Contactează-ne

Actualitate

Neamţ: 2.600 de firme au dispărut într-un an

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ cele mai multe afaceri au fost radiate voluntar ■ altele au fost suspendate sau dizolvate ■ cel mai bine stăm la insolvenţă ■ numai în decembrie şi-au închis porţile 197 agenţi economici ■

Bilanţul mediului de afaceri din judeţul Neamţ pentru anul 2018 nu arată bine şi circa 2.600 de agenţi economici din mai toate domeniile de activitate au dispărut din peisaj. Lucrurile sînt sumbre, cu atît mai mult cu cît aceeaşi situaţie era şi în urmă cu un an, cam la fel fiind situaţia şi în 2017, detele fiind relativ comparabile. Conform datelor de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în aceeaşi perioadă a anului anterior numărul „morţilor“ din economia judeţului a fost mai mic cu doar cîteva zeci. Mai exact, de la începutul lui 2018 şi pînă la data de 31 decembrie s-au închis 2.599 afaceri, iar în perioada de comparaţie, în 2017, au dispărut 2.511 de societăţi comerciale. În medie, anul trecut s-au închis lunar cîte 216 firme, anul revoluţiei fiscale nefiind se pare benefic pentru antreprenori. Unii au tras oblonul prin radiere sau dizolvare, alţii au ales să-şi suspende activitatea. Cauzele acestei situaţii sînt diverse, de la instabilitatea economico-financiară, majorarea preţurilor, lipsa comenzilor pînă la neînţelegeri de natură financiară cu furnizorii, ori trecerea contribuţiilor de la angajator la angajat – marea revoluţie fiscală. Jumătate din indicatorii urmăriţi sînt în creştere, iar singura scădere ceva mai consistentă se înregistrază numai la insolvenţă, oficialii spunînd că este vorba de o scădere a fenomenului de aproape 22 de procente. Numai în decembrie anul trecut au dispărut din judeţ 197 afaceri, din care 115 au ales radierea voluntară. Defalcat, pe tot parcursul anului trecut, s-au dizolvat, radiat sau şi-au suspendat activitatea 2.599 firme. Din totalul celor care s-au închis pînă la 1 ianuarie 2019, cei mai mulţi agenţi economici, 1.401, au ales radierea voluntară, iar în perioada de comparaţie au procedat la fel 1.489 firme, cu o scădere modică, de aproape 6%. În ce priveşte suspendările de activitate, anul trecut au apelat la această măsură 649 de firme, faţă de 589 în perioada de comparaţie, aici înregistrîndu-se o creştere de 10,19%. Suspendarea de activitate este o măsură mai blîndă ce se poate lua pentru o perioadă de cel mult trei luni, în care firma încetează activitatea, iar patronatul are răgaz să caute soluţii de redresare. În cazul dizolvărilor voluntare s-a înregistrat cea mai mare creştere, stabilită la peste 26 de procente. Asta deoarece anul trecut au fost 549 astfel de cazuri, iar în 2017 s-au înregistrat numai 433, din care 37 numai pe parcursul lunii decembrie. La insolvenţă pasul anterior deschiderii procedurii de faliment, în 2018 au fost 111 cazuri, iar în 2017 au fost 142, indicatorul fiind în scădere cu -21,83%. Vestea bună este că în decembrie anul trecut numai 3 firme au deschis procedura insolvenţei. Au fost şi temerari care s-au încumetat să pornească o afacere: au fost înmatriculate 2.065 de noi firme, comparabil cu 2017 cînd s-au înmatriculat toţi atîţia agenţi economici noi. Aşa se face că la 1 ianuarie 2019, în Neamţ erau 21.120 de profesionişti activi, cei mai mulţi persoane juridice, iar în perioada de comparaţie erau 21.139, mai mulţi cu 3,45%.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

FOTO/Pamflet: O groapă şi doi muncitori. “Mobilizare şi eficienţă” marca Apa Serv

Știre publicată în urmă cu

în data de

Avarie la Sarata. Dacă ar fi prima, ne-am mira, dacă ar fi ultima, ne-am bucura. Dar e doar una dintre multe altele. Foste şi viitoare. Nu despre asta vrem însă să vorbim acum. Primind pozele de la cititorii Monitorul ne-a izbit o… “discordanţă”: cât de mare e groapa/avaria şi cât de mici sunt muncitorii. Asta spune totul despre “mobilizarea şi eficienţa” marca Apa Serv.

 

Citește știrea

Actualitate

Cardul de sănătate a (re)devenit obligatoriu

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ măsura este valabilă cu începere de la 1 iulie ■ sînt şi excepţii, cabinetele medicilor de familie şi ambulatoriul clinic de specialitate ■

Luna lui Cuptor aduce noutăţi în domeniul medical şi după ce în pandemie nu a mai fost nevoie de cardul de sănătate, cu începere de la 1 iulie 2020 utilizarea acestuia redevine obligatorie.

Astfel, toate serviciile medicale, de îngrijiri la domiciliu, medicamentele şi materialele sanitare, precum şi dispozitivele medicale, se obţin numai cu cardul de sănătate. Ecxepţie fac serviciile acordate de cabinetele medicilor de familie şi în ambulatoriul clinic de specialitate, acestea putînd fi accesate fără utilizarea cardului, pînă la data de 30 septembrie 2020, precizează Casa Naţională de Asigurări de Sănătate.

„La 1 iulie, va fi reluată obligativitatea utilizării cardului naţional de sănătate pentru serviciile medicale acordate în unităţile sanitare cu paturi şi de către furnizorii de investigaţii paraclinice, furnizorii de îngrijiri medicale la domiciliu, furnizorii de servicii stomatologice, furnizorii de dispozitive medicale şi furnizorii de medicamente“, anunţă CNAS.

Aceeaşi sursă mai arată faptul că normele legale în vigoare, HG 438/2020 privind completarea anexei nr. 2 la HG 140/2018, pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a contractului cadru care reglementează condiţiile accordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, conţine o serie de alte măsuri aplicabile pînă la 30 septembrie, în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspîndirea coronavirusului.

Consultaţiile medicale acordate în asistenţa medicală primară şi ambulatoriul de specialitate clinic, inclusiv serviciile conexe actului medical furnizate de psiholog şi logoped, pot fi acordate şi la distanţă, utilizînd orice mijloc de comunicare.

Consultaţiile medicale la distanţă se acordă cu încadrarea în numărul maxim de 8 consultaţii pe oră; consultaţiile la medicul specialist din ambulatoriu se accordă fără a fi necesar biletul de trimitere; în urma consultaţiilor acordate la distanţă de medicul de familie/medicul specialist va emite toate documentele necesare pacientului ca urmare a actului medical, inclusiv prescripţiile medicale, documentele fiind transmise pacientului prin mijloace de comunicare electronică; medicii din spital pot elibera, dacă situaţia o impune, la externarea asiguratului, prescripţie medicală pentru medicamente cu şi fără contribuţie personală în ambulatoriu pentru maximum 90 de zile; pentru situaţiile care necesită prezentarea de documente casei de asigurări de sănătate de către asigurat, documentele pot fi transmise casei de asigurări de sănătate prin mijloace electronice de comunicare, acestea putînd fi folosită şi pentru transmiterea de către casele de sănătate a documentelor eliberate, necesare asiguratului.

De menţionat este faptul că s-a prelungit pînă la data de 30 septembrie, termenul de valabilitate pentru următoarele documente a căror valabilitate expiră pînă la această dată.

Este vorba de biletele de tratament pentru specialităţi clinice, inclusiv pentru specialitatea medicină fizică şi de reabilitare, bilete de trimitere pentru specialităţi paraclinice; recomandările medicale pentru dispositive medicale, tehnologii şi dispositive asistive – ce se depun sau transmit la casa de asigurări de sănătate; deciziile de aprobare pentru procurarea dispozitivului medical, tehnologiilor şi dispozitivelor asistive; deciziile de aprobare emise de către comisia de specialitate de la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru efectuarea investigaţiei PET – CT.

Citește știrea

Actualitate

Roman: Se fac teste la cerere Covid 19, dar cu plată

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

În condiţiile creşterii numărului de cazuri de Coronavirus, o parte a populaţiei vrea să afle dacă este sau nu purtătoare asimptomatică a bolii.

În aceste condiţii şi aparatul de testare a virusului de la Spitalul Municipal Roman trebuie pus la treabă, aşa că oricine poate, la cerere, şi, evident contra cost, să se testeze. Purtătorul de cuvânt al SMUR, Andreea Trifan, a precizat condiţiile în care se pot face astfel de testări, la cerere.

„La Spitalul Municipal de Urgenţă Roman se efectuează teste de depistare a virusului SARS Cov2 cu aparatul Real Time PCR. Pacienţii internaţi în spitalul nostru sînt testaţi, gratuit, conform metodologiei transmisă de Direcţia de Sănătate Publică Neamţ. Persoanele care au nevoie de rezultatul testării în vederea internării în altă unitate sanitară sau în vederea tranzitării unei ţări sau la cerearea unui angajator se pot adresa unităţii noastre. Se recoltează proba dimineaţa, iar în cursul după amiezii se eliberează rezultatul“, a precizat Andreea Trifan.

Aparatul de testare a virusului este o donaţie generoasă a unui grup de oameni de afaceri romaşcani şi a costat aproximativ 45.000 de dolari. De menţionat că în judeţ mai există un al doilea aparat de testare Real Time PCR, achiziţionat din fonduri ale Consiliului Judeţean care a costat 55.588 lei.

Mai trebuie spus că şi în cazul analizelor care se recoltează şi se fac la CPU, pacientul, dacă doreşte să intre în posesia rezultatelor, trebuie să achite o taxă de 30 lei, indifferent dacă este asigurat sau neasigurat. Pacienţii internaţi în spital, în schimb, primesc la externare pe lîngă scrisoarea medicală şi rezultatele investigaţiilor paraclinice.

Citește știrea

Trending