fi depuse contestaţiile, între orele 12.00 – 16.00. În perioada 3 – 6 septembrie, contestaţiile vor fi soluţionate de către profesori, iar pe 7 septembrie, vor fi afişate rezultatele finale ale Bacalaureatului de toamnă. După corectarea celor 1.343 de contestaţii depuse de absolvenţi după examenul de Bacalaureat, notele obţinute au ridicat un pic procentul de promovabilitate. Dacă înainte de contestaţii promovaseră 2.429 de candidaţi, din cei 3.558 de absolvenţi de liceu şi procentul de promovabilitate era de 67,27%, după recorectare numărul de elevi promovaţi este de 2.479, ceea ce ridică procentul la 69,27%. Celor trei elevi care au obţinut media maximă 10: Raluca Andreea Miron şi Emilia Toma de la Colegiul Naţional Petru Rareş din Piatra Neamţ şi Ştefan Miron de la Colegiul Gheorge Asachi li s-a adăugat după contestaţii Dragoş Filioreanu, de la Colegiul Calistrat Hogaş, care a obţinut nota 10, în urma corectării tezei la Istorie, probă la care, iniţial, fusese notat cu 8,75. În sesiunea iunie-iulie la examenul maturităţii au fost înscrişi 3.725 de candidaţi, s-au prezentat 3.558, iar 167 de absolvenţi au renunţat. Au fost eliminaţi pentru tentativă de fraudare patru elevi care au dat examenul la Colegiul Ştefan cel Mare, Liceul Sadoveanu din Borca, Colegiul Miron Costin şi Colegiul de Transporturi. Au fost respinşi 1.075 elevi şi au reuşit să promoveze 2.479. 505 elevi au obţinut medii între 6 şi 6,99, în timp ce 574 au luat între 7 şi 7,99. 745 de absolvenţi s-au încadrat ca rezultate în tranşa 8-8,99, 651 între 9 şi 9,99 şi patru au luat 10. La zi s-au înscris 3.699 de absolvenţi şi au fost prezenţi la examen 3.538, ceea ce reprezintă un procent de 95,6%. Nu s-au prezentat la examen din cei care au terminat cursurile la zi un număr de 161 candidaţi (4,35%) şi au fost respinşi 1.060 (29,96%). Continuînd analiza, vom vedea că 833 de candidaţi care au terminat la zi au avut la BAC medii mai mici de 5, ceea ce reprezintă 78,58%. Un număr de 227 candidaţi au obţinut medii între 5 şi 5,99, reprezentînd 21,42%. Alţi 502 se încadrează în tranşa de medii 6 – 6,99 (20,29%), în timp ce 573, adică 23,16% au obţinut medii între 7 şi 7,99. Dacă vorbim despre ceea ce înseamnă elevi buni, putem constata că 744 dintre absolvenţii de liceu din Neamţ se încadrează în tranşa 8-8,99. În categoria elevi cu rezultate foarte bune se încadrează 651 (26,31%), ei promovînd BAC-ul cu medii între 9 şi 9,99, iar patru cu 10, ceea ce reprezintă 0,16%. 16 elevi de la seral s-au înscris la examen, 11 au dat probele, au fost respinşi opt, iar trei au promovat.

Folosește ← → (săgețile) pentru navigare

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Proiect Erasmus la Şcoala Taşca

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ la Şcoala Vasile Mitru a avut loc prima întîlnire dintre partenerii români şi cei din Croaţia, Macedonia, Letonia, Polonia şi Turcia

Folosește ← → (săgețile) pentru navigare

Şcoala Gimnazială Vasile Mitru Taşca şi comunitatea locală sînt implicate într-un proiect european Erasmus+, ce a demarat recent prin desfăşurarea în instituţia de învăţămînt din comuna nemţeană a primei întîlniri cu partenerii europeni din Croaţia, Macedonia, Letonia, Polonia şi Turcia. Tema mobilităţii C1, din România, a fost: Discriminarea şi violenţa în şcoli – aspecte comune şi diferite. Vizitele de documentare pe perioada celor cîteva zile de zăbavă în zonă au scos la iveală frumuseţea peisajului din Cheile Bicazului şi Lacu Roşu şi le-au permis tuturor să descopere povestea Cetăţii Neamţului. „Elevii au participat la jocuri în echipă, alături de coordonatorii lor, au mers la adăposturi pentru animale, le-au dat mîncare şi au conştientizat că fiind prieteni cu necuvîntătoarele, cu atît mai mult trebuie să-şi iubească aproapele. S-au cîntat imnurile proiectului, în cadrul acestei întîlniri, profesorii şi elevii fiind părtaşi la atelierele de formare care au vizat activităţi împotriva violenţei şi discriminării, au prezentat logo-ul proiectului şi reţeta pentru parfumul prieteniei, pregătite de fiecare ţară parteneră, au prezentat un sportiv vedetă din fiecare ţară şi apoi elevii au răspuns la întrebările din chestionarele Kahoot, care au fost adevărate distracţii. Profesorii au participat cu lucrări la Simpozionul internaţional cu tema Discrimination and violence in school- common and different aspects, s-au întîlnit cu psihologul Manuela Cenuşă, care, la rîndu-i, a făcut o prezentare despre formele, cauzele şi mijloacele de combatere a problemelor precum violenţa şi discriminarea“, a declarat profesoara Gabriela Mădălina Bîrsan Son, directorul Şcolii Vasile Mitru Taşca. Programul s-a încheiat cu un spectacol de cîntece populare şi dansuri tradiţionale dedicat Zilei Naţionale a României. Proiectul iniţiat de şcoala din Taşca este unul european şi se va derula în perioada 1.09.2019 – 31.08.2021, prin vizite reciproce în toate ţările înscrise în proiect, respectiv Croaţia, Macedonia, Letonia, Polonia şi Turcia. S-au legat deja prietenii şi toată lumea aşteaptă cu nerăbdare să se reîntîlnească în Polonia, în martie 2020. „Conducerea şcolii noastre şi echipa de proiect mulţumesc autorităţilor pentru sprijinul acordat în derularea proiectului, partenerilor europeni pentru spiritul de echipă de care dau dovadă iar colegilor, părinţilor şi elevilor pentru cooperare şi implicare. Împreună am învăţat deja să spunem NU violenţei şi discriminării“, a mai afirmat directoarea Şcolii Taşca. De remarcat că pe parcursul desfăşurării acţiunilor, primăriţa de la Taşca s-a aflat printre oaspeţi, dînd greutate întîlnirii dintre cele cinci delegaţii cu şcoala gazdă, asigurînd participanţilor o lecţie de bună înţelegere dintre şcoală şi administraţia locală.

Folosește ← → (săgețile) pentru navigare

Citește știrea

Actualitate

Analfabetismul funcţional, sînt cifre tare îngrijorătoare

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ rezultatele unei testări PISA relevă că 41% dintre elevii români sînt analfabeţi funcţional ■ statul se încăpăţînează să nu revizuiască programele şcolare ■ analfabetismul funcţional este definit prin faptul că un elev care citeşte un text nu poate explica şi nu înţelege despre ce este vorba în el ■

Folosește ← → (săgețile) pentru navigare

Din păcate, de la o etapă la alta, România se dovedeşte a obţine cele mai slabe rezultate din ultimii 8 ani la testele PISA. Programul pentru Evaluare Internaţională a Elevilor reprezintă o evaluare standardizată internaţional, proiectată împreună cu ţările participnate, iniţiat de Organizaţia pentru Cooperare Economică şi Dezvoltare (OECD) şi destinate copiilor de 15 ani şi acoperă trei domenii principale: citire/lectură, matematică şi ştiinţă. Directoratul pentru Educaţie al OECD a dat publicităţii rezultatele testării PISA 2018, care relevă dezastrul învăţămîntului românesc, unde analfabetismul funcţional a ajuns déjà la 41%. Rezultatele PISA 2018 la Citire arată că ţara a obţinut un scor de 428 de puncte, în scădere cu şase puncte faţă de testarea PISA 2015, cu 10 mai puţin decît la PISA 2012 şi un punctaj cu patru puncte peste cel de la PISA 2009. La Matematică, rezultatele PISA 2018 înregistrează cea mai mare scădere faţă de testarea anterioară din istoria acestor teste. Este vorba despre 14 puncte pierdute de România faţă de PISA 2015 şi 15 puncte faţă de PISA 2012. Rezultatele PISA 2018 pentru Ştiinţe sînt şi ele mai slabe, diferenţa faţă de cele de la PISA 2015 fiind de nouă puncte, iar faţă de 2012 cu 12 puncte. Faţă de media ţărilor OECD, rezultatele României la PISA 2018 sînt mai slabe ca la testarea din 2015 atît la matematică şi citire, cît şi la ştiinţe. Diferenţele dintre rezultatele medii ale ţărilor care fac parte din Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică şi cele ale României sînt de 59 de puncte la citire, tot 59 de puncte la matematică şi 63 de puncte la ştiinţe, potrivit raportului citat. În privinţa indicatorilor de performanţă, proporţia celor care au rezolvat cele mai dificile probleme la cel puţin unul dintre cele trei domenii (subiecte) – citire, matematică sau ştiinţe – reprezintă 4% din total, în timp ce media ţărilor OCDE este de 4 ori mai mare (16%). La popul opus, procentul celor mai slabi elevi la citire, cei care nu au reuşit să treacă de exerciţiile cu grad foarte redus de dificultate, este de 41, respectiv 47 la matematică. Asta în condiţiile în care media OECD este la jumătatea acestor valori. Pentru ştiinţe, 44% dintre cei testaţi nu ajung nici măcar la nivelul 2, adică nu au competenţe de bază şi nu pot face conexiuni între informaţiile pe care le au şi aspecte din viaţa reală.

La Ştiinţe 44% e proporţia celor care nu pot realiza corelaţii elementare în domeniu

Conform documentului, 41% dintre elevi nu pot ajunge la nivelul 2, acesta find nivelul de analfabetism funcţional la citire. Analfabetismul funcţional este definit simplu prin faptul că un elev care citeşte un text nu poate explica şi nu înţelege despre ce este vorba în el. La Matematică, conform raportului amintit, sînt şi mai mulţi elevi care nu se descurcă nici măcar cu operaţii aritmetice de bază, procentul celor care nu ajung la nivelul 2 de dificultate în testele PISA 2018 fiind de 47%. „Consider că în acest moment în România nu s-au făcut suficiente restructurări în programele şcolare. În momentul în care ne comparăm cu rezultatele altor şcoli din ţări ale Uniunii Europene, cred că ar trebui să vedem că programa noastră şcolară, cel puţin la disciplina matematică (dar şi la alte discipline), este la un nivel mult mai ridicat, în sensul de diferenţe de nivel de clasă. Toată lumea ştie că părinţii care îşi iau copiii să urmeze şcoala în ţările în care lucrează sînt înscrişi într-o clasă superioară celei pe care copilul a urmat-o în România“, a declarat Maria Campău, director al Şcolii Sergiu Celibidache Roman, profesor de matematică. Ştiinţele marchează o creştere pînă la 44% a proporţiei celor care nu pot realiza corelaţii elementare în acest domeniu. Doar 1% dintre elevi sînt foarte performanţi la capitolul citire, asta înseamnă că ating nivelul 5 sau 6 în testul PISA, spre deosebire de media OECD, care e de 9%. La aceste niveluri elevii au o înţelegere deplină şi completă a unui text la prima vedere. În doar 20 de sisteme de educaţie, din cele 79 participante la testare, mai mult de 10% dintre elevii de 15 ani sînt elevi de top. Testele PISA 2018 au fost împărţite pe şase niveluri de competenţe, de la cel mai slab, nivelul 1, la cel mai ridicat, nivelul 6. România a participat la PISA 2018 în aprilie 2018. A fost un test de 2 ore, pe hîrtie, împreună cu alte şapte state, celalte 72 de ţări susţinîndu-l pe calculator. Eşantionarea a fost făcută ştiinţific, participînd la teste aproape 5.000 de elevi din clasele a VII-a, a VIII-a şi a IX-a, din peste 180 de şcoli. Directorul Maria Campă apreciază că rezultatele din ce în ce mai slabe ale ţării la această testare sînt motivate de încăpăţînarea României de a rămîne într-un sistem învechit.

Folosește ← → (săgețile) pentru navigare

Citește știrea

Actualitate

Brad tricolor, de Ziua Naţională, la Tîrgu Neamţ

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ pe clădirea Liceului Vasile Conta a fost realizată din instalaţii luminoase imaginea unui brad în culorile tricolorului ■ la Muzeul de Istorie şi Etnografie a avut loc vernisajul expoziţiei de fotografie veche intitulată ,,Chipuri de ostaşi" ■

Folosește ← → (săgețile) pentru navigare

Ziua Naţională a României a fost marcată la Tîrgu Neamţ prin diferite manifestări organizate de instituţiile publice. Programul pregătit de oficialităţile locale în parteneriat cu Casa Culturii a debutat la orele amiezei cu o paradă a străjerilor Cetăţii Neamţ şi a membrilor ansamblurilor folclorice Ţinutul Zimbrului şi Plăieşii. Apoi, pe platoul din faţa Casei Culturii a fost intonat imnul de stat, s-a oficiat un Te Deum şi au luat cuvîntul primarul şi invitaţii. Atmosfera de sărbătoare a fost completată cu momente susţinute de Ştefania Cojocariu, ansamblurile folclorice Ţinutul Zimbrului şi Plăieşii şi Străjerii Cetăţii Neamţ. La final, publicul a avut ocazia să viziteze la Casa Culturii o expoziţie dedicată Zilei de 1 Decembrie, cu exponate ale copiilor de la Centrul de Educaţie Incluzivă. Şi instituţiile de învăţămînt din localitate au marcat Ziua Naţională prin activităţi organizate spre finalul cursurilor. Liceul Vasile Conta a adus un plus de culoare demersului, creînd pe peretele clădirii un impresionant brad tricolor din instalaţii luminoase. Elevii au luat parte la momentul aprinderii luminiţelor, după lăsarea întunericului, fiind serviţi cu ciocolăţele şi ceai cald. ,,Lecţie de patriotism, marca Liceul Vasile Conta: elevi şi profesori ai instituţiei noastre au organizat activităţi indoor şi outdoor cu ocazia Zilei Naţionale a României. Felicit elevii şi cadrele didactice care simt şi vibrează româneşte.(…) La Mulţi Ani, Liceul Vasile Conta! La mulţi ani, România!”, a notat directoarea Karina Cojocariu, într-o postare pe o reţea de socializare. La Muzeul de Istorie şi Etnografie Tîrgu Neamţ a avut loc, tot cu prilejul Zilei Naţionale, vernisajul expoziţiei temporare de fotografie veche intitulată ,,Chipuri de ostaşi”, curatori fiind Renata-Gabriela Buzău, dr. Vasile Diaconu şi Ionuţ Stiglet. Pozele au fost adunate cu ajutorul publicului larg, mai ales a elevilor din zonă, fiind acordate, tot pe 1 Decembrie, premii pentru cele mai reuşite exponate. De asemenea, a fost lansat sistemul de coduri QR pentru această unitate muzeală. Vizitatorii care au instalată aplica?ia vor putea citi codurile QR pentru fiecare sală a expozi?iei permanente de la Muzeul de Istorie ?i Etnografie Târgu Neam?. Textele vor fi în limba engleză pentru a fi accesibile ?i vizitatorilor străini, un astfel de cod con?inînd informa?ii generale despre muzeu, în limba română.

Folosește ← → (săgețile) pentru navigare

Citește știrea

Trending