Contactează-ne

Educatie

Ministra decide noi reguli în învăţămînt

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ cel mult 25 de elevi vor fi într-o clasă ■ măsura va fi aplicată din viitorul an şcolar şi are ca scop evitarea aglomerării în clasele de la unele şcoli şi depopularea la altele ■ numele clasei pregătitoare, sau clasa zero, se va schimba în clasa I ■

Ecaterina Andronescu, ministrul Educaţiei, a anunţat noi măsuri care vor fi aplicate în sistemul de învăţămînt odată cu începerea anului şcolar 2010-2021. Printre ele limitarea numărului de elevi într-o clasă la 25 şi schimbarea denumirii clasei pregătitoare. „Şcolile din România se depopulează, este o realitate tristă. Sînt copii din ce în ce mai puţini în şcolile din România. Şi atunci trăim următorul fenomen: şi datorită faptului că şcoala românescă este polarizată, adică sînt şcoli cu performanţe foarte bune, pot intra în orice competiţie fără să ne temem că vom pierde, şi şcoli cu performanţe slabe. Părinţii fac o presiune extraordinară pe şcolile bune. Ceea ce e normal pentru că orice părinte şi-ar da copilul la o şcoală bună. Şi-atunci sîntem în situaţia în care în şcolile care se depopulează să avem puţini elevi şi să avem foarte mulţi elevi, 30- 35 de elevi în clasă, în şcolile foarte bune. Încercăm să găsim soluţii în aşa fel încît să nu mai ajungem aici. Şi-am început de acum pentru că în curînd, vom avea probabil săptămîna aceasta cifra de şcolarizare pentru anul următor aprobată. Sper să nu mai trecem dincolo de 25 de elevi în clasă. Este o măsură care este posibilă în sistemul românesc de învăţămînt şi după părerea mea este absolut necesară“, a declarat Ecaterina Andronescu, la Realitatea Tv. Ministrul a mai susţinut că denumirea clasei pregătitoare se va schimba în clasa I, din 2020, existînd în acest sens o lege în vigoare deja, promulgată de preşedintele Klaus Iohannis. „Mi se pare că nu poţi să trimiţi un copil în clasa zero, ea se numeşte pregătitoare, dar din păcate în mentalul public a intrat drept clasa zero. În acest moment, ciclul primar are cinci ani. Începe cu copilul în clasa pregătitoare şi termina clasa a patra. Clasa pregătitoare plus clasele 1-4 înseamnă cinci ani, nu se schimbă nimic, rămîne la fel, numai că renumerotăm şi clasa aceasta aşa-zisă zero, ca să scăpăm de acest zero o să devină clasa 1. Rămîne cu aceeaşi abordare, ea este o clasă de tranziţie. Din 2020, o să intrăm cu clasa pregătitoare care devine clasa I“, a mai spus oficialul. Tot din toamna anului viitor, învăţămîntul obligatoriu va fi extins. „Învăţământului obligatoriu i se adaugă ultimii doi ani de grădiniţă şi ultimii doi ani de liceu. Adică ultimii doi ani de grădiniţă înseamnă grupa mijlocie şi grupa mare, intră în învăţământul obligatoriu pentru că fac parte din ceea ce se cheamă ultima parte a educaţiei timpurii şi care este extrem de importantă. Şi ultimele două clase de liceu, clasa a XI-a şi clasa a XII-a, pentru fiecare dintre aceste grupe introduse în învăţămîntul obligatoriu, mai degrabă statul vine să-şi asume susţinere financiară suplimentară pentru că, de exemplu, manualele pentru ultimele două clase de liceu, nefiind obligatorii, nu erau acordate gratuit“, a mai anunţat Andronescu. Ministrul a precizat că şi această lege este în vigoare şi va fi o aplicată gradual, începînd din anul 2020, adică din toamna anului viitor.

Se doreşte un catalog virtual la nivel naţional

Notele şi absenţele care se regăsesc în cataloagele şcolare din toată ţara vor fi înregistrate şi în varianta online în urma unui proiect legislativ adoptat deja. El a fost iniţiat de mai mulţi senatori şi deputaţi şi prevede înfiinţarea plaformei şcolare Catalogul Online. care are ca scop facilitarea accesului zilnic al părinţilor la informaţiile privind situaţiile şcolare ale elevilor. Proiectul ar putea intra în vigoare într-un termen de doi ani de la publicarea în Monitorul Oficial. În propunerea legislativă, iniţiatorii susţin că există mai multe astfel de platforme online în ţară care funcţionează, însă nici unul nu se află sub controlul exclusive al unei unităţi de învăţămînt. Recent, ministerul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, anunţa alte schimbări pe care le-a gîndit în sistem, care vizau una din vacanţe şi structura noului an şcolar. Astfel, elevii nu vor mai avea vacanţa intersemestrială de o săptămînă, între 2 şi 10 februarie, cea de iarnă între 21 decembrie 2019 – 12 ianuarie 2020 şi va avea o durată de 3 săptămîni, fiind şi intersemestrială. Decizia a fost argumentată prin aceea că se evită fragmentarea accentuată a anului şcolar. Potrivit structurii anului şcolar 2019-2020, semestrul I va avea 15 săptămîni de cursuri, dispuse în perioada 9 septembrie 2019 – 20 decembrie 2019. În perioada 26 octombrie – 3 noiembrie 2019, clasele din învăţămîntul primar şi grupele preşcolare vor fi în vacanţă. Semestrul II va avea 20 de săptămîni de cursuri, dispuse în perioada 13 ianuarie 2020 – 12 iunie 2020. Vacanţa de primăvară va fi în perioada 4 aprilie 2020 – 21 aprilie, apoi elevii revin la cursuri pe 22 aprilie pînă pe 12 iunie 2020. Pentru clasele finale ale învăţămîntului liceal, anul şcolar va avea 33 de săptămîni de cursuri şi se va încheia pe 29 mai 2020. Pentru clasa a VIII-a, anul şcolar va avea 34 de săptămîni de cursuri şi se va încheia pe 5 iunie 2020.

Teste grilă se doresc la Bac şi la Evaluare

Şi testele grilă la Evaluarea Naţională şi Bacalaureat au revenit în planurile Ministerului Educaţiei pentru examenele din anul 2020. Asta după ce, în noiembrie anul trecut, s-a mai vorbit de o asemenea posibilitate în 2019, dar s-a renunţat la idee în urma unor luări de poziţie a societăţii civile. „În vederea pilotării unei noi structuri posibile a subiectelor pentru Evaluarea Naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a din anul şcolar 2019-2020, variantele de subiecte pentru Simularea Evaluării Naţionale pentru elevii clasei a VII-a în anul şcolar 2018 – 2019 la Matematică vor conţine, în proporţie de minimum 30%, itemi obiectivi“, se arata în proiectul de ordin privind organizarea simulărilor anul acesta, conform edupedu.ro. La fel de sec era şi proiectul de ordin în ceea ce priveşte BAC-ul: „În vederea pilotării unei noi structuri posibile a subiectelor pentru Examenul de Bacalaureat Naţional din anul şcolar 2019-2020, variantele de subiecte pentru Simularea probei scrise la Matematică a examenului de Bacalaureat naţional pentru elevii clasei a XI-a în anul şcolar 2018 – 2019 vor conţine, în proporţie de minimum 30%, itemi obiectivi cu scopul de a se realiza evaluarea în baza unor răspunsuri exacte, neechivoce, specificate în barem, fiind astfel imposibilă alocarea unui punctaj diferit de către evaluatori distincţi“. La Bacalaureat, ar urma să fie extinse testele grilă în proporţie de peste 30% şi la Istorie, de anul următor. Ministerul pregăteşte astfel introducerea testelor grilă la examenul de Matematică de la Evaluarea Naţională de anul viitor, potrivit informaţiilor din proiectul de ordin trimis de guvern către partenerii de dialog social ai ministerului. În noiembrie anul trecut, ministerul anunţa că intenţionează să introducă teste grilă la Bacalaureat şi Evaluarea Naţională în 2019, dar s-a renunţat la idee în urma consultărilor cu reprezentanţii elevilor, ai profesorilor şi părinţilor. Se dorea modificarea structurii subiectelor la examenele de la sfîrşitul acestui an şcolar, astfel încît acestea să conţină 40% întrebări grilă, întrebări cu alegere duală sau întrebări cu răspuns „Adevărat“ sau „Fals“.

Citește știrea
Advertisement
loading...
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Tîrgu Neamţ: Promovabilitatea la BAC a fost de 66% sub Cetate

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ Maria Magdalena Movilă a obţinut 9,86, cea mai mare medie din zonă ■ la Liceul Conta prima a fost Mihaela Apucăloaiei, la Colegiul Creangă Ana Maria Iftime, la seminarul de la Agapia Ioana Calinic, iar la cel de la Mănăstirea Neamţ Eusebiu Nicolae ■

Promovabilitatea la BAC a fost de circa 66% în zona Tîrgu Neamţ. La examen au fost înscrişi 756 elevi de la şase unităţi liceale, iar dintre aceştia 495 au promovat examenul, 244 au fost respinşi, unul a fost eliminat din examen, iar 15 nu s-au prezentat. Cea mai mare medie din oraş, respectiv 9,86, s-a înregistrat la Colegiul Ştefan cel Mare, fiind obţinută de Maria Magdalena Movilă. Pe locul secund s- au situat cinci fete, toate avînd media 9,80: Maria Apostol, Diana Aron, Alina Mihaela Enea, Laura Elena Heriu, Maria Andra Trifan. Colegiul Ştefan cel Mare a avut 271 elevi înscrişi la BAC, iar din numărul total 257 au promovat, 13 au fost respinşi şi unul a fost eliminat. La Liceul Vasile Conta cea mai mare medie a fost 9,81, iar performanţa aparţine Mihaelei Apucăloaiei. Ocupantele locurilor doi şi trei au fost Laura Podoleanu, cu media 9,51 şi Nicoleta Tărăntuş, cu 9,40. De la Liceul Vasile Conta au susţinut examenul 113 elevi, dintre care 103 au primit verdictul „reuşit“, iar zece s-au situat în tabăra respinşilor. La Colegiul Tehnic Ion Creangă cea mai mare medie a fost 9,63, fiind obţinută de Ana Maria Iftime. Au urmat-o Viorica Georgiana Apostol, cu 9,56 şi Maria Trofin, cu 9,31. De la Colegiul Ion Creangă s-au înscris la BAC 299 elevi, inclusiv din promoţiile anterioare şi au promovat examenul 92 dintre ei. S-au mai înregistrat 193 de respinşi şi 14 neprezentaţi. La Seminarul Teologic Veniamin Costachi de la Mănăstirea Neamţ, cel mai bun rezultat aparţine lui Eusebiu Nicolae Florişteanu (specializarea Teologie ortodoxă), cu media 9,53. La unitatea de învăţămînt menţionată au fost 40 de elevi înscrişi, dintre ei 31 fiind admişi şi nouă respinşi. La Liceul Teologic Ortodox Cuvioasa Parascheva de la Mănăstirea Agapia, cea mai mare medie, respectiv 9,55 aparţine elevei Ioana Calinic, care a urmat specializarea Ghid turism religios. De la acest seminar au luat parte la examen 15 eleve, 11 dintre ele promovînd examenul şi patru fiind respinse. O altă unitate de învăţămînt, Liceul Tehnologic Ion Creangă Pipirig, a avut 18 elevi înscrişi la BAC şi numai trei dintre ei au reuşit să obţină medii peste 6, promovînd examenul. Alţii nouă au fost respinşi, iar şase nu s-au prezentat.

Citește știrea

Educatie

Neamţ: Au început înscrierile la BAC-ul de toamnă

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ la prima sesiune nu au promovat examenul 1.079 de candidaţi ■ probele de toamnă se vor susţine între 21 august şi 3 septembrie ■

Înscrierile pentru cea de-a doua sesiune a examenului de Bacalaureat 2019 au început de luni, 15 iulie, urmînd să se încheie pe 19 iulie, potrivit calendarului Ministerului Educaţiei. În judeţul Neamţ, la prima sesiune a examenului au picat examenul 1.079 de absolvenţi. Probele din sesiunea de toamnă se vor desfăşura între 21 august şi 3 septembrie. În ce-i priveşte pe candidaţii care sînt în stare de corigenţă, dacă promovează examenele se pot înscrie pe data de 26 iulie. Pe 21 august, elevii vor susţine proba scrisă la Limba şi literatura română, pe 22 august – proba scrisă la Limba şi literatura maternă, pe 23 august – proba obligatorie a profilului, iar pe 26 august – proba la alegere a profilului şi specializării. Probele orale încep pe 27 şi 28 august, cînd are loc evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română, apoi pe 29 august are loc evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă, urmînd ca pe 30 august şi 2 septembrie să aibă loc evaluarea competenţelor digitale, iar pe 2 şi 3 septembrie, evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională. Pe 3 septembrie, pînă la ora 12,00, este programată afişarea primelor rezultate la probele scrise şi în aceeaşi zi pot fi depuse contestaţiile, între orele 12.00 – 16.00. În perioada 3 – 6 septembrie, contestaţiile vor fi soluţionate de către profesori, iar pe 7 septembrie, vor fi afişate rezultatele finale ale Bacalaureatului de toamnă. După corectarea celor 1.343 de contestaţii depuse de absolvenţi după examenul de Bacalaureat, notele obţinute au ridicat un pic procentul de promovabilitate. Dacă înainte de contestaţii promovaseră 2.429 de candidaţi, din cei 3.558 de absolvenţi de liceu şi procentul de promovabilitate era de 67,27%, după recorectare numărul de elevi promovaţi este de 2.479, ceea ce ridică procentul la 69,27%. Celor trei elevi care au obţinut media maximă 10: Raluca Andreea Miron şi Emilia Toma de la Colegiul Naţional Petru Rareş din Piatra Neamţ şi Ştefan Miron de la Colegiul Gheorge Asachi li s-a adăugat după contestaţii Dragoş Filioreanu, de la Colegiul Calistrat Hogaş, care a obţinut nota 10, în urma corectării tezei la Istorie, probă la care, iniţial, fusese notat cu 8,75. În sesiunea iunie-iulie la examenul maturităţii au fost înscrişi 3.725 de candidaţi, s-au prezentat 3.558, iar 167 de absolvenţi au renunţat. Au fost eliminaţi pentru tentativă de fraudare patru elevi care au dat examenul la Colegiul Ştefan cel Mare, Liceul Sadoveanu din Borca, Colegiul Miron Costin şi Colegiul de Transporturi. Au fost respinşi 1.075 elevi şi au reuşit să promoveze 2.479. 505 elevi au obţinut medii între 6 şi 6,99, în timp ce 574 au luat între 7 şi 7,99. 745 de absolvenţi s-au încadrat ca rezultate în tranşa 8-8,99, 651 între 9 şi 9,99 şi patru au luat 10. La zi s-au înscris 3.699 de absolvenţi şi au fost prezenţi la examen 3.538, ceea ce reprezintă un procent de 95,6%. Nu s-au prezentat la examen din cei care au terminat cursurile la zi un număr de 161 candidaţi (4,35%) şi au fost respinşi 1.060 (29,96%). Continuînd analiza, vom vedea că 833 de candidaţi care au terminat la zi au avut la BAC medii mai mici de 5, ceea ce reprezintă 78,58%. Un număr de 227 candidaţi au obţinut medii între 5 şi 5,99, reprezentînd 21,42%. Alţi 502 se încadrează în tranşa de medii 6 – 6,99 (20,29%), în timp ce 573, adică 23,16% au obţinut medii între 7 şi 7,99. Dacă vorbim despre ceea ce înseamnă elevi buni, putem constata că 744 dintre absolvenţii de liceu din Neamţ se încadrează în tranşa 8-8,99. În categoria elevi cu rezultate foarte bune se încadrează 651 (26,31%), ei promovînd BAC-ul cu medii între 9 şi 9,99, iar patru cu 10, ceea ce reprezintă 0,16%. 16 elevi de la seral s-au înscris la examen, 11 au dat probele, au fost respinşi opt, iar trei au promovat.

Citește știrea

Actualitate

Neamţ: La BAC, puţin mai bine după contestaţii

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ după corectarea celor 1.343 de contestaţii, procentul de promovabilitate în judeţ a crescut de la 68,27 % la 69,67% ■ încă un elev, Dragoş Filioreanu, de la Colegiul Hogaş, a absolvit cu 10 ■

După corectarea celor 1.343 de contestaţii depuse de absolvenţi după examenul de Bacalaureat, notele obţinute au ridicat un pic procentul de promovabilitate. Dacă înainte de contestaţii promovaseră 2.429 de candidaţi, din cei 3.558 de absolvenţi de liceu şi procentul de promovabilitate era de 67,27, după recorectare numărul de elevi promovaţi este de 2.479, ceea ce ridică procentul la 69,27%. Celor trei elevi care au obţinut media maximă 10: Raluca Andreea Miron şi Emilia Toma de la Colegiul Naţional Petru Rareş din Piatra Neamţ şi Ştefan Miron de la Colegiul Gheorge Asachi li s-a adăugat după contestaţii Dragoş Filioreanu, de la Colegiul Calistrat Hogaş, care în urma corectării tezei la Istorie, unde iniţial fusese notat cu 8,75, în urma contestaţiei a obţinut nota maximă. În sesiunea iunie-iulie la examenul maturităţii au fost înscrişi 3.725 de candidaţi, s-au prezentat 3.558, iar un număr de 167 de absolvenţi au renunţat. Au fost eliminaţi pentru tentativă de fraudare patru elevi care au dat examenul la Colegiul Ştefan cel Mare, Liceul Sadoveanu din Borca, Colegiul Miron Costin şi Colegiul de Transporturi. Au fost respinşi 1.075 elevi şi au reuşit să promoveze 2.479. Inspectoratul Şcolar a realizat o ierahizare a mediilor celor care au promovat. 505 elevi au obţinut medii între 6 şi 6,99, în timp ce 574 au luat între 7 şi 7,99. 745 de absolvenţi s-au încadrat ca rezultate în tranşa 8-8,99, 651 între 9 şi 9,99 şi patru au luat 10. Dacă este să ne referim la forma de învăţămînt pe care au absolvit-o, trebuie spus că la zi s-au înscris 3.699, au fost prezenţi la examen 3.538, ceea ce reprezintă un procent de 95,6%. Nu s-au prezentat la examen din cei care au terminat cursurile la zi un număr de 161 candidaţi (4,35%) şi au fost respinşi 1.060 (29,96%). Continuînd analiza, vom vedea că 833 de candidaţi care au terminat la zi au avut la BAC medii mai mici de 5, ceea ce reprezintă 78,58%. Un număr de 227 candidaţi au obţinut medii între 5 şi 5,99, reprezentînd 21,42%. Alţi 502 se încadrează în tranşa de medii 6 – 6,99 (20,29%), în timp ce 573, adică 23,16% au obţinut medii între 7 şi 7,99. Dacă vorbim despre ceea ce înseamnă elevi buni, putem constata că 744 dintre absolvenţii de liceu din Neamţ se încadrează în tranşa 8-8,99. În categoria elevi cu rezultate foarte bune se încadrează 651 (26,31%), ei promovînd BAC-ul cu medii între 9 şi 9,99, iar patru cu 10, ceea ce reprezintă 0,16%. 16 elevi de la seral s-au înscris la examen, dintre ei 11 avînd curajul să se prezinte în faţa comisiei, adică 68,75%. Au fost respinşi 8 (72,73%), doi obţinînd medii între 6 şi 6,99, iar unul se încadrează în tranşa 8-8,99. Cît priveşte situaţia celor care au terminat liceul la frecvenţă redusă s-au înscris 10, din care s-au prezentat 9 şi au fost respinşi 7. Unul dintre candidaţi a obţinut medie între 6 şi 6,99, iar altul între 7 şi 7,99. La nivel naţional, după corectarea celor 48.000 de contestaţii rata de promovabilitate este de 67,7%, faţă de 67,2% înainte de recorectare. Cel mai mare procent de promovare la BAC a fost în judeţul Cluj, unde 80,71 dintre elevi au trecut examenul. Procente mari au fost obţinute şi la Sibiu – 74,54%, Bucureşti – 72,84%, în timp ce la Ilfov au promovat doar 38,44%, iar la Giurgiu 47,33%.

Citește știrea

Trending