Publicitate

■ declaraţia aparţine deputatului Mugur Cozmanciuc, preşedintele PNL Neamţ şi a fost dată în contextul aprobării de către Camera Deputaţilor a construirii Autostrăzii Unirii ■

Camera Deputaţilor a adoptat miercuri, cu 261 de voturi „pentru“, două „împotrivă“ şi cinci abţineri, proiectul de lege privind aprobarea realizării autostrăzii Iaşi – Tîrgu Neamţ – Tîrgu Mureş, căreia i s-a mai spus Autostrada Unirii. „Proiectul de lege care prevede construcţia autostrăzii Moldovei a fost adoptat astăzi (miercuri, 7 noiembrie – n.r.) de către plenul Camerei Deputaţilor. Este o veste foarte bună pentru cetăţenii din această zonă. Mă bucur că, în sfîrşit, colegii mei din Parlament au înţeles cît de important este acest proiect de infrastructură pentru Moldova. Am iniţiat şi susţinut necesitatea demarării construcţiei unei autostrăzi încă din anul 2014 şi am făcut eforturi susţinute pe parcursul acestor ani ca autostrada care va lega Moldova de Ardeal să devină realitate. Votul este o primă victorie în acest sens, dar nu trebuie să stăm liniştiţi. Voi face şi pe viitor toate demersurile necesare şi legale ca în 2019 să înceapă construcţia autostrăzii. Proiectul a fost pus pe ordinea de zi, pentru a putea fi votat astăzi (miercuri, 7 noiembrie – n.r.), datorită parlamentarilor PNL. Mă bucur şi le mulţumesc colegilor liberali, dar şi tuturor parlamentarilor că au înţeles cît de important este acest proiect de infrastructură pentru cetăţeni. Da, Moldova avea şi are nevoie de autostradă!“, a declarat deputatul Mugur Cozmanciuc, preşedintele PNL Neamţ, unul dintre cei vocali susţinători ai proiectului. Magistrala începe la graniţa României cu Republica Moldova printr-un nou pod peste rîul Prut şi se termină printr-o conexiune cu autostrada A3 Braşov – Borş, în apropiere de Tîrgu Mureş. Autostrada Unirii urmează a fi finanţată de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, din credite externe şi din fonduri europene nerambursabile, fie prin parteneriat public-privat. În fiecare lege bugetară anuală, pe durata implementării proiectului, se vor aloca acestui obiectiv credite bugetare conform necesarului de finanţare. Ministerul Transporturilor este responsabil pentru coordonarea realizării Autostrăzii Unirii şi va demara, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a legii, procedurile necesare pentru acest obiectiv de investiţii. Tergiversarea, timp de ani de zile, a unor măsuri concrete pentru autostrada Moldovei a stîrnit critici vehemente din partea societăţii civile, a unor parlamentari, mai ales din Opoziţie, a mediului de afaceri, etc. Recent, preşedintele Klaus Iohannis afirma că, în pofida susţinerii constante din partea Comisiei Europene şi a disponibilităţii fondurilor europene necesare, nu există voinţă la nivel guvernamental pentru materializarea proiectului. A surprins o reacţie a comisarului european Corina Creţu (aleasă pe listele PSD), care, la Bruxelles, pe 8 octombrie, a făcut o amplă declaraţie privind lipsa de interes a guvernanţilor români privind implementarea marilor proiecte cu fonduri europene, făcînd referire şi la autostrada Iaşi – Tîrgu Neamţ – Tîrgu Mureş: „(…) S-au pierdut 2 miliarde de euro în domeniul cel mai vulnerabil şi cel mai necesar pentru România, acela al transporturilor. (…) Avem bani la Bruxelles pentru proiecte de infrastructură. Nu avem proiecte. Pentru Tîrgu Mureş-Iaşi, în primul rînd este o prioritate a Comisiei Europene, avem nevoia de a completa proiectele de infrastructură care conectează Europa, mai ales Republica Moldova, Moldova, de Europa Centrală şi de Est. Avem bani pentru studiul de fezabilitate, nu avem nici o solicitare pentru studiu de fezabilitate. Dacă va fi realizat studiul pînă în 2020, construcţia autostrăzii ar putea începe cu fonduri europene în exerciţiul financiar următor“.

loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.