Contactează-ne

Administrație

Mai-marii judeţului, luaţi la întrebări

Știre publicată în urmă cu

în data de

Care sînt proptelele politice ale prefectului de Neamţ? Cît de tare se teme de ancheta pentru conflictul de interese? Al cui prefect va fi de alegeri? Răspunsurile, în curînd în Monitorul de Neamţ şi de Roman.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Roman: Ţînţari, căpuşe, ploşniţe şi gîndaci, „vînaţi“ cu avionul

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ primăria va executa, timp de două zile, dezinsecţie pe raza municipiului ■ asociaţiile sînt rugate să facă această operaţie şi în spaţiile comune: casa scărilor şi subsoluri ■

Primăria Roman ianunţă faptul că, în zilele de 14 şi 15 iulie, în intervalul orar 07.00-10.00, se vor executa servicii de pulverizare aeriană de dezinsecţie.

Asta pentru combaterea populaţiilor de insecte vectore de maladii transmisibile şi generatoare de disconfort, respectiv zburătoare şi tîrîtoare: ţînţari, muşte, căpuşe, gîndaci, ploşniţe, purici.

Ca şi în anii anteriori, dezinsecţia va fi făcută de operatorul Flaicor Serv SRL Bacău, care a participat la licitaţie. În perioada menţionată, posesorii de familii de albine şi de animale sensibile sînt rugaţi să ia toate măsurile necesare pentru a evita orice tip de incident.

„Produsul ce urmează a fi folosit pentru activitatea de dezinsecţie este Exit 100SC, biocid avizat de Ministerul Sănătăţii. Precizăm faptul că tratamentul se va aplica de către operator conform fişei de avizare a produsului. Pentru evitarea disconfortului produs în timpul pulverizării biocidului, recomandăm evitarea zonelor tratate în intervalul orar precizat“, a precizat Claudia Matei, consilier al primarului.

În cazul în care condiţiile meteo vor fi nefavorabile, operaţiunea de dezinsecţie va fi reprogramată pentru o dată ce va fi comunicată ulterior. Primăria recomandă asociaţiilor de proprietari ca, în zilele respective, să se efectueze lucrări similare în spaţiile comune închise ale clădirilor, inclusiv casa scării, subsoluri umede sau inundate, dezinsecţie pentru combaterea ţînţarilor, lucrare care este recomandat a se face cu următoarea frecvenţă: minimum 3 tratamente pe an şi ori de cîte ori este nevoie, corespunzător concentraţiei şi tipului de substanţe insecticide ce urmează a fi utilizate.

Pentru spaţiile deschise ale persoanelor fizice şi juridice, dezinsecţia se realizează lunar, în sezonul cald, prin aplicarea de tratamente multiple pentru combaterea ţînţarilor adulţi şi a larvelor de ţînţari. Se mai recomandă proprietarilor să înlăture apa băltită din gospodării şi din subsoluri, deoarece este locul de dezvoltare a larvelor acestor insect agasante.

Se recomandă utilizarea unui repelent şi purtarea de haine deschise la culoare, cu mîneci lungi şi pantaloni lungi. Se recomandă şi montarea de plase speciale la ferestre care să împiedice pătrunderea ţînţarilor în locuinţe.

Citește știrea

Actualitate

Neamţ: Amenzi de 6.800 de lei pentru nerespectarea măsurilor dispuse în starea de alertă

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ au fost verificate 113 restaurante, terase, fast-food-uri şi societăţi comerciale

Respectarea normelor legale impuse pe perioada stării de alertă a fost verificată, marţi, 7 iulie, printr-o acţiune desfăşurată sub autoritatea Prefecturii Neamţ şi la care au participat echipe mixte formate din poliţişti, jandarmi şi reprezenatnţi de la DSP, OPC şi DSV. Au fost verificate 113 restaurante, terase, fastfood-uri și societăți comerciale şi au fost date amenzi în valoare totală de 6.800 lei.

“Pentru prevenirea și limitarea infectării cu virusul Covid 19, sub autoritatea prefectului județului Neamț, la data de 7 iulie, 121 de polițiști, jandarmi, polițiști locali, precum și reprezentanți ai Inspectoratului pentru Situații de Urgență, Inspectoratului Teritorial de Muncă, Direcției Sanitare Veterinare, Direcției de Sănătate Publică și de la Protecția Consumatorului, I.S.C.T.R. și A.R.R. au acționat în zonele aglomerate din județul Neamț și au verificat modul de respectare a măsurilor impuse în contextul stării de alertă.

Au fost vizate, în special, restaurantele și localurile publice care au deschise terase și mijloacele de transport în comun.

În cadrul acțiunilor de control, au fost verificate 65 de societăți comerciale, 36 de locații verificate în cadrul mijloacelor de transport public în comun/mijloace de transport de agrement – trenulețe, trăsuri, telegondole/telecabine/telescaun/etc. și 12 vânzători/comercianți ambulanți/etc, precum și 34 de verificări în mijloace de transport public în comun.

În baza Legii nr. 55/2020, au fost aplicate 24 sancțiuni contravenționale pentru nerespectarea măsurilor de protecție individuală, 5 sancțiuni pentru fapte de natură economică în context COVID-19, 7 sancțiuni contravenționale conform Legii nr. 61/1991. Valoarea totală a amenzilor aplicate este de 6.800 de lei.

În cadrul acțiunilor au avut loc și activități preventive de informare.

Astfel de activități, organizate sub autoritatea prefectului, vor continua în sistem integrat și în perioada următoare, în vederea constientizării tuturor cetățenilor cu privire la necesitatea respectării măsurilor de distanțare socială, precum și a prevenirii și limitării infectării cu virusul SARS-CoV-2”, se precizează într-un comunicat de presă emis de Prefectura Neamţ.

Citește știrea

Actualitate

Investiții pentru optimizarea infrastructurii de transport și creșterea calității vieții cetățenilor din Piatra-Neamț din fonduri europene

Știre publicată în urmă cu

în data de

Primarul Dragoș Chitic a semnat astăzi cu ASOCIEREA S.C. SWARCO TRAFFIC ROMANIA S.R.L. – S.C. SWARCO MIZAR S.R.L. – SWARCO Traffic Systems GmbH – S.C. ELECTROGRUP S.A. – S.C. URBAN SCOPE SRL contractul pentru realizarea Serviciilor de elaborare a documentațiilor tehnico-economice, precum și furnizarea de echipamente specifice, inclusiv testarea și punerea în funcțiune a acestora și execuția lucrărilor, în cadrul proiectului ”Implementare sistem de management inteligent al traficului în Municipiul Piatra Neamț”– Cod SMIS 126608. Elaborarea documentațiilor tehnico-economice se referă la: Proiect pentru autorizarea executării lucrărilor (PAC), proiect tehnic de execuție (PTE) și detalii de execuție (DE), asistență tehnică din partea proiectantului, actualizare Studiu de fezabilitate și/sau deviz general, inclusiv a devizelor pe obiect.

Dragoș Chitic:„Contractul de finanțare al proiectului a fost semnat în data de 28 ianuarie, iar acum am trecut în faza următoare, respectiv implementarea proiectului. Sistemul de management inteligent al traficului în municipiul Piatra-Neamț vizează creșterea gradului de atractivitate al transportului public și migrarea unui număr cât mai mare de deplasări spre acest mijloc de transport, prin scăderea timpilor de deplasare și a costurilor de transport, cu efecte pozitive asupra reducerii poluării si a consumului de energie, decongestionarea traficului și îmbunatățirea siguranței în trafic. Valoarea contractului semnat astăzi este de 32.263.990 lei și este complementar altor 6 proiecte care au obținut finanțare europeană și care se referă la modernizarea și reorganizarea unor coridoare urbane, modernizarea stațiilor de autobuz, achiziția de autobuze electrice și implementarea unui sistem de bike sharing în municipiul nostru.”

Acest soft de mangement al traficului a fost implementat  cu succes în mari orașe europene, un exemplu fiind Barcelona.

Funcțiile asigurate de Sistemul de Management Inteligent al Traficului sunt:

– Asigurarea priorității pentru vehiculele de transport public în locațiile semaforizate și a adaptării în timp real a ciclurilor de semaforizare în funcție de informațiile referitoare la poziția vehiculelor de transport public.

– Asigurarea unui management adaptiv al traficului prin capacitatea de modificare a timpilor de semaforizare în funcție de informațiile in timp real asupra fluxurilor de trafic.

– Monitorizarea video în locațiile semaforizate, cu efecte asupra siguranței pentru toți participanții la trafic.

– Monitorizarea video și identificarea automată a numerelor de înmatriculare,ce va avea ca efect reducerea evenimentelor rutiere.

– Oferirea de informații relevante pentru șoferi,cu efectul alegerii unor rute optime.

Lucrările ce se vor efectua în cadrul proiectului constau în înlocuirea sau modernizarea echipamentelor din intersecțiile și trecerile de pietoni semaforizate incluse în proiect, implementarea de noi intersecții și treceri de pietoni semaforizate, implementarea sistemului de asigurare a priorității pentru vehiculele de transport public în locațiile semaforizate, implementarea sistemului de camere video de monitorizare în toate intersecțiile și trecerile de pietoni semaforizate incluse în sistem.

Străzile pe care se va implementa proiectul sunt următoarele: Bd. Decebal, Piața Mihail Kogălniceanu, Bd. Traian, Bd. 9 Mai, str. Dimitrie.Leonida, str. Mihai Viteazu, str. Petru Rareș, însumând un total de 53 intersecții înființate sau modernizate.

Durata de valabilitate a contractului se va încheia la data admiterii recepției finale de către Autoritatea Contractantă, iar durata prestării serviciilor, respectiv a execuției lucrărilor, furnizării, montajului, testării și punerii în funcțiune a bunurilor și dotărilor se va încheia la finalizarea obiectivului de investiții, respectiv la data de 30.06.2022.

Citește știrea

Trending