Publicitate

■ toate aceste persoane şi-au pierdut viaţa în accidente de circulaţie ■ cel mai grav, cu 9 victime, a avut loc în aprilie, la Viişoara ■ alte 274 de persoane au fost grav rănite, iar aproape 700 s-au ales cu leziuni uşoare ■

Repetatele acţiuni ale oamenilor legii pentru prevenirea evenimentelor rutiere pe şoselele judeţului nu au întotdeauna efectul scontat, cu atît mai mult cu cît sînt destui inconştienţi care se urcă la volan băuţi sau chiar fără permis. Aproape în fiecare zi sînt depistaţi şoferi sub influenţa alcoolului care îşi pun viaţa în pericol dar nu sînt feriţi nici ceilalţi participanţi la trafic. Alţii cad în abatere după ce apasă prea tare pe pedala de acceleraţie dar nu trebuie omise în cauzale generatoare de accidente şi abaterile săvîrşite de pietoni. Toate acestea, cumulate, duc la evenimente nedorite care se soldează cu morţi, răniţi grav, sau în cel mai fericit grav se vorbeşte de leziuni uşoare. Raportul de activitate al Inspectoratului Judeţean de Poliţie Neamţ relevă faptul că, anul trecut, în judeţ au avut loc peste 750 de accidente de circulaţie, care s-au soldat cu 60 de pierderi de vieţi omeneşti şi aproape 1.000 de răniţi. „Pe linie rutieră,în judeţul Neamţ s-au produs (pe parcursul anului 2018 n.r) 754 accidente de circulaţie, cu un accident mai puţin decît în anul anterior, soldate cu 60 de persoane decedate (cu 9 mai multe – rezultate în urma accidentului colectiv produs în noaptea de 04/05.04.2018 pe raza comunei Alexandru cel Bun), 274 rănite grav (cu 15 victime mai mult decît în anul 2017) şi 697 rănite uşor. Principalele cauze generatoare au fost abaterile săvîrşite de către pietoni, viteza neadaptată la condiţiile de drum sau viteza neregulamentară“, conform Poliţiei Neamţ.

Tragedie din Joia Mare

Unul din cele mai grave accidente din ultimii ani a avut loc în noaptea de 4/5 aprilie 2018, cînd un microbuz de transport marfă în care erau 10 persoane a căzut în canalul de aducţiune al rîului Bistriţa, în localitatea Vaduri. S-a întîmplat cu cîteva minute înainte de ora 1 iar alarma prin 112 s-a dat imediat de către cei aflaţi într- un al doilea microbuz, aflat în spatele celui căzut în apă. Avînd în vedere numărul mare de persoane implicate în teribilul accident, a fost activat Planul Roşu de intervenţie, iar la faţa locului au sosit numeroase forţe, pompierii salvatori din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Neamţ, dotaţi inclusiv cu barcă, mai multe ambulanţe, SMURD, precum şi oamenii legii din cadrul IPJ Neamţ. Un singur bărbat a reuşit să se salveze, acesta aflîndu-se în dreapta şoferului, pe „locul mortului“. Şapte bărbaţi au fost găsiţi morţi în compartimentul de marfă al maşinii. Cercetările au stabilit că înainte de podul care traversează Bistriţa şoferul a pierdut controlul asupra direcţiei de deplasare, a pătruns pe sensul opus de mers, a părăsit partea carosabilă şi a căzut în apă. După scoaterea maşinii, în interior au fost identificate 7 persoane decedate, bărbaţi cu vîrste între 17 şi 45 de ani. Între timp, pompierii care se aflau cu bărcile de salvare pe apă au continuat căutările altor două victime care iniţial nu fuseseră găsite, fiind date dispărute. Informaţiile venite pe parcursul zilei au arătat că cele două microbuze, cel implicat în accident şi cel care mergea în spate, unde erau şi martorii care au sunat la 112, veneau împreună de la Arad şi duceau către casă persoane care munciseră în domeniul forestier, la plantat puieţi. Iniţial nu s-a ştiut care a fost motivul pentru care maşina, care nu era destinată transportului de persoane şi care în spate avea bănci de lemn improvizate, a plonjat în apă de pe drumul care la acea oră era liber. Primele ipoteze conturau posibilitatea exploziei unui pneu, iar şoferul nu a mai putut controla vehiculul. Aşa reieşea din mărturia unuia din pasagerii celui de-al doilea microbuz care susţinea că ar fi văzut scîntei la una din roţile maşinii. Ulterior s-a stabilit că a fost vorba de o defecţiune la o roată care s-a şi rupt de pe osie. „Din cercetările preliminare a rezultat că accidentul s-ar fi produs ca urmare a unei defecţiuni la roata stîngă spate, aceasta desprinzîndu-se de autovehicul în momentele premergătoare accidentului. Autoutilitara este proprietatea conducătorului auto şi are inspecţia tehnică periodică valabilă pînă în august 2018. În urma examinării acesteia s-a constatat că este prevăzută cu 3 locuri pe bancheta din faţă, iar în spaţiul destinat transportului de marfă erau transportate atît bagaje, cît şi 7 pasageri pe bănci de lemn improvizate“, declara purtătorul de cuvînt al IPJ Neamţ. Maşina era condusă de proprietar, Gabriel Nistor, de 25 de ani, din Săvineşti, iar în spate se afla şi fratele acestuia, Ciprian Nistor, de 22 de ani, ambii morţi în accident. Şi-au mai pierdut viaţa în noaptea fatidică Ştefan Marian Vîrlan (26 de ani), din Podoleni, fraţii Dan (45 de ani) şi Denis Bleambă (19 ani), Ionuţ Tănase (26 de ani) şi Ionuţ Nechifor (17 ani), toţi patru din comuna Făurei. Alte două victime erau din Bîrgăuani – Ştefan Vrabie (45 de ani), respectiv Constantin Lupu (19 ani), singurul care nu era din Neamţ, ci din judeţul Iaşi (comuna Deleni). Închişi în spate, aceştia nu au avut nici o şansă fiind condamnaţi la moarte. Singurul care a scăpat cu viaţă a fost Ionuţ Vîrlan, în vîrstă de 22 de ani, din Podoleni. „Eu dormeam şi deodată am ajuns în apă. În acel moment, am dat cu piciorul că se crăpase geamul (parbrizul, n.r.). Am tras de el şi am ieşit afară… Ne întorceam cu toţii de la muncă, de la o plantaţie din Arad, unde eram de vreo trei săptămîni“, declara singurul supravieţuitor al cumplitului accident.

loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.