Contactează-ne

Administrație

Ministrul transporturilor la Neamţ: Acuze grave privind lucrările la DN 15

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ “eu nu am auzit de un contract de reparaţii drumuri prin încredinţare directă de 80 milioane euro, care s-a făcut în baza unei inspecţii vizuale” ■ “cum aţi acceptat să realizaţi acest obiectiv în sens invers, fără expertiză şi proiect tehnic?” ■ “primeşti banii de la beneficiar şi din banii aştia îţi plăteşti garanţia de bună execuţie?!”, sînt cîteva dintre întrebările şi nedumeririle ministrului transporturilor ■

Ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, prezent vineri, 6 martie, în Neamţ, a formulat o serie de precizări privind situaţia lucrărilor la DN 15 Bicaz – Poiana Largului, într-o conferinţă de presă la care a participat alături de deputatul Mugur Cozmanciuc, senatorul Eugen Ţapu-Nazare şi primarul de Piatra, Dragoş Chitic.

Deşi a afirmat că sînt alte instituţii ale statului care pot să facă lumină în acest caz, Lucian Bode a făcut o serie de afirmaţii şi a formulat o serie de întrebări care, “traduse”, reprezintă tot atîtea acuze aduse privind modul în care a fost contractată şi realizată pînă în prezent această lucrare. “Eu nu am auzit de un contract de reparaţii drumuri prin încredinţare directă de 80 milioane euro, care s-a făcut în baza unei inspecţii vizuale” a fost una dintre afirmaţiile ministrului care ridică un mare semn de întrebare privind modul în care s-a realizat încredinţarea lucrării. O altă întrebare cu tîlc a fost îndreptată spre constructor: “Cum aţi acceptat să realizaţi acest obiectiv în “sens invers”, fără expertiză şi proiect tehnic?”. Referindu-se la faptul că lucrările au început înainte să fie făcută expertiza tehnică, iar proiectul tehnic să fie avizat la beneficiar. Adică, mai pe şleau spus, “s-a pus carul mult înaintea boilor”. Un alt aspect cel puţin “interesant” adus în discuţie de Lucian Bode a fost că garanţia de bună execuţie a fost virată după ce s-au încasat bani de la beneficiar. Ceea ce cel puţin din punct de vedere logic reprezintă o “fractură” de raţionament şi un caz credem noi singular: garantezi pentru buna execuţie abia după ce încasezi, chiar şi parţial, banii pentru execuţie?! Dar iată care sînt o parte dintre afirmaţiile făcute de ministrul transporturilor, la Piatra Neamţ.

“Aş vrea să lămuresc cîteva chestiuni: cei care fac valuri pe acest subiect sînt interesaţi să nu se afle adevărul şi neregulile, ca să pună în responsabilitatea altora propriul eşec. Am stopat lucrările la un obiectiv pe care ei s-au angajat că îl termină în octombrie 2019. Să acuzi acum Guvernul Orban de acest lucru este un tupeu cum numai la pesedişti putem găsi. Contractul încheiat prevede că era nevoie de realizarea unei expertize tehnice şi după ce se stabilea urgenţa aveau obligaţia să termine proiectul tehnic, să îl avizeze la beneficiar şi abia apoi să înceapă lucrările.

Au făcut invers: au început lucrările, pe 4 octombrie au predat expertiza şi astăzi încă nu au proiectul tehnic finalizat. Constructorul a fost întrebat de ce a făcut asta? Sigur că justificări există pentru orice acţiune o faci. Au spus că au lucrat în paralel. Ca să nu mai vorbim că eu nu am auzit de un contract de reparaţii drumuri prin încredinţare directă de 80 milioane euro, care s-a făcut în baza unei inspecţii vizuale de pe teren. Însă alte instituţii ale statului sînt convins că vor face lumină asupra acestor aspecte.

Pe noi ne interesează aspectele tehnice: vom urmări ca în acest contract să fie respectate toate fazele implementării şi să fie dus la bun sfîrşit. Iar asta este valabil pentru toate proiectele importante de infrastructură din România, să existe transparenţă, legalitate şi o monitorizare atentă ca să nu existe nicio urmă de îndoială. DN 15 este un drum important pentru regiunea Moldovei, în plan naţional, iar lucrările sînt finalizate în proporţie de 89% şi sînt plăţi făcute pentru 56% din facturile depuse.

După avizarea proiectului tehnic, constructorul s-a angajat să finalizeze lucrările în termenul stabilit în contract, mai 2020 (au fost două acte adiţionale) după care noi să începem recepţia şi să facem plata lucrărilor executate”, a spus Lucian Bode.

Întrebat de reporterul Monitorul dacă nu cumva, urmărind raţionamentul său, ar trebui verificată legalitatea modului în care au fost făcute plăţile, ministrul a răspuns: “Nu pot spune eu, ca ministru al transporturilor, dacă au fost făcute legal sau ilegal plăţile”. Şi a mai menţionat că reprezentanţii de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi trebuie să justifice cum s-au făcut plăţile, ei fiind beneficiarii. Însă a adus cîteva informaţii, la fel de interesante: “Eu asta l-am întrebat pe constructor: Cum aţi acceptat să realizaţi acest obiectiv în sens invers, fără expertiză şi proiect tehnic?! Cum s-a contractat este în sarcina altor instituţii. 20 milioane este garanţia de execuţii care trebuia predată înaintea lucrărilor, cum se întîmplă în orice contract în Romania. Această garanţie a apărut în contul beneficiarilor undeva în luna octombrie după o parte din finalizarea lucrărilor.

Adică primeşti banii de la beneficiar şi din banii aştia îţi plăteşti garanţia de bună execuţie. Ce misiune avem noi? Să deblocăm aceste chestiuni şi să finalizăm acest obiectiv”, a mai spus ministrul.

Reamintim că în ceea ce priveşte lucrările la DN 15, lucrurile au stat astfel: în martie 2019, după ploi, s-a constatat, minune?!, pentru că problemele erau mai vechi, că drumul trebuie reabilitat. S-a făcut ceea ce ministrul a numit “inspecţie vizuală” şi, prevalîndu-se de “urgenţa situaţiei”, contractul a fost dat prin încredinţare directă. Au început lucrările, aflăm că în condiţiile în care nu au fost respectate o serie de cerinţe “minime”, cum ar fi expertiza tehnică, avizarea proiectului tehnic, şi constructorul a început să încaseze din bani.

Abia apoi, spune ministrul, a plătit şi garanţia de bună execuţie. Cînd guvernarea s-a schimbat şi PNL a venit în locul PSD, s-a pus barieră la plata restului banilor pentru lucrările efectuate şi s-a cerut intrarea în normalitate: avizarea proiectului tehnic, abia apoi continuarea plăţilor, respectiv a restului lucrărilor. Ceea ce înţelegem că ar urma să se întîmple, termenul limită de finalizare fiind în mai 2020.

Noi sîntem destul de sceptici că aşa va fi, iar pînă în mai se pot întîmpla multe: cum ar fi ca instituţiile cu atribuţii de control să ne clarifice totuşi dacă e normal ca o astfel de lucrare să fie dată pe “inspecţie vizuală”, ceea ce ar putea trimite cu gîndul la mult mai cunoscuta expresie “pe ochi frumoşi”. Apoi, dacă legal în acest moment nu se pot face plăţi pînă la completarea documentaţiei, cît de legal a fost să se facă plăţi pînă acum? În contextul acestor întrebări, partea cu plata execuţiei din banii încasaţi ar putea să treacă la categoria “fleacuri”, dar credem că ar merita şi aceasta o clarificare.

Citește știrea
3 comentarii

3 Comments

  1. VLAD

    6 martie 2020 at 4:37 PM

    Acesti latrai de la P ( D ) NL ii intereseaza teoria , practica mai putin MINCINOSILOL mergeti pe teren si vedeti ce au facut si apoi vorbiti..;.

  2. VOVI

    9 martie 2020 at 8:42 AM

    Totuși, acel drum se va termina vreodată? Întreb, pentru că, sunt convins că dacă lucrurile s-ar fi făcut cum scrie la carte (publicare pe SEAP, selecție de oferte, etc.) acum vorbeam, poate, de soluționarea vreunei contestații a cine știe cărei firme de cretini, cum se obișnuiește pe la noi! Dacă s-a făcut ceva pentru Județul ăsta amărât, ce-i drept, cu niște manevre mai puțin ortodoxe, pe cine a deranjat? Păcat….

    • gmbplay

      9 martie 2020 at 5:11 PM

      Daca respectivii au furat , la puscarie cu ei , dar acesta nu este un motiv sa nu termine ceea ce a fost inceput .

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Neamţ: Preşedintele CJ anunţă noi măsuri pentru a lupta cu coronavirusul

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ 7,5 milioane de lei este suma cu care se vor face, în perioada următoare, noi achiziţii pentru Spitalul Judeţean de Urgenţă Piatra Neamţ ■ drumurile şi trotuarele judeţene vor fi dezinfectate ■

Preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ a susţinut, sîmbătă, 28 martie, o conferinţă de presă în care a anunţat noi măsuri pentru a lupta cu coronavirusul. Vă prezentăm comunicatul de presă emis de CJ Neamţ:

„Consilierii judeţeni nemţeni vor fi convocaţi, urgent, la iniţiativa preşedintelui Ionel Arsene, la o nouă şedinţă de Consiliul Judeţean, pentru a aproba efectuarea unor noi achiziţii de aparatură şi echipamente pentru spitalul din Piatra Neamţ, în valoare de 7,5 milioane de lei.

Cu aceste fonduri se vor achiziţiona 20 de ventilatoare mecanice, 20 de paturi ATI, 20 de monitoare pentru funcţii vitale, 4 tuneluri pentru decontaminarea angajaţilor spitalului şi a pacienţilor, 5.000 de teste PCR, suplimentar celor 3.000 comandate deja, peste 10.000 de teste rapide.

De asemenea, se vor aloca fonduri pentru asigurarea  materialelor necesare pentru cel puţin două luni de funcţionare a Spitalului de Urgenţă Piatra Neamţ şi pentru dezinfectarea trotuarelor şi a drumurilor judeţene care străbat comunele nemţene.

„Strategia noastră în lupta cu epidemia COVID-19 se bazează pe alocare de resurse pentru achiziţia de aparatură, protejarea cadrelor medicale prin asigurarea de condiţii de cazare şi masă în regim hotelier, achiziţia de echipamente de protecţie pentru angajaţii Spitalului Judeţean, protejarea celor care au nevoie de asistenţă medicală de pe teritoriul judeţului Neamţ, asigurarea fondurilor necesare primăriilor din judeţ, pentru a gestiona situaţia pe plan local.

Sunt permanent preocupat ca nemţenii să aibă la dispoziţie un sistem medical dotat cu tot ce este nevoie pentru protejarea sănătăţii lor şi cadrele medicale să îşi poată face meseria în condiţii de normalitate“, a declarat Ionel Arsene, preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ.

Sistemul de testare real-time PCR a fost deja urcat în tirul care îl transportă către România şi, conform precizărilor făcute de şeful legislativului judeţean, ar putea ajunge în Piatra Neamţ înaintea datei de 3 aprilie, cea stabilită de comun acord cu furnizorul. „Sper să nu stea foarte mult în vamă! Între timp, la Spitalul Judeţean se lucrează pentru pregătirea spaţiului în care va funcţiona acest sistem PCR, care e un întreg laborator, un echipament de mari dimensiuni, extrem de util pentru testarea pacienţilor nemţeni pe plan local“, a mai spus şeful CJ Neamţ.

Ionel Arsene a lansat un apel către primarul Dragoş Chitic, pentru a se preocupa de dezinfectarea străzilor din municipiul Piatra Neamţ. „Dacă nu are bani la Primărie, să vină la Consiliul Judeţean, că găsim soluţii. 30-40% din populaţia judeţului în acest oraş se află! Aici e nevoie foarte mare de implementarea măsurilor de protecţie! Eu am luat legătura cu toţi primarii din judeţ şi i-am anunţat că vom dezinfecta, cu fonduri de la Consiliul Judeţean, trotuarele şi drumurile judeţene pe care le avem în proprietate şi străbat comunele lor“.

Un alt demers al preşedintelui Consiliului Judeţean îi vizează pe reprezentanţii ISU, Poliţiei şi Jandarmeriei, cărora nu li se asigură echipamente de protecţie, deşi intră în contact cu foarte multe persoane, cărora trebuie să le asigure cele necesare traiului în condiţii de stare de urgenţă.

Ionel Arsene i-a cerut premierului României să schimbe legislaţia, pentru a putea să achiziţioneze Consiliul Judeţean măşti şi mănuşi acestor echipe care sunt „trimise la luptă, în primul rând, dar cu pieptul dezgolit“, dacă instituţiile centrale de care aparţin nu se preocupă de protecţia lor”, se precizează în comunicatul de presă al CJ Neamţ. Unul care păcătuieşte prin aceea că nu oferă date certe privind momentul în care aceste măsuri vor fi luate, în condiţiile în care, spun specialiştii, sîntem foarte aproape de vîrful epidemiei de coronavirus şi nu prea mai este timp de amînări sau de aşteptare.

Citește știrea

Actualitate

Modificări privind programul de lucru cu publicul pentru cetățenii străini

Știre publicată în urmă cu

în data de

În contextul măsurilor de prevenire şi limitare a răspândirii infectării cu coronavirus (COVID-19), Inspectoratul General pentru Imigrări stabilește noi măsuri pentru cetățenii străini, care vor fi aplicate în perioada instituirii stării de urgență.

Se suspendă activitatea de preluare a cererilor de eliberare a documentelor de călătorie, a permiselor de ședere, reunificare a familiei pentru beneficiarii unei forme de protecție internațională, precum și suspendarea primirii cererilor de restituire a pașapoartelor naționale, de eliberare a unor copii ale documentelor sau de rectificare a datelor din dosarul personal.

În cazul în care valabilitatea documentelor eliberate de către Inspectoratul General pentru Imigrări (permise de ședere, documente de călătorie, decizii de returnare etc.) expiră în această perioadă, acestea vor fi automat prelungite până la finalul acestei situații, nefiind necesare demersuri din partea cetățenilor străini.

Totodată, se mențin măsurile aprobate anterior, având ca scop evitarea aglomerării în zonele de relații cu publicul. Activitatea de relaționare se va desfășura, pe cât posibil, prin mijloacele electronice de comunicare și prin intermediul serviciilor poștale.

Astfel, se limitează numărul persoanelor al căror acces este permis simultan în spațiile unde sunt amenajate ghișeele, iar activitatea de primire în audiență în cadrul structurilor Inspectoratului General pentru Imigrări se suspendă.

De asemenea, accesul în incinta sediilor structurilor județene pentru imigrări va fi permis doar titularilor sau, după caz, persoanelor mandatate/delegate, în baza actului de identitate/document de trecere a frontierei, prezentat în original.

În perioada stării de urgență, în programul de relații cu publicul pot intervenii modificări orare, iar în acest sens, vă rugăm să consultați secțiunea Contact a site-ului public accesând următorul link: http://igi.mai.gov.ro/ro/node/contact

Vor fi preluate cu preponderență solicitările adresate pe portalul on-line, iar în cazul celor neprogramate acestea vor fi primite doar pentru situații temeinic justificate, de maximă urgență.

Se menține suspendarea activităților la punctele de informare (informarea cetățenilor realizându-se prin mijloace electronice și/sau telecomunicații), precum și primirea cererilor de acordare a dreptului de ședere pe termen lung cetățenilor străini și beneficiarilor de protecție internațională. Totodată, interviurile care au ca scop identificarea elementelor căsătoriei de conveniență, cu înștiințarea scrisă a străinilor, se vor replanifica.

Obligațiile străinilor prevăzute în OUG nr. 194/2002 republicată, cu modificările și completările ulterioare, referitoare la informarea autorităților cu privire la schimbările intervenite în situația străinilor (ex. schimbare de reședință/domiciliu, schimbare nume etc.) sau referitoare la furtul/pierderea permisului de ședere vor fi notificate în termenul prevăzut de lege,  pe adresa de e-mail a structurii competentă teritorial, urmând ca pentru preschimbarea permisului să depună o cerere ulterior.

De asemenea, sunt limitate vizitele în cadrul centrelor aflate în administrarea instituției și sunt stabilite mai multe măsuri de prevenire în scopul asigurării protecției persoanelor cazate.

Inspectoratul General pentru Imigrări reiterează recomandarea adresată cetățenilor străini aflați pe teritoriul României de a ne contacta pentru orice aspect care intră în competența instituției, de a se informa DOAR DIN SURSE OFICIALE și de a respecta măsurile dispuse de autorități în eforturile de prevenire și combatere a răspândirii noului virus.

Citește știrea

Actualitate

Piatra Neamţ: Se reia spălarea străzilor şi dezinfecţia în cartiere

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ la dispoziţia vîrstnicilor ce au nevoie de ajutor sînt puse mai multe numere de telefon, de către primărie

Primarul municipiului Piatra Neamţ, Dragoş Chitic, a anunţat că de luni, 30 martie, vor fi reluate operaţiunile de spălare a străzilor şi de dezinfecţie.

“De săptămîna viitoare, odată cu încălzirea vremii vor fi reluate operaţiunile de spălare mecanizată a străzilor şi de dezinfecţie în toate cartierele oraşului. Trebuie să fim calmi, să avem un comportament raţional dar să rămînem în alertă şi să ne luăm toate măsurile necesare pentru a ne proteja.

Depinde mult prevenirea şi limitarea infectării şi de fiecare dintre noi. Măsurile de igienă personală şi respectarea regulilor stabilite pentru evitarea infectării cu noul coronavirus reprezintă una dintre cele mai bune soluţii de autoprotectie.

Vă rog să staţi în casă, să respectaţi regulile de autoprotecţie, să evitaţi contactul direct cu alte persoane, să respectatţi deciziile luate de autorităţi în privinţa circulaţiei şi ăa nu ieşiţi din casă decît în perioadele permise şi doar dacă este absolut necesar.

Vă asigur că Primăria Piatra Neamţ este mobilizată la maximum pentru aplicarea la timpul potrivit şi eficient a măsurilor necesare care să prevină infectarea populaţiei, precum şi pentru ajutorarea persoanelor vulnerabile.

Sănătatea şi siguranţa cetăţenilor reprezintă, în această perioadă, prioritatea zero pentru municipalitatea pietreană, orice altă activitate este trecută într-un plan secundar. Împreună vom reuşi să facem să fie bine! Vă doresc multă sănătate tuturor!”, a declarat primarul Dragoş Chitic.

Acesta a mai precizat că persoanele vîrstnice au la dispoziţie mai multe numere de telefon la care pot apela pentru a fi sprijinite de reprezentanţii primăriei.

“Continuăm să ajutăm persoanele vîrstnice să traverseze mai uşor această perioadă dificilă. Prin personal specializat din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială a Primăriei Piatra Neamţ ne deplasăm la domiciliul persoanelor vulnerabile, îndeosebi vîrstnici, pentru a oferi sprijin în aprovizionarea cu alimente, medicamente sau rezolvarea altor probleme cu care se confruntă.

Am încheiat în acest sens şi parteneriate de colaborare pentru aceste acţiuni umanitare cu asociaţii neguvernamentale care desfăşoară activităţi în domeniul social sau civic. Am pus la dispoziţia persoanelor vîrstnice, care sînt singure şi nu au de cine să fie ajutate, numere de telefon la care pot apela pentru sprijin din partea municipalitatii pietrene: 0748146781 – program non-stop, 0748146754 – program non-stop, 0233.622.968 – program luni-joi între orele 08.00-16.30 şi vineri între orele 08.00-14.00. Prin implicare şi solidaritate îi vom putea proteja pe bunicii noştri. Punem la dispoziţia pietrenilor şi un număr de telefon unic, disponibil începînd de joi, zilnic, în intervalul orar 8-22.

„0748146809” este numărul la care se pot afla informaţii despre activitatea administraţiei locale pietrene în perioada stării de urgenţă, serviciile oferite, programul acestora şi modalitatea de accesare. Tot la acest număr, pietrenii pot afla informaţii referitoare la măsurile de prevenţie împotriva infectării cu noul coranavirus”, a mai precizat Dragoş Chitic.

Citește știrea

Trending