Contactează-ne

Actualitate

“Marea de peturi” de la Bicaz: 141.000 lei plătiţi pentru…ce?

Știe publicată cu

în data de

■ valoarea contractului încheiat între Hidroelectrica şi firma Eco Riviere Total SRL pentru igienizare şi ecologizare e de 141.000 lei pe an ■ contractul a fost încheiat în 2017 ■ în 2016 firma apare cu un singur angajat ■

141.000 lei pe an. Atît e valoarea contractului încheiat, în 2017, între Hidroelectrica şi o firmă care, cel puţin teoretic, ar trebui să se ocupe de igienizare şi ecologizare. Pe Lacul Izvorul Muntelui. Da, e vorba de lacul plin mai mereu de peturi. Numele firmei este Eco Riviere Total SRL. Obiectul principal de activitate era, la înfiinţare, surprinzător sau nu, cultivarea altor plante permanente. Permanente pe lac par a fi peturile. Ulterior, de-a lungul anilor, obiectul de activitate al societăţii a fost în mod repetat completat, cu tot felul de activităţi. Interesant de precizat ar putea fi şi faptul că, în conformitate cu informaţiile de pe listafirme.ro, sînt doi asociaţi care sînt şi administratori, dar în 2016 era înregistrat un singur angajat. La fel ca în anii anteriori începînd cu 2013. Poate prin 2017, cînd înţelegem că a fost încheiat contractul, s-or mai fi făcut ceva angajări. Însă toate aceste aspecte sînt probabil mai puţin importante. Pe principiul că nu e prost cine cere. Ar trebui să vorbească rezultatele. Deocamdată însă par a vorbi doar zecile dacă nu sutele de poze făcute publice în care peturile, şi nu numai, au invadat lacul. Aşa că oricine îşi poate forma o opinie, dacă banii sînt sau nu meritaţi. Într-o altă ordine de idei, de la Prefectura Neamţ am aflat că la începutul săptămînii a avut loc o şedinţă la care au participat reprezentanţi ai Hidroelectrica, Sistemului de Gospodărire a Apelor, Gărzii de Mediu şi Direcţiei Silvice. „S-au trimis adrese la toate primăriile din zona lacului şi nu numai, pentru a afla cîţi cetăţeni au contracte pentru salubrizare“, se mai precizează în comunicatul de presă emis de reprezentanţii Prefecturii Neamţ. Cît priveşte concluziile şedinţei, conform sursei citate, acestea nu sînt definitivate, dar „s-au discutat anumite variante tehnice care să permită îndepărtarea deşeurilor într-un termen de maxim o lună. Cînd avem toate avizele şi acordurile parafate, vă anunţăm în timp util“, au promis reprezentanţii Prefecturii Neamţ. Cum speranţa moare ultima şi timp de luni bune, dacă nu ani, am suportat, ce altceva să facem?!, imaginile cu „marea de peturi“ care zgîrîia neplăcut retina oricui, fie el nemţean, fie turist, o lună de aşteptare n-ar mai fi un capăt de ţară. Numai că între timp poate vor fi unii, de pe la unele instituţii, care să verifice dacă banii, nu puţini, daţi pentru ecologizare sînt chiar meritaţi. Că tot din informaţii făcute publice de reprezentanţii Prefecturii Neamţ am aflat că acţiunile de igienizare s-ar reduce la prestaţia, umilă în opinia noastră, a „două, trei bărcuţe, cu doi, trei sau cinci oameni“. N-o fi cam puţin pentru ditamai „purcoiul“ de bănet? Iar dacă unii se gîndesc să se refere strict la lege, incompletă în opinia noastră, care zice că peturile, tehnic, nu poluează – plasticul nu se descompune şi nu modifică, zic specialiştii, calităţile apei – atunci să ne uităm că pe lîngă peturi pe lac sînt şi altfel de resturi. Care, fără a fi specialişti, credem că poluează. În plus, pentru această sumă, poate s-ar găsi totuşi unii care să adune şi peturile, chiar „nepoluante“. Dacă n-ar trebui să intre oricum această acţiune la categoria igienizare.

Citește știrea
Advertisement
loading...
Postează comentariu

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Puţintele bilete de tratament

Știe publicată cu

în data de

■ 55 de nemţeni trebuie să ajungă la băi pînă în ultima zi a lui Florar ■ chiar dacă sînt puţine bilete, unul tot a rămas „nemăritat“ ■ la Casa de Pensii Neamţ sînt depuse aproape 5.000 de cereri pentru obţinerea unui astfel de drept ■

Casa Judeţeană de Pensii Neamţ a primit o nouă alocare de bilete pentru tratament din acest an. 55 de nemţeni trebuie să ajungă la băi pînă în ultima zi a lui Florar, 31 mai 2019, în staţiuni cum ar fi Covasna, Buziaş, 1Mai – Oradea, Amara, Nicolina, Geoagiu Băi, Moneasa, Pucioasa şi Sarata Monteoru. „Precizăm că pentru această serie a rămas nealocat un singur bilet, în staţiunea Pucioasa, acesta fiind pus la dispoziţia oricărei persoane care a solicitat tratament balnear în respectiva staţiune“, conform unui comunicat al Casei Judeţene de Pensii Neamţ. Beneficiarii vor fi înştiinţaţi telefonic despre repartizarea biletului de tratament, lista cererilor aprobate fiind afişată atît la sediile Casei Judeţene de Pensii Neamţ, din Piatra Neamţ şi Roman, cît şi pe pagina de internet a instituţiei www.pensiineamt.ro/bilete de tratament. Mai trebuie spus că în seriile de pînă acum, cinci la număr, au fost valorificate 205 de bilete de tratament, însă la CJP Neamţ sînt depuse deja 4.884 de cereri pentru anul 2019. Reamintim că prin publicarea în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 201 din 13 martie 2019 a H.G. nr.139/2019 au fost reglementate regulile de stabilire a numărului biletelor de tratament balnear pentru anul 2019, cît şi modul de acordare, distribuire şi de decontare a acestora. Astfel, pentru anul 2019 va fi asigurat în unităţile de tratament balnear proprietate a Casei Naţionale de Pensii Publice un număr maxim de 59.622 de locuri la tratament balnear, ce vor fi repartizate pe maximum 19 serii de trimitere. Pot beneficia de tratament balnear persoanele care au calitatea de: pensionar al sistemului public de pensii; asigurat al sistemului public de pensii sau beneficiar al prevederilor unor legi speciale, care reglementează dreptul la bilet de tratament balnear prin sistemul public de pensii şi care care dovedesc existenţa unei afecţiuni medicale care să necesite tratament balnear, în conformitate cu prevederile legale. Pentru a se putea înscrie în vederea obţinerii unui bilet de tratament, potenţialul beneficiar depune cererea de acordare însoţită în mod obligatoriu de copie după buletin/carte de identitate, urmînd ca restul documentelor să fie ataşate la momentul eliberării biletului. Repartiţia biletelor de tratament balnear se face pe baza ordinii de ierarhizare a cererilor, funcţie de opţiunile făcute de solicitant şi în ordinea menţionată în cerere. Ordinea de ierarhizare a cererilor prin care se solicită bilete de tratament balnear este dată de ordinea descrescătoare a punctajelor aferente fiecărei cereri, punctajul aferent fiecărei cereri fiind obţinut prin însumarea punctajelor acordate pentru fiecare criteriu în parte raportat la numărul de criterii prevăzut pentru categoria respectivă.

Citește știrea

Actualitate

Festivalul „Ţara Hangului, la poale de Ceahlău”, prima ediţie

Știe publicată cu

în data de

Autor

■ festivalul de datini, obiceiuri şi tradiţii va avea loc pe 2 iunie, în comuna Ceahlău ■ este organizat de primăria din localitate, iar finanţator este Ocolul Silvic Domeniul Hangu ■

Domeniul Hangului, zonă situată pe Valea Bistriţei de aproape 500 de ani, se pregăteşte intens pentru organizarea primei ediţii a Festivalului de Datini, Obiceiuri şi Tradiţii „Ţara Hangului, la poale de Ceahlău”, ce se va desfăşura duminică, 2 iunie 2019, în comuna Ceahlău, pe platoul din vecinătatea lacului de acumulare, în punctul debarcader. Sărbătoarea este organizată de Primăria şi Consiliul Local Ceahlău, avînd ca finanţator Ocolul Silvic Domeniul Hangu, iar spectacolul propriu-zis va consta în evoluţia pe scena special pregătită a artiştilor Ansamblului folcloric „Florile Ceahlăului”, Ceahlău, Orchestra şi ansamblul „Floricică de la Munte” – Piatra Neamţ, Ion Paladi alături de Orchestra Naţională „Lăutarii ” din Chişinău dirijată de maestrul Nicolae Botgros şi Paula Seling, alături de band-ul său. „Sperăm să fie un adevărat răsfăţ al tradiţiilor populare, unde vor participa meşteri populari, vînători, gastronomi locali şi reprezentanţi ai breslelor meşteşugăreşti. Veţi avea prilejul să petreceţi clipe minunate alături de ansambluri şi orchestre de excepţie, precum şi de mari artişti de talie naţională. Aşadar, se cuvine să subliniem că vor evolua în faţa celor ce ne vor călca plaiul special amenajat tinere vlăstare din localităţi din zonă, Ansamblul folcloric „Florile Ceahlăului”, Ceahlău, Orchestra şi ansamblul „Floricică de la Munte” – Piatra Neamţ, Ion Paladi alături de Orchestra Naţională „Lăutarii ” din Chişinău dirijată de maestrul Nicolae Botgros şi Paula Seling alături de trupa sa. Pe lîngă momentele cultural-artistice se va putea admira portul popular şi savura din bucatele tradiţionale. Dorim să-i avem ca oaspeţi, dar şi parteneri pe colegii din administraţiile locale din comunele ce compun administrativ istorica Ţară a Hangului”, a declarat inginerul silvic Gabi Bostan, persoana care a pus suflet în organizarea acestui important eveniment cultural-artistic, ce se vrea un adevărat brand al locului. Manifestarea se va încheia tîrziu în noapte cu un frumos foc de artificii. De reamintit faptul că Ţara Hangului a intrat cu un an în urmă în rîndul Comorilor Turistice ale României. Titlul i- a fost acordat oficial de către Asociaţia Celor mai Frumoase Sate din România (AFSR) în parteneriat cu Ambasada Franţei din România şi Asociaţia Wallonie-Bruxelle, ca urmare a participării şi obţinerii unui punctaj pozitiv la concursul Satele Culturale ale României. Candidatura pentru acest titlu a fost depusă de Ocolul Silvic Domeniul Hangu, ideea aparţinînd Prinţului Gheorghe Sturdza. „Ne-am înscris la acest concurs din iniţiativa Alteţei Sale Prinţul Sturdza, cu scopul de a promova cultura populară a Domeniului Ţara Hangului, frumuseţile acestui loc pitoresc şi calităţile oamenilor zonei”, a mai afirmat Gabi Bostan.

Citește știrea

Actualitate

Acţiuni ale inspectorilor de muncă

Știe publicată cu

în data de

■ angajatorii care vor să atragă anumit personal vor fi îndrumaţi de inspectori ■ au loc sesiuni de informare ■

În perioada 15 aprilie – 31 mai 2019, la nivel naţional se derulează acţiunea de informare şi conştientizare cu privire la respectarea legislaţiei specifice privind ucenicia la locul de muncă, efectuarea stagiului pentru absolvenţii de invăţămînt superior şi internshipul. Lucrătorii de la ITM Neamţ sînt incluşi în această campanie care are ca obiective: îndrumarea entităţilor care au calitatea de angajator, interesate de aplicarea corectă şi unitară a prevederilor legale privind ucenicia la locul de muncă, efectuarea stagiului pentru absolvenţii de învăţămînt superior şi intershipul, creşterea gradului de conştientizare a entităţilor care au calitatea de angajator care pot, potrivit legii, să angajeze forţă de muncă pe bază de contract individual de muncă, inclusiv contract de ucenicie, contract de stagiu-anexă la contractul individual de muncă, sau de a utiliza interni în baza contractului de internship, pentru a-şi asigura forţă de muncă calificată, în funcţie de cerinţele organizaţiei. Atingerea obiectivelor se face prin sesiuni de informare/conştientizare organizate de către ITM Neamţ la care vor paticipa persoane din grupul ţintă adică cei cu vîrsta între 16 şi 26 ani, în vederea obţinerii unei calificări în sistemul de formare profesională a adulţilor, care să permită ocuparea unui loc de muncă şi persoane care au împlinit 16 ani, care doresc să participe la programe de internship în scopul dezvoltării abilităţilor profesionale. ITM Neamţ a programat o serie de întîlniri cu reprezentanţii entităţilor care au calitatea de angajator, din diverse domenii de activitate: societăţi comerciale, regii autonome, persoane juridice, persoane fizice, persoane fizice autorizate, intreprinderi individuate, intreprinderi familiale, cooperaţie, reprezentanţi ai organizaţiilor patronale şi sindicale, reprezentanţi ai altor instituţii de stat. Pe 16 aprilie, în cadrul şedinţei de informare a Consiliului Consultativ Tripartit, inspectorul şef adjunct în domeniul relaţiilor de muncă de la ITM a prezentat „Acţiunea de informare şi conştientizare cu privire la respectarea legislaţiei specifice privind ucenicia la locul de muncă, efectuarea stagiului pentru absolvenţii de învăţământ superior şi internshipul“, fiind prezentate obiectivele acţiunii. A doua zi a avut loc o sesiune de informare la care a participat inspectorul şef adjunct în domeniul relaţiilor de muncă, inspectori de muncă din cadrul compartimentului contracte colective de muncă şi monitorizare relaţii de muncă, serviciului control relaţii de muncă şi serviciului control securitate şi sănătate în muncă precum şi reprezentanţii entităţilor care au calitatea de angajator, din toate domeniile de activitate: societăţi comerciale, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, precum şi cu reprezentanţi ai organizaţiilor patronale şi sindicale, fiind prezente un număr de 13 persoane.

Citește știrea

Trending