Contactează-ne

Educatie

Neamţ: Absenţi din şcoli, dar nu de la gripă

Știe publicată cu

în data de

■ 808 elevi au lipsit luni de la şcoală din cauza virozelor ■ cele mai multe absenţe au fost la Roman, Tîrgu Neamţ şi în două comune mari ale judeţului ■ în rural, triajul este făcut de cadrele didactice ■

Conducerea Inspectoratului Şcolar a analizat în şedinţa Consiliului de Administraţie de luni, 28 ianuarie, absenteismul din unităţile de învăţămînt. Inspectorul Şcolar general adjunct, Ioan Milea, a vorbit despre această problemă susţinînd că acei elevi care au lipsit au fost doar răciţi şi nu gripaţi. „Referitor la comunicarea privind situaţia elevilor care prezintă simptomatologie de boală în special aceea de infecţii respiratorii, adică la elevii care prezintă febră, tuse, strănut, stare fizipă alterată, aşa cum ni s-a cerut să raportăm, printr-o adresă primită de la Ministerul Sănătăţii, pe teritoriul judeţului Neamţ, în urma centralizării datelor, aceşti elevi şi preşcolari nu sînt bolnavi de gripă, ci prezintă doar o simptomatologie de boală repiratorie. La nivelul judeţului avem un număr total de 808 elevi care au absentat luni, 28 ianuarie, dintr-un total de 70.731 elevi. La nivelul judeţului, apreciem că nu există situaţii critice care ar solicita ca elevii să rămînă acasă şi să se închidă unităţile de învăţămînt. Sperăm să nu avem un număr mai mare de elevi care să absenteze în zilele următoare şi să nu apară cazuri mai multe ca astăzi (luni, n.red.). Putem enumera cîteva şcoli care au avut un număr mai ridicat de elevi absenţi: Şcoala Alexandru Ioan Cuza din Roman, unde au lipsit 75 de elevi, Şcoala Domnească din Tîrgu Neamţ – au absentat 50 elevi. La Şcoala de Artă Sergiu Celibidache din Roman au lipsit 47 elevii, la Şcoala din Ruseni au lipsit 43 de elevi, iar la şcoala din Alexandru cel Bun, 40 de copii. În rest, avem şcoli cu un număr mai mic de elevi absenţi“, a declarat inspectorul şcolar general adjunct. Acesta susţine că triajul în şcoli a fost făcut de cadrele didactice care ştiu să facă deosebirea între o infecţie respiratorie şi gripă. Ioan Milea a mai menţionat că în şcoli s-a făcut din proprie iniţiativă dezinfectarea sălilor de clasă, s-au curăţat băncile, tablele, clanţelor uşilor şi grupurile sociale.

Citește știrea
Advertisement
loading...
Postează comentariu

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Educatie

Medalie de argint la o competiţie internaţională pentru un elev de la Colegiul de Informatică

Știe publicată cu

în data de

Autor

■ Marius-Alexandru Olaru a participat la Infomatrix cu un robot construit de el în zece luni de muncă

Marius-Alexandru Olaru, elev în clasa a IX-a la Colegiul Naţional de Informatică din Piatra Neamţ, pasionat de robotică şi informatică, a participat recent la competiţia Infomatrix, la categoria Robotic Mini Sumo, cu un robot construit de el şi a obţinut medalia de argint. Cea de-a şaisprezecea ediţie a competiţiei internaţionale Infomatrix s-a desfăşurat în perioada 20-24 aprilie la Bucureşti. Anul acesta, la Infomatrix s-au înscris peste 1.000 de participanţi din 46 de ţări care au concurat cu peste 500 de proiecte la diferitele secţiuni ale concursului. Infomatrix a avut loc la Şcoala Internaţională din Bucureşti, gazdă tradiţională a prestigioasei competiţii, organizatorul fiind Fundaţia Lumina Educational Institutions. Robotul construit de Marius se numeşte SpeedyBot şi a fost realizat de-a lungul a 10 luni de muncă. Despre procesul de construire a robotului şi despre participarea la competiţie, Marius a povestit următoarele: „În primul rînd trebuie să vă descriu felul în care se desfăşoară competiţia de Robotic Mini Sumo: doi roboţi autonomi se confruntă într-un ring circular cu diametrul de 77 centimetri, fiecare dintre aceştia avînd drept obiectiv să-şi împingă adversarul în afara suprafeţei de joc. Fiecare meci dintre 2 roboţi este împărţit în 3 reprize de cîte maximum 3 minute fiecare. Fiecare din cele 3 reprize este cîştigată de robotul care reuşeşte să-şi împingă adversarul în afara terenului, moment în care repriza se încheie cu victoria robotului rămas pe terenul de luptă. Meciul este cîştigat de robotul care cîştigă două reprize din cele 3 ale fiecărei confruntări. Ringul de luptă este vopsit în negru şi este mărginit de o bordură de culoare albă cu grosimea de 2,5 centimetri. L-am înzestrat pe SpeedyBot cu 7 senzori: 5 senzori digitali de proximitate şi 2 senzori analogici pentru citirea culorii suprafeţei de joc. Senzorii de prezenţă sînt utilizaţi pentru a urmări mişcările adversarului, iar senzorii optici sînt utilizaţi pentru a citi în timp util culoarea albă a bordurii ringului de luptă în vederea evitării situaţiei în care robotul să părăsească terenul. De asemenea, robotul meu mai dispune de două motoare puternice şi de un acumulator de 11.1V, toate aceste dispozitive electronice fiind conectate la un controler din seria Arduino care include pe placă şi driver-ele de motoare. Programarea robotului am realizat-o în limbajul C++ utilizînd mediul integrat de dezvoltare Arduino. Deşi lucrez la SpeedyBot din vara trecută, cea mai solicitantă perioadă s-a suprapus peste săptămînile care au precedat participarea la competiţia Infomatrix, interval de timp în care a trebuit să fac faţă la mai multe provocări tehnice: placa de dezvoltare a suferit o defecţiune pentru care a trebuit să identific soluţii rapide de remediere, a fost necesar să fac rost de un alt acumulator de mici dimensiuni şi de putere mare deoarece cel vechi s-a defectat, am fost nevoit să proiectez o carcasă nouă pentru robot pe care am imprimat-o apoi cu ajutorul unei imprimante 3D în mai multe variante de greutate şi formă. Legat de restricţiile de greutate şi dimensiuni pentru robot, SpeedyBot a participat la competiţie cu greutatea maximă admisă la categoria Mini Sumo (500 g), iar dimensiunile lui au fost foarte aproape de cele maxime admise în concurs (10cm x 10cm). Aceste caracteristici legate de dimensiuni şi greutate i-au asigurat un avantaj strategic în ringul de luptă, alături de programul pe care l-am scris special pentru el. După participarea la această competiţie, avînd în vedere că am urmărit cu atenţie comportamentul robotului meu în condiţii reale de concurs, mi-am propus ca în lunile următoare să-l perfecţionez pe SpeedyBot şi să particip apoi cu el şi la alte concursuri de Mini Sumo. Mulţumesc tuturor celor care m-au susţinut ca să pot participa în bune condiţii la această frumoasă competiţie şi mai ales părinţilor mei care au fost alături de mine în toate etapele parcurse cu ocazia acestui proiect”.

Citește știrea

Educatie

Ministra decide noi reguli în învăţămînt

Știe publicată cu

în data de

■ cel mult 25 de elevi vor fi într-o clasă ■ măsura va fi aplicată din viitorul an şcolar şi are ca scop evitarea aglomerării în clasele de la unele şcoli şi depopularea la altele ■ numele clasei pregătitoare, sau clasa zero, se va schimba în clasa I ■

Ecaterina Andronescu, ministrul Educaţiei, a anunţat noi măsuri care vor fi aplicate în sistemul de învăţămînt odată cu începerea anului şcolar 2010-2021. Printre ele limitarea numărului de elevi într-o clasă la 25 şi schimbarea denumirii clasei pregătitoare. „Şcolile din România se depopulează, este o realitate tristă. Sînt copii din ce în ce mai puţini în şcolile din România. Şi atunci trăim următorul fenomen: şi datorită faptului că şcoala românescă este polarizată, adică sînt şcoli cu performanţe foarte bune, pot intra în orice competiţie fără să ne temem că vom pierde, şi şcoli cu performanţe slabe. Părinţii fac o presiune extraordinară pe şcolile bune. Ceea ce e normal pentru că orice părinte şi-ar da copilul la o şcoală bună. Şi-atunci sîntem în situaţia în care în şcolile care se depopulează să avem puţini elevi şi să avem foarte mulţi elevi, 30- 35 de elevi în clasă, în şcolile foarte bune. Încercăm să găsim soluţii în aşa fel încît să nu mai ajungem aici. Şi-am început de acum pentru că în curînd, vom avea probabil săptămîna aceasta cifra de şcolarizare pentru anul următor aprobată. Sper să nu mai trecem dincolo de 25 de elevi în clasă. Este o măsură care este posibilă în sistemul românesc de învăţămînt şi după părerea mea este absolut necesară“, a declarat Ecaterina Andronescu, la Realitatea Tv. Ministrul a mai susţinut că denumirea clasei pregătitoare se va schimba în clasa I, din 2020, existînd în acest sens o lege în vigoare deja, promulgată de preşedintele Klaus Iohannis. „Mi se pare că nu poţi să trimiţi un copil în clasa zero, ea se numeşte pregătitoare, dar din păcate în mentalul public a intrat drept clasa zero. În acest moment, ciclul primar are cinci ani. Începe cu copilul în clasa pregătitoare şi termina clasa a patra. Clasa pregătitoare plus clasele 1-4 înseamnă cinci ani, nu se schimbă nimic, rămîne la fel, numai că renumerotăm şi clasa aceasta aşa-zisă zero, ca să scăpăm de acest zero o să devină clasa 1. Rămîne cu aceeaşi abordare, ea este o clasă de tranziţie. Din 2020, o să intrăm cu clasa pregătitoare care devine clasa I“, a mai spus oficialul. Tot din toamna anului viitor, învăţămîntul obligatoriu va fi extins. „Învăţământului obligatoriu i se adaugă ultimii doi ani de grădiniţă şi ultimii doi ani de liceu. Adică ultimii doi ani de grădiniţă înseamnă grupa mijlocie şi grupa mare, intră în învăţământul obligatoriu pentru că fac parte din ceea ce se cheamă ultima parte a educaţiei timpurii şi care este extrem de importantă. Şi ultimele două clase de liceu, clasa a XI-a şi clasa a XII-a, pentru fiecare dintre aceste grupe introduse în învăţămîntul obligatoriu, mai degrabă statul vine să-şi asume susţinere financiară suplimentară pentru că, de exemplu, manualele pentru ultimele două clase de liceu, nefiind obligatorii, nu erau acordate gratuit“, a mai anunţat Andronescu. Ministrul a precizat că şi această lege este în vigoare şi va fi o aplicată gradual, începînd din anul 2020, adică din toamna anului viitor.

Se doreşte un catalog virtual la nivel naţional

Notele şi absenţele care se regăsesc în cataloagele şcolare din toată ţara vor fi înregistrate şi în varianta online în urma unui proiect legislativ adoptat deja. El a fost iniţiat de mai mulţi senatori şi deputaţi şi prevede înfiinţarea plaformei şcolare Catalogul Online. care are ca scop facilitarea accesului zilnic al părinţilor la informaţiile privind situaţiile şcolare ale elevilor. Proiectul ar putea intra în vigoare într-un termen de doi ani de la publicarea în Monitorul Oficial. În propunerea legislativă, iniţiatorii susţin că există mai multe astfel de platforme online în ţară care funcţionează, însă nici unul nu se află sub controlul exclusive al unei unităţi de învăţămînt. Recent, ministerul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, anunţa alte schimbări pe care le-a gîndit în sistem, care vizau una din vacanţe şi structura noului an şcolar. Astfel, elevii nu vor mai avea vacanţa intersemestrială de o săptămînă, între 2 şi 10 februarie, cea de iarnă între 21 decembrie 2019 – 12 ianuarie 2020 şi va avea o durată de 3 săptămîni, fiind şi intersemestrială. Decizia a fost argumentată prin aceea că se evită fragmentarea accentuată a anului şcolar. Potrivit structurii anului şcolar 2019-2020, semestrul I va avea 15 săptămîni de cursuri, dispuse în perioada 9 septembrie 2019 – 20 decembrie 2019. În perioada 26 octombrie – 3 noiembrie 2019, clasele din învăţămîntul primar şi grupele preşcolare vor fi în vacanţă. Semestrul II va avea 20 de săptămîni de cursuri, dispuse în perioada 13 ianuarie 2020 – 12 iunie 2020. Vacanţa de primăvară va fi în perioada 4 aprilie 2020 – 21 aprilie, apoi elevii revin la cursuri pe 22 aprilie pînă pe 12 iunie 2020. Pentru clasele finale ale învăţămîntului liceal, anul şcolar va avea 33 de săptămîni de cursuri şi se va încheia pe 29 mai 2020. Pentru clasa a VIII-a, anul şcolar va avea 34 de săptămîni de cursuri şi se va încheia pe 5 iunie 2020.

Teste grilă se doresc la Bac şi la Evaluare

Şi testele grilă la Evaluarea Naţională şi Bacalaureat au revenit în planurile Ministerului Educaţiei pentru examenele din anul 2020. Asta după ce, în noiembrie anul trecut, s-a mai vorbit de o asemenea posibilitate în 2019, dar s-a renunţat la idee în urma unor luări de poziţie a societăţii civile. „În vederea pilotării unei noi structuri posibile a subiectelor pentru Evaluarea Naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a din anul şcolar 2019-2020, variantele de subiecte pentru Simularea Evaluării Naţionale pentru elevii clasei a VII-a în anul şcolar 2018 – 2019 la Matematică vor conţine, în proporţie de minimum 30%, itemi obiectivi“, se arata în proiectul de ordin privind organizarea simulărilor anul acesta, conform edupedu.ro. La fel de sec era şi proiectul de ordin în ceea ce priveşte BAC-ul: „În vederea pilotării unei noi structuri posibile a subiectelor pentru Examenul de Bacalaureat Naţional din anul şcolar 2019-2020, variantele de subiecte pentru Simularea probei scrise la Matematică a examenului de Bacalaureat naţional pentru elevii clasei a XI-a în anul şcolar 2018 – 2019 vor conţine, în proporţie de minimum 30%, itemi obiectivi cu scopul de a se realiza evaluarea în baza unor răspunsuri exacte, neechivoce, specificate în barem, fiind astfel imposibilă alocarea unui punctaj diferit de către evaluatori distincţi“. La Bacalaureat, ar urma să fie extinse testele grilă în proporţie de peste 30% şi la Istorie, de anul următor. Ministerul pregăteşte astfel introducerea testelor grilă la examenul de Matematică de la Evaluarea Naţională de anul viitor, potrivit informaţiilor din proiectul de ordin trimis de guvern către partenerii de dialog social ai ministerului. În noiembrie anul trecut, ministerul anunţa că intenţionează să introducă teste grilă la Bacalaureat şi Evaluarea Naţională în 2019, dar s-a renunţat la idee în urma consultărilor cu reprezentanţii elevilor, ai profesorilor şi părinţilor. Se dorea modificarea structurii subiectelor la examenele de la sfîrşitul acestui an şcolar, astfel încît acestea să conţină 40% întrebări grilă, întrebări cu alegere duală sau întrebări cu răspuns „Adevărat“ sau „Fals“.

Citește știrea

Actualitate

Elevii Bicazului, implicare deosebită la Şcoala altfel

Știe publicată cu

în data de

Autor

■ la multe din acţiunile desfăşurate partener le-a fost şcolarilor Biblioteca Mihai Eminescu

Programul activităţilor educative din săptămîna Şcoala Altfel, derulate la unităţile de învăţămînt ale Bicazului în ultimelele zile, a fost unul bogat în acţiuni din cele mai diverse. Biblioteca Mihai Eminescu a aparţinut preşcolarilor şi şcolarilor, care au alocat măcar cîteva ceasuri pe zi cărţii. Încă din prima zi, copiii claselor a II-a A şi C de la Şcoala Nr.1 au călcat pragul bibliotecii purtînd discuţii cu bibliotecarii pe tema însemnătăţii instituţiei ca păstrătoare şi distribuitoare de informaţii, prezentînd sub îndrumarea învăţătoarelor Anişoara Micloş şi Rodica Scripcariu concursul Recunoaşte-ţi opera şi personajul, dar şi adevărate recitaluri de cîntece şi poezie. Ei au organizat ad-hoc chiar unele dezbateri pe tema lecturii şi a utilizării calculatorului în scopul căpătării de noi informaţii necesare proiectelor educaţionale. I-au urmat în deschiderea uşii bibliotecii copiii de la clasele pregătitoare, avîndu- le alături pe dăscăliţele lor, cărora instituţia le-a oferit un program de desene animate agreate şi aplaudate la scenă deschisă. Cît îi priveşte pe elevii clasei I, coordonaţI de învăţătorul Ioan Titeanu, aceştia au adus spre a fi făcută public munca lor de peste an printr- o frumoasă expoziţie de desene, ce a îmbrăcat pereţii secţiei Copii a bibliotecii şi purtînd titlul Armonii cromatice, prin care copiii şi-au deschis sufletul lor plin de gingăşie şi candoare. Şi ca să încheiem capitorul bibliotecă, mai trebuie spus că mare a fost surpriza zilei de marţi cînd pragul instituţiei a fost călcat de elevii clasei a VIII-a de la Şcoala Bicaz Chei, conduşi de profesoara Cristina Marin, una din vizite avînd drept scop familiarizarea elevilor cu biblioteca din Bicaz, ce le va fi călăuză pe parcursul vieţii lor de cursanţi ai Liceului Carol I. Revenind la şcolarii urbei, programul Şcolii Altfel a mai presupus vizite şi dialoguri cu reprezentanţii Poliţiei, ai Centrului de Sănătate Ceahlău, unde au fost oferite bătrînilor de acolo unele daruri de Paşti, dar şi vizite la bisericile oraşului, că doar ne aflăm înaintea Paştelui.. Mai mult, copiii şi tinerii unităţilor de învăţămînt au mai alocat timp unui concurs naţional devenit tradiţie, Micul creştin, sub coordonarea profesorilor Rodica Savu şi Ionuţ Balmoş, dar şi o zi sportului, răspunzător fiind profesoara Patricia Dulău.

Citește știrea

Trending